Gönderen Konu: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)  (Okunma sayısı 181717 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Efes

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 300
  • 16
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #1090 : 23 Temmuz 2024, 19:44:59 »
Art yakıcıyı ses üstü uçak olacak olarak kabul edebilir miyiz
Edemeyiz çünkü Bir uçağa ses üstü uçak dememiz için after burner açmadan silah ve yakıt yüklü olarak ses üstü uçabiliyor olması gerekir.

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3855
  • 373
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #1091 : 23 Temmuz 2024, 21:16:33 »
Devamlı süpersonik uçacak bir uçak, (bilhassa 1.2 mach üstü) için convergent-divergent nozül şarttır. Bu nozül varsa uçak süpersoniktir diyebiliriz.
Bir uçak sadece convergent nozül ile de süpersonik hıza ulaşabilir. Ama bunu ne yüksek süpersonik hızlara taşıyabilir, ne de kalıcı olarak idame ettirebilir.
İtki ağırlık oranı yetersiz olan ve yoğun hava ortamında uçan uçaklarda süpersonik hızlara, (bilhassa yüksek süpersonik hızlara) ulaşabilmek için art yakıcı şarttır.
AI322F-30 motorunda convergent-divergent nozül var. Bu da bu motorun süpersonik uçuşa uygun olduğunu gösteriyor. Uçuracağı uçağın itki-ağırlık oranı yetersiz kalırsa da art yakıcısı da var. Yani bu motor süpersonik uçuşa uygun bir motor.


https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Motor_Sich_AI-322F_engine,_Kyiv_2018,_101.jpg


Sn Putty,
Sizin sorunuzun cevabı da ; evet edebiliriz.


Sn Efes,
Siz zannedersem supercruise ile süpersonik’i karıştırıyorsunuz!!

« Son Düzenleme: 23 Temmuz 2024, 21:27:15 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı HKY

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 79
  • 3
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #1092 : 23 Temmuz 2024, 22:53:48 »
Daha önce bir infografikte bu afterburnerli Ai322 motoruyla 1.35 mach maksimum hıza çıkabileceği belirtilmişti. Asıl çift motorlu versiyonu dehşet bi alet olacak. Maksimum 1.7-1.8  mach hız, 5-6 ton mühimmat taşıma kabiliyeti, 15-16 ton maksimum kalkış ağırlığı bekliyorum.  İnşallah uçak gemisi versiyonu da çift motorlusu olur da attığımız taşa değer.

Çevrimdışı SH

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 626
  • 41
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #1093 : 24 Temmuz 2024, 00:25:01 »
Ben de bizim motorları takacağımız günü sabırsızlıkla bekliyorum.

Çevrimdışı Efes

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 300
  • 16
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #1094 : 24 Temmuz 2024, 01:36:22 »
Devamlı süpersonik uçacak bir uçak, (bilhassa 1.2 mach üstü) için convergent-divergent nozül şarttır. Bu nozül varsa uçak süpersoniktir diyebiliriz.
Bir uçak sadece convergent nozül ile de süpersonik hıza ulaşabilir. Ama bunu ne yüksek süpersonik hızlara taşıyabilir, ne de kalıcı olarak idame ettirebilir.
İtki ağırlık oranı yetersiz olan ve yoğun hava ortamında uçan uçaklarda süpersonik hızlara, (bilhassa yüksek süpersonik hızlara) ulaşabilmek için art yakıcı şarttır.
AI322F-30 motorunda convergent-divergent nozül var. Bu da bu motorun süpersonik uçuşa uygun olduğunu gösteriyor. Uçuracağı uçağın itki-ağırlık oranı yetersiz kalırsa da art yakıcısı da var. Yani bu motor süpersonik uçuşa uygun bir motor.


https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Motor_Sich_AI-322F_engine,_Kyiv_2018,_101.jpg


Sn Putty,
Sizin sorunuzun cevabı da ; evet edebiliriz.


Sn Efes,
Siz zannedersem supercruise ile süpersonik’i karıştırıyorsunuz!!
Haklısınız ben sn putty'in belirttiği ses üstü uçak kavramını süper cruise olarak algılamışım

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3119
  • 306
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #1095 : 24 Temmuz 2024, 14:25:46 »
Bize lazım olan uçak tam olarak Kızılelma ve ANKA 3 dür şu an için. Ses üstüne gerektiğinde çıkabilen ama 900 km h gibi hızları olan 1.5 ton silah yükü olan havada 4-6 saat kadar kalabilen insansız uçaklar lazım. Ben bu uçağın neredeyse tıpatıp isterlerde sadfor da filan dilemiştim tıpatıpı üretildi. İlerde üzerinde çalışılacak olan yapay zeka destekli çok sayıda hava aracı ile otonom muharebe hava hakimiyeti modelleri için bu uçakların elimizde olması çok önemli. Şu anda ABD Rusya Çin dışında simülasyonlarda modelledikleri 21 yy muharebe taktiklerini deneyebilecek tek ülke Türkiye olabilir bu uçaklar sayesinde. Biz bu uçakları yinede muharip olarak kullanırız ama bu yavaş uçakla yaptıklarımızın daha hızlısı basitinde olur. Ama asıl olan fayda ise daha tam taşları yerine oturmamış uber 21 yy saldırı modellerinin geliştirilmesi olacaktır. Yunan hava sahasında aynı anda 1000 tane Kızılelma ANKA3 türevi uçakların uçtuğunu hayal edin inecekler havalanacaklar ama Yunan hava sahasında en az bin uçak hep havada olacak. Keşif istihbarat elektronik harp haberleşme saldırı ikmal her şeyi paylaşan otonom yapay zekalı insan kontrolünün dengeli olduğu bir saldırı modeli. Bunları çalışmak için lazım olan ilk şey bir uçaktır ve bu yapıldı. Tabi gerçek yaşamı modellemek çok zor iştir en az on bin mühendisin on yıl çalışması lazım ama önce uçaklar lazım
« Son Düzenleme: 24 Temmuz 2024, 14:27:31 Gönderen: putty »
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 3129
  • 82
  • DefenceTurk.com

Çevrimdışı tumucin

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2446
  • 26
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #1097 : 30 Temmuz 2024, 23:09:33 »

Bayraktar #KIZILELMA PT-3 Taksi Testi

http://www.youtube.com/watch?v=fPs-gw3Wr5A

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 ve 2019 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2714
  • 319
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #1098 : 31 Temmuz 2024, 11:13:29 »
Uçağın hızlı olması attığı mühimmata da değer katar. Gerek güdüm kitli mühimmatlar gerekse de hava hava mühimmatları açısından atılan açı, hız ve irtifa menzile direkt etki ediyor diye biliyorum.

Şimdi başka bir konu daha var. Çift motorlu kızılelma denilince aklıma geldi. Başka bir forumda bir arkadaş yeni prototipin üstündeki bir alanın boyanmadığını ve kanopi eklenerek insanlı bir kızılelma yapılabileceğini umut etmiş.

Evet, evet biliyorum. Kaan var, baykar iha üzerine yoğunlaşmış bir şirket, bunu daha önce reddettiler. Ama şöyle de bir durum var.

Dünya hala High-Low fighter konseptinden gidiyor. (Abd : f-22&f-35, Rusya: su-57&su-75, Çin: J-20&J-31). Esasında Kaan'da pahalı bir High Fighter olacak gibi. Peki Low fighter ne olacak? Sihalar mı? olabilir.

Ama diğer yandan da güçlü bir ülke olmamız ve bu gelişimimizi devam ettirebilmemiz için ekonomik ve siyasi müttefiklerimiz olması lazım. Bu amaçla şu an asya ve özellikle Afrika da ülkelerle işbirliği içindeyiz ve bunu dahada büyüteceğiz.

Ancak bu ülkelerin çoğunun hava kuvvetleri çok sınırlı durumda. Çoğu bir filoyu geçmez bile. Kaan idame ettirmeleri zor. Ancak bir şekilde hem yeni teknolojiyi doktrine etmeleri hemde insanlı avcı barındırmaları gerekecek onlar için bir alternatif gerekecektir.

Bu nokta da hürjeti stealth yapmaktansa kızılelmayı insanlı yapmak daha mantıklı olabilir mi acaba?

Şu anki gövde her ne kadar büyük olsa da bu tarz bir iş belki çift motorlu gövde de daha denenebilir gibi geliyor bana. Sonuçta çift motor gelince uçak büyüyüyecek ve genişleyecek daha müsait bir alan ve performans olabilir.

Savaş Var Denildiğinde Biz;


Çevrimdışı Boykaz

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 40
  • 2
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #1099 : 31 Temmuz 2024, 11:52:44 »
Baykar Zaten insanlı Kızılelma yapmayi reddetti çünkü sifirdan Kızılelma tasarlanması gerekiyor buda  ekstra para maliyet motor vs yani imkansiz gibi birşey Kızılelmanın o boyanmayan kismi dediginiz Satcom yeri farkli bir malzeme ile imal edilmis buyuk ihtimal seri ürünlerde Radomda farkli gorünebilir