209/212/214 Sınıfı Denizaltılar

Başlatan kosavalı1989, 27 Nisan 2009, 22:06:46

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

209/212/214 Sınıfı Denizaltılar

Yunanistan denizaltı muharebesine verdiği önemi arttırıyor



Kısa bir süre önce sürpriz bir kararla iki adet 209/1400 (AIP) siparişi veren Yunanistan, denizaltı harbi kabiliyetlerini arttırmak konusunda kararlı gözüküyor.
Yunan Donanması'nın mevcut 8 denizaltısından biri olan ve Neptune II projesi kapsamında modernize edilen POSEIDON sınıfı S 118 borda nolu OKEANOS (Tip 209/1200) denizaltısı, 26 Þubat 2009 tarihinde Yunanistan'da Hellenic Shipyards tersanesinde denize indirilmişti.

30 yıl kadar önce üretilen Alman Tip 209/1200 sınıfı OKEANOS denizaltısına bu modernizasyon kapsamında kazandırılan en önemli özellik olan havadan bağımsız tahrik, kısaca AIP (Air Independent Propulsion) yeteneğidir ve bu amaçla denizaltının  gövdesi kesilerek yaklaşık 6.5 metre uzatılmıştır.

Hellenic Shipyards Tersanesi yanında Neptun II projesinde yer alan diğer Yunan firmaları arasında, AIP yakıt hücrelerinin entegrasyonundan sorumlu METKA ve batarya üreticisi SUNLIGHT şirketleri de yer almaktadır.

AIP yanında, S 118 OKEANOS denizaltısına kazandırılan önemli modern sistem ve özellikler arasında, kısmen modern Alman/İtalyan Tip 212A denizaltılarında da kullanılan:

- Atlas Elektroniğin ISUS-90-46 tabanlı komuta kontrol sistemi

- FAS (Flank Array Sonar) tipi geminin iki yanında yer alan , düşük frekans taramalı ve uzun menzilli sonar

- Komünikasyon amaçlı yeni UHF-SATCom anteni

- Link-11 standardında, sayısal bazlı, eşzamanlı taktik bilgi transfer sistemi (Data-Link) ve

- Su üstü hedeflerine karşı UGM-84 Sub Harpoon füzesi atabilme gibi kabiliyetler yer almaktadır.

Yunan Donanması'nın denizaltı envanteri, halen dördü GLAVKOS sınıfı (Tip 209/1100) dördü de Poseidon sınıfı (Tip 209/1200) olmak üzere toplam 8 gemiden oluşuyor.

Ayrıca 4 adet PAPANIKOLIS sınıfı (Tip 214) denizaltıların teslimat ve inşasına paralel olarak, Yunanistan kısa bir süre önce süpriz bir kararla Tip 214 sınıfı denizaltılara çok yakın bir tür olan iki adet 209/1400 (AIP) siparişi daha verdi.

Her ne kadar Yunanistan'ın ödeme zorlukları motifiyle ilk 214 sınıfı örneği olan PAPANIKOLIS sorunları henüz resmen aşılınamamış olsa da, Yunan Donanması'nın denizaltı sayısı ve kalitesi yükselmektedir.

Yukarıda adı geçen GLAVKOS sınıfı dört denizaltı, Neptune I projesi kapsamında 1999-2003 yıllarında modernize edilmişlerdi. Neptun I projesinde gemilerin atış kontrol sistemi yanında, sonarları da yenilenmiş, ataletsel seyrüsefer ve uydu bazlı GPS navigasyon sistemleri ile UGM-84 Sub Harpoon atabilme özellikleri de kazandırılmıştı.

Neptun II projesi, özünde iki adet POSEIDON sınıfı (209/1200) denizaltının daha modernizasyonu öngörüyordu ve Yunanistan, son güncel iki gemilik yeni 209/1400 (AIP) siparişiyle Neptune II projesini iptal etmiş oldu. Dolayısıyla diğer POSEIDON sınıfı iki gemi modernizasyona tabi tutulmayacak.

Yunanistan 2010'lı yıllarda çoğu ve/veya modernize edilmiş 14 adet denizaltıya sahip olacaktır.



Neptun II projesiyle modernize edilerek denize indirilen S 118 OKENAOS denizaltısı

http://www.savunmasanayi.net/yunanistan-denizalti-muharebesine-verdigi-onemi-arttiriyor/yunanistan-denizalti-muharebesine-verdigi-onemi-arttiriyor/ Mesajı Paylaş
  • Gösterim 60,328 
  • Yabancı Deniz Sistemleri ile İlgili Haberler
  • 83 Yanıtlar



Atina'da bulunan Skaramanga Tersanesinin sahibi Alman Thyssen Krupp şirketi, Yunan Deniz Kuvvetleri için üretim aşamasındaki 4 denizaltı üretimini öngören anlaşmayı feshettiğini açıkladı.

Þirketin 4 denizaltı üretimine 5 yıl önce başlanmıştı. Denizaltılardan ilki Almanya'da üretilmiş ve Yunan Donanmasına teslim edilmişti.

Ancak denizaltıda bazı teknik sorunların yaşanması Yunan tarafı ile Alman tarafı arasında anlaşmazlığa sebep olmuştu. Bu anlaşmazlıklar sebebi ile diğer denizaltıların üretimine başlanmamıştı. Uzun süren anlaşmazlık döneminden sonra Alman şirketi sözleşmeyi feshetti.

Ancak sorun daha da büyük, çünkü Alman şirketi 4 milyar Euro'luk projenin 3 milyarlık bölümünü tahsil etmiş durumda.

Aynı zamanda bin kişi çalıştığı Skaramangas Tersanesinin denizaltılar dışında başka bir siparişi olmaması sebebi ile kapatılmasından korkuluyor.

kaynak:http://www.denizhaber.com.tr/gemi-insa-san./21247/thyssen-krupp-tersane-yunanistan.html

Mesajı Paylaş

ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

bizim de ülkemizde almanlar ile ortak 6 tane havadan bağımsız denizaltı üretilicekti şu an ne durumda bilen varmı ? Mesajı Paylaş

Henüz kimlerle üretileceği belli değil bildiğim kadarıyla. İspanya da güçlü adaylardan biri... Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com


Almanlar Türkiye'de denizaltı üretecek.

Yeni Tip Denizaltı Projesi kapsamında 6 adet 214 sınıfı denizaltının, Gölcük Tersanesi Komutanlığı'nda inşasını içeren sözleşme, Savunma Sanayi Müsteşarlığında düzenlenen törenle imzalandı.

Yeni Tip Denizaltı Projesi kapsamında 6 adet 214 sınıfı denizaltının, Gölcük Tersanesi Komutanlığı'nda inşasını içeren sözleşme, Savunma Sanayi Müsteşarlığında, Türk ve Alman yetkililerin katılımıyla düzenlenen törenle imzalandı.

Milli Savunma Bakanı Vecdi Gönül, dün olduğu gibi günümüzde de küresel ve bölgesel bir güç olabilmenin en önemli şartlarından birinin gerek ticari gerekse askeri açıdan denizlere hakim olabilmekten geçtiğini söyledi.

Deniz Kuvvetleri Komutanlığı'nın ihtiyacı çerçevesinde, Yeni Tip Denizaltı Projesi kapsamında 6 adet 214 sınıfı denizaltının, Gölcük Tersanesi Komutanlığı'nda inşasını içeren sözleşme, Savunma Sanayi Müsteşarlığında, Türk ve Alman yetkililerin katılımıyla düzenlenen törenle imzalandı.

İmza törenine Bakan Gönül'ün yanı sıra Deniz Kuvvetleri Komutanı Oramiral Metin Ataç, Savunma Sanayii Müsteşarı Murad Bayar, Alman Savunma Bakanlığı Müsteşarı Thomas Kossendey, Alman Deniz Kuvvetleri Komutanı Koramiral Wolfgang Nolting, HDW Yönetim Kurulu Başkanı Walter Freıtag ile savunma sanayi şirketlerinin üst düzey yöneticileri katıldı.

Gönül, ulusal savunmanın teminatı ve bölge barışı için en önemli denge ve istikrar unsuru olan Türk Silahlı Kuvvetlerinin etkinliğini ve caydırıcılığını artıracak 6 adet Havadan Bağımsız Tahrik Sistemli Denizaltının Tedarik Sözleşmesini imzalamak üzere toplandıklarını belirtti.

Bu sözleşme ile Türk Silahlı Kuvvetlerinin modernizasyonu konusundaki kararlı adımlarına bir yenisini daha eklediklerini ifade eden Gönül, denizlerin tarihin akışı içinde devletlerin refah ve güvenliği için vazgeçilmez rol oynadığını kaydetti.

Dün olduğu gibi günümüzde de küresel ve bölgesel bir güç olabilmenin en önemli şartlarından birinin gerek ticari gerekse askeri açıdan denizlere hakim olabilmekten geçtiğini vurgulayan Gönül, Türkiye'nin, üç kıtanın birleştiği Akdeniz ve Karadeniz gibi iki önemli denizi birbirine ve dünyaya bağlayan su yollarını kontrol eden, Orta Asya ve Ortadoğu enerji havzalarının dünya pazarlarına açıldığı noktada yer aldığına işaret etti.

Bu projeyle, modern teknolojilerle donatılan Deniz Kuvvetlerinin idamesi sürecinde önemli adımlardan birinin daha atılmış olacağını anlatan Gönül, şöyle konuştu:

Günümüze kadar geçen son 30 yıllık süreçte Türkiye, yüksek sayıda denizaltı gemisinin inşa faaliyetini zamanında başarı ile gerçekleştirmiştir. On yıldan daha uzun sürecek ve tamamı Deniz Kuvvetlerimizin Gölcük Tersanesi Komutanlığında inşa edilecek 6 gemilik bu yeni proje ile daha da ileri bir aşamaya geçilmekte ve yerli sanayimizin denizaltı teknolojilerine girmesi, Deniz Kuvvetlerimizin envanterine başta havadan bağımsız tahrik sistemi olmak üzere birçok yeni ve modern teknolojinin dahil olması gibi ilklere adım atılmaktadır.

Bu özellikteki denizaltı platformunun, yeri savunma sanayi firmalarımızın ürünleri ile desteklenerek Gölcük tersanemizde inşa edilecek olması ve Türk Deniz Kuvvetleri Komutanlığımıza teslim edilecek olması ülkemiz savunma sanayinin özgün tasarımlar ortaya koyduğunu ve askeri gemi inşa sektöründe büyük gelişmelerin olduğunu göstermektedir.

Gönül, Yeni Tip Denizaltı Projesinin askeri yeteneklerin artırılmasına ve yerli sanayinin katılımına ilişkin kazanımların yanı sıra Türk ve Alman ilişkilerine katkıda bulunacağını kaydetti.

Son dönemlerde Deniz Kuvvetlerinin MİLGEM başta olmak üzere özgün projelere imza attığını ifade eden Gönül, bu denizaltının da bu projelere eklenmesiyle Deniz kuvvetleri Komutanlığının iftihar edilecek bir aşamaya geldiğini bildirdi.

Oramiral Ataç

Deniz Kuvvetleri Komutanı Oramiral Metin Ataç, bugün son derece tarihi bir gün yaşadıklarını belirterek, Türk Deniz Kuvvetlerinin gücüne güç katacak olan 6 adet havadan bağımsız tahrik sistemli denizaltının tedarik projesini imzalayacaklarını söyledi.

Almanya ile olan bu konudaki işbirliğinin 40 yıl öncesine kadar gittiğini ifade eden Oramiral Ataç, o günden bugüne 11'i Türkiye'de, 3'ü Almanya'da olmak üzere, 14 denizaltının inşasını gerçekleştirdiklerini kaydetti.

Almanya ile işbirliği çerçevesinde geçmişte firkateyn inşasını da birlikte başardıklarını anlatan Ataç, "Bu işbirliği bize kendi milli gemimizi dizayn ve inşa etme kabiliyetini kazandırdı. Bu projenin de bize kendi milli denizaltımızı dizayn ve inşa etme kabiliyetini kazandıracağını inanıyorum. Bu konuda da çalışmalara başlamış durumdayız" dedi.

Söz konusu denizaltılarla hiç direk sürmeden Akdeniz'i baştan başa su altından geçebileceklerini belirten Ataç, bunun çok önemli bir kabiliyet olduğunu vurguladı.

Bunun dışında bu denizaltıların hiç yakıt ikmali yapmadan Amerika'ya kadar gidip geleceğini ifade eden Ataç, bütün bunların çok önemli olduğunu kaydetti.

"Denizaltı son derece stratejik bir silahtır" diyen Ataç, bunun ne kadar önemli olduğunu tarihe bakıldığında da görülebileceğini söyledi.

Ataç, şöyle konuştu:

"İlk torpido atışını gerçekleştiren Osmanlı, maalesef denizaltı silahının gelişmesine o kadar önem veremedi ve bunun acılarını Çanakkale savaşlarında gördük. Düşman donanmaları çok rahat bir şekilde Çanakkale sularına ulaşabildi. Acaba o zaman 2-3 Türk denizaltısı olsaydı o kadar rahat gelebilirler miydi, o kadar şehit verir miydik? denizaltı çok stratejik bir silahtır. Anavatan savunmasında asla vazgeçilmeyecek bir silahtır. Türkiye Cumhuriyetinde de hiç kimsenin anavatan savunması üzerinde herhangi bir risk düşünebileceğini tahmin etmiyorum."

Oramiral Ataç, bu proje sayesinde Türk Alman dostluğu ve işbirliğinin daha da gelişeceğine inandığını ifade ederek, emeği geçenlere teşekkür etti.

kaynak:http://www.ulasimonline.com/TSK-SGK/8120/Almanlar-Turkiyede-denizalti-uretecek.html

Mesajı Paylaş

Türkiye ilk kez bu kadar iyi koşullarda DENİZALTI SAHİBİ OLACAK

Toplamda proje bedelinin yüzde 80'i ülkemizde sanayi katılımı ve off-set olarak gerçekleşecek. Yani ihaleyi alan Alman şirketi para yerine ülkemizden mal ve hizmet alacak
2.5 milyar euroluk ihaleyi Alman firması aldı. İlk denizaltı 2015'de teslim edilecek.

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan başkanlığında gerçekleştiren Savunma Sanayi İcra Komitesi toplantının ardından basın mensuplarına açıklamada bulunan Milli Savunma Bakanı Vecdi Gönül, toplantının en önemli gündem maddesinin, Deniz Kuvvetleri Komutanlığı ihtiyacına binaen yürütülmekte olan ve havadan bağımsız denizaltı tedariğini öngören Yeni Tip Denizaltı Projesi olduğunu söyledi.

Ortak üretim modeli ile yurtiçinde imal edilecek denizaltılara ilişkin olarak 3 firmadan alınan tekliflerin değerlendirildiğini belirten Bakan Gönül, buna göre, Alman Howaldswerke-Deutsche Werft (HDW) GMBH ve Marine Force İnternational LLP Ortak Girişimi ile sözleşme görüşmelerinin başlatılmasına karar alındığını bildirdi.

Proje kapvsamında denizaltıların Gölcük Tershanesi'nde inşasına ilave olarak, 20'ye yakın sistem/alt-sistemin Türk savunma sanayisi tarafından imal edilerek denizaltına entegre edileceğine işaret eden Gönül, şunları kaydetti:

"Toplamda proje bedelinin yüzde 80'inin ülkemizde sanayi katılımı ve off-set olarak gerçekleştirilmesi planlanmaktadır. Ülkemize hayırlı olsun. Bu ilk defa havadan bağımsız denizaltı temini ihalesi oluyor. Þimdiye kadar olan denizaltılarımızın sistemlerinden farklı. Dünyada ilk defa geliştirilen ve pek az ülkenin elinde olan bir denizaltı bu. Özelliklerinden bazıları; denizde kalma süresi 50 günü geçiyor. Bu, mevcut denizaltıları birkaç defa katlıyor. Ayrıca, süratine bağlı olarak 18-20 bin kilometre denizaltında seyir yapma kapasitesine sahip. İlk teslim tarihi 2015. Ve her sene diğerleri teslim olmak üzere 6 adet denizaltının ihalesidir."

Projede, ilk defa yüzde 80'lik bir off-set alındığına işaret eden Bakan Gönül, bunun çok önemli bir rakam olduğunu vurgulayarak, "Bizim yüzde 80 off-set alabilmemiz şu manaya geliyor; Türkiye'nin pazarlık gücünün ne kadar yükseldiğini gösteriyor. Bir diğeri, Türk savunma sanayinin ne kadar ileri bir teknolojiye ulaştığını gösteriyor" diye konuştu.

Gazetecilerin sorusu üzerine, projenin 2.5 milyor EURO'luk bir yük getireceğini belirten Bakan Gönül, bu tutarın 'çok önemli kısmının firma kredisi' şeklinde karşılanacağını söyledi.

'Yunanistan'da 2000 yılında aynı firmayla sözleşme imzalamış ve mühendislik problemi yaşıyor. Bunlara ilişkin bir teminat aldınız mı?' sorusu üzerine Gönül, "Bunların hepsi görüşüldü ve bir çözüme ulaşıldı. Aslında bu firmanın tercihinde bu gibi teknik problemlerin de çözülmüş olmasının büyük katkısı oldu" şeklinde konuştu.

Gönül, 'Toplantının yapılacağını dün akşam saatlerinde öğrendik. Aciliyeti neydi?' yönündeki bir soruya, "Önümüzdeki günlerde çok fazla merasimimiz var. Bilhassa Başbakanımızın ve Genelkurmay Başkanımızın takvimi çok doluydu. Ayrıca 3 firmanın rekabet yaptığı ve bir sonuca ulaşılmış ihalede, böyle günlerce, aylarca sonuca imza atmadan beklemek yanlış olurdu. Bu sebeple, Başbakanımız ve Genelkurmay Başkanımızın müsait olduğu saat bu saatti" karşılığını verdi.

kaynak:http://www.nethaber.com/Ekonomi/69622/Turkiye-ilk-kez-bu-kadar-iyi-kosullarda Mesajı Paylaş

Böylelikle İsmail Beyin sorusu da cevaplanmış oldu. Teşekkürler Þahinbey.

Dilerim biz de Yunanlılara benzer sorunlarla karşılaşmayız. Gerçi yıllardır HDW'nin denizlatılarını sorunsuz kullanıyoruz. Bildiğim kadarıyla Yunan denizlatılarındaki sorun, Yunanlıların istediği bazı teknik özelliklerden kaynaklanıyor. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com



Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz