OTOKAR TULPAR

Başlatan AVCI, 03 Mayıs 2013, 15:52:26

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Otokar Tulpar ve Cobra 2 araçlarını tanıttı

C4 DEFENCE

50. yılını kutlayan Koç Grubu Savunma firması Otokar, IDEF 13'te ilk defa sergileyeceği iki yeni aracı Tulpar ve Cobra 2'yi basına tanıttı. Otokar yeni hafif paletli zırhlı aracına Türk Mitolojisinde yer alan kanatlı at Tulpar ismini verdi. Tulpar, muharebe sahasında yeni nesil tanklara etkin destek verebilen, balistik ve mayın korumasını haiz, sert iklim koşullarında ve ağır arazi şartlarında hareket kabiliyeti sunan, meskun mahal görevleri ve barış gücü operasyonları dahil farklı görevlere uygun çok amaçlı bir araç platformu olarak tasarlandı.

Otokar Genel Müdürü Serdar Görgüç Tulpar için özetle şöyle konuştu: Ülkemizin bu alandaki dışa bağımlılığını sona erdirecek fikri mülkiyet hakları bize ait, yeni nesil tanklarla beraber hareket edebilecek yeni nesil zırhlı araç. Arazi yol testlerini yaptık . IDEF sonrası kalifikasyon testlerine başlıyoruz bir yıl içinde tamamlarız. Mesajı Paylaş

#21
Alıntı yapılan: Destinyy - 03 Mayıs 2013, 20:53:01
Görünüş olarak andırıyor ama detaylıca baktığımızda CV-90'a pek benzemiyor bence...

CV90 bu. Ya ne olacak? Ya CV90 yada bir Maket.

Otokar Altay Tanki, Cobralar ve Treyler Produksiyonu ile ugrasirkene birde özel tasarlanmis IFV Aracini yapacak Kapasiteye sahip degilki. Böyle bir Araci sifirdan üretmek 5 - 10 sene alir.

En uygun ve ekonomik Cözüm CV90 gibi Araci baz alarak onun üstüne bir kac Tasarim Degisikliyi yapip Mizrak Kulesini ve Sistemler yerlestirmektir. Otokarda bunu yapmistir bence. Koc Holding aliskandir ufak Oynamalarla cok Para kazanmaya.

Bakin Tofas, bakin Otosan, hepsi KOC Holding ürünüdür. Mesajı Paylaş



Bu öndeki Anten Ates durumunda bükülüyormu? Savas Gemilerinde öyle bir sistem biliyorum, buda öyle birseymi? Bükülmüyorsa eger Ates ederkene kendi Komunikasyon antenine zarar verir nisanci. Mesajı Paylaş

Bükülüyor tabi, bükülmez olur mu hiç.

Armayı paletli hale çevirmişler. CV-90 değil araç. Ondan daha büyük çünkü. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Testleri yapılmış aracın ne maketi yahu... FNSS'nin 30 tonluk über IFV'sinden ne haber..? İDEF'e çıkaracaklarmı bakalım... Yada bu sinirle 4 günde IFV tasarlarlarmı... :) Mesajı Paylaş

fnss derken otokar tasarladı acıkcası otokar kendını astı gayet ıyı bır IFV yapmışlar kara araclarında artık kendımıze yetıyoruz,motorumuz hariç oda işallah dizel güç grubu ile bunuda aşacagız. Mesajı Paylaş

#26
Otokarda sürprizler bitmiyor.Son sürpriz kulelerde,7,62 mm den 30 mm ye kadar çeşitli kuleler geliştirmişler ve fuarda sergileyeceklermiş.İsimleri Bozok,Beşok,Üçok imiş.Kobra II üzerindeki kulede bunlardan biriymiş.

Alıntı YapTürkiye'nin kara sistemleri üreticisi Otokar, 50.yılını kutladığı 2013'te ürün ailesini genişletirken ürünlerine paletli zırhlı muharebe araçlarını da ekliyor. Tüm fikri mülkiyet hakları Otokar'a ait olan TULPAR ile Otokar, paletli zırhlı aracını da Türkiye'de tasarlıyor, dışa bağımlılığı sona erdirecek.



Türkiye'nin en büyük özel sermayeli ve milli savunma sanayi kuruluşu Otokar, dünyaca ünlü taktik tekerlekli ailesine eklediği paletli zırhlı aracı ve yeni kule sistemleri ile artık Türkiye'nin kara sistemleri konusunda tüm ihtiyaçlarına cevap veriyor. 3 Mayıs 2013 tarihinde, Otokar'ın Sakarya'daki üretim tesislerinde düzenlenen toplantıda Otokar'ın üretim listesine eklediği yeni araçlar tanıtıldı. Araçlar ilk kez 7-10 Mayıs tarihleri arasında İstanbul'da düzenlenlenecek IDEF Uluslararası Savunma Sanayii Fuarı'nda görülebilecek.

TULPAR paletli zırhlı araçlarda dışa bağımlılığı sona erdirecek

Tekerlekli zırhlı araçlar konusunda ürün ailesini 4x4 tahrikliden 8x8'e ve 4 tondan 28 tona kadar geniş bir ürün ailesi ile tamamlayan Otokar, 50. kuruluş yılında zırhlı araç alanındaki bu deneyimini paletli araç alanına da taşıyor. Otokar mühendisleri tarafından tasarlanan, ülkemiz işçisi tarafından üretilen TULPAR

ile Otokar, paletli araçlarda da dışa bağımlılığı sonlandırmayı hedefliyor. Otokar'ın fikri mülkiyet hakları kendisine ait yeni TULPAR aracı günümüzde NATO ülkelerinde yürütülen ve benzeri araç programlarında yer alan zırhlı muharebe araçları ile eşdeğer yetenek ve özelliklerde tasarlandı. İsmini Manas Destanı'ndaki savaşçıları koruyan efsanevi kanatlı attan alan TULPAR, 21. yüzyılın gereksinimleri doğrultusunda ana muharebe tankları ile birlikte görev yapabilecek nitelik ve özelliklerde geliştirildi. TULPAR, modern araç ve teknolojilerine sahip olmak isteyen ülkelerin silahlı kuvvetlerinin gelecekteki kara savunma ihtiyaçlarına cevap verebilecek, 21 yüzyıl ihtiyaçları için tasarlanmış yeni nesil bır zırhlı muharebe ve zırhlı personel taşıyıcı aracı... TULPAR şimdi 30'a yakın ülkedeki Otokar kullanıcılarına tanıtılmaya hazırlanıyor.

COBRA ailesi büyüyor, COBRA II görücüye çıkıyor

Kara sistemlerinde ihtiyaç duyulan her türlü ürün ve sistemi üretme misyonu ile Otokar, taktik tekerlekli zırhlı araçlarını da yeni ürünlerle genişletiyor. Otokar, Türkiye dahil dünyada 15 ülkede kullanılan COBRA'nın başarısını ailenin yeni modeli COBRA II'yle pekiştirmeye hazırlanıyor. Gelişen ihtiyaçlar ve Otokar'ın beş kıtaya yayılmış mevcut kullanıcılarının talepleri doğrultusunda tasarlanan COBRA II, COBRA ile aynı hareket kabiliyetlerine sahip ancak farklı görevler için daha yüksek taşıma kapasitesine ve daha büyük iç hacime sahip. Ailenin tamamlayıcı üyesi COBRA II'yi IDEF'te ilk kez dünyaya tanıtmaya hazırlanan Otokar, sınıfının hareket kabiliyeti, yüzebilmek kabiliyeti, koruma ve modülerlik bakımından dünyadaki tek örneği olan mevcut COBRA'nın da üretimine devam edecek.

Otokar'dan yeni bir Zırhlı Personel Taşıyıcı: URAL

Otokar'ın bir başka yeni taktik tekerlekli zırhlı aracı olan URAL, Otokar'ın emniyet ve iç güvenlik araçları konusundaki deneyiminin son ürünü. Üstün hareket kabiliyeti ve yüksek koruma seviyesi ile iç güvenlik, yarı askeri amaçlı farklı görevlere uygun araç alt yapısına sahip URAL, özellikle yurtiçi kullanıcılarının daha yüksek taşıma kapasiteli, sürüş ve personel konforunu da önplanda tutan bir zırhlı araç ihtiyacından yola çıkılarak geliştirildi. Otokar'ın mevcut ZPT zırhlı personel taşıyıcısı ile COBRA aracı arasındaki ihtiyacı dolduracak URAL, Otokar'ın diğer tüm zırhlı araçları gibi modüler bir yapıya sahip.

Otokar'dan yeni kule sistemleri...

1989 yılından bu yana kule sistemleri konusunda çalışmalar yürüten, 1990'lı yıllarda "12,7 mmMKT kulesi" ile Türkiye'de tasarlanan ve üretime giren ilk hafif silah kulesini tasarlamış olan Otokar, genişleyen zırhlı araç ailesi ile birlikte 2011 yılından bu yana kule sistemlerine ağırlık vermeye başladı. Otokar kule sistemleri tasarım ve entegrasyon konularında 25 yıla yaklaşan deneyimi ve uzmanlığının bir ürünü olarak, 2011 yılında Mızrak-30'u tanıtmıştı. Otokar bu yıl da 7,62 mm'den 30 mm'ye kadar olan uzaktan kumandalı silah sistemleri BOZOK, BAÞOK VE ÜÇOK'u IDEF fuarında tanıtmaya hazırlanıyor.

Otokar, bu sayede kullanıcılarına kara sistemleri alanında küçük kalibrelerden orta kalibrelere kadar yayılan, birbirini tamamlayan, alternatif çözümleri sunma kabiliyetini artırıyor. Otokar kule sistemlerinin üstün performans özellikleri ve yüksek teknolojik seviyeleri ile Otokar, platformlarının gücüne güç katmayı ve uluslararası rekabette farklılık yaratmayı hedefliyor.

Ülkemizin kara sistemleri alanındaki tüm ihtiyaçların karşılamaya hazırız.

Otokar Genel Müdürü Serdar Görgüç, "Savunma sanayi alanında faaliyet gösteren en deneyimli şirket olarak 2013 yılı itibarıyla taktik zırhlı araçlarımıza paletli zırhlı araç ailesini de ekliyoruz. Mühendislik kabiliyetimiz ve Ar-Ge'ye yaptığımız yatırımlarla fikri mülkiyet hakları bize ait olan özgün ve milli kule sistemleri konusunda da yeniliklere imza atıyoruz. Kabiliyetlerimizi artırarak, kara sistemleri alanında uzman, yetkin ve en deneyimli şirket olduğumuzu tekrar gösteriyoruz. Paletli zırhlı araçlarda gelişen tehditlere bağlı olarak dünyadaki ihtiyacın üstün atış gücü, yüksek taşıma kapasitesine hem de yüksek koruma seviyesine sahip araçlar olduğunu gözlemledik. Bu kapsamda geliştirdiğimiz yeni aracımız TULPAR, bu ihtiyaçlara modülerlik ve hareket kabiliyeti ile en iyi şekilde hitap edecek. TULPAR ile hedefimiz öncelikli olarak Türk Silahlı Kuvvetleri ve sonrasında ihracat pazarları olacak." dedi.

2012 yılında 51 milyon TL Ar-Ge yatırımı yaptıklarını belirten Görgüç, "Ar-Ge'nin Otokar cirosundaki payı yüzde 5. Son 10 yılda toplam 188 milyon TL Ar-Ge harcaması yapıldı. 2012 yılında devreye aldığımız Tank Test Merkezi de bu yatırımların bir sonucu. Aynı zamanda 6Dof isimli yeni test merkezimiz ve kule sistemleri konusundaki çalışmalarımız da devam ediyor." diye konuştu.

Dünyada 5 kıtada 30'a yakın ülkede 28 binden fazla Otokar aracının kullanıldığını belirten Görgüç, "40'tan fazla farklı kullanıcı ile temas halindeyiz. En büyük tercih edilme özelliklerimiz; gücümüz, araçlarımızın performansı ve sunduğumuz lojistik destek. Bu sayede kullanıcılar ile sürekli temas halindeyiz,

ihtiyaçlarını daha yakından analiz edip, bu ihtiyaçları yanıtlayabilecek çözümleri hızlı şekilde oluşturuyoruz. Bu da kullanıcı memnuniyeti ve genişleyen ürün gamı olarak bize yansıyor." dedi.

50 yıldır otomotiv sektöründe faaliyet gösterdiklerinin altını çizen Görgüç sözlerini şu şekilde tamamladı: "Türkiye'nin ilk taktik aracını 1966'da, ilk zırhlı aracını 1983'te, ilk askeri zırhlı aracını 1990'larda ürettik. 1993 yılında Türkiye'den ilk kez askeri zırhlı aracı ihraç ettik. 1987'den bu yana savunma sanayiinde aktif görev alıyoruz. Halka açık bir firmayız, yabancı ortağımız yok, Türkiye'nin tek milli askeri araç ve kara sistemleri üreticisiyiz. Ürünlerimizin fikri mülkiyet hakları bize ait. Güçlü, güvenilir yapıdayız; ticari işlerimiz sürdürülebilir büyümemizi sağlıyor."

http://www.zaman.com.tr/ekonomi_paletli-aracta-disa-bagimliligi-bitirecek-gelisme_2085592.html< Mesajı Paylaş

Kulelere Sözüm yok. Bunlar uzun Senedir Otokarin üstünde ugrastigi önceden duydugumuz Özgün Tasarimlardir. Ama bana kimse bunun CV90in bir degisik (Tasariminda oynanmis) Versiyonu olmadigini inandiramaz. Armanin Paletli versiyonu degil bu Arac bence.

Ortaya cikar yakinda. Fuarda BAE Standida olacakmi? Olacaksa bir gidip sorun, bu Aracin önemli Alt-Parcalarini kimden temin etmis Otokar. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Dumlupinar99 - 03 Mayıs 2013, 23:18:32
Kulelere Sözüm yok. Bunlar uzun Senedir Otokarin üstünde ugrastigi önceden duydugumuz Özgün Tasarimlardir. Ama bana kimse bunun CV90in bir degisik (Tasariminda oynanmis) Versiyonu olmadigini inandiramaz. Armanin Paletli versiyonu degil bu Arac bence.

Ortaya cikar yakinda. Fuarda BAE Standida olacakmi? Olacaksa bir gidip sorun, bu Aracin önemli Alt-Parcalarini kimden temin etmis Otokar.

Otokarin kendi tasarimi olmadigina neden bukadar eminsiniz?  Unutmayin ki otokar türkiyenin milli tankini üretme asamasinda bir firma. Altay projesinden kazanilan tecrübe ve teknoloji ile bunu rahatlikla yaparlar. Altay tankinin gövdesini yapabilen bir otokar Tulpari mi yapamiyacak? Mesajı Paylaş

katılıyorum tulpar altay gibi tankı tasarlayan bunu mu tasarlayıp üretemeyecek Mesajı Paylaş
ZOR HEMEN İMKANSIZ ZAMAN ALIR
             --------MAROON BERETS--------


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz