İnsansız uçaklar için şu andaki kullanım şekli bu tür büyük hayallere izin vermiyor. Bilindik yollarla uzaktan haberleşerek bu uçakları savaşta kullanmanın zorluğu TB2 lerin daha savaşın başında etkisini dramatik şekilde yitirmesi ile ortaya çıktı. Sinyal kestirmesi yapan maharetli ülkeler bu uçakların haberleşmesini yakalıyorlar yerini saniyeler içinde tespit ediyorlar ve önleme yapıyorlar. Uçağı jet motorlu yapmak bu durumu çok değiştirmeyecektir aşağı yukarı aynı şey yine olacak. Bu jet iha lar tabiki bizim için düşük kabiliyetli sahalarda işe yarayabilir bu yüzden üretilmesi iyidir ama hava kuvvetlerine bir çare gibi bu uçakları yamayamayız. İnsanlı uçakların hemen hemen hiç bir görevi bu uçaklara devredilemez şu anda. Olsaydı ABD bunu çokta başlatırdı.
Bu uçaklar F16 nın hiç bir görevini tamamen devralamaz ama iki işe yarayabilir şu an için.
1- Var olan insansız iha ların görev yaptığı pkk gibi düşük kabiliyette düşman sahalarında aynı işi daha iyi yapabilirler.
2- Bu platformlar ile ileriye dönük yapay zeka ve ağ merkezli otonom sürü senaryoları çalışılabilir denenebilir.
Aynı fikirde değilim. Özellikle önleme dronu olarak gayet efektif kullanabiliriz bunları.
Kızılelma'yı, Siper HSS'nin o anda havada bulunan füzelerinden biri gibi düşünün. KE filosunu yönlendirme ve yönetme görevini, sanki bunlar birer HSS füzesiymiş gibi, Siper HSS'nin bilgisayarlarına verirsek, mesele büyük ölçüde çözülecektir diye düşünüyorum.
Hasmını kendi sensörleriyle bir defa tespit ederse KE, saldırı ve kaçınma opsiyonlarını uçağın yapay zekası anlık değerlendirir ve kararları uygular. RF veribağı ile yerden sürekli kontrol edilmelerine gerek yok.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
İkinci Dünya Savaşında İngilizler bu fikrin bir benzerini uyguladılar. Yerdeki radarlar, RAF pilotlarını Luftwaffe'nin uçaklarıyla görsel temas kurana kadar yönlendiriyordu. Görsel temas kurulur kurulmaz, RAF pilotları kendi kararlarını almakta ve uygulamakta özgürdü.