Uçağın hızlı olması attığı mühimmata da değer katar. Gerek güdüm kitli mühimmatlar gerekse de hava hava mühimmatları açısından atılan açı, hız ve irtifa menzile direkt etki ediyor diye biliyorum.
Şimdi başka bir konu daha var. Çift motorlu kızılelma denilince aklıma geldi. Başka bir forumda bir arkadaş yeni prototipin üstündeki bir alanın boyanmadığını ve kanopi eklenerek insanlı bir kızılelma yapılabileceğini umut etmiş.
Evet, evet biliyorum. Kaan var, baykar iha üzerine yoğunlaşmış bir şirket, bunu daha önce reddettiler. Ama şöyle de bir durum var.
Dünya hala High-Low fighter konseptinden gidiyor. (Abd : f-22&f-35, Rusya: su-57&su-75, Çin: J-20&J-31). Esasında Kaan'da pahalı bir High Fighter olacak gibi. Peki Low fighter ne olacak? Sihalar mı? olabilir.
Ama diğer yandan da güçlü bir ülke olmamız ve bu gelişimimizi devam ettirebilmemiz için ekonomik ve siyasi müttefiklerimiz olması lazım. Bu amaçla şu an asya ve özellikle Afrika da ülkelerle işbirliği içindeyiz ve bunu dahada büyüteceğiz.
Ancak bu ülkelerin çoğunun hava kuvvetleri çok sınırlı durumda. Çoğu bir filoyu geçmez bile. Kaan idame ettirmeleri zor. Ancak bir şekilde hem yeni teknolojiyi doktrine etmeleri hemde insanlı avcı barındırmaları gerekecek onlar için bir alternatif gerekecektir.
Bu nokta da hürjeti stealth yapmaktansa kızılelmayı insanlı yapmak daha mantıklı olabilir mi acaba?
Şu anki gövde her ne kadar büyük olsa da bu tarz bir iş belki çift motorlu gövde de daha denenebilir gibi geliyor bana. Sonuçta çift motor gelince uçak büyüyüyecek ve genişleyecek daha müsait bir alan ve performans olabilir.