YENİ NESİL DENİZALTI PROJESİ

Başlatan AVCI, 20 Nisan 2009, 12:51:07

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Yeni Tip Denizaltı Savaş Yönetim Sistemi (SYS)



Yeni Tip Denizaltı Projesi (YTDP) kapsamında; Havadan Bağımsız Tahrik Sistemine (AIP) sahip altı adet U 214 Sınıfı Denizaltı Gemisi'nin üretimi, Alman TKMS firması ile Savunma Sanayii Başkanlığı (SSB) arasında 22 Haziran 2011 tarihinde imzalanan sözleşme çerçevesinde, Gölcük Tersane Komutanlığında devam etmektedir. Bugüne kadar SSB ve Deniz Kuvvetleri Komutanlığı tarafından müşterek olarak gerçekleştirilen en büyük denizaltı inşa projesi olan YTDP'de; ASELSAN, AYESAÞ, HAVELSAN, STM, MilSoft, TÜBİTAK, KOÇ-BİLGEM gibi firmalar/kuruluşlar görev alacak olup, bu sayede projedeki yerli katkı oranı %80 civarında olacaktır.



Proje kapsamında TKMS, ATLAS ELEKTRONİK ve Raytheon IDS firmaları ile üç önemli sözleşme imzalayan HAVELSAN, bir dizi sistem üretimi ve entegrasyon gerçekleştirecektir. Bunlar;

Entegre Su Altı Komuta Kontrol Sistemi (YTDP-ISUS)
Denizaltı Bilgi Dagıtım Sistemi (YTDP-DBDS)
Mk-48 Torpido Entegrasyonu (YTDP-Mk48) projeleridir.



Entegre Su Altı Komuta Kontrol Sistemi (YTDP-ISUS)

HAVELSAN Yeni Tip Denizaltı projesi faaliyetlerine, ISUS 90-72 Entegre Su Altı Komuta Kontrol Sistemi üreticisi olan ATLAS ELEKTRONIK firmasının alt yüklenicisi olarak, Entegre Su Altı Komuta Kontrol Sistemlerinin yazılım geliştirime ve sistem entegrasyonu faaliyetlerinin sorumluğunu üstlenmiştir. Bu proje kapsamında gerçekleştirilen faaliyetler aşağıdaki gibidir:

Su Altı Savaş Yönetim Sistemi (CMS) yazılımının geliştirilmesi,
Tüm ISUS 90-72 sisteminin yazılımının konfigürasyon yönetiminin HAVELSAN tarafından sağlanması
Denizaltıların Sonar Entegre Komuta Kontrol Sistemi'nin entegrasyon ve testlerinin HAVELSAN tesislerinde gerçekleştirilmesi
Sistemlerin denizaltılardaki entegrasyon ve test faaliyetlerinin gerçekleştirilmesi
Ayrıca, HAVELSAN tesislerinde kurulacak olan Karaya Konuşlu Test Sistemi (KKTS) sayesinde denizaltında kurulu olan komuta kontrol sisteminin bakım, idamesi, yazılımın geliştirilmesi ve testi, yeni bir sensör veya silahın entegrasyonu yapılabilecektir.



Mk-48 Torpido Entegrasyonu (YTDP-Mk48)

HAVELSAN bu projede, Raytheon firmasının alt yüklenicisi olarak;

6 (altı) adet Yeni Tip Denizaltının Mk-48 torpido A/K sistemi üretimini yapacak,
Yazılım, donanım ve sistem entegrasyon testlerini yapacak,
Fabrika Kabul Testlerine katılım sağlayacaktır.

Denizaltı Bilgi Dagıtım Sistemi (DBDS)



HAVELSAN, Su Altı Sistemleri alanındaki operasyonlarını geliştirme vizyonuyla, kendine özgü Denizaltı Bilgi Dağıtım Sistemi'ni (DBDS) tasarlamış, geliştirmiş ve üretmiştir. DBDS, çeşitli sensör ve seyir cihazlarından bir denizaltının ihtiyacı olabilecek tüm bilgileri sağlar ve sinir sistemine benzer şekilde, güvenli yollarla ihtiyaç duyulan aralıklar ve formatlarda ilgili sistemlere bu bilgileri dağıtır.



Torpido Atış Kontrol Sistemi (TORAKS)

Ayrıca, modern ağır torpidoların kontrolü ve yönlendirilmesi amacıyla HAVELSAN, öz kaynakları ile Su Altı Sistemlerine özgün bir Torpido Atış Kontrol Sistemi (TORAKS) geliştirmiştir.

http://savunmasanayist.com/2019/02/15/yeni-tip-denizalti-savas-yonetim-sistemi-sys/ Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Millî Savunma Bakanı Hulusi Akar, beraberinde Genelkurmay Başkanı Orgeneral Yaşar Güler ve Kuvvet Komutanlarıyla Donanma Komutanlığındaki incelemelerinin ardından DATAS Denizaltı Taktik Simülatörü'nde incelemelerde bulundu.



Denizaltı simülatöründe eğitim alan askerlerle sohbet eden Bakan Akar, periskoptan torpido atış eğitimini takip etti. Bakan Akar ve komutanlar daha sonra Denizaltı Serbest Çıkış Kulesini de inceledi. Denizaltıdan çıkış eğitiminin verildiği 20 metre derinliğindeki havuzdaki eğitimleri takip eden Bakan Akar ve komutanlar, çalışmalara ilişkin bilgi aldı.

Bakan Akar ve komutanlar daha sonra  Gölcük Tersanesi Komutanlığını ziyaret etti. Bakan Akar ve beraberindekiler "Reis" sınıfı denizaltıların inşa çalışmalarını inceledi.



"TCG Pirireis" bu yıl su ile buluşacak

Savunma Sanayii Müsteşarlığı ile Alman HDW-WFI ortak girişimi arasında 2 Temmuz 2009'da imzalanarak, 22 Haziran 2011'de yürürlüğe giren Yeni Tip Denizaltı Projesi sözleşmesi kapsamında Havadan bağımsız tahrip sistemi kabiliyetli 6 adet Reis Sınıfı Tip 214TN denizaltısı HDW Tersanesi tarafından sağlanan teknik destek ve teknoloji transferi ile Gölcük Tersanesi Komutanlığı'nda inşa ediliyor.

Hali hazırda üç denizaltının inşası devam ederken ilk denizaltı TCG Pirireis 2019 yılında denize indirilecek. Onu sırasıyla TCG Hızırreis, TCG Muratreis, TCG Aydınreis, TGC Seydialireis ve TCG Selmanreis takip edecek. Tüm denizaltıların 2026 yılına kadar Türk Deniz Kuvvetlerinin hizmetine girmesi planlanıyor.

Reis Sınıfı Denizaltıların mukavim tekne dış çapı 6.3m, toplam uzunluğu 67.6m, toplam yüksekliği 13.1m, su çekimi 6.8m, su üstü deplasmanı 1.855 ton, dalmış durumdaki deplasmanı ise 2.042 ton olacak. Hidrojen Yakıt Hücresi Teknolojisi ile geliştirilen Havadan Bağımsız Tahrik Sistemine sahip denizaltılar, su sathına çıkmaksızın haftalarca dalmış durumda harekat gerçekleştirebilecekler. Sessiz seyir yapma yeteneğine de sahip olacak denizaltıların hizmete girmesi ile Türk Deniz Kuvvetlerinin muharebe etkinliğine önemli katkı sağlanmış olacak.







http://defenceandtechnology.com/2019/03/04/bakan-akar-reisleri-inceledi/ Mesajı Paylaş

ASELSAN deniz altında ilke imza attı



Kara, hava ve deniz platformları için kesintisiz ve güvenli ses ve veri haberleşme altyapısı sağlayan ASELSAN, Yeni Tip Denizaltı Projesi ile ilk defa denizaltı platformuna yönelik haberleşme sistem çözümü tedarik etti.
ASELSAN, 1980'li yılların başlarından itibaren askeri kurumların telsiz ve haberleşme ihtiyaçlarını karşılayacak sistem çözümleri geliştiriyor.

Þirket tarafından askeri haberleşme sistemleri, askeri platformlarda çalışan kullanıcıların çeşitli haberleşme ihtiyaçlarını karşılamak için en güncel standartlara uyumlu şekilde tasarlanıyor. Günümüze kadar uzanan tecrübesi ile güncel teknolojik gelişmeleri birleştiren şirket, kullanıcılara kesintisiz, güvenli, ekonomik ve hızlı haberleşme çözümleri sunuyor.

Kara, hava ve deniz platformlarına uygun olarak tasarlanmış haberleşme sistemleriyle platformlar arası kesintisiz ve güvenli ses ve veri haberleşme altyapısı sağlanıyor.

ASELSAN Askeri Haberleşme Sistemleri askeri haberleşmenin omurgasını oluşturarak çeşitli elektronik koruma tedbirleri ile kullanıcılar arasında güvenli ses ve veri haberleşmesine imkan sunuyor. Söz konusu sistemler, yurt içinde ve dışında kara, hava ve deniz platformlarından füze platformlarına birçok farklı alandaki haberleşme ihtiyaçlarını karşılıyor.

Þirket, Yeni Tip Denizaltı Projesi ile askeri haberleşme sistemleri alanındaki yetkinliğini başka bir boyuta taşıyor.

Proje kapsamında, Entegre Muhabere Sistemi fabrika kabul testi, Deniz Kuvvetleri Komutanlığı, Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii Başkanlığı ve ana yüklenici thyssenkrupp Marine Systems temsilcileri katılımıyla başarılı şekilde tamamlandı. Bu sayede ilk defa denizaltı platformuna yönelik ASELSAN haberleşme sistem çözümünün tedariki gerçekleştirildi.

BİRÇOK ALT SİSTEMİ BARINDIRIYOR

Harici ve dahili haberleşme için ihtiyaç duyulan alt sistemlerin tamamını kapsayan Entegre Muhabere Sistemi, su altı ve üstü ses ve veri haberleşmesini sağlıyor.

Entegre Muhabere Sistemi kapsamında Telsiz Sistemleri (taktik veri linkleri (Link11 ve Link22) dahil), ?Uydu Haberleşme Sistemi, Dost Düşman Tanıma/Tanıtma Sistemi (IFF), Muhabere Kontrol Sistemi, Kullanıcı Terminalleri,? Mesaj İşletim Sistemi, Veri Modemleri, Acil Durum Haberleşme Ekipmanları, Güç Dağıtım Sistemi, Operatör Konsolları Soğutma Sistemi, Konsollar ve Dağıtım Birimleri alt sistemlerin kabulü gerçekleştirildi.

Proje kapsamında, ana yüklenici thyssenkrupp Marine Systems'in diğer alt yüklenicileri ile 63 adet arayüz anlaşması imzalandı. Denizaltı platformunun gizlilik ve bekası için kritik önemi haiz şok, akustik, EMI/EMC gibi çevre koşulları isterlerine uyum sağlandı.

Deniz Kuvvetleri Komutanlığı ihtiyacına yönelik olarak Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii Başkanlığı tarafından yürütülen Yeni Tip Denizaltı Projesi ile havadan bağımsız tahrik sistemli dalmış durumda ve gizlilik içinde uzun süre harekat icra edebilme yeteneği, yüksek süratli gelişmiş torpidoları, satıh hedeflerine (kara dahil) atılabilen güdümlü mermi kabiliyeti olan 6 denizaltının tedariki gerçekleştirilecek. Denizaltıların 2021 yılından itibaren yıllara sari olarak filoda kullanılmaya başlanması planlanıyor.

http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/aselsan-deniz-altinda-ilke-imza-atti-41287266 Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

]

AIP denizaltılarımızın ilki PİriReis Aralık ayı sonunda havuza iniyor.
Diğer üç geminin donanım çalışmaları sürüyor.
Beşinci gemi, SeydiAliReis'in kaynak töreni de bu arada ifa edilecek.
http://www.c4defence.com/Gundem/milli-denizaltinda-yeni-gelisme/8987/1 Mesajı Paylaş

Bu denizaltıları olabildiğince hızlı envantere almamız şart. Þuan egede Yunan denizaltılarına göre gerideyiz olası bir Akdeniz karışıklıgında da uzun menzilli silah gücüne sahip gemilerin  varlıgını gözardı etmemeliyiz. Bunun tek önlemi uzun zaman boyunca su üstüne çıkmadan hareket kabiliyeti sergileyecek denizaltılardır. Ben bu konuyu çok önemsiyorum. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: DonnieBrasco - 21 Kasım 2019, 14:30:43
Bu denizaltıları olabildiğince hızlı envantere almamız şart. Þuan egede Yunan denizaltılarına göre gerideyiz olası bir Akdeniz karışıklıgında da uzun menzilli silah gücüne sahip gemilerin  varlıgını gözardı etmemeliyiz. Bunun tek önlemi uzun zaman boyunca su üstüne çıkmadan hareket kabiliyeti sergileyecek denizaltılardır. Ben bu konuyu çok önemsiyorum.
Çok doğru. Bu denizaltılar bizim olmazsa olmazımız. Atmaca ile bunlar bambaşka bir güce erişecek. Hatta Prevezeleride AIP yapmakta fayda var derim. Mesajı Paylaş

Biz neden denizaltılarımıza vls sistemi koymuyoruz ? Mesajı Paylaş
Ayakta ölmek,diz üstü yaşamaktan daha iyidir.

Profilin içine ayna koyup periskop yapamıyoruz :) VLS biraz iddalı olur bize :)

okumanız dileğiyle...



Durumun farklı şekillere bürünerek ve renk değiştirerek de olsa asırlık bir tarihî tekerrür kıvamında hep aynı can sıkıcı ve âsab bozucu neticelere işâret etmesi sebebiyle, gerçekten de 2018'den beri Türkiye'deki denizcilik bağlamında herhangi bir savunma sanayii faaliyetinin ilerleyişi ile vs. kesinlikle ilgileniyor değilim.

Fakat ne kadar uzak durulmak istense de medyanın küresel zehirinden kurtulabilmek neredeyse imkânsız. Buralardaki yazılı, görsel, sosyal vs. medya ile hiç bir işim olmasa de geçenlerde Brezilya gibi bize çok uzak topraklarda yapılan bir yayın üzerinde rast geldiğim yazı ile musibetten kurtulmaya pek imkân olmadığı gerçeği bir kez daha kendini gösterdi.

Brezilya gibi bize coğrafi ve kültürel olarak son derece uzak birkaç ülkedeki gelişmeleri olabildiği kadarıyla tâkip etmek uzun zamandır ilgimi çekiyor. Bunun temel sebeplerinin başında; örneğin Brezilya'nın son birbuçuk asırlık tarihinin, gerçekten şaşırtıcı bir şekilde adeta Türkiye'ninkinin bir karbon kopyası gibi şekillendirilmiş olması geliyor.

Þimdilik bu mevzuyu uzatmadan asıl konuya gelirsek; sadece üç hafta önce Brezilya üzerinden öğrenmek zorunda kaldığım şekliyle: Türkiye Almanya'dan 40milyon avro bedelle sekiz periskop daha alıvermiş. Bu konu brezilyalıları neden ilgilendiriyor diye düşünülürse sebebi şudur ki; böyle haberler oradaki alman lobisi tarafından, ülke içindeki hâkimiyetlerini güçlendirmeye ve çıkarlarını korumaya yönelik propaganda faaliyetlerinin küçük parçaları olarak kullanılıyor. Dedik ya; ha Brezilya ha Türkiye, işletilen düzen tıpatıp aynı.

Yeri gelmişken küçük bir ilâve bilgi vermek gerekirse: Donanmamızın elindeki en yeni denizaltılar olan Gür Sınıfı araçların üzerine yerleştirilmiş durumdaki, ABD kökenli Kollmorgen Model76 temelli bir çift Hücum ve Keşif periskobundan oluşan dört takıma (toplam 8 periskop) alman HDW tersanesi tarafından toplam 22milyon dolar [3] ödenmiş. Alman tersanenin bu amerikan periskoplarını bize kaça sattığı belirsiz ama güncel bilgiye göre yeni alman malı SERO400'lerin fiyatı rakiplerinin iki katı gibi.

http://alarga.uskudar.biz/kemere/delikli-demirin-merce%c4%9finden-milli-%c3%bclk%c3%bcn%c3%bcn-g%c3%b6r%c3%bcn%c3%bc%c5%9f%c3%bc.html Mesajı Paylaş

Hocam bizim denizde bir çok eksiğimiz var zaten. Þu periskop işini bi anlamadım gitti neden yapamıyoruz bilgi mi yok beceriksizlik mi? bi şekilde yurt dışından alıp ki almışız bizimkilerde aynısı uyarlaması lazım diye düşünüyorum.

Vls geçecek olursak biz daha gemiye vls koymuyoruz denizaltıya hayal gibi :D ama lazım hocam, hele hele 6-8 vls koyduğumuzu düşünsenize çok güzel olur hayal etmesi bile güzel. Mesajı Paylaş
Ayakta ölmek,diz üstü yaşamaktan daha iyidir.


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz