TAKTİK TEKERLEKLİ ARAÇ VE MRAP PROJELERİ

Başlatan AVCI, 27 Nisan 2009, 13:33:46

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Bu firmayı yarı kamulaştırıcaksın veya askeri değerlendirme ve denetleme kurumu kurup bu gibi firmaların düşmüş olduğu bu durumları araştırarak sorumluları hakkında gerekli yasal tahkikat yapıcaksın. Mesajı Paylaş

Benim şahsi fikrim,BMC nin kendisini yani ürünlerini yenilememesidir.10 senedir pro serisi kamyonda sadece makyajlama var başka birşey yok.Megastar rezaletti zaten.Ne satacak bu firma?Müşterilerde sürekli arıza yapan BMC'den bıkmış artık.Sorun üst yönetimde.... Mesajı Paylaş

Daha öncede belirtmiştim bizim mühendisler yetersiz bilgi bakımından belki en iyiler fakat mühendisliğin belki %70 i iyi hayal kurabilme,estetik anlayış ve başarma azmi bunlar yoksa yeni bir şey üretirsiniz fakat piyasada tutulmaz , hiç bir şey yapamıyorlar kopyalamayı dahi... Mesajı Paylaş

BMC'ye can suyu İş Bankası'ndan




Yaklaşık bir yıldır yurtdışından kredi arayan ancak aradığını bulamayan BMC, bu önemli gelişmeden sonra yeniden üretime başlayabilecek

Aylardır ekonomik krizin pençesinde kıvranan BMC'ye aranan can suyu Türkiye'den geldi. Türkiye İş Bankası, hisse karşılığında Türkiye'nin "yüzde 100 yerli sermaye"li otomotiv devine 200 milyon dolarlık kredi açtı.

Bir yıla yakın bir süredir yurt dışında kredi arayan ancak bulamayan BMC'nin içinde bulunduğu kriz Güneydoğu'daki mayın şehitleri yüzünden zirveye taşındı. "Kirpi" adındaki zırhlı araç ihtiyacının başka firmalardan temin edilmesinin uzun vadeli bir çözüm olacağı kararından sonra BMC'nin yeniden üretime geçmesi için formül arandı. Milli Savunma Bakanlığı'nın öncülüğündeki çalışmalar sonrasında BMC'nin yeniden üretime geçirilmesi için kaynak yaratılması benimsendi. Ekonomi yönetimi, finansmanı sağlama görevini İş Bankası'na verdi. İş Bankası hisse karşılığında BMC'ye 200 milyon dolarlık kaynak sağlama kararı aldı.

Kirpi'ler tamamlanacak

Formülün BMC'nin bağlı bulunduğu grup tarafından da kabul edilmesi üzerine öncelikle yarım kalan Kirpi'lerin üretiminin tamamlanıp TSK'ya teslim edilebilmesi için harekete geçildi. BMC, tedarikçi ve yan sanayici firmaları arayarak siparişleri yenilerken, bu firmalara olan borçlar yapılandırılacak. İnsan kaynakları da ücretli izne çıkartılan çalışanların bundan sonraki süreçte maaşlarını ve alacaklarını İş Bankası'ndan alabilmeleri için çalışmalarına başladı.

Krizde neler yaşandı?

2011 yılının son dönemlerinde ödeme krizine giren BMC'de 6 ay önce çalışanların büyük bölümü izne çıkarıldı. Eylül ayında da fabrikadaki beyaz yakalıların büyük bölümü izne gönderildi. İzin sürecinde işçilere 6 ayda toplam 2 bin 350 lira ödeme yapılabildi. Teslim edilemeyen otobüsler yüzünden İzmir ve İstanbul Büyükşehir Belediyeleri başta olmak üzere pek çok belediye, firma aleyhine tazminat davaları açtı. Milli Savunma Bakanlığı da zırhlı Kirpi'ler teslim edilmediği için BMC'ye 12 milyon euro ceza kesti.

Volkswagen mi alıyor?

Avrupa'nın otomotiv devi Volkswagen'in, ağır ticari araç pazarına girebilmek için BMC'yi satın almayı planladığı öne sürüldü. VW'nin, BMC'de incelemelerde bulunmak üzere İzmir'e heyet gönderdiği öğrenildi.

http://www.milliyet.com.tr/bmc-ye-can-suyu-is-bankasi-ndan/ege/haberdetay/04.10.2012/1606330/default.htm Mesajı Paylaş

Burada kimsenin kimseyi çökertemeye çalıştığı yok, haini malesef dışarda arıyoruz. Bilindiği üzere BMC grubunun asıl sahibi Mehmet Emin KARAMEHMET' tir. Ancak gelin görünki Kirpilere boya parası bulunamıyormuş.... BMC burada işgüzarlık yapıyor, malum terör azdı, devletin kirpiye ihtiyacı var, bana mecbursan beni destekleyeceksin diyor ve istediğini de alıyor, kirpilerin o alışıldık kamuflajlarının yerini tsk bünyesinde tsk nın eski kamuflajına boyanıyor. Devlet burada BMC ceye doğrudan destek yerine bilindiği üzere geçen aylarda doğan grubu ve Mehmet Emin KARAMEHMET in bir buçuk milyar dolarlık vergi borcunu affediyor. Vergi cezalarının sebebi ise bu iki grubun internet üzerinden oynanan kumar sitelerine kesilen vergi cezaları. Bu arada BMC nin kirpilerinin yeni kamuflajlı resimleri mevcut ancak internetim çok yavaş olduğundan yükleyemedim.. Mesajı Paylaş

NeQ burda yazına göre karamehmet üstü kapalı ihanet sergilemekte galiba fakat bu ona pahallıya patlıyabilir ülkenin milli menfaatleri gereği BMC FİRMASINA DEVLET EL KOYABİLİR. Mesajı Paylaş

BMC'de uzun yıllardır ekonomik sorun var. Yeni birşey değil. Öküz altında boşuna buzağı arayıp kimseyi "vatan haini" ilan etmeye hakkınız yok. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

İş Bankası alır BMC yi olur biter... Mesajı Paylaş


Çarklar yine durdu
Türk Silahlı Kuvvetleri için büyük önem taşıyan kritik proje..


06 Þubat 2013 Çarşamba, 10:34:40Güncelleme: 11:01:03   
Çarklar yine durdu Sonra Oku

Türk Silahlı Kuvvetleri için büyük önem taşıyan, mayına karşı dayanıklı araç Kirpi'nin üretimini yapan BMC'de çarklar yine durdu. Finans sıkıntısı çeken firmanın yaklaşık 2 bin 300 çalışanına biriken maaşlarının ödenmemesi sebebiyle üretim bir kere daha durdu.

İşçiler, geçen cuma fabrika önünde eylem yapıp yol kapattı. Gelinen süreçle ilgili bilgi veren Türk Metal-İş İzmir 1 No'lu Þube Başkanı Halil İbrahim Tosun, "Maalesef altı ay öncesine dönüldü. Üretim durdu, yarın ne olacağını bilmiyorum." dedi.

İşçilerin BMC'den 5 ile 15 bin lira arasında birikmiş maaş alacakları olduğunu kaydeden Tosun, "150 milyon dolarlık kredi anlaşmasının ardından, 2012 Aralık ayının ortalarında her bir işçiye 3 bin 250 lira ödeme yapıldı ancak içeride birikmiş maaşlardan haber yok." dedi.

İsminin açıklanmasını istemeyen bir BMC çalışanı ise, "10 Ocak'ta üretim durdu ancak 31'inde ödeme yapılacağı sözü verilmesinin ardından çalışmaya tekrar başladık. 31 Ocak'ta ödeme yapılmayınca üretim tekrar durmak zorunda kaldı." dedi. İçeride dört maaş alacakları bulunduğunu belirten diğer bir çalışan da 150 milyon dolarlık kredi anlaşmasının ardından sadece 3 bin 250 lira aldıklarını ifade etti.

Savunma Sanayii Müsteşarlığı, üretimdeki gecikmeler sebebiyle firmaya 7 milyon Euro ceza kesmişti. Yaklaşık 150 Kirpi daha üreterek TSK'ya teslim etmesi gereken BMC'de, bunun için ayda ortalama 40 araç imal edilmesi gerekiyor. Millî Savunma Bakanlığı ile BMC arasında 2009 Nisan ayında, 300 milyon Euro değerinde bin 859 araçlık 'Taktik Tekerlekli Araçlar Projesi'nin sözleşmesi imzalandı. TSK'nın ihtiyacı olan bin 859 adet taktik tekerlekli araç ile mayına karşı korumalı zırhlı araçları üretip 2,5 yıl içinde teslim etmesi beklenen şirket Mayıs 2012'de malî sıkıntıya girmişti.
AA
http://www.haberturk.com/gundem/haber/817688-carklar-yine-durdu Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz