Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)

Başlatan SKYWOLF, 03 Nisan 2012, 13:50:49

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

300 milyon dolar yatırım yanlız komedi gibi. 6000-10000lbf motor geliştirmenin masrafı milyar dolarlara dayanır.
"Directıonally solidified" kristal bıçak üretmek için döküm tezgahı almışlar. Tübitak Sage'nin tek kristal kanatçıklarının üretiminin beyni bir mühendisimizde kendilerine danışmanlık yapıyormuş. Döküm sırasında yapılan değişiklikle tek kristale de uzanabilirler. Biraz hazır lokmaya konuyorlar anlayacağınız. Ama gene de 300 milyon çok ekonomik bir rakam. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 04 Nisan 2025, 14:49:06300 milyon dolar yatırım yanlız komedi gibi. 6000-10000lbf motor geliştirmenin masrafı milyar dolarlara dayanır.
"Directıonally solidified" kristal bıçak üretmek için döküm tezgahı almışlar. Tübitak Sage'nin tek kristal kanatçıklarının üretiminin beyni bir mühendisimizde kendilerine danışmanlık yapıyormuş. Döküm sırasında yapılan değişiklikle tek kristale de uzanabilirler. Biraz hazır lokmaya konuyorlar anlayacağınız. Ama gene de 300 milyon çok ekonomik bir rakam.

Bunlar Ivchenko AI-322F motorunun kanatçıklarını tek kristal ürünle değiştirip belki de  motor mimarisini biraz değiştirip çakma  bir motor üretecekler diyorum ben...

Bu paraya yeni motor geliştirİlemez zaten...

Bu motor 2.500 kgf (24,5 kN; 5.511,6 lbf) itki sağlayabiliyor. Art yakıcı devreye alındığında ise itki 4.200 kgf (41,2 kN; 9.259,4 lbf) seviyesine çıkıyor.

Yeni motorla güç artışı da belki 8000 ıbf olabilir... Mesajı Paylaş


Alıntı yapılan: MeACuLpA - 04 Nisan 2025, 20:04:00Cinliler de ayni makineden ayni is icin 2 tane almislar.
https://www.secowarwick.com/en/news/vim-furnace-in-china/

Batı ; Polonya'nın Çin'e bu makinayı satmasına izin verdiğine göre çok da matah bir makina değil... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 04 Nisan 2025, 21:33:58
Alıntı yapılan: MeACuLpA - 04 Nisan 2025, 20:04:00Cinliler de ayni makineden ayni is icin 2 tane almislar.
https://www.secowarwick.com/en/news/vim-furnace-in-china/

Batı ; Polonya'nın Çin'e bu makinayı satmasına izin verdiğine göre çok da matah bir makina değil...
Makina önemli değil. Hamur yoğurma makinesini alırsınız; ama, hamurun mayasını düzgün hazırlamaz, karıştırma miktarını, ne kadar bekleyeceğini ve hangi sıcaklıkta kabaracağını bilmezseniz ekmek yapamazsınız.

Polonya bu makinayı yapıyor ama kendisinin tek kristal döküm türbin kanadı üretimi yok. Alman MTU için lisans altında türbin kanadı imalatı var.

Nikel süper alaşımın içine katılan egzotik nadir toprak elementlerinin miktarları ve cinsleri önemli. Bunların eritilip döküm kaplarına alınarak sertleşmeleri sırasında uzamaları ile metal alaşımların kristalleşmeleri sağlanırken uygulanacak metotlar önemli. Katman katman sertleştirilen ve uzatılarak kristalleştirilen malzeme Sovyet sistemi; bunu yekpare tek bir kristal halinde dökebilirseniz, o zaman da işte, tek kristal bıçak elde edersiniz.

Parça üretecek makinaları alabilirsiniz. Ama kullanılacak malzemenin metalürjisini bilmiyorsanız ve üretim yöntemini geliştirmemişseniz, makine ise bakar; siz de makineye bakarsınız. Mesajı Paylaş

#1255
Alıntı yapılan: serkan1976 - 04 Nisan 2025, 15:18:53
Alıntı yapılan: Yasar - 04 Nisan 2025, 14:49:06300 milyon dolar yatırım yanlız komedi gibi. 6000-10000lbf motor geliştirmenin masrafı milyar dolarlara dayanır.
"Directıonally solidified" kristal bıçak üretmek için döküm tezgahı almışlar. Tübitak Sage'nin tek kristal kanatçıklarının üretiminin beyni bir mühendisimizde kendilerine danışmanlık yapıyormuş. Döküm sırasında yapılan değişiklikle tek kristale de uzanabilirler. Biraz hazır lokmaya konuyorlar anlayacağınız. Ama gene de 300 milyon çok ekonomik bir rakam.

Bunlar Ivchenko AI-322F motorunun kanatçıklarını tek kristal ürünle değiştirip belki de  motor mimarisini biraz değiştirip çakma  bir motor üretecekler diyorum ben...

Bu paraya yeni motor geliştirİlemez zaten...

Bu motor 2.500 kgf (24,5 kN; 5.511,6 lbf) itki sağlayabiliyor. Art yakıcı devreye alındığında ise itki 4.200 kgf (41,2 kN; 9.259,4 lbf) seviyesine çıkıyor.

Yeni motorla güç artışı da belki 8000 ıbf olabilir...
Tek kristal türbin bıçağı yapmak demek, yüzlerce derece daha sıcak motor çıkışı elde edeceksiniz ve çok daha fazla itki alacaksınız demek değildir. Yönlendirilmiş katılaşma ile üretilmiş kristal bıçaklı AL41 motorundan 1640 derece Celsius elde edebiliyorsunuz. Bu f119 motorunun 3üncü jenerasyon tek kristal türbin hava girişi sıcaklığıyla aynı. Asıl önemli olan soğutma kanalları ve seramik ısı yalıtımı teknolojisi.

Tek kristalin asıl faydası, "Creep" bozulmasını çok geciktirmesi ve motor ömrünü uzatması. Pilota daha sık motoru zorlayabilme kabiliyeti vermesi. Mesajı Paylaş

Gümbür gümbür geliyoruz.
Daha öncede bazı eşik projelerde böyle debelenme dönemleri gördük biz. Sonra bekliyorsun bekliyorsun bekliyorsun bir başlıyor her yerden ürün fışkırıyor ülkede. Örneğin MPT 76 yı sabırla bekledik bize büyük olay gibi geldi şimdi kaç tane firma üretiyor diye sorsak kimse cevap veremez. SAR radarı öyle bekledik sonra kobiler bile radar yapmaya başladı. Füzelerde öyle oldu umtas ı Cirit i sabırla bekledik şimdi haber değeri bile yok füze haberlerinin. Şimdi beklediğimiz bir kaç şey var. Önce içten yanmalı motorlar eşiği aşılacak.  Bir bakacağız envayi çeşit motor üretiliyor ülkede. Sonra jet motoru öyle olacak yolcu uçaklarına bile motor üretmeye başlayacağız.

Bu firma sayıları çeşitliliği de eskiden sadece TSK leri odaklı düşününce bize riskli geliyordu ama artık firmalar ihracat odaklı çalıştıkları için bırakın isteyen yapsın şansını denesin durumu var Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

#1257
Türbin girişi sıcaklığı ile motorun güç üretim kapasitesi doğrudan orantılı değildir.
Ayrıca hangi motorda ne tür malzeme kullanılmış ve yüzde ne kadarı seramik, çelik, titanyum vs kimse açık bilgi vermez.

Mesela açık kaynaklarda bilinen F119 motorunun kuru ağırlığı 2300kg. AL-51F şu ana kadar bilinen kuru ağırlığı 1400-1500kg. Arada 800kg fark var, üretilen güç her ikisinin aşağı yukarı aynı. Sorulan soru F119 neden 800-900kg ağır olabilir, sebebi yüksek derecede türbin bıçakları erimemesi için ağır malzemeler kullanılmıştır. Çift motor olunca arada 1600-1800kg arası daha ağır oluyor ve uçağın ağırlığı artıyor. Kısacası F-22 belinde Su-57 göre belinde fazla yük taşıyor, şişman oğlan gibi düşünün, koşmak için terliyor ve daha fazla enerji harcamak zorunda kalıyor. Ayrıca yüksek dereceyi  soğutmak ayrı dert fazla ısıl yaymamak için.

AL-51F yakıtı yanma odasına klasik yöntem ile fışkırmıyor, yakıtı sirkülasyon yöntemi ile yakıtı yanma odasına veriyor. Yüksek dereceye gerek yok, çok güçlü ama AL-41F'den biraz fazla 1700-1800 derece türbin girişi sıcaklığı var. Bu yöntem dışarıya fazla ısıl yaymıyor, daha verimli yakıt kullanmasına neden oluyor. Mesajı Paylaş

#1258
Ben oyumu yine de "Baykar'ın Ukrayna üretimi Al-322F'nin lisans altında ve modifiye edilmiş motorunun bir versiyonunu üreteceğine" veriyorum...

300 milyon yatırımla sıfırdan yeni tasarım  hele ki stealth insansız hava aracı için ses üstü turbofan motor asla üretemezsiniz... Mesajı Paylaş

300 milyon toplam harcanacak para değil, yıllara sari her sene 300 harcanacak motor için 4 yılda 1.2 milyar dolar yapar . O parayla da rahatlıkla turbofan motor üretilir, daha önce defalarca yazdık bu işin yurt dışı maliyeti ile bizdeki maliyeti aynı değil. Türkiyede mühendislik, işçilik, hammadde hala çok ucuz.

Ivchenkoya zaten şimdiye kadar 500 milyon dolar ödendi. Ama savaş var,adamlar motorları temin edemiyor, bir şekilde motorun lisansını verecekler baykar üretecek, ondan kazandığı tecrübe ile de ilerde daha gelişmiş varyant üretir.

Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz