ÖZGÜR PROJESİ (Milli beyinli F-16)

Başlatan levo, 24 Nisan 2013, 03:07:41

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: Alpars - 12 Mart 2021, 09:11:57
Aesa Radar? En önemli parça. Eğer Aesa radar bitti ise ve uçaklara takılıyorsa o zaman çok iyi.

AESA radarı diye bir ifade yok...AESA radar o kadar önemli ki olmuşsa tüm kanallar canlı yayına geçer Cumhurbaşkanı açıklardı büyük müjde diye... Mesajı Paylaş

Özgür projesi, görev bilgisayarı geliştirmek içindi diye biliyorum, Bildiğim kadarıyla radarı içermiyordu. Mesajı Paylaş

#12






Hocam sırf aviyonik modernizasyonu projenin ilk hali idi. Þimdi Akıncı ile aesa takılmaya başlanacak, ardından f16 blk30 özgür ile devam edecek. Ama zaman olarak belkide iki uçak da bir denk gelebilir. Mesajı Paylaş

ÇAFRAD'ı yapan bir ülke bu saate kadar nasıl AESA yapamadı hala aklım almıyor... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 12 Mart 2021, 14:00:51
ÇAFRAD'ı yapan bir ülke bu saate kadar nasıl AESA yapamadı hala aklım almıyor...

Yaptı mı? Ben seri üretilmiş bir ÇAFRAD göremiyorum, siz gördünüz mü? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: merzifonlu - 12 Mart 2021, 16:41:12
Alıntı yapılan: serkan1976 - 12 Mart 2021, 14:00:51
ÇAFRAD'ı yapan bir ülke bu saate kadar nasıl AESA yapamadı hala aklım almıyor...

Yaptı mı? Ben seri üretilmiş bir ÇAFRAD göremiyorum, siz gördünüz mü?

Çafrad  hazır , siper'i bekliyoruz demiyorlar mıydı? Mesajı Paylaş

Selamlar,
ÇAFRAD 1 projesi başarı şekilde 2019'da tamamlandı, faz 2 için geliştirilen çoklu modül, gerek sabit yüzey, gerekse döner yüzey olarak 2020 itibariyle ayrı ayrı 2 gemiye test amaçlı konuşlandırıldı ve testleri döner yüzeyde başarılı şekilde tamamlandı. Sabit olan 4 ila 6 gen yüzeylerde, ayrı ayrı ve bileşik konfigürasyonlarda ise testleri A/G seviyelerinde devam etmekte..

Hazar 3D AESA radarı da, yukarıda verdiğim döner kanat mimarisine dayalı, Dual bir AESA radarıdır. Mimari yüzeyde ise S-X bant genişliğini optimum seviyede (S-X Bat genişlikleri aynı yüzeyde kullanımına ilişkin itirazı olacak arkadaşların, bu teknolojideki son gelişmeleri araştırması yeterli olacaktır. 1990 protokolleri revize edilmiştir.) dizayn etmek ve fonksiyona dayalı soğutma hacimleri için testler başarı şekilde devam etmektedir.

Sabit yüzeydeki faz-3 diyebileceğimiz testleri ise, ilgili platformalarda devam ediyor.

Sonuç olarak; F-515 Firkateynimize monte edilecek döner yüzey, çoklu 3D modül ve su soğutmalı bir Dual AESA radarı Faz-2 olarak hazır diyebilir. Sabit yüzey modül testlerindeki geliştirme sonuçları oranında modifiye edileceğinide eklemek gerekir.

F-16 Blok-30 H-H Jetlerinin Özgürleştirilmesi aslında bakarsanız, Yapısal, Sayısal, Aviyonik ve nihayetinde Konik AESA radarını kapsamakta. Diğer bir deyişle, Blok 30 H-H kuşlarımızın her anlamada Millileştirilmesi kavramı oluşmuş ve ileri safhalarda HÜRJET, MMU projeleri için ciddi kazanımları olacak bir projeye dönüştür.

ASELSAN AESA Radar ile ilgili söylenebilir olan, bir Prototip 'in test edildiğidir.. Sn. Demir'de bu nedenle detaya girmeden genel proje kavramında paylaşmıştı.

Tabi bu testlerde alınan veriler, modül sayısı, Mimarisi (Yan mermi güdül için yanal +15° açısal farkındalık da test edilebilir, ki bu 180° stabil açının yerine +30° bir fark yaratır ki, bu da operasyonel açıdan çarpan etkisi demektir. ) ve performans değerleri koşulunda iyileştirme ve/veya geliştirmeler yapılacaktır.


Mesajı Paylaş

Bu arada dostlar istiklal marşımızın milli marş olarak kabul edilişinin 100. Yılı.bu münasebetle marşımızı yazan Mehmet Akif Ersoy u rahmetle anıyorum. Onun dediği gibi Rabbimiz milletimize bir daha istiklal marşı yazdırmasın.

Üstad, rahmetli Mehmet Akif ve cümle şehitlerimizin gazilerimizin ruhlarına bir fatiha okuyalım. Amin. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: DoganTuran - 12 Mart 2021, 17:38:57
Selamlar,
ÇAFRAD 1 projesi başarı şekilde 2019'da tamamlandı, faz 2 için geliştirilen çoklu modül, gerek sabit yüzey, gerekse döner yüzey olarak 2020 itibariyle ayrı ayrı 2 gemiye test amaçlı konuşlandırıldı ve testleri döner yüzeyde başarılı şekilde tamamlandı. Sabit olan 4 ila 6 gen yüzeylerde, ayrı ayrı ve bileşik konfigürasyonlarda ise testleri A/G seviyelerinde devam etmekte..

Hazar 3D AESA radarı da, yukarıda verdiğim döner kanat mimarisine dayalı, Dual bir AESA radarıdır. Mimari yüzeyde ise S-X bant genişliğini optimum seviyede (S-X Bat genişlikleri aynı yüzeyde kullanımına ilişkin itirazı olacak arkadaşların, bu teknolojideki son gelişmeleri araştırması yeterli olacaktır. 1990 protokolleri revize edilmiştir.) dizayn etmek ve fonksiyona dayalı soğutma hacimleri için testler başarı şekilde devam etmektedir.

Sabit yüzeydeki faz-3 diyebileceğimiz testleri ise, ilgili platformalarda devam ediyor.

Sonuç olarak; F-515 Firkateynimize monte edilecek döner yüzey, çoklu 3D modül ve su soğutmalı bir Dual AESA radarı Faz-2 olarak hazır diyebilir. Sabit yüzey modül testlerindeki geliştirme sonuçları oranında modifiye edileceğinide eklemek gerekir.

F-16 Blok-30 H-H Jetlerinin Özgürleştirilmesi aslında bakarsanız, Yapısal, Sayısal, Aviyonik ve nihayetinde Konik AESA radarını kapsamakta. Diğer bir deyişle, Blok 30 H-H kuşlarımızın her anlamada Millileştirilmesi kavramı oluşmuş ve ileri safhalarda HÜRJET, MMU projeleri için ciddi kazanımları olacak bir projeye dönüştür.

ASELSAN AESA Radar ile ilgili söylenebilir olan, bir Prototip 'in test edildiğidir.. Sn. Demir'de bu nedenle detaya girmeden genel proje kavramında paylaşmıştı.

Tabi bu testlerde alınan veriler, modül sayısı, Mimarisi (Yan mermi güdül için yanal +15° açısal farkındalık da test edilebilir, ki bu 180° stabil açının yerine +30° bir fark yaratır ki, bu da operasyonel açıdan çarpan etkisi demektir. ) ve performans değerleri koşulunda iyileştirme ve/veya geliştirmeler yapılacaktır.

Zaten forumca sürekli olarak İ sınıfı için Smart-S MK2 yerine Çafrad'ın Lite modeli diyebileceğimiz AESA bir radar istiyorduk.
İ sınıfı için Aktif Faz Dizinli (AESA) 3 Boyutlu Hava Arama Radarı (HAZAR) kullanılacağının açıklanmasıyla bu isteğimiz gerçekleşmiş oldu diyebiliriz herhalde....

Zaten Çafrad ; hava savunma destroyerimiz için geliştiriliyor. Ortada henüz TF2000 hava savunma destroyeri olmadığına göre  sorun yok...

Galyum Nitrat (GaN) tabanlı T/R Modülü ile AESA radar üretme projemiz olan ÇAFRAD ; HAZAR radarıyla deniz kuvvetlerimize ilk ürününü verdi...Þimdi dört gözle bu teknolojinin  hava kuvvetlerimiz uçakları içinde katkı vermesini bekliyoruz...
Mesajı Paylaş

#19
Alıntı YapF-16 ÖZGÜR Projesi'nde seri üretime hazırlanılıyor.

F-16 ÖZGÜR Modernizasyonu Projesinin son durumu açıklandı. SSB Uçak Daire Başkanı Abdurrahman Þeref CAN, proje kapsamında seri üretime hazırlanıldığını belirtti.

Türk Hava Kuvvetleri envanterindeki F-16 Fighting Falcon uçakları için TUSAÞ tarafından yürütülen ÖZGÜR Projesi'nde, sona gelindi. Türk F-16'larının görev bilgisayarı da dahil olmak üzere birçok aviyoniğinin millileştirileceği proje kapsamında, bu yıl içerisinde seri üretime geçilmesi hedefleniyor.

Modernizasyon kapsamında F-16 Blok 30 savaş uçakları; Milli Görev Bilgisayarı, Sistem Arayüz Birimi, Kokpit Üst Ön Kontrol Paneli, Yakıt Hidrolik Göstergesi, Motor Gösterge Ekranı, Acil Durum Göstergesi, Milli Ses Emniyeti Cihazı, Milli Dost – Düşman Tanımlama (IFF) Sistemi, Çok Modlu Alıcı, Ataletsel Seyrüsefer Sistemi, Arayüz Körleme Birimi, Orta Kokpit Göstergesi ve Renkli Çok İşlevli Gösterge ile teçhiz edilecektir. Proje, diğer F-16 bloklarına da uygulanabilecektir.
https://www.savunmasanayist.com/f-16-ozgur-projesi-son-durum/
Mesajı Paylaş
]


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz