Type-055 Çin Füze Destroyeri

Başlatan Destinyy, 04 Mart 2013, 20:41:38

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#10
Alıntı yapılan: BATTLESTAR - 25 Aralık 2019, 12:04:46
Alıntı yapılan: Raptor44 - 25 Aralık 2019, 11:01:51
Adamlar o kadar hızlı üretiyorlar ki her ürettikleri gemi ile farklı şekilde oynuyorlar ve üretim teknolojilerini her gemi ile dahada geliştiriyorlar denizcilik konusunda Amerika ve Japonya kadar deneyimli olmasalarda gittikçe bu farkı kapatıcaklar.

Adamlarda deli gibi para var , üretim altyapısı da var. Bu parayı halklarının refahı için harcayamazlar çünkü yoksa ucuz iş gücü avantajını kaybederler. O yüzden askeriye parayı harcamanın en mantıklı yollarından birisi.

Çin`de eskisi gibi ucuz iş gücü yok. Asgari ücret bizimle aynı 335 dolar. Þehirlerde ortalama maaş 1000 doların üzerinde, köylerde 450 dolar. Bizim reel dolar üzerinden sayarsak maaşlar artmıyor, Çin'de ise artıyor ve aramidaki makas git gide açılacak. 

En büyük şehirleri kıyaslayacak olursak Þanghay ile Ìstanbul arasında uçurum var,  ne yazık ki Ístanbul 20 sene gerisinde kalıyor. Digitalleşme, ulaşım, hizmet vs konusunda. Ülkemizde zam üstüne zam geliyor, enflasyon, vergilerin artması vs derken, Çin vadandaşının bunun gibi dertleri yok. Maalesef bizim kentler Hindistan şehirlerine benzemeye başladı, ekonomik kriz ve Süriye'den gelen mülteciler yüzünden. Orta seviyeli Çin kenti bizim kentlerden bir hayli önde. Köylerinde bile müthiş yatırım yapıylıyor, bütçe sıkıntısı yok,devlet milletin üzerindeki yükü azaltıyor, döviz sorunu yok, devasa üretim gücü ve ihracata odaklı ekonomisi var.
 

2018`de Guangzhou`ya gittim, müthiş üretim var, Hong Kong`u  sallayacak yakın zamanda. 1997`de Hong Kong Çin`e ait olunca ekonomisi Çin`in 20% iken, şu anda 3%. Eskiden diğer kentlere nazaran ayrı yeri vardı ekonomisi ile, artık o ayrıcalığı bile kalmadı diyebiliriz.  Þanghay veya diğer dev kentler karşısında ekonomisinin farkı yok artık, hatta Þanghay Hong Kong`u solladı bile. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: marmara - 25 Aralık 2019, 15:15:03
Alıntı yapılan: BATTLESTAR - 25 Aralık 2019, 12:04:46
Alıntı yapılan: Raptor44 - 25 Aralık 2019, 11:01:51
Adamlar o kadar hızlı üretiyorlar ki her ürettikleri gemi ile farklı şekilde oynuyorlar ve üretim teknolojilerini her gemi ile dahada geliştiriyorlar denizcilik konusunda Amerika ve Japonya kadar deneyimli olmasalarda gittikçe bu farkı kapatıcaklar.

Adamlarda deli gibi para var , üretim altyapısı da var. Bu parayı halklarının refahı için harcayamazlar çünkü yoksa ucuz iş gücü avantajını kaybederler. O yüzden askeriye parayı harcamanın en mantıklı yollarından birisi.

Çin`de eskisi gibi ucuz iş gücü yok. Asgari ücret bizimle aynı 335 dolar. Þehirlerde ortalama maaş 1000 doların üzerinde, köylerde 450 dolar. Bizim reel dolar üzerinden sayarsak maaşlar artmıyor, Çin'de ise artıyor ve aramidaki makas git gide açılacak. 

En büyük şehirleri kıyaslayacak olursak Þanghay ile Ìstanbul arasında uçurum var,  ne yazık ki Ístanbul 20 sene gerisinde kalıyor. Digitalleşme, ulaşım, hizmet vs konusunda. Ülkemizde zam üstüne zam geliyor, enflasyon, vergilerin artması vs derken, Çin vadandaşının bunun gibi dertleri yok. Maalesef bizim kentler Hindistan şehirlerine benzemeye başladı, ekonomik kriz ve Süriye'den gelen mülteciler yüzünden. Orta seviyeli Çin kenti bizim kentlerden bir hayli önde. Köylerinde bile müthiş yatırım yapıylıyor, bütçe sıkıntısı yok,devlet milletin üzerindeki yükü azaltıyor, döviz sorunu yok, devasa üretim gücü ve ihracata odaklı ekonomisi var.
 

2018`de Guangzhou`ya gittim, müthiş üretim var, Hong Kong`u  sallayacak yakın zamanda. 1997`de Hong Kong Çin`e ait olunca ekonomisi Çin`in 20% iken, şu anda 3%. Eskiden diğer kentlere nazaran ayrı yeri vardı ekonomisi ile, artık o ayrıcalığı bile kalmadı diyebiliriz.  Þanghay veya diğer dev kentler karşısında ekonomisinin farkı yok artık, hatta Þanghay Hong Kong`u solladı bile.

Hocam ben bunu aslen uygur türkü bir eski çin vatandaşı olan ve çin üzerine stratejistlik yapan bir çinli'den dinledim. Mutlaka altyapı yatırımı yapıyorlardır. Þehirlerin gelişmişliği ile bunu olçemeyiz. Sonuçta çinde bir sürü trilyonerde var aç karınlı işçi de çin sosyalist bir ülke olduğu için her zaman kendi istediği ana kadar bu avantajını sağlamak uzere elinde tutar. Ellerindeki dolar miktarını halka sübvanse etseler zaten çok çinli ihya olur.

Zaten Çin'in amacı ucuz işgücü olmak değil. Dünya'nın bir numaralı endüstri devi olmak.

Nasıl ;

Yuzyillarca ucuz işgücü ile sağladıkları devasa üretim kabiliyetlerini full otomasyon sistemine geçirip (en çok yatırım yapan ülke) bir kuşak bir yol projesiyle asya ve avrupaya çok hızlı bir şekilde o ülkeye ulaştırmak. Kısaca aliexpressten aldığın ürünü daha kaliteli ve ucuz bir şekilde robotlara urettirip yeni kendi firmalarinin adi altinda 30-40 gunde degilde hızlı trenlerle 1-7 gün arasında avrupaya ulaştırmak.

Çok tehlikeli tam bir yabancı endustiri killer bir sistem. Bakalım neler olacak. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


]

Muhrip ile Destroyer farkı nedir? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 25 Ocak 2020, 13:24:49
Muhrip ile Destroyer farkı nedir?

Aynı gemiyi niteleyen iki farklı kelime. Destroyer yabancı muhrip Osmanlıdan kalma bir isimlendirme. Muharib'den geliyor olabilir. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Kruvazör ile Destroyer(Muhrip) farkı diye sorsam... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 25 Ocak 2020, 17:02:42
Kruvazör ile Destroyer(Muhrip) farkı diye sorsam...

Öyle bir soru sordunki sayfalarca ileti yazılır.

Kruvazörlerin şu an Destroyerlerin WW2'de üslendiği gibi bir görevi yok . Sadece Destroyerden uzunluk ve klasman olarak bir üst basamak Genel olarak 200 metre altındaki ve belirli bir tonaj aralığındaki savaş gemilerine Kruvazör deniliyor. Tabi bu şu an önceki hikayesi daha farklı. Hadi madem yazmışken anlatayım .

Yıllar Yıllar önce Batılılar Kalyonları yapıp onları ambarlarına göre 1,2,3. sınıf olarak vb. olarak sınıflandırıp bunlara ship of the line yanı hat savaş kalyonu/gemisi dediklerinde avrupa filolarının en hafif kalyondan daha hafif ve hızlı ancak yinede dişe dokunur sayıda topa sahip hızla filonun önden gidip gözetleme yapacak , manevra özelliği ile filolara esneklik kazandıracak bir gemiye ihtiyaç vardı. İşte burada imdade Fırkateynler yetişti. Birde daha küçük korvetler vardı o başka bir mesele.

Neyse efendim sanayi devrimi gerçekleştikten sonra kalyonlar ve fırkateynler ilk buhar motoruna sahip oldu ve scrw/paddle kalyon oldu ve daha sonra top sistemleri de değişip ironclad oldular. Fırkateynlerde yine screw/paddle (tahrik tarzlarına göre ) Fırkateyn daha sonra Casamete İronclad oldular. 1880'den sonra barbette dedidiğimiz döner kupolalı büyük toplara ve tamamiyle metal gövdeli gemiler yapıldığında İroncladlar Pre-Dreadnought , Casamate İroncladlar ise Kruvazör oldular.


WW2 ve ww1'de ana savaş gemilerinin ana görevi şunlardı ;

Pre-Dreadnought, Dreadnought, Battleship : Hat savaş gemili deniz veya kara saldırısı.

Cruiser Çeşitleri ; Battlecruiser, Scout Cruiser, Light Cruiser; : Hız avantajıyla gözetleme, top atışı aydınlatması, manevra yeteneği ile kanat saldırıları, Süpriz Vur Kaçlar.

Destroyer : Küçük boyut ve hızları ve az maliyetleriyle Denizaltı avcılığı yapmak ve Büyük savaş gemilerine hızlı torpido salvosu saldırıları yapmak.

Tabi kruvazörlerinde kendi içinde çeşitleri var. Daha torpido üzerine olan Hafif,Torpido Kruvazörleri; Gözlem amaçlı İzci (Scout) Kruvazörler, Dretnotlarla daha hafif zırh dışında hiçbir farkı olmayan bu sayede yüksek hızlarıyla vur kaç amaçlı kullanılan Savaş Kruvazörleri gibi.  Tabi WW2 sonrası teknoloji çok değişti. Füze diye bir alet çıktı. Hal böyle olunca gemiler silah olarak koca koca toplar, cephaneler, hava savunma topları vs. gerek kalmadı. Tahrik sistemleride verimlileşince ve sağolsun petrol/dizel sayesinde gemiler oldukça küçüldü. Birde uçak ve helikopterin her türlüsü donanmalara dahil olunca Kruvazörün filolara sağladığı, hız , tespit, vur-kaç vb. niteliklerini kruvazörler kaybettiler. Tabi birde daha seri atışlı toplar'ın çıkmasıyla Destroyerlerin merkezi savaş gemisi olma durumlarıda oldu WW2 sonrasında.

1975'te Amerikalılar bu gemi sınıflandırma olayını tekrar değiştirdiklerinde Kruvazör Battleshiplerin tuttuğu yeri, Kruvazörler; Kruvazörlerin, Destroyerler; Destroyerlerin ise Fırkateynler, Fırkateynlerin yerini ise Korvetler aldı. Artık eskisi gibi gemiler yaptıkları işe göre bir sınıf ismi almıyordu. Sınıfları tonaj ve uzunluğa bağlı değişen isimlerdi. Nitelik başlarına gelen ASW,ASUW, AAW, LA, GP (ASW+ASUW) vb. türlere ayrılıyorlardı.

Yani olay bundan ibaret.


Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Teşekkürler... Bizim TF-2000 , bölge hava savunma muhribi diye geçiyor... Yani vls içinden uzun menzilli hava savunma füzesi fırlatacak... Mesela örneğin TF-2000'de 32 hücreli VLS varsa 10 tanesine gezgin veya SOM-D füzesi yükleyip uzun menzilli kara saldırı gemisi olarak da kullanabilir miyiz? Yoksa bunun için bambaşka güdümleme donanımlı bir gemi mi gerekir?

Mesajı Paylaş

Hükümeti en yanlis isi GEZGIN  füzesi bitirmemek olmustur

Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 25 Ocak 2020, 18:46:07
Teşekkürler... Bizim TF-2000 , bölge hava savunma muhribi diye geçiyor... Yani vls içinden uzun menzilli hava savunma füzesi fırlatacak... Mesela örneğin TF-2000'de 32 hücreli VLS varsa 10 tanesine gezgin veya SOM-D füzesi yükleyip uzun menzilli kara saldırı gemisi olarak da kullanabilir miyiz? Yoksa bunun için bambaşka güdümleme donanımlı bir gemi mi gerekir?
Sn Serkan1976, kusura bakmazsan ufak bir düzeltme yapayım.
Som-d füzesi havadan atılan data güncellemeli (hareketli Deniz hedeflerini vurabilen) bir seyir füzesi. Yani som-j füzesinin büyüğü, menzili uzunu.
SOM füzeleri geometrisi ile stealth füzeler. VLS atım için silindirik yapıda (atmaca, gezgin gibi) füze lazım. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz