MİLGEM PROJESİ

Başlatan AVCI, 20 Nisan 2009, 14:25:00

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Bu Milgem Korvetlerin boyları niye farklı?

Pakistan Milgem korveti ; 108.2m uzunluğunda
Türkiye Milgem korveti  ;99,5 m   uzunluğunda

Ben bu korvetimizin biraz daha uzun olması ve bu alana vls konulmasının gerektiğini söylediğimde ; "Eğer Milgem korvet uzarsa aktarma organları da değişir zorluklar çıkar" tarzı söylemler olmuştu...Ama şimdi bakıyorum  demek ki olabiliyormuş...

(Þunu da yazayım ki konu objektif olsun: Pakistan Donanması korvetlerinin CODAG yerine CODAD tahrik sistemine sahip olacağı ve böylece deniz dayanıklılığının artırılacağı konusunda bazı detaylar ortaya çıktı. Belki bu tahrik sistemi değişikliği geminin uzamasına da imkan vermiş olabilir)


Ukrayna , Milgemleri de belki farklı boyutta olabilir...


Ek bilgi:PN-MİLGEM Korvetleri, ADA Sınıfına kıyasla 40 kişilik bir ilave personel kapasitesine sahip olacak ve gemilerde abdesthane ve küçük bir mescit yer alacak. Denizde kalma süresi 10 gün olan ADA Sınıfının aksine 15 gün denizde kalabilecek... Mesajı Paylaş

Alıntı YapAda sınıfı korvetlerinden birisi burun topunun olduğu kısımda bazı işlemler yapılıyor. (bakım-onarım ? Mke burun topu entegrasyonu ?  Vls?)


https://mobile.twitter.com/Action1041/status/1438110940101238787
Mesajı Paylaş
]

Millî Savunma Bakanlığı bağlısı ASFAT, Türk savunma sanayinin tek kalemde gerçekleştirdiği en büyük ihracat projesi olan PN MİLGEM kapsamında Pakistan Deniz Kuvvetleri'ne teslim edilecek dördüncü PN MİLGEM Gemisini 5 Kasım 2021 itibarıyla Karaçi Tersanesi'nde kızağa aldı.

Bugün gerçekleştirilen PN MİLGEM 4. Gemi Kızağa Alma Töreni'ne Pakistan Deniz Kuvvetleri Komutanı Oramiral Amjad Khan Niazi ve ASFAT Genel Müdürü Esad Akgün katılım sağladı.



Törende ASFAT Genel Müdürü Esad Akgün Türkiye ve Pakistan arasındaki iş birliğine vurgu yaptı. Esad Akgün konuşmasında "PN MİLGEM projesinde bininci günü de tamamlıyoruz inşallah. Bin, birçoğu için sadece bir sayı gibi görünebilir, ama bizim için her bir gün birikmiş hazinedir; her gün deneyim ve iş birliği anlayışı, alın teri ve sıkı çalışmayla kazanılır." ifadelerine yer verdi.

Ayrıca Pakistan Türkiye iş birliğinin 2 yıldır süren ve tasarımı tamamlanan Jinnah projesiyle genişlediğini vurgulayan Esad Akgün "Pakistan Karaçi'de inşa edilecek Jinnah Sınıfı Fırkateyn birlikte çalışma kültürümüzün başarısını gösteren daha büyük ve donanımlı bir gemi olacak." dedi.



Törende konuşan Pakistan Deniz Kuvvetleri Komutanı Oramiral Amjad Khan Niazi de Türkiye ve Pakistan iş birliğine değindi, Esad Akgün'ün iki ülke arasındaki ilişkiler için söylediklerine tümüyle katıldığını vurgulayan Niazi konuşmasında "İki ülke arasındaki ilişkinin ilerleyen günlerde daha da gelişeceğine inanıyorum" ifadelerine yer verdi.

PN MİLGEM 4. gemisinin kızağa alınması ile PN MİLGEM projesinin 9. kilometre taşı Türk mühendislerin özverili çalışmaları, Pakistan Deniz Kuvvetlerinin destekleri ve mesai mefhumu gözetmeden yapılan çalışmalar neticesinde diğer kilometre taşlarında olduğu gibi zamanında ve eksiksiz olarak tamamlanmış oldu.

Savaş sistemleri açısından dost ve kardeş ülke Pakistan donanmasının bölgede oyun kurucu pozisyona gelmesine katkı sağlayacak olan PN MİLGEM: 2 adet 6'şar hücreli satıhtan Havaya Güdümlü Mermi Sistemi, 2 adet 3'er lançerli satıhtan satıha Güdümlü Mermi Sistemi, 76 mm Ana Batarya Top, Torpido Fırlatma Sistemi, Yakın Hava Savunma Sistemi, 2 adet 25 mm Uzaktan Komutalı Stabilize Top Sistemi (STOP), Karinaya Monteli Sonar, Torpido Karıştırma / aldatma Sistemi (TKAS) özellikleriyle öne çıkmaktadır.

Kullanıcı ihtiyaçları göz önüne alınarak teknolojik gelişmelerin ışığında PN MİLGEM inşa süreci pandemiye rağmen hızlı ve başarılı bir şekilde devam ettirilmektedir. Bu kapsamda projenin diğer üç gemisinin de inşa faaliyetleri eş zamanlı olarak yürütülmekte, bir sonraki geminin denize inişi 2022 Mayıs ayında yine Karaçi'de planlanmaktadır.

https://www.savunmasanayist.com/pn-milgemde-4uncu-gemi-kizaga-alindi/ Mesajı Paylaş

#783
Milgem projesinin 6., 7. ve 8. Gemileri için düğmeye basıldı. Bu 3 fırkateyni üretecek tersanelerden teklif istendi.

https://www.savunmasanayist.com/milgem-67-ve-8inci-gemiler-icin-surec-basladi/

Demekki İ-Sınıfının ilk gemisi TCG İstanbul'un tasarım ve ek ünitelerinde istenilen sonuçlar elde edildi ki bu işin düğmesine basılmış durumda. GaN tabanlı radar, Milli Dikey atış sistemi ile Siper ve RAM gibi öz savunma sistemlerinde de sorunların kalmadığına inanılmış durumda olduğu ortaya çıkıyor.

Mesajı Paylaş

]

#785
   İstif sınıfı gemilerin 2.,3. ve 4.gemileri için teklife çağrı dosyası yayınlanması çok sevindirici bir gelişme.Hepimiz bu gemilerin bir an önce hizmete girmesini istiyoruz ancak gerek alt sistemlerde uygulanan ambargolar gerekse bu alt sistemlerin yerlileştirme çabaları süreci uzattı.Ama olsun geç olsun güç olmasın.Demek ki 76 mm deniz topu,Cenk-S AESA radarı,MİDAS,Gökdeniz gibi silah ve sensörlerde belli bir aşamaya gelindi.Tek korkum bu sistemleri yerli olarak geliştirdiğimizi gören almanya ve abd'nin güç grubuna uygulayacağı ambargo.Çünkü güç grubunu kısa sürede yerlileştirme imkanı yok.Bu konuda çalışma bile var mı emin değilim.O yüzden mutlaka şimdiden LM2500 gaz türbinleri ve MTU dizel makinelerin alternatifleri aranmalı ve kenarda tutulmalı.Yeni bir Altay vakası yaşanmamalı.Gaz türbini konusunda Ukrayna UGT25000 çözümü olabilir ancak MTU konusunda alternatif var mı emin değilim. Mesajı Paylaş

#786
Zaten ABD'nn hala gemi güç sistemlerine ambargo "henüz" koymamasının nedeni , gemiler için güç sistemi alternatiflerinin çok olmasıymış...Üstadlar öyle söyledi...
Ukrayna'ya sattığımız milgemlerde kendi ürettiği güç sistemlerini kullanacaktı galiba...Performansına bakılıp ona doğru kayılabilir...

Ama titreşim,yakıt tasarrufu , arıza vb. oranları LM2500 gibi mükemmel bir güç sisteminden biraz daha kötü olabilir...

Bir de TS-1400 üzerinden gemi motoru yapılabilir mi? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 22 Aralık 2021, 19:10:05
Zaten ABD'nn hala gemi güç sistemlerine ambargo "henüz" koymamasının nedeni , gemiler için güç sistemi alternatiflerinin çok olmasıymış...Üstadlar öyle söyledi...
Ukrayna'ya sattığımız milgemlerde kendi ürettiği güç sistemlerini kullanacaktı galiba...Performansına bakılıp ona doğru kayılabilir...

Ama titreşim,yakıt tasarrufu , arıza vb. oranları LM2500 gibi mükemmel bir güç sisteminden biraz daha kötü olabilir...

Bir de TS-1400 üzerinden gemi motoru yapılabilir mi?

  Elbette Ukrayna UGT25000 gaz türbini LM2500 kalitesinde değil ve Türk Deniz Kuvvetleri LM2500 leri çok benimsemiş ve alışmış durumda.Olası bir ambargoda asıl sorun gaz türbini olacaktır.RR'nin MT-30 türbini bir çözüm olabilir.Ben MTU alternatifsiz diue biliyordum ama MTU dizel makinenin alternatifi varmış meğerse Mesajı Paylaş

Alıntı YapTuran Oguz @TyrannosurusRex

Ukrayna milletvekili Igor Kopytin, Ukrayna Donanması için Türkiye'de inşa edilen MILGEM Ada sınıfı korvetten fotoğraflar paylaştı ve projenin iş programının önünde gittiğini söyledi.



Mesajı Paylaş
]





Admiral Ronarc'h Class Frigates , Zamvolt sınıfı Amerikan muhriplerinin burnu küt yapıda... Bu burnun yapısının mutlaka teknik bir ismi vardır...

Benim merak ettiğim fırkateynlerde , savaş gemilerinde  bu burun yapısının avantajları-dezavantajları nelerdir? Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz