MİLGEM PROJESİ

Başlatan AVCI, 20 Nisan 2009, 14:25:00

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: mehmet05 - 11 Mart 2024, 18:34:24
Süper tankerler dönemi 3. Dünya savaşı sonrasında eklemelerle sivil tanker haline çevrilen askeri lojistik gemileri ile başlamıştı...

3. Dünya savaşı mı? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Bolubeyi - 11 Mart 2024, 22:46:22
Alıntı yapılan: mehmet05 - 11 Mart 2024, 18:34:24
Süper tankerler dönemi 3. Dünya savaşı sonrasında eklemelerle sivil tanker haline çevrilen askeri lojistik gemileri ile başlamıştı...

3. Dünya savaşı mı?

2 Dünya savaşı sonrası demek istemiştir. Mesajı Paylaş


Ben, yarı ömür modernizasyonu zamanı geldiğinde, Ada sınıfı korvetlerin, bir blok eklenerek boyunun uzatılacak ve görev gücü olarak yenilenip İstif sınıfı fırkateyne dönüştürüleceklerini düşünüyorum.

Çünkü Ada sınıfları aslında korvet olmak için gayet cüsseli gemiler yani aslında fırkateyne daha yakın ve yatkın tasarımı var.

  Korvet dediğin en fazla 85 mt civarında ve en fazla 2000 ton deplasmanda olmalı, bizimki gibi iç denizlere sahip bir coğrafyada böyle bir gemiye gerekli her türlü görev gücü rahatlıkla eklenir, 15 gün ikmalsiz seyir yapsa yeter.

  Tüm bu söylediklerime rağmen Acık deniz karakol gemisi olarak yine benzer boyutlarda Hisar sınıfı gemi yapmak ancak bize mahsus bir olay. Belki ileride bir savaş zamanında Ada ve Hisarları fazla masraf yapmadan hafif fırkateyne dönüştürülebileceklerini bildikleri için yine bu ölçülere sadık kalındı şeklinde düşünüyorum.

Gemi görevlerinin hepsini tek bir gemiye sığdırmaya uğraşma işinden vazgeçmeliyiz.

Açık deniz karakol gemisi veya Hücumbot sınıfları aslında aynı şey. Bunlar 60-65 mt 1000-1500 ton , Korvetler 85-90 mt 2000-2500 ton , hafif fırkateynler 110-120 mt ve 3000-3500 ton olsa Akdeniz için yeterli.

Açık denizler için enaz 135-140 mt 4500-5000 tonajlı fırkateyn ve 165-170 mt 8000-9000 tonajlı Muhripler yeterli olur.

Bu bağlamda önceden Tf-2000 için yazdıklarımı kısaca tekrar etmek gerekirse; gelecek 10 yıl sonrası için güdük kalmış bir tasarım olduğunu düşünüyorum.

Verdiğim ölçüler, ikmal ve idame süresi, personel sayısı ve konforu, göreve göre silah gücü, göreve göre mukavim tekne karkas yapısı, çelik sınıfı ve kalınlığına göre ortalama olarak kendi fikirlerimdir.

  İtiraz edecek arkadaşlar için hemen belirteyim, tabiiki Deniz kuvvetlerinin tasarım ofisinden iyi bilmiyorum.Ocak kim ki, alt tarafı bir forumcu ;D

Ayrıca umarım Tf-6000 motorundan bir gaz türbini yapılır ve gemilerimize eklenir, tek ve çift kullanımda şu anki tüm korvet ve fırkateynlerimize rahatlıkla güç verir.Hatta abartıp tüm donanmaya güç verecek seçenekleri oluşturulabilir.

Tf-6000 cidden bizim için bir sıçrama tahtası, tam bir lego gibi, bu motorla gerekirse hemen hemen her şey yapılır.

Özet; Milgem sınıfı modüler tasarım yani gerekirse rahatlıkla boyu uzatılabilir. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Ocak - 12 Mart 2024, 01:27:29

Ben, yarı ömür modernizasyonu zamanı geldiğinde, Ada sınıfı korvetlerin, bir blok eklenerek boyunun uzatılacak ve görev gücü olarak yenilenip İstif sınıfı fırkateyne dönüştürüleceklerini düşünüyorum.

Çünkü Ada sınıfları aslında korvet olmak için gayet cüsseli gemiler yani aslında fırkateyne daha yakın ve yatkın tasarımı var.

  Korvet dediğin en fazla 85 mt civarında ve en fazla 2000 ton deplasmanda olmalı, bizimki gibi iç denizlere sahip bir coğrafyada böyle bir gemiye gerekli her türlü görev gücü rahatlıkla eklenir, 15 gün ikmalsiz seyir yapsa yeter.

  Tüm bu söylediklerime rağmen Acık deniz karakol gemisi olarak yine benzer boyutlarda Hisar sınıfı gemi yapmak ancak bize mahsus bir olay. Belki ileride bir savaş zamanında Ada ve Hisarları fazla masraf yapmadan hafif fırkateyne dönüştürülebileceklerini bildikleri için yine bu ölçülere sadık kalındı şeklinde düşünüyorum.

Gemi görevlerinin hepsini tek bir gemiye sığdırmaya uğraşma işinden vazgeçmeliyiz.

Açık deniz karakol gemisi veya Hücumbot sınıfları aslında aynı şey. Bunlar 60-65 mt 1000-1500 ton , Korvetler 85-90 mt 2000-2500 ton , hafif fırkateynler 110-120 mt ve 3000-3500 ton olsa Akdeniz için yeterli.

Açık denizler için enaz 135-140 mt 4500-5000 tonajlı fırkateyn ve 165-170 mt 8000-9000 tonajlı Muhripler yeterli olur.

Bu bağlamda önceden Tf-2000 için yazdıklarımı kısaca tekrar etmek gerekirse; gelecek 10 yıl sonrası için güdük kalmış bir tasarım olduğunu düşünüyorum.

Verdiğim ölçüler, ikmal ve idame süresi, personel sayısı ve konforu, göreve göre silah gücü, göreve göre mukavim tekne karkas yapısı, çelik sınıfı ve kalınlığına göre ortalama olarak kendi fikirlerimdir.

  İtiraz edecek arkadaşlar için hemen belirteyim, tabiiki Deniz kuvvetlerinin tasarım ofisinden iyi bilmiyorum.Ocak kim ki, alt tarafı bir forumcu ;D

Ayrıca umarım Tf-6000 motorundan bir gaz türbini yapılır ve gemilerimize eklenir, tek ve çift kullanımda şu anki tüm korvet ve fırkateynlerimize rahatlıkla güç verir.Hatta abartıp tüm donanmaya güç verecek seçenekleri oluşturulabilir.

Tf-6000 cidden bizim için bir sıçrama tahtası, tam bir lego gibi, bu motorla gerekirse hemen hemen her şey yapılır.

Özet; Milgem sınıfı modüler tasarım yani gerekirse rahatlıkla boyu uzatılabilir.

Tf2000 hariç her dediğinize katılıyorum.yalnız motor olarak ya tf35000den yada lm2500 lisanslı üretimi olur tf6000 ile hücumbotlara güç verilebilir,küçük kalır. Mesajı Paylaş


Üstad, Gaz türbininden elektrik tahrikli sistem olarak düşünmüştüm yani herhangi bir ambargo veya savaş durumunda gerekirse ekleyebildiğin kadar iki veya dört veya daha fazla gaz türbini ekle tarzında.

Tabiiki Tf-35000 türevi Gaz türbini de gelirse tadından yenmez  :)

Tf-6000 ile artık işaret fişeği atıldı, bu yoldan geri dönüş yok.

Tf-2000 için ise söylediklerimin arkasındayım, önceki tasarım daha mantıklısı. Muhrip dediğin enaz 170 mt civarında olmalı ayrıca 128 Vls konusunda ısrarcıyım.

Not; Yahu şu aletlerin kodlamasına bir el atsınlar, motorlar, uçaklar, gemiler falan birbirine karışıyor artık. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Ocak - 12 Mart 2024, 02:07:55

Üstad, Gaz türbininden elektrik tahrikli sistem olarak düşünmüştüm yani herhangi bir ambargo veya savaş durumunda gerekirse ekleyebildiğin kadar iki veya dört veya daha fazla gaz türbini ekle tarzında.

Tabiiki Tf-35000 türevi Gaz türbini de gelirse tadından yenmez  :)

Tf-6000 ile artık işaret fişeği atıldı, bu yoldan geri dönüş yok.

Tf-2000 için ise söylediklerimin arkasındayım, önceki tasarım daha mantıklısı. Muhrip dediğin enaz 170 mt civarında olmalı ayrıca 128 Vls konusunda ısrarcıyım.

Not; Yahu şu aletlerin kodlamasına bir el atsınlar, motorlar, uçaklar, gemiler falan birbirine karışıyor artık.

İyi de 165 metrelik tasarımın 15 metresi esnek görev bölgesi,yükü adı altında konteyner taşımaktan başka bir işe yaramıyordu boşa hacim boşa ekstra yük idi.üstelik eski tasarım 64 vls iken yeni tasarım 96 vls ..
Yeni tf2000 tasarımı süper. sadece yatay anti gemi füzeleri için yer bulunursa tadından yenmez Mesajı Paylaş


Eski tasarımda beğendiğim sadece en ve boy ve tonaj idi. O zaman da 128 Vlsli bir muhrip olması gerektiğini düşünüyordum.

Bu yeni tasarımda en genişlemiş gemi Bombus arısı gibi olmuş. :) Boyu uzatılarak dediğiniz gibi her türlü silah gücü arttırılmalıdır.

Bunu tasarlayan ekip ülkenin bu günden 10 yıl sonrasını düşünmemiş iddiam devam ediyor,  sadece bizim ülke gelişimi haricinde bazı dış etkenler gelişmekte.

Bizim için Afrika hayati bir önemde ancak ilerleyen yıllarda Çin ve Hindistan bu kıtada karşımıza sert güç ile çıkacaklar.

  Üretim konusunda Dünyanın en ucuz iki ülkesi ile karşı karşıya kalacağız. Biz TCG-Anadolu  ve 149 mtlik 96 Vls ile karşılarına çıkarsak bizi Tef'e koyar oynatırlar, karşımızda Nükleer uçak gemileri ve gayet donanımlı Destroyerleri olan ve dahası Nükleer denizaltı gücü olan iki süper güç var, bizim hem nicelik hem nitelik olarak karşılarına çıkmamız gerekiyor.

Burada bazı arkadaşların dediği gibi elbette 128 Vls ile Çin'i durdurmayız ama zaten savaşacağız da demiyorum.

280 mtlik uçak gemisi ✓

Kaan ✓

Aip teknolojili Milden ✓

Tf-2000 bu tasarımla cık, olmamış.

Mütekabiliyet, caydırıcılık gibi unsurlar var. Mesajı Paylaş

#947
Yani daha önce en fazla iki adet mk41 kullanan ve 4500 ton deplasman gemisi en büyük savaş gemisi olan Donanma;

12 adet midlas 149 metre boy 8300 tonluk gemi inşa edecek ve bu gemi zayıf ve etkisiz görünüyor...

Diyecek yorum bulamıyorum... Mesajı Paylaş

Kore, Çin ve Japon destroyerler 160ve üstü civarı ve 4-6 tane gaz türbini motoru kullanıyorlar. Ayrıca, tam yükle 9500-10000 tonlar. Hızları da 30-35 Knot...

Bizim niye 149 metre, 8500 ton, 2 türbin ve 2 dizel motor, hızı niye 27 knot? Amaç ve stratejiyi bilsek zihniniz bulamazdı. Avrupa ülkelerinin destroyerleri benzer sayılır ama yine altında bazı özelliklerde

TF-2000 daha çok Fırkateyn gibi, destroyer değil de. Ya da Fırkateyn ve Destroyer'in arası bir yerde. 8500 ton standart yük mü, tam yük mü? Tahminim tam yük.

Yapmışken dünya standartlarında olmalı. Tamam, Okyanusa kıyımız yok da, o zaman niye Uçak gemisi? Onu korumak için destroyer tamam ama o da niye düşük profilli? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Denizci16 - 12 Mart 2024, 07:02:48

12 adet midlas 149 metre boy 8300 tonluk gemi inşa edecek ve bu gemi zayıf ve etkisiz görünüyor...

Diyecek yorum bulamıyorum...

Hangi gemi bu ? Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz