Gönderen Konu: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)  (Okunma sayısı 192548 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı aydındurmus

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 479
  • 32
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #1130 : 15 Eylül 2024, 15:31:55 »
Beyler forumun başından beri aesa radarlı olacak dendi ve bu uçaklar top ile savaşmayacak uzun menzili ve kısa menzilli füzelerle savaşacak fakat uzun menzilli roket 4 ise kısa menzilli füze 2 adet olacak oda kaçmak için kullanacak o füzeyi yoksa yakın muharebe için kullanılmayacak kullanılması için o aracın süpersonik uçuş yapabilme kabiliyetine sahip olması lazım şu an varmı yok.
bu araçlar dendiği gibi hisarın havadaki yancısı olacak şimdilik diğer türlü yapay zeka ile donatmak gerek oda normal seyirde değil kafa kafaya savaşta devreye girecek... 

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2986
  • 290
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #1131 : 15 Eylül 2024, 15:43:08 »
bu araçlar dendiği gibi hisarın havadaki yancısı olacak şimdilik diğer türlü yapay zeka ile donatmak gerek oda normal seyirde değil kafa kafaya savaşta devreye girecek...

+1.

Sonunda birisi anlamış beni. Hem de hiç ummadığım bir kişi. Çok ilginç doğrusu.

(Füzeleri fırlat ve tehditlerden sakın) tarzında nispeten basit bir yapay zekayı Kızılelma'ya entegre etmek, ve bu uçağı Siper/Hisar HSS'lerinin "havadaki yancısı" olarak konumlandırmak, bence önümüzdeki 10 yıl için günü kurtaracaktır.

Sonrasına, sonra bakarız.
« Son Düzenleme: 15 Eylül 2024, 15:44:03 Gönderen: Merzifonlu »

Çevrimdışı korsan2

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 527
  • 25
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #1132 : 15 Eylül 2024, 15:44:34 »
"Gösteri uçuşu dışında dip dibe uçmanın manası varmıki. Operasyonel ortamda aralarında km ler olacak.
Trafikteki otomobiller ağ merkezli seyretmediğinden uçakların iletişiminden çok farklıdır."





aralarında  kilometrelerce mesafe  mi  yoksa 15cm  mesafe mi  olup  olmadığını nereden anlayacak bu uçaklar?
düşmanın x üssündeki  hava savunma  bataryalarını vurmak için  5 adet insansız jet yolladın diyelim.
bu  uçaklar  oraya radarları ve tüm sinyalleri kapatıp yaklaşmak zorunda.
senin ülkenin  konumuyla  x  üssünün  konumu  zaten belli,  yani  hücum ve yaklaşma açıları filan   çok  çok esnek  olamayacak durumlar var illaki.
uçaklar  x  üssüne 30km  yaklaşıp  füzeleri atacakken   uçaklardan birisi  diğer uçağa yandan çarpıyor;  çünkü  o uçağı görmüyor;  çünkü   radarlar kapalı  veya  radarlar karıştırılmış.

uçakları  belirli  bir süre sonra aynı hedeflere yollasan,  ilk uçak  saldırıyı gerçekleştirdikten sonra  üs  acil duruma geçer ve  diğer uçakların  başarı  olasılığı  ciddi oranda azalır.


diyeceksiniz ki  "bu durum şimdi niye olmuyor"
çünkü  şu anki  uygulamaların tamamında  uçağı  her saniye yöneten bir operatör var ve  bölgedeki diğer  insansız uçaklarla  ya  mesafe  ya da  irtifa  emliyeti  koyarak uçuruyorlar bu aletleri.
oysa  bu  insansız hayalet jetlerin  başında her saniye  bir operatör bulunamaz;  çünkü   hem  dışarı sinyal verdiği an  yerini belli eder;  hem de   ciddi  bir hasımla karşılaştığında o  bağlantı sinyali  karıştırılır.
bu uçaklar   otonom  olmak zorunda.
uçağın  diğer uçaklara  çarpmaması  için  radar dışı  bir ultrasonik  sinyal  yayan  bir cihaz geliştirsen,  o da  uçağın  yerini belli edecektir.
haliyle  dışarı sinyal filan yaymayacak  pasif bir  kol  uçuşu donanımı  gerekiyor bence.
kol uçuşu  diyorum;  çünkü   5 adet insansız jetin   bir  üsse saldırı  senaryosu zaten sonraki iş,  önce    birbirine çarpmadan  güvenli   manevralar  yapmaları  gerekiyor,  ilk basamak bu  bence.



Çevrimdışı aydındurmus

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 479
  • 32
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #1133 : 15 Eylül 2024, 16:57:44 »
"Gösteri uçuşu dışında dip dibe uçmanın manası varmıki. Operasyonel ortamda aralarında km ler olacak.
Trafikteki otomobiller ağ merkezli seyretmediğinden uçakların iletişiminden çok farklıdır."





aralarında  kilometrelerce mesafe  mi  yoksa 15cm  mesafe mi  olup  olmadığını nereden anlayacak bu uçaklar?
düşmanın x üssündeki  hava savunma  bataryalarını vurmak için  5 adet insansız jet yolladın diyelim.
bu  uçaklar  oraya radarları ve tüm sinyalleri kapatıp yaklaşmak zorunda.
senin ülkenin  konumuyla  x  üssünün  konumu  zaten belli,  yani  hücum ve yaklaşma açıları filan   çok  çok esnek  olamayacak durumlar var illaki.
uçaklar  x  üssüne 30km  yaklaşıp  füzeleri atacakken   uçaklardan birisi  diğer uçağa yandan çarpıyor;  çünkü  o uçağı görmüyor;  çünkü   radarlar kapalı  veya  radarlar karıştırılmış.

uçakları  belirli  bir süre sonra aynı hedeflere yollasan,  ilk uçak  saldırıyı gerçekleştirdikten sonra  üs  acil duruma geçer ve  diğer uçakların  başarı  olasılığı  ciddi oranda azalır.


diyeceksiniz ki  "bu durum şimdi niye olmuyor"
çünkü  şu anki  uygulamaların tamamında  uçağı  her saniye yöneten bir operatör var ve  bölgedeki diğer  insansız uçaklarla  ya  mesafe  ya da  irtifa  emliyeti  koyarak uçuruyorlar bu aletleri.
oysa  bu  insansız hayalet jetlerin  başında her saniye  bir operatör bulunamaz;  çünkü   hem  dışarı sinyal verdiği an  yerini belli eder;  hem de   ciddi  bir hasımla karşılaştığında o  bağlantı sinyali  karıştırılır.
bu uçaklar   otonom  olmak zorunda.
uçağın  diğer uçaklara  çarpmaması  için  radar dışı  bir ultrasonik  sinyal  yayan  bir cihaz geliştirsen,  o da  uçağın  yerini belli edecektir.
haliyle  dışarı sinyal filan yaymayacak  pasif bir  kol  uçuşu donanımı  gerekiyor bence.
kol uçuşu  diyorum;  çünkü   5 adet insansız jetin   bir  üsse saldırı  senaryosu zaten sonraki iş,  önce    birbirine çarpmadan  güvenli   manevralar  yapmaları  gerekiyor,  ilk basamak bu  bence.

Yapmayınız lütfen siz ki bu platformun eski bir müdavimlerindensizin ülkemizin teknolojik gelişmişliğini bu platforma çeşitli başlıklar altında hepsinde detaylıca belirtilmiş onlar bizimkileri ancak rahmetli olunca belki ahirete giderken görürler.

KAAN+KIZILELMA+ANKA-3 bu araçları pilotları istemedikçe ancak rahmetliler belki görebilirler.
velevki gördüler savaş modunda iken 250km yakınına havadan yaklaşamazlar,350 km'den bvr füze attılar diyelim vurması %99 imkansız...

Çevrimdışı Efes

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 325
  • 18
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #1134 : 15 Eylül 2024, 19:46:03 »
"Gösteri uçuşu dışında dip dibe uçmanın manası varmıki. Operasyonel ortamda aralarında km ler olacak.
Trafikteki otomobiller ağ merkezli seyretmediğinden uçakların iletişiminden çok farklıdır."





aralarında  kilometrelerce mesafe  mi  yoksa 15cm  mesafe mi  olup  olmadığını nereden anlayacak bu uçaklar?
düşmanın x üssündeki  hava savunma  bataryalarını vurmak için  5 adet insansız jet yolladın diyelim.
bu  uçaklar  oraya radarları ve tüm sinyalleri kapatıp yaklaşmak zorunda.
senin ülkenin  konumuyla  x  üssünün  konumu  zaten belli,  yani  hücum ve yaklaşma açıları filan   çok  çok esnek  olamayacak durumlar var illaki.
uçaklar  x  üssüne 30km  yaklaşıp  füzeleri atacakken   uçaklardan birisi  diğer uçağa yandan çarpıyor;  çünkü  o uçağı görmüyor;  çünkü   radarlar kapalı  veya  radarlar karıştırılmış.

uçakları  belirli  bir süre sonra aynı hedeflere yollasan,  ilk uçak  saldırıyı gerçekleştirdikten sonra  üs  acil duruma geçer ve  diğer uçakların  başarı  olasılığı  ciddi oranda azalır.


diyeceksiniz ki  "bu durum şimdi niye olmuyor"
çünkü  şu anki  uygulamaların tamamında  uçağı  her saniye yöneten bir operatör var ve  bölgedeki diğer  insansız uçaklarla  ya  mesafe  ya da  irtifa  emliyeti  koyarak uçuruyorlar bu aletleri.
oysa  bu  insansız hayalet jetlerin  başında her saniye  bir operatör bulunamaz;  çünkü   hem  dışarı sinyal verdiği an  yerini belli eder;  hem de   ciddi  bir hasımla karşılaştığında o  bağlantı sinyali  karıştırılır.
bu uçaklar   otonom  olmak zorunda.
uçağın  diğer uçaklara  çarpmaması  için  radar dışı  bir ultrasonik  sinyal  yayan  bir cihaz geliştirsen,  o da  uçağın  yerini belli edecektir.
haliyle  dışarı sinyal filan yaymayacak  pasif bir  kol  uçuşu donanımı  gerekiyor bence.
kol uçuşu  diyorum;  çünkü   5 adet insansız jetin   bir  üsse saldırı  senaryosu zaten sonraki iş,  önce    birbirine çarpmadan  güvenli   manevralar  yapmaları  gerekiyor,  ilk basamak bu  bence.
Mesela ortak görev icrası için 4 adet anka3 havalandırdık. Her biri için farklı operasyonel irtifa tanımlarsak 10bin ft 10.5bin ft gibi ve ağ merkezi gidişte ve dönüşte bu uçakları aynı irtifalarda hiç eşitlemese çarpışma olabilirmi.

Çevrimiçi serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 8135
  • 474
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #1135 : 15 Eylül 2024, 20:03:59 »
Uçtu... Birkaç güne servis edilir.


AI-322F motorlu olanı bu değil mi?

Selamlar,
Evet Serkan, Al322F ile uçtu ve uçuşta art yakıcı testleri de yapıldı... Al322F motorundan 1 filo oluşturacak kadar mevcut...

TB-3 ise çok yakında TCG Anadolu'da testlere başlayacak.


Teşekkürler...

Çevrimdışı korsan2

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 527
  • 25
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #1136 : 16 Eylül 2024, 01:00:08 »
"Mesela ortak görev icrası için 4 adet anka3 havalandırdık. Her biri için farklı operasyonel irtifa tanımlarsak 10bin ft 10.5bin ft gibi ve ağ merkezi gidişte ve dönüşte bu uçakları aynı irtifalarda hiç eşitlemese çarpışma olabilirmi. "


geçici çözüm olur.

01   numaralı uçaktan 04  numaraya kadar şöyle komut yazılır.

*01  6000ft minimum irtifa 9000ft  maksimum  irtifa
*02 1000ft minimum irtifa 13000ft maksimum  irtifa
*03 14000ft minimum irtifa 17000ft maksimum irtifa
*04  18000ft minimum 2000ft maksimum irtifa

bu  komutları  yüklemek çok zor değil ve  ilk aşamada  uçakların   direk çarpışma olasılığını düşürür;  ama  kesin  çözüm olamaz bu;  çünkü

1.  hangi uçağı  hangi irtifada yollarsan yolla, eğer bu  uçak  etrafında uçak olup olmadığını  bilemiyorsa  bu  uçağın   bu irtifalarda uçan  yolcu uçağı ve helikopter gibi  şeylerle karşılaşması ve çarpışma  olasılığı göz ardı edilemez.
bölgede  uçan dost  taarruz helikopterlerine ve   radarı  kapalı  uçan  dost savaş uçaklarına  da çarpabilir.
radarı kapalı uçan bir savaş uçağı veya o  hatta uçan  yolcu  uçağı kendine neyin çarptığını bile anlamaz.
biliyorsunuz,  savaş uçakları da radara  yakalanmamak için   alçaktan uçuş  yapabiliyor  gerektiğinde.

2.  diyelim ki  dört uçak da kendine tahsis edilen  irtifa koridorunda  düşman üssüne yaklaşıyor,  tam bu esnada  tesadüfen oradaki düşman filosunun   optik veya radar  sistemlerine yakalandı.
saldırıdan  5000ft  irtifaya  alçalarak  veya 35000ft  irtifaya  yükselerek  kaçınma  olasılığı  atıyorum %40  iken  uçaklara   belirli irtifa  içinde  uçuş  komutu   kurtulma olasılığını belki %25'e  düşürmüş  olacak;  çünkü  aleti  sınırlıyorsun.

kamera veya  lidar benzeri  karıştırmaya  kapalı  pasif bir donanım  ile bu uçakların çevresinde  ne olduğunu  bilmeleri gerek;  yoksa  ben  insansız bir  jetin  bir  insanlı savaş uçağının yerini gerçekten alabileceğine inanmıyorum.
füzesi var,  e radarı da var,  oldu  bitti maşallah.
radarı ve füzesi  var diye savaş uçağının yerini alamaz,  öyle  filo şeklinde bir üssün  imhasına,  seal ve dead   görevlerine  paldırküldür  yollanmaz.

ha,  radarı  açık  yollarız her yere diyorsanız da,  o radarlar ciddi  bir hasım tarafından karıştırılabilir yani.

Su57  her yeri optiklerle olacağı iddia ediliyor.
o  uçağa  anlamlı bir avantaj katar mı bilemem;  ama  insansız bir savaş uçağında   birçok  optik  olmalı  bence.


ben ABD'nin   insansız bir savaş uçağına  şimdiye kadar  başlamamasının  nedenini de  bu  uçağın  etrafını  bir plot kadar algılayabilecek  uygun bir donanımın  bir türlü  keşfedilememiş olmasına bağlıyorum.
ama  yapay zeka işleme çipleri ve görüntü işleme yazılımları çok gelişti,  muhtemelen  2030'a  kadar artık gerçekten  insansız  savaş uçağı çalışmaları başlayacaktır.

not:
ben insansız savaş uçağı derken  uçuşların %95'ini  tamamen otonom yapabilen  uçakları  kastediyorum.
diğer uçaklar  şimdiye kadar  savaş uçaklarının yerini değil  helikopterlerin yerini  aldı  bence.

gezegen çapındaki  insansız uçaklara bakıyorum da,
ne zaman havada  birbirine çarpmadan otonom bir şekilde kol uçuşu  yapan ve  havada   çarpışmadan otonom şekilde yer değiştiren  insansız  uçaklar görürüm,  o zaman   belki  insansız bir savaş uçağı olabileceğine inanırım.


Çevrimdışı uzasem06

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 193
  • 10
  • DefenceTurk.com

Çevrimdışı aydındurmus

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 479
  • 32
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #1138 : 22 Eylül 2024, 10:50:41 »
kızılelma aynı zamanda gemi ve denizaltı saldırıları için atmaca füzesi ve torpido sistemine uyarlanmış versiyonuda olursa çok güzel olur gemiler için deniz veya kara yüzeyinin şöyle en fazla 25 30m yükseklikte uçabilecek sürpriz saldırı yapabilme kapasitesi kavuşturulursa çok güzel olur.
Torpido için tabiki 1dk 2dk yükselip torpidoyu atarak tekrar geri dönecek şekilde olursa süper olur....

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2986
  • 290
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #1139 : 22 Eylül 2024, 12:21:34 »
gemiler için deniz veya kara yüzeyinin şöyle en fazla 25 30m yükseklikte uçabilecek sürpriz saldırı yapabilme kapasitesi kavuşturulursa çok güzel olur.

Neden denizi adeta yalayarak uçması gerekiyor? Onu anlamadım.