Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)

Başlatan SKYWOLF, 03 Nisan 2012, 13:50:49

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Anka aslında projenin adı gibi düşünsek daha iyi olacak. Çünkü Anka 1 dedikleri projenin de farklı serileri oluştuydu. Þimdi Anka 2 için de benzer şeyler var. Bence de başka isimler versek çok daha iyi olacaktı. Mesela Türk Mitolojisi gibi çok büyük bir kaynak varken elimizde böyle isimler vermek beni de üzüyor. Mesajı Paylaş

İsimlendirmede kodlama sistemine geçmenin zamanı geldi de geçiyor bile. Mitoloji ve tarihte koyulacak isim kalmadı! Hatta aynı ismi birbiri ile alakasız sistemlere koymaya başladık.  :) Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 22 Mart 2023, 03:52:35
İsimlendirmede kodlama sistemine geçmenin zamanı geldi de geçiyor bile. Mitoloji ve tarihte koyulacak isim kalmadı! Hatta aynı ismi birbiri ile alakasız sistemlere koymaya başladık.  :)

Dronelardan iki tanesinin ismi farkli firmalardan olmasina ragmen cok yakindi. Hangisiydi onlar? Alpagut muydu? Mesajı Paylaş



Ben İnsansız araçlar için farklı bir önerim olacak.Bu insansız araçlara bakarken bunu kullanan insanların çok büyük önemi var haliyle.Gelecekte yapay zeka otonomi vs tamam ama bugün bir pilot kadar önemli.Ve bir aracın efektif kullanılmasında en etkili faktör insan haliyle.Þimdi bu ihaların yer kontrol istasyonları çok kullanışsız ve emanet gibi duruyor.Bu yukarıdaki fotoğraf çıktı ise konseptime benzediği için koydum.360 derece kenarları kavisli ekranların olduğu joystickleri oturulan yerin çok  yanına koyulan orta tarafa klavye ve gerekli düğmelerin kullanıldığı hafif yatar pozisyonda yer kontrol istasyonu.Bu sistem hem verilerin ana kullanıcı için hem daha okunaklı hem uzun süre havada kaldığı için personel için daha kullanışlı ,daha konforlu ,çok daha ergonomik ve hareket sahasının hızlı reaksiyonlarına daha uyumlu bir yer kontrol sistemi.İHAlarda Ne Amerika'da ne başka yerde böyle bir sistem görmedim.Profesyonel F1 pilotları felan hep buna benzer sistemler ile simülasyonda eğitim ve alıştırma yapıyor ve çok daha faydalı.Baykar'ın ya da diğer ülkelerin yer kontrol istasyonunda kullanan kişi çok işlevsiz duruyor. Ana kullanıcı böyle bir sistemde olur, yanında destekçi normal koltuk ekrandan takip eder.Hadi hava araçları neyse de ileride kara araçları için belki altına hareket motoru koyulup tankın nasıl bir eğimde nasıl bir ortamda olduğunu ne gibi bir arazide olduğunu anlaması için koltuğun 9d sinemadakine benzer bir hareket mekanizmasıda olur mesela.360 derece ekran bile konsa kullanışlılık artar. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Alıntı yapılan: SH - 22 Mart 2023, 10:48:34
Alıntı yapılan: Merzifonlu - 22 Mart 2023, 03:52:35
İsimlendirmede kodlama sistemine geçmenin zamanı geldi de geçiyor bile. Mitoloji ve tarihte koyulacak isim kalmadı! Hatta aynı ismi birbiri ile alakasız sistemlere koymaya başladık.  :)

Dronelardan iki tanesinin ismi farkli firmalardan olmasina ragmen cok yakindi. Hangisiydi onlar? Alpagut muydu?

;D Evet. Alpagu (STM) ve Alpagut (ROKETSAN). Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 22 Mart 2023, 23:25:59
Alıntı yapılan: SH - 22 Mart 2023, 10:48:34
Alıntı yapılan: Merzifonlu - 22 Mart 2023, 03:52:35
İsimlendirmede kodlama sistemine geçmenin zamanı geldi de geçiyor bile. Mitoloji ve tarihte koyulacak isim kalmadı! Hatta aynı ismi birbiri ile alakasız sistemlere koymaya başladık.  :)

Dronelardan iki tanesinin ismi farkli firmalardan olmasina ragmen cok yakindi. Hangisiydi onlar? Alpagut muydu?

Gerçekten saka gibi üstadım. :) Bir de geçen sene bunlar fuara geldiler bu isimlerle.

;D Evet. Alpagu (STM) ve Alpagut (ROKETSAN).
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Kaptan-I Derya - 22 Mart 2023, 20:37:45


Ben İnsansız araçlar için farklı bir önerim olacak.Bu insansız araçlara bakarken bunu kullanan insanların çok büyük önemi var haliyle.Gelecekte yapay zeka otonomi vs tamam ama bugün bir pilot kadar önemli.Ve bir aracın efektif kullanılmasında en etkili faktör insan haliyle.Þimdi bu ihaların yer kontrol istasyonları çok kullanışsız ve emanet gibi duruyor.Bu yukarıdaki fotoğraf çıktı ise konseptime benzediği için koydum.360 derece kenarları kavisli ekranların olduğu joystickleri oturulan yerin çok  yanına koyulan orta tarafa klavye ve gerekli düğmelerin kullanıldığı hafif yatar pozisyonda yer kontrol istasyonu.Bu sistem hem verilerin ana kullanıcı için hem daha okunaklı hem uzun süre havada kaldığı için personel için daha kullanışlı ,daha konforlu ,çok daha ergonomik ve hareket sahasının hızlı reaksiyonlarına daha uyumlu bir yer kontrol sistemi.İHAlarda Ne Amerika'da ne başka yerde böyle bir sistem görmedim.Profesyonel F1 pilotları felan hep buna benzer sistemler ile simülasyonda eğitim ve alıştırma yapıyor ve çok daha faydalı.Baykar'ın ya da diğer ülkelerin yer kontrol istasyonunda kullanan kişi çok işlevsiz duruyor. Ana kullanıcı böyle bir sistemde olur, yanında destekçi normal koltuk ekrandan takip eder.Hadi hava araçları neyse de ileride kara araçları için belki altına hareket motoru koyulup tankın nasıl bir eğimde nasıl bir ortamda olduğunu ne gibi bir arazide olduğunu anlaması için koltuğun 9d sinemadakine benzer bir hareket mekanizmasıda olur mesela.360 derece ekran bile konsa kullanışlılık artar.
Þöyle bir yer iha operatörleri için iyi olurdu.

Error 404 (Not Found)!!1 Mesajı Paylaş

Alıntı YapKIZILELMA adım adım ilerliyor



@IsmailDemirSSB : "KIZILELMA'nın testleri devam ediyor. Silah entegrasyonunu simüle eden testler gerçekleştiriyoruz."

Jet motorlu SİHA ANKA-3 40 güne kadar havada olacak.


https://mobile.twitter.com/ogzhn_uyg
Mesajı Paylaş
]

]

Alıntı YapSavunma Sanayi Başkanı İsmail Demir.



#KIZILELMA Muhtelif test uçuşları yapmaya devam edecek. Mühimmat entegrasyonunda iyi bir gidiş var. Harekat alanında çeşitli mühimmatları kullanırken çok yakında görebiliriz.



https://mobile.twitter.com/ogzhn_uyg
Mesajı Paylaş
]


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz