YENİ NESİL DENİZALTI PROJESİ

Başlatan AVCI, 20 Nisan 2009, 12:51:07

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#70

Olayı daha iyi kavramak için bir resim

Bu füze olayı resimde de gördüğünüz gibi hava araçlarında daha çok işe yarar.Ama bu işin işçisi
HSH fırkateynleridir.

Konuya girmeden önce şunu söylemek isterim.Denizaltılarda ses herşeydir..Sesiniz çıkarsa ölürsünüz,sesi çıkanıda öldürürsünüz.

Bu füzelerin dezavantajı ise çıkardıkları ses.Sesiniz duyulursa bir gemiden ya da hava aracından atılan torpido sizi vurur.

Torpido ise daha sessizdir.Homing (Sesi takip edebilme ve kendi sonarı ile hedefi arayıp,bulma) özelliği vardır.
Bu özellik sayesinde her türlü sesi kesersiniz.

Yani neymiş çokta önemli bir kazanım değilmiş.
Mesajı Paylaş

Aslında önemli birşey. Bu geliştirilebilir. Mesela denizlatı bu füzeleri fırlatacak tüpleri sessizce denize bırakabilir. Bu tüplerden belirli bir mesafeye ulaştığında, kendisini belli etmeden, kendisine hedefin koordinatlarını veren başka bir gemi, uçak, İHA veya uydunun yöneldirmesiyle bu füzeleri hedefe yönlendirebilir. Sessizce... Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Alıntı yapılan: SKYWOLF - 18 Ocak 2012, 18:54:06
Aslında önemli birşey. Bu geliştirilebilir. Mesela denizlatı bu füzeleri fırlatacak tüpleri sessizce denize bırakabilir. Bu tüplerden belirli bir mesafeye ulaştığında, kendisini belli etmeden, kendisine hedefin koordinatlarını veren başka bir gemi, uçak, İHA veya uydunun yöneldirmesiyle bu füzeleri hedefe yönlendirebilir. Sessizce...

Abi şimdi bu füzeler torpido kovanında muhafaza ediliyor.533 mm lik bir torpido kovanına da 4 adet füze sığıyor.
Ateşlediğin zaman füze tüple falan dışarı çıkmıyor.Sadece bir füze kovandan ayrılıyor ve hedefi imha ediyor. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Bertazoo - 18 Ocak 2012, 23:01:13
Alıntı yapılan: SKYWOLF - 18 Ocak 2012, 18:54:06
Aslında önemli birşey. Bu geliştirilebilir. Mesela denizlatı bu füzeleri fırlatacak tüpleri sessizce denize bırakabilir. Bu tüplerden belirli bir mesafeye ulaştığında, kendisini belli etmeden, kendisine hedefin koordinatlarını veren başka bir gemi, uçak, İHA veya uydunun yöneldirmesiyle bu füzeleri hedefe yönlendirebilir. Sessizce...

Abi şimdi bu füzeler torpido kovanında muhafaza ediliyor.533 mm lik bir torpido kovanına da 4 adet füze sığıyor.
Ateşlediğin zaman füze tüple falan dışarı çıkmıyor.Sadece bir füze kovandan ayrılıyor ve hedefi imha ediyor.

Biliyorum. Ancak benim bahsettiğim biraz daha farklı bir şey. Geçenlerde arkdaşın biri buna benzer bir konu açmıştı. Denzialtını ondan ayrı ama onun tarafından kumanda edilen küçük denizlatılarla korumak gibi.



Bir denizaltı, resimde görülene benzer tüpler içerisine yerleştirilmiş hava savunma füzeleri ile donatılabilir. Denizaltı bu tüpleri çatışma bölgesinde sessizce denize bırakabilir ve uzaklaşabilir. Daha önce de belirttiğim gibi başka bir gemi, uçak, helikopter, İha veya uydu her ne olursa olsun  hedefin koordinatlarını bildiren bir araçtan gelen sinyallerle bu tüplerdeki füzelerin menzilinde bulunan bütün hava hedeflerine yerini beli etmeden saldırabilir. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Bertazoo...her kazanımın bir riski yada tehlikesi vardır ama bu, o kazanımlara sahip olunmamasını göstermez. Ona bakarsan her silahın neredeyse bir karşılığı varUçaksavarlar var diye uçak almayalımmı ? Denizaltılar batırır diye fırkateynlerimiz olmasınmı ? Önemli olan o güce sahip olabilmek. Dediğiniz tehlike uygun şartlar olmazsa çok önemli değil, denizaltımızın o füzeleri ateşlediği anda yakınlarında onu avlayacak kapasiteye sahip bir helikopter yada geminin olmama ihtimali daha yüksek. Yada o risklerin olduğu bir yerdende füze ateşlemeyiz öyle değilmi ?  ;) Mesajı Paylaş

Cerbe Sınıfı [Tip 214TN] Denizaltı
Havadan Bağımsız Tahrik [AIP] sistemine sahip altı Cerbe Sınıfı [Tip 214TN Sınıfı] Denizaltının Gölcük Tersanesi Komutanlığı'nda inşasını kapsayan Yeni Tip Denizaltı [YTDA] Projesi sözleşmesi 22 Haziran 2o11'de yürürlüğe girmiştir. Projede halen ana yüklenici HDW firmasından malzeme akışına ve inşa alt yapı iyileştirme faaliyetlerine devam edilmektedir. HDW'nin Cerbe Sınıfı Denizaltıların inşasında kullanılacak malzemeleri göndermede gecikmesi nedeniyle, daha önce 2o13 olarak planlanan ilk denizaltının inşa faaliyetlerine ancak 2o14 içinde başlanabilecektir. Projede bir yıllık sarkmaya neden olan bu gecikme nedeniyle Denizaltıların teslim tarihi 2o19-2o24 olarak yeniden belirlenmiştir. Her bir Cerbe Sınıfı Denizaltının inşası 4o ayı inşa ve donatım, dokuz ayı Liman Kabul Testi [HAT] ve 11 ayı Deniz Kabul Testi olmak üzere 6o ay [Gür Sınıfı denizaltılarda bu süre dört yıl olarak gerçekleşmişti] sürecektir. Birinci denizaltı ile ikinci denizaltının inşası arasında 12 aylık bir faz farkı olacağından 2o19'da teslim edilecek TCG Cerbe Denizaltısının ardından kardeş gemilerin DzKK'na teslimatları birer yıl ara ile 2o24'te tamamlanacak.

YTDA Projesi kapsamında, yurt dışından temin edilen feromanyetik HY-100 ve HY-80 tipi yüksek dayanımlı çelik saclar kullanılarak inşa edilecek 66m boyundaki her bir Cerbe Sınıfı Denizaltıya; 6okm uzunluğunda kablo, 25km uzunluğunda boru devresi çekilecek, 3oo'ü ana ekipman olmak üzere 4.ooo'e yakın sistem/cihazın montajı yapılacaktır. Denizaltının en önemli silahının sessizlik ve izlerin azaltımı olduğu göz önünde bulundurulduğunda, geminin inşa faaliyetlerinde uygulanan gürültü ve iz azaltım tedbirlerine verilecek önemin büyüklüğünden bahsetmek kaçınılmaz olacaktır. Cerbe Sınıfı Denizaltıların inşasında, daha önce Gölcük Tersanesi Komutanlığı'nda inşa edilen denizaltılardan farklı olarak, otomatik kaynak teknolojilerinin kullanımını içeren bir yöntem uygulanacaktır. 'Dikine İnşa' yöntemi olarak adlandırılan bu yöntemle, mukavim tekne sacı ve ona içeriden destek veren kemereler yaklaşık 3m boyunda yüzükler şeklinde imal edilmekte, daha sonra çevrilip yine otomatik kaynak makineleri ile uç uca birleştirilmek suretiyle geminin teknesini oluşturmaktadır. Bu uzun silindirik yapının başı ve sonu küresel perdeler ile tamamlanmakta, su geçirmez ve basınca dayanıklı mukavim tekneyi oluşturmaktadır. Mukavim tekne haricinde, geminin üst güverte, yelken, dalma sarnıçları ve mukavim teknenin içerisindeki iç blokları da donatıldığında geminin çelik teknesi ortaya çıkmaktadır.

Cerbe Sınıfı Denizaltılarda 648 [2x324 Exide Technologies ürünü sodyum sülfür] batarya yer alacak olup bataryalar Gölcük'deki Seymen Denizaltı Batarya Fabrikası'nda imal edilecektir. Cerbe Sınıfı Denizaltılarda yer alacak 5oolt hacim ve 9ookg ağırlığa sahip Siemens ürünü iki BZM 120 [12okW] yakıt hücresi [pili] ise Almanya'dan hazır gelecek ve bakım onarımları da yine bu ülkede gerçekleştirilecek.

Mukavim tekne dış çapı 6.3m, toplam uzunluğu 66.3m, toplam yüksekliği 13.1m [periskoplar hariç] ve su üstü [satıhta] deplasmanları 1.845 ton, dalmış durumdaki deplasmanları ise 2.o23 ton olacak Cerbe [Tip 214TN] Sınıfı Denizaltılar, satıhta 1o+kts, şnorkel sırasında 12+kts ve dalmış durumda 2o+kts sürate erişebilecek. Cerbe Sınıfı Denizaltıların HBT/AIP devrede iken azami süratlerinin 6kts'nin üzerinde gerçekleşmesi bekleniyor. Cerbe Sınıfı Denizaltılar Atlas Elektronik ürünü ISUS-90/72 tabanlı Entegre Su altı Komuta Kontrol Sistemi [ESKKS] ile donatılacak. ESKKS ve Silah Sistemi Entegrasyonu çalışmalarında Havelsan yerli Alt Yüklenici firma olarak görev alacak. ISUS-90/72 ESKKS yazılımlarının bir kısmı Havelsan mühendisleri tarafından milli olarak geliştirilecek ve Alman kuruluş tarafından Geliştirilmiş ISUS-90/72 Komuta Kontrol Sistemine entegre edilecektir. Bu kapsamda ESKKS'nin tüm kaynak kodları Havelsan'a geliştirme maksatlı devredilecek olup, bu Projenin tamamlanması sonrasında Havelsan, denizaltı platformlarına yeni sonar ve torpidoların entegrasyonunu yapacak kabiliyeti kazanmış olacaktır. İlk ESKKS Atlas Elektronik, diğer beş ESKKS ise Havelsan tarafından üretilerek teslim edilecektir. Proje kapsamında tedarik edilecek Tip 214TN Karada Konuşlu Test Sistemi ise Havelsan tarafından Ankara'da kurulacak. Denizaltılarda kullanılacak Link-11 ve Link-22 kabiliyetli Çoklu Veri Link Sistemi [ÇAVLİS] MilSoft tarafından geliştirilecek ve altı Çoklu Link Sistemi ISUS-90/72 ESKKS'ne, bir Çoklu Link Sistemi ise Karada Konuşlu Test Sistemi'ne entegre edilecektir.

Tip 214TN Sınıfında kullanılacak Güdümlü Mermi Atış Kontrol Sistemi, DM2A4 Seehecht ve Mk48 ADCAP Mod6 AT Ağır Torpidoları ile su üstü ve kara hedeflerine karşı kullanılan Harpoon Güdümlü Mermisinin mevcut tüm modelleri [Blok I/IC/IG ve Blok II dahil] ile gelecekte temin edilecek veya geliştirilecek pervaneli tip torpido mayınlarını atabilme imkan ve kabiliyetine sahip olacaktır. Cerbe Sınıfı Denizaltılar ayrıca, Denizaltılar İçin İnteraktif Savunma ve Taarruz Sistemi [IDAS] Füzesi fırlatma kabiliyetine sahip olacak şekilde [fitted for but not with] teslim edilecekler. Böylelikle DzKK'nın ileride IDAS siparişi vermesi durumunda sistem kolaylıkla Denizaltılara entegre edilebilecektir. Hatırlanacağı üzere, IDEF '13 Fuarı kapsamında 9 Mayıs günü IDAS Konsorsiyumu içinde yer alan Alman şirketleri ThyssenKrupp Marine Systems-HDW [denizaltı entegrasyonundan sorumlu] ve Diehl BGT Defence [füzeden sorumlu] şirketleri ile Roketsan arasında imzalanan işbirliği anlaşmaları ile Roketsan, IDAS Konsorsiyumu'nun bir ortağı olmuştu. Azami menzili 2okm olarak verilen IDAS Füzesi, 21 inç [533mm] çapındaki torpido kovanlarından fırlatılmakta ve her bir torpido kovanına dört IDAS Füzesi yerleştirilebilmektedir. 2o15 ilk yarısı içinde satışa hazır olacağı kaydedilen ve fiber optik güdüm sisteminin yanı sıra IIR arayıcı başlığa da sahip olan IDAS, hava hedeflerine [sonarını daldırmış havada asılı duran bir helikopter veya sono şamandırası bırakmak için alçalmış bir DKU gibi], küçük su üstü hedeflere ve kıyı hedeflerine karşı kullanılabilecektir.
kaynak:http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=98836&start=5820 Mesajı Paylaş
ZOR HEMEN İMKANSIZ ZAMAN ALIR
             --------MAROON BERETS--------

#76
'Türkiye-Almanya Ortak Denizaltı Projesi' askıya mı alındı?
Ana Sayfa» GEMİ İNÞA SAN.10.11.2014 11:44
'Türkiye-Almanya Ortak Denizaltı Projesi' askıya mı alındı?Türkiye'nin Alman Howaldtswerke-Deutsche Werft firmasıyla ortaklaşa yürüttüğü en büyük donanma projesine tape gölgesi düştü.
Türkiye'nin Alman Howaldtswerke-Deutsche Werft firmasıyla ortaklaşa yürüttüğü 3.5 milyar dolarlık donanma projesine 'tape' gölgesi düştü. Almanya'nın projeyi askıya aldığı iddia edildi.

Türkiye'nin 2009 yılında imzaladığı 3.5 milyar dolarlık anlaşma, 6 adet U-214 tipi dizel denizaltının Türk tersanelerinden üretilmesini öngörüyor. 2011'de başlaması, 2015'te de ilk denizaltının donanmaya teslim edilmesi öngörülen proje, şu ana kadar sık sık ertelemeler nedeniyle aksadı. Türk tarafı, Alman makamlarıyla sorunların giderilmesi için görüşmelerde bulundukların söylerken, ertelemelerin 'teknik konularla' ilgili olduğu belirtiliyor.

ANLAÞMANIN BOZULMAMASININ ARKASINDA DİNLEME SKANDALI VAR

Defense News sitesi, Ankara'nın yaşanan aksaklıklara rağmen Alman tarafıyla anlaşmayı bozmamasının arkasında 'dinleme skandalının' olduğunu öne sürdü. Ağustos ayında Der Spiegel dergisinin ortaya attığı iddiaya göre Alman istihbarat servisi, 2009'dan bu yana Türkiye'de çok sayıda yetkiliyi dinledi. Türk Dışişleri, o dönemde iddiaya ilişkin olarak 'kaygı verici' açıklamasını yapmış hatta Almanya'nın Ankara Büyükelçisi Eberhard Pohl'den açıklama istemişti. Berlin yönetimi, o tarihten bu yana iddiaları resmi şekilde yalanlamadı.

TÜRKİYE, SIZDIRILMASINDAN MI ENDİÞE EDİYOR

Defens News'a konuşan bazı kaynaklar, Türk tarafının, Almanların sözü geçen dinlemelerin tapelerini kamuoyuna sızdırmasından endişe ettikleri için denizaltı projesini iptal etmekten çekindikleri yorumunda bulundu. İddia hem Türk hem de Alman diplomatlarca yalanlandı.

TÜRK DONANMASINDA FÜZE ATABİLEN İLK DENİZALTILAR OLACAKLAR

Gölcük Tersanesi'nde inşa edilmesi öngörülen U-214 tipi denizaltılar, 375 gün suyun 15 metre altında kalma kapasitesine sahip. Denizaltılar, 16 torpidonun yanı sıra menzili 111 kilometre olan denizden karaya 'Harpoon' (Zıpkın) tipi füzeler de atabiliyor. U-214'ler Türk donanmasında füze atabilen ilk denizaltılar olacak. 27 mürettebat tarafından idare edilen U-214'lerin menzili 780 kilometre, hızları ise saatte 37 kilometreye ulaşabiliyor.

Deniz Haber Ajansı

http://www.denizhaber.com.tr/turkiye-almanya-ortak-denizalti-projesi-askiya-mi-alindi-haber-58672.htm

Not: Bu haberdeki "TÜRK DONANMASINDA FÜZE ATABİLEN İLK DENİZALTILAR OLACAKLAR" ibaresi için yorum yazıp,hatalı bilgi olduğunu siteye bildirdim.Daha önce aynı sitede defalarca bu tarz düzeltme yaptırmama rağmen ,düzeltmeyle ilgili yorumlarıma yer vermedikleri gibi,hatalı yeri sildiler, ama güncelleme zamanını da değiştirmediler.Hatalarını yok sayma gibi bir alışkanlıkları var.Muhtemelen kısa süre içerisinde bu hatalı kısmı da sileceklerdir,yani linke girerseniz değişik bir metinle karşılaşabilirsiniz. Mesajı Paylaş

#77
Yine Almanya ile olan bi projemiz daha agir aksak ilerliyor. Diger pek cok projedeki sarkmalarida dusunursek sanki bi ambargo altindayiz gibi. Aslinda gibisi fazla mesela Vestel in urettigi iha icin ABD bazi parcalari vermiyor silahli iha üretiyoruz diye ve yine Hollanda Sanirsam fuzelerde yada Uydularda tam emin degilim simdi bazi parcalari vermiyordu. ABD ve Ab nin arka bahcesi olan Türkiye nin ellerinden kaydigini görmeleri sanirim özellikle savunma sanayi icin lazim olan parcalari vermiyorlar aslinda cok da iyi ediyorlar. Hem verilmeyeni üretiriz suan üretemedigimizide alacak baska ulkeler buluruz adres belli zaten.
Bunu düsünmemdeki sebebse Altay,ATAK,Anka,Milgem,Hürkus  projelerinde böyle Savunma  Sanayi ürünleri icin olmayacak kadar acik görüntüler röportajlar verildi her ay nerdeyse birkac Tv,Gazete nin  tesislere girmelerine izin verildi ama Füze ihalesinin Cin e verilmesi ve sonraki dönemde daha karar vermedik denmesine karsin Enerji Bakaninin 3.Nükleer santrali Cin le yapmayi görüsüyoruz aciklamalari bütün bunlara aciktan F35 alamassiniz gibisinden acik tehdihler vermislerdi. Kimbilir arka planda ne tehditler savurdular o yuzden o tarihlerden beri ya bu alanlarda ya yaprak kimildamiyor yada ambargo dolayisiyla artik aciklanmiyor  hangi proje ne asmada olmasi gereken de bu aslinda. Anka B nin ucuslara basladigi yaziliyor ama bi göruntu yok ama ilk Anka da Atak da Hürkus ta hersey canli yayin gibiydi ayrica Anka b ADEX2014 te görücüye ciktigina göre artik ihracata bile hazirdir almak icin siparis verecek ülkeye bu sadece maket öylesine koyduk bu standa diyecek halleri yok herhalde  demekki hazir.
Yine yukarda bazi arkadaslar üniversitelerin ellerini tasin altina daha fazla koymalarini yazmislar hakli olarak ve artik yavas yavas pek cok Üniversite artik degisik konularda calisiyorlar bu da güzel bisey ayni zamanda hem yine yukarda Ünileri calismasi ve Kutuplarda calismaya örnek olarak.

Akdeniz Üniversitesi Antartika'da Bilim Üssü Kuracak

Akdeniz Üniversitesi Antartika da Bilim Üssü Kuracak
   
Türkiye'nin kutuplarda bilim üssü kurma projesi kapsamında Akdeniz Üniversitesi sosyal projeler üretmek amacıyla harekete geçti. Akdeniz Üniversitesi bu amaç altında siyasal, hukuksal ve çevresel projeler üretmek amacıyla çalışmalara başladı.

       


23 Aralık 2014 Salı - 13:20   


       
Akdeniz Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Uluslararası İlişkiler Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Harun Gümrükçü, Türkiye'nin 2015'te Antarktika'da üs kuran 30. ülke olacağını anımsattı.

İlk kez 20 yıl önce gündeme gelen Antarktika'da Türk araştırma üssü kurulması hedefi için bilim politikası oluşturmak amacıyla bilim insanlarının bir araya geldiklerini hatırlatan Gümrükçü,  sadece o bölgede değil, aynı zamanda toplam büyüklüğü 27 milyon kilometrelik Arktika (buzullara yakın alanlar) bölgesinde de yapılacak bilimsel çalışmalara destek olmak, uluslararası projeler geliştirmek ve bu yönde politikalar oluşturmak amacıyla Akdeniz Üniversitesinin harekete geçtiğini kaydetti.

Bu kapsamda 7 çalışma grubundan oluşan bir ekip kurduklarını anlatan Gümrükçü, Türkiye için uzak bir mesafe olarak görülen ancak dünyanın büyük ve zengin ülkelerinin araştırma ve yatırım yaptıkları bu coğrafyada Türkiye'nin de bilimsel ve teknik çalışmalara bir an önce başlamasının doğru olacağını kaydetti. Bu alanda gönüllü olan ve çalışmak isteyen 62 öğrenci belirlediklerini ifade eden Gümrükçü, batı tarafından geleceğin Akdeniz'i olarak adlandırılan Arktik ve Antarktika'nın Türk bilim adamları tarafından inceleneceğini ve belli aralıklarla burayla ilgili bilimsel yayınlar yapılacağını belirtti.

Başta İstanbul Üniversitesi olmak üzere diğer bazı üniversitelerin bu konuda teknik çalışmalar hazırladığını söyleyen Gümrükçü, "Bu kapsamda bölgedeki siyasi, ekonomik ve diğer boyutları inceliyoruz. İklim değişikliklerinin sonuçları ne olacak ve buranın önemine bakıyoruz. Amerika Birleşik Devletleri'nin Alaska politikasını inceliyoruz. Burada bin 200 kilometrelik bir petrol boru hattı kurulmuş. Rusya, doğalgaz ve petrolün büyük bir bölümünü Rusya Arktikası'ndan sağlıyor. Dünyadaki petrolün yüzde 13'ü bu bölgede. Arktika Türkiye'nin 40 katı büyüklüğünde ve 28 milyon metrekarelik bir alandan oluşan bu bölgede 470 petrol kuyusu faaliyet gösteriyor. Bizim burada ne işimiz var diye düşünenler için buranın önemini daha iyi anlatma çabası içerisindeyiz" ifadesini kullandı.

12 ülkenin 1959'da Antarktika Antlaşması'nı imzaladığını ve bu antlaşmayla kıtanın herhangi bir zarardan korunduğunu da kaydeden Gümrükçü, sayıları bin ila 5 bin arasında olan araştırmacıların yıl boyunca buradaki araştırma merkezlerinde konakladıklarını anlattı. Bölgede yaklaşık 13 milyon insanın yaşadığını ve bunların bir kısmını yerli halk oluştururken, bir kısmını da ( son dönemlerde artan göçlerle birlikte) özellikle Avrupa'dan göç eden insanların oluşturduğunu anlatan Gümrükçü, "Gelecek için son derece önemli olan ve her geçen gün önemi ortaya çıkan bu bölgeyle ilgili hem halkımızı hem de bilimsel kesimleri harekete geçirmek durumundayız" dedi.

Doğal kaynaklar adına çok önemli

Türkiye'nin danışman üye olarak yerini alması gerektiğine de işaret eden Gümrükçü, bunun nasıl ve ne şekilde olacağıyla ilgili çalışmaları da Akdeniz Üniversitesi olarak oluşturdukları " Küresel Bakışla Kutup Çağı Konferansları Serisi" ile yapacaklarını kaydetti.

Günümüzde Arktik çemberi ve Kuzey coğrafyasında yapılan çalışmalar sonucunda, yeni stratejik ulaşım yolları oluştuğunu da belirten Gümrükçü,  açıklamasını şöyle tamamladı:

"Kanada ve Rusya'nın Arktik çemberi içerisinde Tundra bölgelerinde büyük bir doğalgaz, mineral ve maden rezervlerinin bulunduğu alınan örneklerle kanıtlanmıştır. Ayrıca dünyada bulunan içilebilir su kaynaklarının büyük bir kısmı Arktik bölümde bulunmaktadır. Sadece Kanada çevresinde 31 bin 700 büyük göl bulunmakta ve dünyanın en fazla tatlı suyunu içeren bölgesidir. Antarktika bölgesinin önemi bilhassa yadsınamaz derecede önemlidir."

Gümrükçü, Antarktika'ya ilk Türk bayrağı diken bilim insanı Yrd.Doç.Dr. Burcu Özsoy Çiçek'in de deneyimlerini önümüzdeki günlerde öğrencilerle ve ilgili çevrelerle paylaşacağını sözlerine ekledi.

http://www.byturco.com/haber/Akdeniz-Universitesi-Antartika-da-Bilim-Ussu-Kuracak/393215 Mesajı Paylaş

Bir haber veya başka bir siteden alıntı eklediğinizde mutlaka kaynağını "bağlantı adresi" olarak belirtiniz!

Vestel silahlı İHA mı üretiyor? Kim, ne için Hangi parçaları vermiyor? Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Kusura bakmayin baglanti aadresini koymayi unutmusum.Yalniz kendi yalniz hissedmeye baslamsitim bir ara sevimdimsizi gördügüme. Vestel silahli Iha üretiyor yazmadim. Böyle algilandiysam özür dilerim.Ambargo konusu bi yerlerde okumustum az önce baktim 1 kaynak buldum aslinda ben bir cok yerde ve birkac Forum da okumustum simdi sadece sunu buldum.

ABD'den Türkiye'ye 'silahlı İHA' şoku
ABD'den Türkiye'ye 'silahlı İHA' şoku
TSK İÇİN 'KARAYEL' İSİMLİ İHA ÜRETEN VESTEL, ARAÇ İÇİN KAMERA SİSTEMLERİ VE 'LAZER İÞARETLEYİCİ' TEMİN ETMEK İÇİN BAÞVURDUĞU WEST-CAM FİRMASINDAN ABD YÖNETİMİNİN VETOSU NEDENİYLE 'HAYIR' CEVABI ALDI.
EMRE SONCAN - ANKARA
5 Aralık 2013, Perşembe
İlk Türk İnsansız Hava Aracı (İHA) olan ANKA'yı silahlandırmak için proje geliştiren Türkiye'ye, Amerika'dan şok tepki geldi.

Paylaş
Tweetle
Paylaş
Gönder
Yazdır
A A
Türk Silahlı Kuvvetleri (TSK) için 'Karayel' isimli İHA üreten Vestel, söz konusu hava aracına kamera sistemleri ve 'lazer işaretleyici' temin etmek için Amerika'nın West-Cam firmasının kapısını çaldı. İhracat izni için kendi hükümetine başvuran şirket, olumsuz cevap aldı. ABD hükümetinin, Ankara'nın İHA'ları silahlandırma çabalarından duyduğu rahatsızlık nedeniyle West-Cam firmasına ihracat izni vermediği öğrenildi.

Vestel'in talep ettiği lazer işaretleyici ile gökyüzünden çok hassas bir şekilde hedef işaretleme yapılıyor. Ardından ya diğer yardımcı unsurlarla ya da doğrudan İHA üzerindeki silahlarla hedef vuruluyor. Türk İHA'larının silahlı uçmasını istemeyen Amerika'nın bu tavrının ANKA'nın silahlandırılmasını da etkileyebileceği kaydediliyor. Fakat savunma kaynakları, Türkiye'nin bu sorunu yerli imkânlarla çözebilecek yeteneğe sahip olduğunu dile getiriyor. Daha önce Ankara, ABD'den Predatör (silahlı İHA) almak için birçok kez girişimde bulunmuş fakat Başkan Barack Obama ikna edilememişti. Washington'ın lazer işaretleyicilerle ilgili ambargoyu çağrıştıran bu kararı, Ankara'nın uzun menzilli füze ihalesinde Çin'in öncelikli olarak değerlendirileceğinin açıklanmasının ardından alması ise uzmanların dikkatini çekiyor. Türk tarafında büyük bir rahatsızlık meydana getiren kararla ABD'ye en üst düzeyden tepki verilebileceği belirtiliyor.

Karayel ismi verilen taktik insansız hava aracı sistemi 6 uçak, 3 yer kontrol istasyonu ve bir fırlatma rampasından oluşuyor. Bu yıl TSK'ya teslim edilmesi öngörülen Karayel, 5,5 km yüksekliğe kadar çıkacak ve 35 kilograma kadar yük taşıyabilecek. Havada ise en az 10 saat kalabilecek. Karayel uçakları fırlatma rampasından havalanabilecek ya da otomatik iniş-kalkış yapabilecek. Bunların yanı sıra uçaklar paraşütle de inebilecek. Karayel'le birlikte Türkiye'nin kullandığı milli insansız hava araçları filosu daha da genişleyecek. Özellikle Türkiye'nin kara sınırlarındaki düşman unsurlar ve terörist hareketler bu uçaklarla takip edilecek.
5 Aralik 2013/Zaman Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz