Genel Maksat Helikopteri Projesi

Başlatan kosavalı1989, 06 Mayıs 2009, 20:21:48

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce SSM hangi sistemi seçecek?

Sikorsky - UH60
Agusta Westland- AW149
Keşke bugün açıklansa ama hava savunmanın kesinlikle artık açıklanması lazım Mesajı Paylaş

GMH açıklansaydı iyi olurdu tabiki ama acil taarruz helikopteri alımı kararı  bugünkü şartlarda GMH den daha önemli ve karara bağlandı bu bizi rahatlatmıştır diye düşünüyorum. Mesajı Paylaş
Güçlü Ekonomi , Güçlü Ordu , Güçlü Türkiye

İnşallah agusta alacak.Adamlar bugüne kadar Amerikanın bize hiç vermediği birşeyi veriyorlar; üretim bandını. Mesajı Paylaş

#143
S&H dergisinin yeni sayısında Skorsky ile yapılan söyleşiye yer verilmiş.Yerel katılım konusunda Aselsan çözümü kokpit ile diğer yerli katılımcılar ve yapacakları işler bir tablo ile verilmiş.İşte o tablo ve Aselsan'ın kokpit çözümü.

Mesajı Paylaş

TV de izledim bu konuyla ilgili Sikorsky nin görev bilgisayarı konusunda tamam dediğini söyledi ama yine yanlış haberlerden biriydi galiba... Sikorsky en son görev bilgisayarı konusunda olumsuz cevap vermişti acaba bir taviz mi sözkonusu. Mesajı Paylaş
Güçlü Ekonomi , Güçlü Ordu , Güçlü Türkiye

Tamamen Aselsan aviyonik süiti ile uçacak tayyareler.. Artık görev bilgisayarı mı kalmış?.. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: HDS - 18 Eylül 2010, 15:01:55
Tamamen Aselsan aviyonik süiti ile uçacak tayyareler.. Artık görev bilgisayarı mı kalmış?..
Yani Sikorsky şartlarında esneme yapmış , peki aviyonik süiti ne demek oluyor? Mesajı Paylaş
Güçlü Ekonomi , Güçlü Ordu , Güçlü Türkiye

#147
Alıntı YapYani Sikorsky şartlarında esneme yapmış , peki aviyonik süiti ne demek oluyor?

Kokpitin neredeyse tamamı demek.Aselsan bu projede dahili işlemci barındıran 4 adet akıllı MFD'den oluşan bir kokpit yapısı kurgulamış.

Aselsan'ın kokpiti.

Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: boxer
Yani Sikorsky şartlarında esneme yapmış , peki aviyonik süiti ne demek oluyor?

Esneme? Zaten proje başından beri böyleydi ki..

Diğer soruya cevap az önce Orko tarafından başka bir yerde başka bir vesile ile verildi:

Alıntı yapılan: orko_8"Aviyonik", "aviation" ve "electronics" kelimelerinin çiftleşmesinden doğmuş bir havacılık terimi. "Havacılık elektroniği" anlamına geliyor, hava aracında kullanılan tüm elektronik donanım ve alt sistemi kapsıyor.

Yaygın yanlış kanının aksine aviyonik demek kokpitteki gösterge demek değildir. Daha doğrusu aviyonik, kokpitteki ekranlar, göstergeler ve daha bir sürü sistemi içerir.

Görev bilgisayarı bir aviyoniktir, atış kontrol sistemi bir aviyoniktir, radar bir aviyonik sistemdir, bunların düzgün çalışmasını sağlayan uçağın içindeki bir ton devre, kart, bilgisayar, çip vb hepsi aviyonik sistemdir.

Genel Maksat Helikopteri ihalesinde AW-149 (T-149) da seçilse, T-70 de seçilse ASELSAN üretimi aviyonik sistemler kullanılacak. Bu zaten projenin başından.

"Aviyonik süiti" ise tabiri caizse "komple paket" bir çözüm oluyor. Herşey dahil bir yerde. Helikopterin aviyoniklerinin tamamının, komple bir sistem olarak üretilmesi anlamına geliyor. Mesela bizim deniz karakol uçaklarının görev sistemi süitini Thales üretiyor, AMASCOS görev süiti. Bu ne demek? O uçakların deniz karakol görevini yapması için gerekli tüm sistemler bir bütün olarak uçağa monte ediliyor.

...
..
.
Mesajı Paylaş

#149
Alıntı yapılan: HDS - 18 Eylül 2010, 15:01:55
Tamamen Aselsan aviyonik süiti ile uçacak tayyareler.. Artık görev bilgisayarı mı kalmış?..
Agusta Westland Başkan Yardımcısı Ugo Rossini ihaleyi kazanmaları halinde Türkiye'yi 16 milyar dolarlık bir helikopter pazarının en büyük oyuncusu yapacaklarını belirtiyor.Rossini, Türkiye'ye önerdikleri TUHP149 model helikopterden önümüzdeki 20 yılda 8 bin adet üretileceğini ifade ediyor. Helikopterdeki en hassas teknolojilerin ortak üretileceğine dikkat çekerken, "Misyon bilgisayarı da Aselsan'la birlikte üretilecek. Hepsinden önemlisi kaynak kodları da her iki tarafa açık olacak. Amerikalılar bunu yapamaz." diyor. Rossini ayrıca, TUHP 149'un Türkiye'deki tesislerde üretilip test edileceğini belirtiyor. Ugo Rossini, TUHP149 programının hem TAI'nin, hem de başta Aselsan, TEI, Roketsan ve Havelsan olmak üzere Türk havacılık ve uzay sanayiinden pek çok başka şirketin yeni teknoloji geliştirme ve üretme sürecine daha etkin katılımı sağlayacağını söylüyor. Rossini ayrıca, Agusta Westland'ın teklifini TAI ile yüzde 50 eşit ortaklık üzerine kurduğunu kaydediyor. Türkiye'nin sınırsız ihracat hakkına sahip olacağını belirten Rossini, "Türkiye, kendi ihtiyacı olan 109 tane helikopteri ürettikten sonra bu helikopteri istediği üçüncü ülkeye, istediği şartlarda satabilir." diyor. Agusta Westland'ın TAI ile birlikte geliştirdiği taarruz helikopteri T129 ile ilgili çalışmaların tüm hızıyla sürdüğünü anlatan Ugo Rossini, "Terörle mücadelenin taarruz kısmında T129 ana taşıyıcı olmaya aday." ifadelerini kullanıyor.

Sikorsky: Türkiye 25 yılda 8 milyar dolarlık parça satar

Sikorsky Başkan Yardımcısı Stephen Estill, ihaleyi kazanmaları halinde Türkiye'nin Sikorsky'den alacağı her bir Blackhawk için, şirketin TAI'ye ihraç etmek üzere bir helikopter siparişi vereceğini söylüyor. Türk savunma sanayiinin 25 yıl içinde Blackhawk satışları, parça imalatı ve sağlanacak hizmetlerden 8 milyar dolar gelir elde edeceğini vurgulayan Estill, helikopterlerin Türkiye'de Sikorsky ile ortak üretileceğini kaydediyor. Tüm dünyaya satılacak bu Blackhawk'ların üzerinde, Türkiye'de üretildiğine dair bilgi yer alacağını dile getiren Estill ayrıca, anlaşma imzalandığı anda TAI'ye 1 milyar dolarlık helikopter parçası siparişi vereceklerini dile getiriyor. Sikorsky'nin önümüzdeki 5 yıl için 12 milyar dolarlık sipariş aldığını anlatan Estill, "Bu helikopterleri üretmek için yardıma ihtiyacımız var. Ve altyapısını hazırlamış olan Türkiye'den daha iyi gidebilecek bir yerimiz yok." diyor. Estill, Türkiye'ye en son teknoloji ürünü olan T-70 modelini teklif ettiklerini söylüyor. Bu modeli 'Türk Blackhawk'ı' olarak adlandıran Estill, Türkiye'de üretilecek helikopterlerin Sikorsky adı altında tüm dünyaya ihraç edileceğini dile getiriyor. Projenin ortalarına doğru işçiliğin yüzde 90'ının Türkiye'de yapılacağını belirten Estill, ABD'den gelen parçaların zaman içinde azaltılacağını vaat ediyor. Stratejik hammaddelerin ise ABD'den gelmeye devam edeceğini belirtiyor. Estill'e göre eğitim için yabancı pilotlar Türkiye'ye gelecek, parçalar Türkiye'de tamir edilecek.

Mesajı Paylaş
Güçlü Ekonomi , Güçlü Ordu , Güçlü Türkiye


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz