MİLGEM PROJESİ

Başlatan AVCI, 20 Nisan 2009, 14:25:00

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Milgemde harpoon kullanılacak.Atmaca daha işin başında proje nezaman sonlanır Milgeme yerleştirilirmi bilinmez. Mesajı Paylaş

Geçtiğimiz günlerde Anadolu Ajansı tarafından basın kuruluşlarına servis edilen bir haber, yıllardır gördüğümüz bir rüyanın gerçekleştiğinin müjdesiydi. Türkiye'de tasarlanıp, inşa ve entegrasyonu gerçekleşen ilk milli savaş gemi si "MİLGEM" seyir denemelerine başlamıştı.
Türk Deniz Kuvvetleri'nin yıllar süren kuvvet planlamalarında önemli bir güç çarpanı olacak söz konusu yeteneğin kazanılması paha biçilemez bir değer taşımaktadır. Onlarca yıllar boyunca gücünü, çoğu İkinci Dünya Savaşı görmüş, ya da hemen ardından inşa edilen, ikinci el-kullanılmış ABD platformlarından alan donanmamız, yıllarca bakım, onarım, etki bakımından sorunlar yaşamıştır.

Alman Lürssen tersanesi yapımı Doğan sınıfı hücumbotların envantere girmeye başlaması ile ilk kez yeni, kullanılmamış bir gemi ve güdümlü mermi (Harpoon) taşıyan bir su üstü platform ile tanışan Türk Deniz Kuvvetleri, söz konusu hücumbotu, Martı, Tayfun ve Volkan adlı kardeşlerinin izlemesi ile modern platformlara da ilk kez "merhaba" deme olanağına kavuşmuştur.

Ardından geçen süre zarfında tüm vurucu gücünü oluşturan, söz konusu küçük, güdümlü mermi taşıyan hücumbotlarının ardından Türk Deniz Kuvvetleri, ilki 1987 yılında envantere katılan Alman Blohm&Voss yapımı Meko 200TN sınıfı bir firkateyn ile daha büyük, daha yetenekli bir platforma, dört platformdan oluşan "Yavuz" sınıfına (1987-89), ardından da MEKO 200TN II sınıfı ile yine dört adet "Barbaros" sınıfına (1997-2000) kavuşmuştur.

Yıllar süren bir tedarik programının ardından, temel gücünü modern hücumbot ve firkateyn kombinasyonlarının oluşturduğu Türk Deniz Kuvvetleri, ASuW ve karakol amaçlı görevleri için 1960 yapımı "Hisar" sınıfı gemiler ile sürdürmek zorunda kalıyordu.

Artık fiziksel anlamda eskiyen ve hem bakım/onarım, hem de görev ifası bakımından zafiyetler gösteren bu emektar platformların yerini alacak yeni bir gemi tedariki kaçınılmaz olmuştu. İşte Türkiye "MİLGEM" adıyla ilk kez bu sıralarda karşılaştığında takvimler 1996 yılını gösteriyordu. Denizaltı savaşı, keşif ve devriye amaçlı bu korvet tedarik programı tamamlanana kadar, boşluk doldurma amacızla Fransa'dan 6 adet A-69 "Aviso" sınıfı (D'Estienne d'Orves veya bizdeki kodlamasıyla B sınıfı) korvet satın alındı.

MİLGEM-Milli Gemi konsepti kavramsal olarak 1996-1997'lerde tartışılmaya başlanmakta birlikte, ilk ciddi çalışmalar 2000 yılında başlatılmış ve Şubat 2000 tarihli SSİK kararı ile proje resmen başlatılmıştır. Uzun bir süre tedarik modeli ve platform yetenekleri konusunda devam eden çalışmalar, 2004 yılında İstanbul Tersanesi Komutanlığı bünyesinde "Milgem Proje Ofisi"nin kurulması ile fiili bir safhaya dönüşmüştür.

Yaklaşık 3.5 yıl süren bir tasarım evresinin ardından Ocak 2007 yılında başlatılan ilk gemi inşaat programı, projenin ilk gemisinin 27 Eylül 2008 de denize indirilmesiyle yeni bir aşamaya girmiştir. F-511 borda numarası ile "Heybeliada" adı verilen gemi bir korvet olarak sınıflandırılmış olup, F-511 gelecek yıl donanmamızın hizmetinde olacaktır.

2.000 tonluk ağırlığı ve "stealth" dizaynı ile Türk Donanmasına ciddi bir güç kazandıracak olan gemi, 1 adet 76.mm Oto Melara tipi top, 2 X 4 adet Harpoon tipi gemisavar güdümlü füze, 1 adet RAM tipi uçaksavar/füzesavar güdümlğ özsavunma füze sistemi, denizaltılara karşı MK.54 torpidoları, STAMP tipi stabibilize ASELSAN kupolası üzerine 2 x 12.7 mm'lik ağır mak. tüfek ve bir adet 10 tonluk Sikorky S.70B2 (Seahawk) helikopter taşıyabilme yeteneği ile, hem ASuW, hem de yüzey savaşları için ciddi bir yetenek taşımaktadır.

Ama projenin, daha doğru bir deyimle "Milli Gemi" edinim programının asıl önemi, ülkemizdeki ilk tasarım ve entegrasyon çalışması olmasından kaynaklanmaktadır. Gövdenin yanı sıra, farklı kaynaklar tarafından üretilen tahrik sistemleri, elektronik ekipmanlar ve silah sistemlerinin, birbirleri ile uyumlu bir şekilde çalışabilmelerini sağlayabilmek, çok ciddi bir deneyim ve beceri yeteneğini içermektedir.

Gemiyi bünyesinde kullanılan sonar, radar, iletişim ve Elektronik harp sistemleri, çok sayıda silah sistemi, milli savaş yönetim sistemimiz GENESİS ile yönetilmektedir. Bunun yanı sıra geminin sonar, iletişim ve Elektronik Harp sistemleri yine milli çözümlerden oluşmaktadır.

Radar ve türbinler gibi bazı elektronik ekipman henüz milli olmasa da, ileride tamamlanarak ulusal çözümler olarak serinin diğer gemilerinde kullanılabilecektir. Ayrıca başta Atmaca-gemi savar, Bora-uçak-/füze savar, Akya-ağır torpido projelerinin tamamlanmaları ile birlikte Milgem'in tamamına yakın bir bölümü yerli ve milli çözümlerden oluşabilecektir.

Tamamı 12 kalem gemiden olacak projenin ilk 8 gemisi 2.000 tonluk korvet, son 4 gemisi ise daha büyük tonaj ve boyutta firkateyn olarak inşa edilecek ve TF-100 olarak adlandırılarak, uzun vadede mevcut MEKO-200TN firkateynlerinin ilk 4 adedini (Yavuz) tamamlayacaktır.

Gerektiğinde MK-41 VLS dikey atış sistemi ile de donatılabilecek Milgem platformu, geçtiğimiz günlerde resmen başlayan TF-2000 bölgesel hava savunma firkateynin de çok daha hızlı ve eksiksiz tamamlanabilmesine olanak tanıyacaktır. Alman ve İsveçli muadilleri ile karşılaştırılan Milgem, Türk Savunma Sanayinin geldiği durumu yansıtmakla kalmamakta, ayrıca önümüzdeki 10 yıl içinde ülkemizin, dünyadaki belli başlı savunma ürünleri ihracatçılarından biri olacağını da kanıtlamaktadır.

Gövdenin yanı sıra, tamamı milli olan radar, sonar, iletişim, IFF, EH ve savaş yönetim sistemleri ile, füze, torpido ve stabilizasyon sistemlerinin tamamını üretebilen az ve sınırlı sayıdaki ülkeler arasına dahil olmaya başlamamız; ülkemizin stratejik görünümünü ve uluslararası konumunu da ciddi oranlarda olumlu bir biçimde yükseltecektir.

Projenin SSİK tarafından resmen başlatılmasının ardından geçen 10 yılda gelinen durum aşağıdaki gibi özetlenebilir:

- Türkiye gemi tasarım ve entegrasyon deneyimini geliştirmiş ve kanıtlamıştır.

- Türkiye "stealth" teknolojisi ile gemi tasarlayabilen az sayıdaki ülkeden biri haline gelmiştir.

- Daha önce var olmayan GENESİS gemi ve savaş yönetim sistemi, Havelsan tarafından geliştirilerek kullanımına başlanılmıştır.

- Türkiye kendi "milli" sonarını geliştirerek kullanıma sokmuştur.

- Gemi CODAG (dizel ve gaz türbin kombinasyonu) tahrik sistemini kullanan sınıfındaki ilk gemidir.

- Türkiye "Atmaca" projesi ile yakında kendi milli gemi savar füzesine kavuşacaktır.

- "Akya" ağır torpido projesinin devreye girmesi ile Türkiye su üstü ve sualtı gemilerine karşı kendi milli torpidosunu geliştirmiş olacaktır.

- Aselsan tarafından geliştirilen 3D deniz radarları ile (arama, atış/kontrol,hava savunma) Türkiye "milli" radar tasarım ve imal yeteneğini pekiştirmiş olacaktır.

- Aselflir 300 ile Türkiye gece/gündüz elektro-optik gözlem, izleme ve laser işaretleme teknolojisini kazanmıştır.
Geminin öz savunmasında kullanılan STAMP-stabilize makinalı tüfek kupolası Aselsan tarafından üretilen milli bir üründür.

- Gemilerde kullanılacak torpido anti-tedbir sistemi teknolojisi Aselsan tarafından geliştirilmeye başlanılmış olup yakında operasyonel olacaktır.

Sonuç olarak Güney Asya ve Orta Doğu ülkelerine ciddi bir ihraç şansı bulunan Milgem projesi, gelecekte Türkiye'nin dünyanın belli başlı silah ihracatçılarından biri haline gelmeye başladığının ilk somut göstergesidir.

http://www.savunmasanayi.net/milgem-10-yilin-ardindan-neredeyiz/milgem-10-yilin-ardindan-neredeyiz/ Mesajı Paylaş


Aselsan üretimimi bu radar sistemleri. Mesajı Paylaş

#94
Hayır; Thales Netherland firmasının ürünü. Önceki mesajımda Thalesi Fransız firması olarak söylemiştim ancak Milgem'i için alınan Smart-s mk2 radarı Thales Netherland'ten alındı, sonraki radarların aselsan tarafından linsans altında üretimi planlanıyor

Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: lleo - 20 Kasım 2010, 08:19:14



MİLGEM: 10 YILIN ARDINDAN NEREDEYİZ?
16 Kas, 2010 | Kategori: Konuk Yazar | info@savunmasanayi.net

http://www.savunmasanayi.net/milgem-10-yilin-ardindan-neredeyiz/milgem-10-yilin-ardindan-neredeyiz/

Aynı makale bu başlığın bir önceki sayfasında sayın Falcon tarafından zaten yayınlanmıştı... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: ist_eternal - 18 Kasım 2010, 13:18:07
mk2 tanıtımı



İyi bir radar apar radar gelsin bir hele değiştiririz. Mesajı Paylaş


ELLER YUKARI HERÞEY AJAN SHEPPARDIN KONTROLU ALTINDA. [SGA 5X19-VEGAS] (STARGATE ATLANTİS CSI VERSİON EPİSODES)

İlk gemi canlı prototip milli sistemler üretildikçe takılacak kes doğra gövdeyi olmadı tekrar tekrar.Diğer gemilerde millilik oranı maksimum olacak daha birçok sistem üretim aşamasında hele bir bitsin testleri thalese bye bye deriz... Mesajı Paylaş

akşam milgemi tershanede gördüm ışıkları yanıyordu çok güzel gözüküyordu üzerindeki f511 yazısı başka bir güzellik katmış inş.testler kısa sürede biterde dzkk'ya hemen teslim edilir. Mesajı Paylaş

TF-2000 ile ilgili herhangi bir resmi çizim var mı ortalarda? Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz