TAKTİK TEKERLEKLİ ARAÇ VE MRAP PROJELERİ

Başlatan AVCI, 27 Nisan 2009, 13:33:46

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Otokar sanırım Kobra (belkide ilk Kobra II satışıdır) için yeni bir ihale daha kazandı.Ayrıntıları yakında düşmeye başlar.Yalnız rakam epey yüksek 227.9 milyon TL.Acaba kobra değilde kaya yada kale olabilir mi ?



http://www.kap.gov.tr/bildirim-sorgulari/bildirim-detayi.aspx?id=307634 Mesajı Paylaş

hali hazırda Kirpi sorunları devam ederken yeni bir MRAP alımı yapacağını düşünmüyorum. Tahminimce Kobra ve Kobra II dir. Mesajı Paylaş

Gözümüzden kaçmış eklediğim fotoğrafta da yazıyormuş zaten.İhale konusu 4x4 cobra araç alımı denmiş. Mesajı Paylaş

TMSF'nin BMC'yi satma planı belli oldu
17 Mayıs'ta TMSF yönetimine geçen BMC, Kirpi ile yeniden hayata dönmeye hazırlanıyor. Sendika ve yan sanayii ile görüşen TMSF şirketi satışa hazırlanıyor.

Bir yılı aşkın süredir sürdürülebilir üretim koşullarını yitiren BMC'de çarklar yeniden dönüyor. Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu (TMSF), 17 Mayıs'ta Çukurova Grubu'na ait bazı şirketlerle birlikte yönetimini devraldığı BMC'de, bu ayın ortasına kadar üretime başlayacak şekilde çalışmalar yapıyor. Hafta sonuna kadar Türk Metal Sendikası üst yönetimi ile görüşerek üretimle ilgili planlama yapacak olan TMSF yetkilileri, yan sanayi firmalarıyla da görüşerek, yakında sipariş vermeye başlayacağını bildirdi.


BMC'nin eylül ortasından itibaren Türk Silahlı Kuvvetleri için geliştirdiği zırhlı araç Kirpi'nin üretimine başlayacağı ve izindeki çalışanların yüzde 10'una iş başı yaptıracağı belirtiliyor. Firmanın, daha önce kazandığı ihale kapsamında TSK'ye 1 yıl içinde 250 kirpi aracı teslim etmesi gerekiyor.

Bu arada BMC'yi satın almak için İtalya merkezli kamyon, otobüs ve dizel motor üreticisi Iveco'nun TMSF ile görüşmelerde bulunduğu ve Iveco yetkililerinin fabrikayı incelediği, ancak görüşmelerin henüz bir sonuca varmadığı öğrenildi.

BMC'de örgütlü olan Türk Metal Sendikası'nın İzmir 1 Nolu Þube Başkanı Halil İbrahim Tosun, BMC'ye el koyduktan sonra üretimi durmuş halde satamayan TMSF'nin yaklaşık 1 aydır şirketi çalıştırma yönünde girişimlerde bulunduğunu belirterek, "TMSF, Ramazan Bayramı'nda işçilere alacaklarına mahsuben 5'er bin lira ödeme yaptı. Bu süre zarfında yan sanayi firmaları ile görüşmeler yaparak yapılandırmaya gidiyor. TMSF tepe yöneticileri bu hafta sonuna kadar Türk Metal Sendikası Genel Başkanı Pevrul Kavlak ile görüşme yapacak. Görüşmede işçilerin geriye dönük alacakları ve sigorta sorunlarıyla ilgili konularda mutabakata varılması bekleniyor" diye konuştu.

TMSF'nin eylül ortasından itibaren BMC'de üretimi yeniden başlatmayı planladığını ve Sendika ile görüşmesinde işçilerin işbaşı yapması konusunda bir mutabakat sağlamayı amaçladığını aktaran Tosun, TMSF yetkililerinin bunun dışında, BMC'nin yan sanayicisi olan firmalarla da görüşme yaptığını ve yakında siparişlere yeniden başlanacağı yönünde bilgi verildiğini aktardı.

'Bakımcılar' çağrıldı
BMC 'de boyahane, dökümhane ve Kirpi'nin üretidiği birimlerde sayım, temizlik ve bakım hizmetleri için 'bakımcılar' olarak tanımlanan çalışanlar fabrikaya çağrıldı. BMC gibi bir büyük bir işletmeyi durdumanın da, yeniden üretime sokmanın da zor olduğunu belirten Halil İbrahim Tosun, "TMSF, daha önce BMC'yi satıncaya kadar bu şekilde tutmayı düşünüyordu. Ancak, makineler çalışmayınca, içerde çalışanı olmayınca şirketi satmak daha zor. Fabrikayı bu şekilde gören alıcılar ürküyor ve BMC'yi almaktan vazgeçiyor. TMSF, bu durumu görünce çalışanı yeniden içeriye sokmak, makineleri yeniden çalıştırarak sistemi çalışır hale getirmek için hareket geçti. İşçiye ödeme yaparak yan sanayiyle anlaşmalar yaparak, iş yerine iş alarak şirketi çalıştırma yönünde gayretler sarf ediyor. Bu şirketin durması da harekete geçirilmesi de zor. Bakıma ihtiyacı var. İyi ya da kötü bir araban var ve satmak istiyorsan ilk iş bir yıkamaya götürürsün. Bu açıdan bakıldığında BMC'yi de bakım yapmadan, sistemini çalışır hale getirmeden elden çıkarmak zorlaşıyor."

Çarkı Kirpi döndürecek
Tosun, BMC'in ilk etapta Türk Silahlı Kuvvetleri için geliştirdiği zırhlı savunma aracı Kirpi'yi yeniden üretmeye başlayacağını, daha önce alınmış ihale kapsamında 1 yıl içinde TSK için 250 Kirpi üretilmesi gerektiğini hatırlattı. Bunun dışında sipariş oldukça otobüs ve kamyon üretiminin de yapılmasının planlandığını belirten Tosun, çalışanların ancak bir bölümünün işbaşı yapabileceğini, işler arttıkça çağrılan işçinin artacağını ifade etti. BMC'de memur, işçi toplam 2 bin çalışan olduğunu ve hepsinin zorunlu izine çıkarıldığını hatırlatan Tosun, bayram öncesi 5 bin TL ödeme yapıldığını, ancak, okulların açılıyor olması ve çalışanların biriken borçları yüzünden bu ödemenin sıkıntıyı gideremediğini vurguladı.
Tosun, şimdiye kadar BMC'yi satın almak isteyen firmalar olduğunu, ancak şu ana kadar bir sonuç çıkmadığını belirterek, şunları söyledi: "Bakan firmalar oldu ama bir sonuç çıkmadı. TMSF ile görüşmeler ne aşamada bilmiyoruz" dedi.

İngiltere kraliçesi açtı
Türkiye'nin en büyük ticari araç üreticilerinden BMC, 1964 yılında İzmir'de kuruldu. Temel atma törenine İngiltere Kraliçesi Elizabeth'in de katıldığı fabrika ilk yıllarda Austin ve Morris markalı ticari araçları üretti. Kamyon, kamyonet, traktör ve motor üretmeye başladığı 1966 yılından itibaren giderek büyüdü ve güçlendi. 1976 yılında, Türkiye'de ilk dizel motor üretimini ve benzinli motorların dizel adaptasyonunu gerçekleştirdi. Motorlu araçların yanı sıra, Türk sanayinin ihtiyaç duyduğu endüstriyel motorları, jeneratörleri, deniz motorlarını ve askeri amaçlı ürünleri de üretmeye başladı. Yine bu yıllarda, Leyland serisine ait ilk hafif ticari araç olan Leyland 30 kamyoneti piyasaya sundu. 1983 yılında Volvo Truck Corporation ile ortaklık kuran BMC, Türkiye'nin ilk turbo motorlu ticari araçları olan Yavuz serisini üretti.1985 yılında anlaşma yaptığı Cummins Engine Company ile Cummins motorlu Fatih serisi kamyonları üretmeye başlayarak, dünyanın en güçlü üreticileri arasındaki yerini sağlamlaştırdı.
1989 yılında şirketin bütün hisseleri Çukurova Holding tarafından satın alındı. Bu tarihten itibaren BMC, tamamen yerli ve özgün bir tasarım yaratmak amacıyla 1990 yılında ünlü İtalyan tasarım kuruluşu Pininfarina ile işbirliği yaptı. 6 yıl süren yoğun çalışma ve 120 milyon doları aşan yatırımın sonucunda, Haziran 1996'da sınai ve ticari mülkiyeti BMC'ye ait olan Profesyonel piyasaya sunuldu. Profesyonel serisi, BMC'nin dünya çapında tanınmasını ve uluslararası bir marka olmasını sağlayarak Türk otomotiv sektörüne dünya çapında itibar kazandırdı.
2004 yılında 40 milyon dolarlık ilave yatırımla Megastar'ı yaratan BMC, 2009'da da Kirpi adı verilen tekerlekli zırhlı araçların üretimine başladı.
Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu (TMSF), Çukurova Grubu'na ait bazi şirketlerle birlikte 17 Mayıs 2013 tarihinde BMC'ye el koydu

Kaynak: DÜNYA

Kaynak: http://ekonomi.milliyet.com.tr/tmsf-nin-bmc-yi-satma-plani-belli/ekonomi/detay/1758806/default.htm Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: skywalker5394 - 29 Ağustos 2013, 13:17:29
hali hazırda Kirpi sorunları devam ederken yeni bir MRAP alımı yapacağını düşünmüyorum. Tahminimce Kobra ve Kobra II dir.

Cobra ya da Cobra 2 bir mrap değil elinizde 200 küsür varken de yani bir modele geçilmesi çok pahallı çözüm bellide oldu zaten tuco nun verdiği haber ile malum ilan edilmiş oldu elindeki tek faal mrap üreticisi devlet eli ile kurtarılmış gibi Mesajı Paylaş

inşallah bu ihalede cobra 2 alınmıştır şimdiden herkese hayırlı olsun Mesajı Paylaş
ZOR HEMEN İMKANSIZ ZAMAN ALIR
             --------MAROON BERETS--------

Kirpi'de yerli zırh devrimi!

UFUK ÞANLI / VATAN

'Kirpi'yi yeniden üretmek için kolları sıvayan TMSF, zırh patentini elinde bulunduran firmayla yolları ayırdı. İsrailli şirketi toplu ödemeye razı eden Fon yönetimi, bu sayede çok ciddi bir maliyet avantajı sağladı.

Çukurova Grubu'nun borçlarından ötürü yönetimi Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu'na (TMSF) geçen BMC'de çarklar yeniden dönmeye başlıyor. Yaklaşık bir yıldır üretim yapmayan ve piyasaya 608 milyon lira borcu bulunan şirketi iflastan kurtaran Fon yönetimi şirketi yeniden ayağa kaldırmak için harekete geçti. Piyasaya ve işçilere olan borçların bir bölümü ödendi. Hemen sonrasında Savunma Sanayi Müsteşarlığı (SSM) ile iptal edilen siparişlerin teslimi için masaya oturuldu.

Artık tamamen yerli oldu

Bu süreçte çok önemli bir gelişme yaşandı. TMSF, Kirpi'lerin üretim ortağı olan İsrailli Hatehof Industries ile masaya oturdu. Kirpi'nin tasarım, Ar-Ge çalışmaları ile aracın zırhlı kapsüllerinin ana malzemelerini tedarik eden Hatehof, satılan her araçtan yüzde 20 komisyon alıyordu.

2009'da 468 zırhlı aracın üretimi için BMC ile SSM el sıkıştı. Piyasa değeri yaklaşık 375 milyon lira olan bu anlaşmadan İsrail şirketinin 75 milyon lira alacaktı. Ancak BMC içinde bulunduğu mali sıkıntılardan ötürü sadece 278 aracı teslim edebildi ve sonrasında da üretim durdu. İsrailli şirket de alacaklarını tahsil edemediği için Nisan'da BMC'nin iflası için İzmir'de dava açtı.

TMSF, 17 Mayıs'ta Çukurova Grubu şirketlerine el koyunca BMC önce kalan 190 aracın yeniden teslimi için savunma bürokrasisi ile yeniden temasa geçti. Hemen ardından üretim maliyetlerini aşağıya çekmek için de İsrailli partner ile masaya oturdu. Yapılan görüşmelerin ardından İsrailli şirket 14 milyon dolar karşılığında davalardan ve alacaklarının tamamından vazgeçti. Böylece Kirpi'lerin üretimi tamamen yerli hale gelmiş oldu.

İÞTE 'YÜRÜYEN KALE' KİRPİ'NİN ÖZELLİKLERİ

- 'Yürüyen Kale' olarak tanımlanan Kirpiler 13 personel taşıyor.

- Mayın, balistik patlayıcı ve ağır saldırı silahlarından etkilenmiyor.

- Zırhlı araç saatte 105 km hıza ulaşabiliyor, 120 cm derinlikteki sudan geçebiliyor.

- 3 metre yüksekliğindeki araç 16 ton ağırlığında.

- Aracın lastikleri patlasa bile hareket kabiliyetini yitirmiyor

BMC'de üretim iki hafta içinde başlıyor

Öte yandan 1800 işçinin çalıştığı fabrikada üretim çarklarının yeniden dönmesi için geri sayım başladı. TMSF kaynakları, üretimin en geç 2 hafta içinde başlayacağını açıkladı. İlk etapta işçilerin bir bölümünün işbaşı yapacağını aktaran kaynaklar, yeni siparişler gelmesi halinde fabrikanın tam kapasite çalışır hale geleceğinin altını çizdi.

Kaynak:http://haber.gazetevatan.com/kirpide-yerli-zirh-devrimi/570850/2/ekonomi Mesajı Paylaş

228 milyon liralık bu ihalede acaba kaç kobra alınmıştır?Kobra 4x4 ün birim fiyatını bilen varmı? Mesajı Paylaş
ZOR HEMEN İMKANSIZ ZAMAN ALIR
             --------MAROON BERETS--------

BMC kimin eline geçerse geçsin bir daha ayağa kalkamaz. o defter kapandı! Mesajı Paylaş
''Başarının sırrı amaca sadakattir.''

daha sonradan gördümki 19 Haziran 2010 tarihinde 40 milyon türklirası değerinde bir anlaşma imzalanmış.Anlaşmada haber kaynağına göre http://www.haberfx.net/otokara-40-milyon-tllik-cobra-siparisi-haberi-222348 80-100 cobra 4x4 araç yedek parça ve eğitimide var.Yukarıdaki ihalede o zaman basit bir hesaplamayla birim fiyatı 400000 tl gibi bir fiyat oluyor o halde 228000000/400000=570 adet cobra 4x4 yapıyor sitedeki envanterde 411 cobra görünüyor 411+570=981 cobra yapıyor buda çok güzel bir rakam birde aklımda ben terörün bir daha başlamasını muhtemel gördüğümden cobra nın sağ ve solda 4 lü lançerler halinde cirit füzesi olsa hem karakol korumasında hemde bir nevi T129 gibi etkili bir gücü olur kafasında canlandıramayan varsa Atılgan sistemi gibi sadece stınger yerine cirit atacak Mesajı Paylaş
ZOR HEMEN İMKANSIZ ZAMAN ALIR
             --------MAROON BERETS--------


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz