MİLGEM PROJESİ

Başlatan AVCI, 20 Nisan 2009, 14:25:00

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: mimkemal - 23 Ocak 2023, 02:04:03
Alıntı yapılan: Yasar - 21 Ocak 2023, 19:20:53
Alıntı yapılan: Barbatos - 21 Ocak 2023, 15:23:56
Belki bana tepki göstereceksiniz ama TCG Anadolu'nun bir aciliyeti var mıydı? Neden enerjimizi, vaktimizi ve paramızı öncelikle İ sınıfı ve TF 2000 projesine vermedik şahsen ben hala TCG Anadolu'yu gereksiz buluyorum, ha kuvvet bir ihtiyaç görmüş istemiş ona bir şey demek benim haddime değil.
+1
Bence TF2000'de bize lüks. Yapılacağı güne kadar 1-1.2 milyar dolarlık platformlar olacak bunlar. 4500-5500 ton arası hava savunma fırkateyni bize yeter de artar.
Türkiye nominal olarak 2+ trilyon dolarlık ekonomi olur, o zaman 2 adet LHD ve 4 adet TF2000 uygun düşer.

2 lhd'yi, 4 tf2000 ile koruyamazsın.
2 LHD'yi, 4 TF2000 ile korurum diyen kim?
Mesajı Paylaş

#831
Alıntı yapılan: serkan1976 - 22 Ocak 2023, 23:31:37
Alıntı yapılan: Cetin - 22 Ocak 2023, 23:21:45
Aynı haberde alınacak gemilerin bir çok sisteminin yerlileri ile güncelleneceği yazıyor. Her gemi için iki senelik bir modernizasyon süresi öngörülmüş.

Demekki Türkiye alsa dahi bir çok sisten değişecek.

Kafayı yememek elde değil... Harpoon dışında hiçbir sistemi bize uymayan yaşlı gemiler almak...

Tek affedilebilecek nokta  MMU motoru için bir bedel olması bu gemilerin alınmasının , biraz ağır kaçacak rüşvet demek istemiyorum ama MMU motorunu vereceklerse kabulümdür...
Sn Serkan1976,
Bu tip işlerde sizin düşündüğünüz şekilde olmaz alış veriş.
İngiliz'in kafasındaki asıl iş, RR motor işi ve yeni Typhoon satışı.
MMU motor işi en az 16+ milyar dolarlık bir iş. 2040 yılına kadar ~500 uçak imalatı demek 1100 motor yapar. Bu motorlar tanesi 15milyon dolardan toplam 16-17 milyar dolarlık bir iş. Typhoon motorlarını da işin içine koyarsanız 100+ motor için tanesi 6.9 milyon sterlinden toplam 1 milyar dolarda o motorlar tutar.
Tanesi 200 milyon dolardan 48 adet Typhoon da 10 milyar dolar eder. Yedek parçası ve yıllık idame masrafları için ithal edeceğimiz parçalarını da hesaplarsanız 70 kadar uçağın, 15 milyar dolar da bu siparişin tutarıdır.
Yani toplam 35+ milyar dolarlık bir alım konuşuluyor.
O gemileri bedava bile verirler bize. Hatta belki vermişlerdir bile. 4 gemi için 100 milyon dolar nedir ki, Ortada 35 milyar dolarlık pasta varken?
Tank motorlarını hiç saymadık!


Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 23 Ocak 2023, 03:10:08
Alıntı yapılan: serkan1976 - 22 Ocak 2023, 23:31:37
Alıntı yapılan: Cetin - 22 Ocak 2023, 23:21:45
Aynı haberde alınacak gemilerin bir çok sisteminin yerlileri ile güncelleneceği yazıyor. Her gemi için iki senelik bir modernizasyon süresi öngörülmüş.

Demekki Türkiye alsa dahi bir çok sisten değişecek.

Kafayı yememek elde değil... Harpoon dışında hiçbir sistemi bize uymayan yaşlı gemiler almak...

Tek affedilebilecek nokta  MMU motoru için bir bedel olması bu gemilerin alınmasının , biraz ağır kaçacak rüşvet demek istemiyorum ama MMU motorunu vereceklerse kabulümdür...
Sn Serkan1976,
Bu tip işlerde sizin düşündüğünüz şekilde olmaz alış veriş.
İngiliz'in kafasındaki asıl iş, RR motor işi ve yeni Typhoon satışı.
MMU motor işi en az 16+ milyar dolarlık bir iş. 2040 yılına kadar ~500 uçak imalatı demek 1100 motor yapar. Bu motorlar tanesi 15milyon dolardan toplam 16-17 milyar dolarlık bir iş. Typhoon motorlarını da işin içine koyarsanız 100+ motor için tanesi 6.9 milyon sterlinden toplam 1 milyar dolarda o motorlar tutar.
Tanesi 200 milyon dolardan 48 adet Typhoon da 10 milyar dolar eder. Yedek parçası ve yıllık idame masrafları için ithal edeceğimiz parçalarını da hesaplarsanız 70 kadar uçağın, 15 milyar dolar da bu siparişin tutarıdır.
Yani toplam 35+ milyar dolarlık bir alım konuşuluyor.
O gemileri bedava bile verirler bize. Hatta belki vermişlerdir bile. 4 gemi için 100 milyon dolar nedir ki, Ortada 35 milyar dolarlık pasta varken?
Tank motorlarını hiç saymadık!


Þu hesaptan acaba ABD vatandaşlarının haberi var mıdır? Bir kaç avanak senatörün Yunan ve Ermenilerden aldıkları rüşvetler yüzünden kaybedecekleri paranın kendi ceplerinden çalınmış olduğunu biliyor olsalar nasıl olurdu acaba? ABD bu mantıkla yönetilmeye devam ederse yalnızlığı daha da artacak ve iflas edecek! Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com


#834
Ben, direkt reddetmek yerine sebep arayan biriyim. Mantığını bulabilirsem sebebini anlayabilirim ve zaten benim işim karar vermek değil anlamak. Fikir jimnastiği yapmak, hobimle eğlenmek ve bilgilenmek.

Hiç aklimizda olmayan, bahsi geçmeyen bir gemi mevzusu çıktı ortaya.. olur veya olmaz ama bunun ortaya çıkma sebebini ve mantığını anlamaya calişmak gerekir. Demek ki karar vericiler bir ihtiyaç hissediyorlar, acaba neden?

Düşündüm bazı sebepler buldum kendimce;

1. Meko-2 modernizasyonu sebebiyle önümüzdeki 4-5 sene boyunca;  16 parça fırkateyn ve 4 ada sınıfı korvetten oluşan harp filosundan ortalama 2  gemi eksik kalacak.

2. Bu süreçte i sınıfı devreye girecek ve sayısal eksiklik olmayacak zannedi(li)yordu(m). Ancak ilk Barboros havuza çekilmesine rağmen ilk i sınıfı envantere (harbe hazır olarak) henüz katilamadı. Filodaki gemi sayısı şu an 19'a düştü bile. kalan 3 adet i sınıfınin ise henüz imzası atilmadı ki; bugün imza atsak 6 ay fazlarla inşa edileceği söylendiğine göre ilk geminin teslimi en erken 2026, 4.geminin teslimi ise 2027 olabilir.

3. Ada siniflarinin hisar füzeleri donatılması işi ve YÖM'leri barboroslardan hemen sonra (2028+) başlayacaksa, yine sayısal eksiklik devam edecek demektir. Bu da; İ'lerin teslimi tamamlansa bile bu sefer ADA'lar havuza çekileceğinden filo sayısı 2030'a kadar havuza alınacak gemiler sebebiyle  20'nin altına yani 18 veya 19'a  inecek manasına geliyor.

4. Eldeki Meko-1'ler eğer 2030'a kadar envanterden çikacaksa (ki çikmasi gerekir); bu sefer de sayısal olarak 14-15 seviyesine inilecek demektir.

5. İlk tf-2000'in inşasına istifin 1.gemisinin teslimi esnasında 2023 sonunda başlansa ve ilk kaynağı vurulsa; tf2000'in ilk gemisinin harbe hazır olarak teslim alinması en yakın 2028-29 tarihinde olabilir ki; 4 gemi alınacak desek sınıfın diger gemilerinin teslimi 2030 sonrasına kalıyor..30-32 arası en erken.

6.bu durumda tf-2000'lerin envantere girmesiyle gabyalarin özellikle de essm'si olmayan 4 tanesinin envanter dışına çıkmak için 50 yaşını devirmesini bekleyeceğiz demektir. Bunlar 2030'lari geçtiğimizde modernize edilmesi 20 yılı devirmiş olacak ki; tekrar ağır bakıma almak ??? Ne kadar fizıbıl olur , bu soru işareti. Bana göre bu sorunun cevabı olumsuz.

7.essm'li olan 4 adet gabya'nın da tekne açısından durumu benzer olabilir. Ama hiç olmazsa füzelerinin (essm) raf ömürleri henüz bitmemiş olacak. Yine de bu essm'lerle barborosları yedekleyin komple envanterden çıkarmak icap ederse bu sefer filo genel mevcudu  2030 sonrasında 16'ya inmiş olacak gibi görülüyor.

8. 2023-2035 arasında olusacak bu eksiklikler sebebiyle donanmaya 15-20 yıl hizmet edebilecek bir  kaç platform istemiş olabilir diye düşünüyorum.

Ama bu platform ne olmalı, ne olur bilemiyorum. Hızlı inşaat yapabilsek, paramız olsa keşke milli gemilerin sayısını artırsak.
Mesajı Paylaş

#835
Anlatmak istediğimi Excel tablosuna çizdim. 10 senelik projeksiyonda,  şu anda tedariği planlanmamış en az 4 ilave gemiye ihtiyaç var ki; sayıca 20'den 16'ya düşmeyelim.. bunu nasıl yapacağımızı ,yani soru işareti olan satırı nasıl dolduracağımızı ben bilemem. Belki de hiç almayalım gabya'larla 55+, meko-1'lerle 45+ yaş kutlaması yapalım diyenler de olabilir tabi, saygı duyarım.

Mesajı Paylaş

Sayın Mehmet 75 elinize sağlık. Kafa yormuşunuz.

Bu kadar basit hesabı karar vericiler bundan 5 yıl önce yapamadılar mı?
Neden bu Milgem' leri daha önce yapmak dururken TCG Anadolu'ya bu kadar kaynak aktarıldı?
O dönemde Gayaların 40 yıllık olduğu, -diğer belli başlı yabancı donanmaların (Örneğin Avustralya) elden çıkardığı- çok yakında hizmet veremeyecek duruma gelecekleri öngörülemedi mi?
Meko 1' lerin artık demode olduğu konuşulmadı mı?
Meko 2'lerin yarı ömür modernizasyonu defalarca ertelenmedi mi?
Bu hesap yapıldı da önemsemedi mi? Yumurta kapıya dayanınca paçamız tutuşuyor. Gidip elalemin hurdaya ayıracağı gemilerinin alımını koşuyoruz.
Esiyoruz gürlüyoruz ama ne yazık ki rasyonel davranamıyoruz. Mesajı Paylaş

Excele bakınca ben türü ne olursa olsun 20 gemiyi gecememize taktım...

3 Tarafı denizlerle ve sorunlarla çevrili ülkemizin ivedilikle nitelik ve nicelik açısından donanmasini kuvvetlendirmesi lazim...ekonomik olarak da bunu oncelemesi, gerekirse başka kalemlerden kesmesi lazim Mesajı Paylaş
What is steel compared to the hand that wields it?

Alıntı yapılan: Gökbörü - 23 Ocak 2023, 20:15:02
Excele bakınca ben türü ne olursa olsun 20 gemiyi gecememize taktım...

3 Tarafı denizlerle ve sorunlarla çevrili ülkemizin ivedilikle nitelik ve nicelik açısından donanmasini kuvvetlendirmesi lazim...ekonomik olarak da bunu oncelemesi, gerekirse başka kalemlerden kesmesi lazim
+1
bize bir değil 3 donanma lazım. hatta Cihat Yaycı paşanın hesabına göre 6 donanma lazım. Mesajı Paylaş

💢Türk Deniz Kuvvetleri Komutanlığı için 3 adet MİLGEM İSTİF Sınıfı Firkateyn'in daha üretilmesini kapsayan sözleşme, yarın Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii Başkanlığı (SSB) ile ilgili şirketler arasında imzalanacak.

💢Yarın imzalancak sözleşme ile birlikte Türkiye'de ilk kez özel tersaneler, firkateyn sınıfında özgün tasarımlı bir askeri gemi inşa etmiş olacaklar.

💢Halihazırda İstanbul Tersanesi Komutanlığı'nda donatımı devam eden ilk İSTİF Sınıfı Firkateyn olan TCG İSTANBUL, bu yıl envantere girecek.

💢Özel sektör tarafından üretilecek TCG İZMİR, TCG İZMİT ve TCG İÇEL firkateynlerinin ise inşa faaliyetleri eşzamanlı başlayacak ve 6 Nisan 2026'ya kadar inşaları tamamlanacak. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz