TAKTİK TEKERLEKLİ ARAÇ VE MRAP PROJELERİ

Başlatan AVCI, 27 Nisan 2009, 13:33:46

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

TSK'dan BMC'ye uyarı: Çözdüler çözdüler, çözemediler...
Savunma Sanayii Müsteşarlığı Kara Araçları Daire Başkanı Levent Þenel, BMC'nin kendilerine teslim etmesi gereken 175 Kirpi (mayına karşı korumalı araç) ve 105 2,5 tonluk kamyon bulunduğunu belirterek, "Çok fazla bekleyemeyeceğimizi kendilerine ilettik. Bir ay zarfında bu işi çözdüler çözdüler, çözmediler Silahlı Kuvvetler için biz bunu başka bir yerden tedarik edip, vermek zorundayız" dedi.


inShare
Yorum: 0

AA muhabirinin sorularını yanıtlayan Levent Þenel, BMC firmasıyla 2,5, 5 ve 10 tonluk kamyon ile Kirpi alımıyla ilgili sözleşme imzaladıklarını hatırlattı.




5 ve 10 tonluk kamyonların teslimatının tamamlandığını belirten Þenel, "BMC'ye 468 adet Kirpi sipariş etmiştik. Þu anda BMC'nin bize teslim etmesini beklediğimiz 175 Kirpi, 105 adet de 2,5 tonluk kamyon bulunuyor" dedi.

Þenel, araçların teslimiyle ilgili sıkıntının tümüyle BMC'nin finansal açıdan kötü yönetilmesinden kaynaklandığını ileri sürerek, şunları söyledi: "Bu bizim, 3 yıldır yakından takip ettiğimiz, gidişatını gördüğümüz, kamuoyuyla paylaşmasak da sürekli ikazda bulunduğumuz bir sorun. BMC, ülkenin önemli bir endüstriyel ve insan kaynağı. Teknik olarak yaptıkları araçlar memnuniyet verici. Kirpi araçları olsun kamyonlar olsun, Türk Silahlı Kuvvetleri (TSK) tarafından da memnuniyetle kullanılıyor.

Bizim ilk defa karşılaştığımız konu; herkesin memnun olduğu bir aracın, teslimi hazırken, bütün testlerden geçmişken, alıcı para ödemeye hazırken teslim edilememesi... Yani mantıklı hiçbir izahı yok. Bu araçlarla alakalı daha da sipariş potansiyeli var ama finansal açıdan kötü yönetimle, böyle şeylerle karşılaşılabiliyor."
"Bu projenin 1,5 yıl önce bitmiş olması gerekiyordu"

Levent Þenel, mevcut durumda belirlenmiş yol haritası olup olmadığına ilişkin, BMC yetkilileriyle toplantı yaptıklarını, bu konuyu görüştüklerini kaydetti.

TSK'nın da sonsuza kadar "BMC ne zaman isterse versin" diyemeyeceğini dile getiren Þenel, şöyle konuştu: "Çok büyük sabır gösterdiklerini de söyleyebiliriz. Yaklaşık 1,5 yıldır kirpi araçlarının teslim edilmesini, tamamlanmasını bekliyoruz. Bu projenin 1,5 yıl önce bitmiş olması gerekiyordu. Devletin menfaati açısından bir gecikme cezası var, bu işlemeye devam ediyor. Sonuçta biz araçları aldığımızda bu cezayı uygulayarak parasını ödeyeceğiz ama öte tarafta kullanıcının ihtiyacı giderilememiş veya geç kalınmış oluyor. Yani herhangi bir mayınlı saldırıda şehit verecek olsak, tedarik makamı olarak bizlerden üretici olarak BMC'ye kadar, bu duruma neden olan herkese kadar vebal söz konusu. Dolayısıyla sabrın sonuna yaklaştığımızı söyledim."

"Türkiye'nin alternatifi var"

Türkiye'nin mayına dayanıklı araç üretiminde BMC dışındaki alternatiflerinin olduğuna dikkati çeken Þenel, tank yapma aşamasına gelmiş bir ülkenin, Kirpi gibi aracı yapamamasının söz konusu olmadığını vurguladı.

Þenel "Halihazırda şu anda Kirpi'nin yaptığının aynısını yapan araç, örneğin Otokar'da var. Biz ihale kapsamında devlet menfaatine daha uygun olduğu değerlendirmesiyle Kirpi araçlarını tercih ettik. Otokar durmadı, kendi prototipini yaptı, testlere tabi tuttu, daha farklı büyüklükte ikincisini de yaptı. Hazır almak istersek öyle bir araç var ya da yapabileceğini değerlendirdiğimiz FNNS gibi başka firmalar da var. Bize yazı gönderip 'Ben buna hazırım' diyen firmalar da var. Durum böyle olunca isteklisi çok olmaya başlıyor, herkes bir pay almaya çalışıyor" diye konuştu.

Beklenti ve ümitlerinin, BMC'nin toparlanıp yola devam etmesi olduğunu vurgulayan Þenel, şirketin konuyla ilgili ortak bulma çalışmaları olduğuna da işaret etti.

Levent Þenel, "İnşallah sonuçlanır ama biz çok fazla bekleyemeyeceğimizi kendilerine ilettik. Bir ay zarfında bu işi çözdüler çözdüler, çözmediler Silahlı Kuvvetler için biz bunu başka bir yerden tedarik edip, vermek zorundayız" dedi.

Kaynak: http://ekonomi.milliyet.com.tr/tsk-dan-bmc-ye-uyari-cozduler-cozduler-cozemediler-/ekonomi/ekonomidetay/20.03.2013/1682754/default.htm Mesajı Paylaş

#161
BMC'ye bir şok daha
İZMİR'de bir yılı aşkın süredir işçilerine maaş ödemediği için eylemlere sahne olan BMC'ye, İsrailli ortağı da dava açtı.

'Kirpi' olarak bilinen mayına dayanıklı araçları birlikte ürettiği İsrail'e ait olan Hatehof Industries Þirketi, biriken alacakları nedeniyle hukuka başvurdu.

İsrail'e ait olan Hatehof Industries Limited Þirketi'nin vekili avukat Aydın Buğra İlter, Milli Savunma Bakanlığı, Savunma Sanayi Müsteşarlığı için üretilen mayına ve patlamaya dayanıklı 'Kirpi' araç için 21 Mayıs 2009 tarihinde BMC ile sözleşme imzaladıklarını, bu kapsamda aracın tüm mayın ve patlamaya dayanıklı zırh ve kapsül sisteminin mühendisliği ve malzemesinin müvekkili olduğu şirkete ait olduğunu belirtti.

Yazılı açıklama yapan avukat İlter, araştırma, geliştirme ve üretim faaliyetleri sonucunda BMC, Hatehof Industries Limited'e sözleşme ile yüklendiği ödeme mükellefiyetlerini yerine getirmediğini, Milli Savunma Bakanlığı'na teslim edilen araçların bedellerini tahsil etmesine rağmen sözleşme uyarınca Hatehof'a tahakkuk eden borçlarını ödemediğini öne sürdü.

Avukat Aydın Buğra İlter, "İyi niyet çerçevesinde Hatehof tarafından BMC'nin borçlarının birden fazla kez ertelenmesine rağmen, BMC Hatehof'a borçlarını ödememiştir. Bu nedenle, yasal işlemlere başlanılmış olup, BMC aleyhine haciz ve iflas işlemleri dahil olmak üzere her türlü hukuki haklar kullanılacaktır" dedi.

TSK'DAN DA UYARI GELMİÞTİ

Savunma Sanayii Müsteşarlığı Kara Araçları Daire Başkanı Levent Þenel ise geçtiğimiz ay verdiği demeçte, BMC'nin kendilerine teslim etmesi gereken 175 Kirpi (mayına karşı korumalı araç) ve 105 2,5 tonluk kamyon bulunduğunu belirterek, "Çok fazla bekleyemeyeceğimizi kendilerine ilettik. Bir ay zarfında bu işi çözdüler çözdüler, çözmediler Silahlı Kuvvetler için biz bunu başka bir yerden tedarik edip, vermek zorundayız" demişti.

Kaynak:http://ekonomi.milliyet.com.tr/bmc-ye-bir-sok-daha/ekonomi/ekonomidetay/17.04.2013/1694704/default.htm

Pardon bu Kirpiler yüzde yüz yerli teknoloji diye üretilmemişmiydi? Benmi yanlış hatırlıyorum yoksa? Sözde İsrail'le aramız bozukken askeri ambargo uyguluyorduk daha neler vardır kimbilir. Mesajı Paylaş

Araçlar İsrailli Hatehoff firmasının Navigator isimli aracının altyapısı üzerine bina edilmişti,geliştirme aşamasında da İsrailli firmadan bazı konularda teknik destek alındı.Bu sebeplerden Hatehof firmasına ödenmesi gereken ücretler vardı.Kısacası araç yerli olarak geliştiren bir araç değildi.

Alıntı YapBMC´ye İsrailli ortağından dava
İzmir'de bir yılı aşkın süredir işçilerine maaş ödemediği için eylemlere sahne olan BMC'ye, İsrailli ortağı da dava açtı. 'Kirpi' olarak bilinen mayına dayanıklı araçları birlikte ürettiği İsrail'e ait olan Hatehof Industries Þirketi, biriken alacakları nedeniyle hukuka başvurdu.

İZMİR - İsrail'e ait olan Hatehof Industries Limited Þirketi'nin vekili avukat Aydın Buğra İlter, Milli Savunma Bakanlığı, Savunma Sanayi Müsteşarlığı için üretilen mayına ve patlamaya dayanıklı 'Kirpi' araç için 21 Mayıs 2009 tarihinde BMC ile sözleşme imzaladıklarını, bu kapsamda aracın tüm mayın ve patlamaya dayanıklı zırh ve kapsül sisteminin mühendisliği ve malzemesinin müvekkili olduğu şirkete ait olduğunu belirtti.

'ÖDEME MÜKELLEFİYETLERİNİ YERİNE GETİRMEDİ'

Yazılı açıklama yapan avukat İlter, araştırma, geliştirme ve üretim faaliyetleri sonucunda BMC, Hatehof Industries Limited'e sözleşme ile yüklendiği ödeme mükellefiyetlerini yerine getirmediğini, Milli Savunma Bakanlığı'na teslim edilen araçların bedellerini tahsil etmesine rağmen sözleşme uyarınca Hatehof'a tahakkuk eden borçlarını ödemediğini öne sürdü.

Avukat Aydın Buğra İlter, "İyi niyet çerçevesinde Hatehof tarafından BMC'nin borçlarının birden fazla kez ertelenmesine rağmen, BMC Hatehof'a borçlarını ödememiştir. Bu nedenle, yasal işlemlere başlanılmış olup, BMC aleyhine haciz ve iflas işlemleri dahil olmak üzere her türlü hukuki haklar kullanılacaktır" dedi.(dha/Elif Demirci)
Mesajı Paylaş

22 mart'ta İsveç'te verilen ''sorunlar 1 ay içinde çözülecek'' sözünün mühleti bugün doldu.

konu hakkında bilgisi olan arkadaş var mı? fabrika üretime geçti mi? Mesajı Paylaş
''Başarının sırrı amaca sadakattir.''

Bildiğim kadarıyla bir değişiklik olmadı BMC işi bitti gibi.Yola Otokar ile devam edilecek gibi duruyor. Mesajı Paylaş

koc grubunun savunma ihalelerindeki yukselmesi beni korkutuyor acaba tekel olmak mi istiyorlar Mesajı Paylaş

Koç grubu yükselmiyor; diğerleri batıyor. ayrica isteseler de tekel olamazlar. en güçlü olabilirler ama tekel olamazlar. pazar ve sektör müsait değil. Mesajı Paylaş
''Başarının sırrı amaca sadakattir.''

#167
bence digerlerini batiriyorda olabilir aslinda bu bmc isi nedir tam olarak bilmiyorumda Sedef tersanesi savunma ihalelerinden uzak tutmak icin ellerindeki ihaleye yaktirdilar bunlar diye duydum Mesajı Paylaş

''Başarının sırrı amaca sadakattir.''

Son aşamaya gelindi SSM sözleşmenin feshi için BMC ye mektup yolladı 45 günlük süre içinde bir değişiklik olmazsa verilen teminat mektupları nakde (7 Milyon euro) çevrilecek ve BMC Kirpi işi son bulacak.

Alıntı YapBMC'ye fesih mektubu

BMC'nin Türk Silahlı Kuvvetleri için ürettiği mayına dayanıklı araçlarla (Kirpi) ilgili kriz çözülemeyince, Savunma Sanayii Müsteşarlığı firmaya fesih mektubu gönderdi.

Böylece kontratın iptal süreci başlamış oldu. BMC'nin tebligatı almasının ardından üretimdeki sorunu çözmesi için 45 gün yasal süresi var. Bu zaman diliminde de yükümlülüklerini yerine getiremezse, teminat mektupları Savunma Sanayii Müsteşarlığı tarafından nakde çevrilecek. Sözleşme de feshedilecek. Güvenlik güçlerinin mayın tuzağından korunması amacıyla 2009'da 468 zırhlı araç için anlaşma imzalanmış, ancak firmanın yaşadığı maddî sıkıntı yüzünden araçların 278'i teslim edildikten sonra üretimi durmuştu. Kalan 190 Kirpi'nin üretimi bitirilemedi. BMC, daha sonra özel bir bankadan kredi buldu fakat üretimi yine nihayete erdiremedi.

    Kirpiler 13 personel taşıyabiliyor, her türlü arazi şartlarında rahatlıkla hareket edebiliyor. Mayın, el yapımı patlayıcı, balistik testlerinden geçen ve 'yürüyen kale' olarak bilinen Kirpiler, saatte 105 km hıza ulaşabiliyor, 120 cm derinlikteki sudan geçebiliyor. NATO standartlarına göre üretilen Kirpilerde, aynı zamanda motor altının da koruması sağlanıyor. Böylece herhangi bir mayın tehdidine maruz kalan aracın kısa sürede onarılarak görevine devam etmesi mümkün oluyor. Koltuklar ise mayın patlaması anında basıncı emecek özel bir sistemle üretiliyor. Öte yandan gecikmeden dolayı müsteşarlık tarafından firmaya 7 milyon Euro ceza kesildi.

http://www.zaman.com.tr/ekonomi_bmcye-fesih-mektubu_2085351.html Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz