Gönderen Konu: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)  (Okunma sayısı 192556 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2988
  • 290
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #1120 : 15 Eylül 2024, 00:17:25 »
Biz bu uçağı honeywell itec F125 motoru ile geliştiremez miydik?

ABD motor vermeyeceğinden geliştiremezdik. Şu anda uçuyorsa KE, zamanında adetlice alınmış ve depolanmış Ukrayna motorları sayesindedir.

Ukrayna'dan artık motor tedarik edebileceğimizi düşünmüyorum. Ya Baykar o motoru burada üretecek, ya da TF-6000/10000 bizi fazla bekletmeden seri üretime girecek.

Kızılelma'ya ve milli füzelere acilen ihtiyacımız var. Ben ne F-16 tedariğinden umutluyum ne de EF-2000'lerden. Bunlar gelse de zamanında gelmez. Saçma sapan bir tarihte gelirler, 2035 falan gibi.

Bence, Kaan gelene kadar bizim hava sahamızı (emektar F-16 hariç) şu 3 şey koruyacak: 1- Siper/Hisar, 2- Uzun menzilli füzelerle donanmış Akıncı, 3- Kızılelma. Bunları en hızlı şekilde envantere katmamız şart.

Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 3366
  • 94
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #1121 : 15 Eylül 2024, 00:56:30 »
Evet sn Merzifonlu hocam size katılıyorum ilerde durumuz içler acısı

Bari Akıncı ve F16'lara Aesa ekleyelim de hepten çağımızın gerisinde kalmayalım

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3318
  • 319
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #1122 : 15 Eylül 2024, 01:49:13 »
İnsansız uçaklar için şu andaki kullanım şekli bu tür büyük hayallere izin vermiyor. Bilindik yollarla uzaktan haberleşerek bu uçakları savaşta kullanmanın zorluğu TB2 lerin daha savaşın başında etkisini dramatik şekilde yitirmesi ile ortaya çıktı. Sinyal kestirmesi yapan maharetli ülkeler bu uçakların haberleşmesini yakalıyorlar yerini saniyeler içinde tespit ediyorlar ve önleme yapıyorlar. Uçağı jet motorlu yapmak bu durumu çok değiştirmeyecektir aşağı yukarı aynı şey yine olacak. Bu jet iha lar tabiki bizim için düşük kabiliyetli sahalarda işe yarayabilir bu yüzden üretilmesi iyidir ama hava kuvvetlerine bir çare gibi bu uçakları yamayamayız. İnsanlı uçakların hemen hemen hiç bir görevi bu uçaklara devredilemez şu anda. Olsaydı ABD bunu çokta başlatırdı.
Bu uçaklar F16 nın hiç bir görevini tamamen devralamaz ama iki işe yarayabilir şu an için.
1- Var olan insansız iha ların görev yaptığı pkk gibi düşük kabiliyette düşman sahalarında aynı işi daha iyi yapabilirler.
2- Bu platformlar ile ileriye dönük yapay zeka ve ağ merkezli otonom sürü senaryoları çalışılabilir denenebilir.
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2988
  • 290
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #1123 : 15 Eylül 2024, 02:45:01 »
İnsansız uçaklar için şu andaki kullanım şekli bu tür büyük hayallere izin vermiyor. Bilindik yollarla uzaktan haberleşerek bu uçakları savaşta kullanmanın zorluğu TB2 lerin daha savaşın başında etkisini dramatik şekilde yitirmesi ile ortaya çıktı. Sinyal kestirmesi yapan maharetli ülkeler bu uçakların haberleşmesini yakalıyorlar yerini saniyeler içinde tespit ediyorlar ve önleme yapıyorlar. Uçağı jet motorlu yapmak bu durumu çok değiştirmeyecektir aşağı yukarı aynı şey yine olacak. Bu jet iha lar tabiki bizim için düşük kabiliyetli sahalarda işe yarayabilir bu yüzden üretilmesi iyidir ama hava kuvvetlerine bir çare gibi bu uçakları yamayamayız. İnsanlı uçakların hemen hemen hiç bir görevi bu uçaklara devredilemez şu anda. Olsaydı ABD bunu çokta başlatırdı.
Bu uçaklar F16 nın hiç bir görevini tamamen devralamaz ama iki işe yarayabilir şu an için.
1- Var olan insansız iha ların görev yaptığı pkk gibi düşük kabiliyette düşman sahalarında aynı işi daha iyi yapabilirler.
2- Bu platformlar ile ileriye dönük yapay zeka ve ağ merkezli otonom sürü senaryoları çalışılabilir denenebilir.

Aynı fikirde değilim. Özellikle önleme dronu olarak gayet efektif kullanabiliriz bunları.

Kızılelma'yı, Siper HSS'nin o anda havada bulunan füzelerinden biri gibi düşünün. KE filosunu yönlendirme ve yönetme görevini, sanki bunlar birer HSS füzesiymiş gibi, Siper HSS'nin bilgisayarlarına verirsek, mesele büyük ölçüde çözülecektir diye düşünüyorum.

Hasmını kendi sensörleriyle bir defa tespit ederse KE, saldırı ve kaçınma opsiyonlarını uçağın yapay zekası anlık değerlendirir ve kararları uygular. RF veribağı ile yerden sürekli kontrol edilmelerine gerek yok.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

İkinci Dünya Savaşında İngilizler bu fikrin bir benzerini uyguladılar. Yerdeki radarlar, RAF pilotlarını Luftwaffe'nin uçaklarıyla görsel temas kurana kadar yönlendiriyordu. Görsel temas kurulur kurulmaz, RAF pilotları kendi kararlarını almakta ve uygulamakta özgürdü.
« Son Düzenleme: 15 Eylül 2024, 02:51:56 Gönderen: Merzifonlu »

Çevrimdışı Gökbörü

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1584
  • 142
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #1124 : 15 Eylül 2024, 09:33:36 »
Bu kadar aciz duruma düşmüş Ukraynadan şu motorlarin üretimi, teknolojisi, muhendisi, fabrikasi, lisansı vs ne ise nasıl alınamadı ve bunlar Turkiyede nasıl üretilemedi şaşkınlık içerisindeyim
What is steel compared to the hand that wields it?

Çevrimiçi marmara

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1112
  • 66
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #1125 : 15 Eylül 2024, 09:53:36 »
Okyanusun öbür tarafından kumandayla Yahudi vasıtasıyla kontrol edilen Ukrayna Türkiye'ye bu motorların lisansını, teknolojisini nasıl versin. Fosil kalıntılarıyla dinozorları canlandırma ihtimali 0.001% olsa bile vardır ama bu motorların Türkiye'ye teknolji transfer edilme ihtimali hiç yok.

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3318
  • 319
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #1126 : 15 Eylül 2024, 12:25:56 »
Marmara merhamet biraz yahu adamların ülkesine girmişsiniz kaçta kaçını almışsınız ondan sonrada Yahudi güdümlü diyorsunuz. Yahudi Zelenski seçildiğinde siz Kırım ı işgal edeli 3 sene olmuştu. Adamların yahudi mahudi düşünecek halimi kalmış.
« Son Düzenleme: 15 Eylül 2024, 12:27:17 Gönderen: putty »
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Çevrimdışı DoganTuran

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 655
  • 105
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #1127 : 15 Eylül 2024, 12:26:44 »
Uçtu... Birkaç güne servis edilir.


AI-322F motorlu olanı bu değil mi?

Selamlar,
Evet Serkan, Al322F ile uçtu ve uçuşta art yakıcı testleri de yapıldı... Al322F motorundan 1 filo oluşturacak kadar mevcut...

TB-3 ise çok yakında TCG Anadolu'da testlere başlayacak.

Çevrimdışı korsan2

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 527
  • 25
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #1128 : 15 Eylül 2024, 12:39:43 »
şimdilik  füze taşıyan uçan  kamyon formatı tahmin ediyorum.
bir Hisar kamyonu  nasıl   Formila'ya  katılamazsa  bunlar da   it dalaşı  senaryolarından  o denli  uzak tutulmalı bence,  kaldı ki  bu devirde  it dalaşı mı kaldı?


dostlar,
internetteki  insansız ve  insanlı uçakların birlikte yaptığı  kol uçuşları haberleriyle ilgili de aklıma  sürekli takılan bir şey var.
bu uçuşlarda  insansız uçaklar mı  insanlı uçağa  uygun uçuyor?
yoksa  insansız  uçaklar  düz bir hatta  uçuyor da aslında insanlı uçak mı  insansız uçağın  kolunda uçuyor?

benim tahminim  ikinci seçenek.
insanlı uçaklar insansız uçaklara  çarpmayacak şekilde  uçuyor olmalı.
çünkü   insansız uçaklara  dönük  yakındaki uçağa  çarpmadan uçmasını sağlayacak  ve takip mesafesini  koruyacak  herhangi bir özel donanım  haberi okuduğumu hiç hatırlamıyorum.
örneğin bu insansız uçakların etrafındaki uçağa çarpmasını engelleyecek  360 derece  gerçek görüş sağlayan  bir kamera filan var mı?
insansız  otomobillerin hepsinde  radar ve  birçok kamera var ve bu sayede öndeki  araçla takip mesafesini koruyabiliyor.
insansız uçaklar bu  güvenli mesafeyi  neyle  sağlıyor?
radarla  desek,  şu ana kadar gördüğümüz kol uçuşu yapan insansız uçaklarda bildiğim kadarıyla radar yok;  ama zaten radar olsa bile  sadece radarla o  takip mesafesi korunabiliyor mudur?
sadece radar veya lidarla  olabiliyorsa otonom arabalarda niye  bir sürü kamera var?
veya  düşman hava sahasında  hayalet modda uçarken radarını kapatmak zorunda kalan  insansız uçaklar  birbirine çarpmadan nasıl uçacak?

bana öyle geliyor ki,  insansız uçakların  öz hakiki  kol  uçuşu  için  o uçakların  çeşitli noktalarına  belki 10  belki 20  kamera takıp   bu  görüntüleri de  işleyecek bir yapay zeka gerekecektir.

Çevrimdışı Efes

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 325
  • 18
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #1129 : 15 Eylül 2024, 14:54:15 »
Gösteri uçuşu dışında dip dibe uçmanın manası varmıki. Operasyonel ortamda aralarında km ler olacak.
Trafikteki otomobiller ağ merkezli seyretmediğinden uçakların iletişiminden çok farklıdır.