Genel Maksat Helikopteri Projesi

Başlatan kosavalı1989, 06 Mayıs 2009, 20:21:48

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce SSM hangi sistemi seçecek?

Sikorsky - UH60
Agusta Westland- AW149
8.000 üretilmesi zor olsada Türkiye Skorsky'nin vaad ettiği toplam 8 Milyar Doları 350-400 Helikopter satarak çıkarabilir Mesajı Paylaş

Agusta 8000 helikopter derken neye dayanarak bunu söyledi acaba? en kral alımını tsk yapacaktır  oda 20 yılda 250 ~300 arası olur hatta o bile zor ben Agusta nın vaatlerini çok komik buluyorum   bizden helikopter alımı yapacak ülkeler belli  ve bu ülkelerin ne kadar alacağıda belli  yani sayı 20 yılda 1000 taneyi bulursa gerçek bir başarı sağlanmış olurki malesef 1000 taneyi bile bulmaz.
skorsky hem daha mantıklı rakamlar veriyor hemde daha avantajlı geliyor  bilmiyorum benim mantığıma skorsky daha iyi yatıyor  hem skorsky bakımında ve kullanımında çok daha tecrübeliyiz  bakalım sonuç ne olacak   abd li bir firma olması bir anlamda beni rahatsız etmiyor değil ama italyanlarada çok güveniyor değilim. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: boxer - 19 Eylül 2010, 17:27:58
Alıntı yapılan: HDS - 18 Eylül 2010, 15:01:55
Tamamen Aselsan aviyonik süiti ile uçacak tayyareler.. Artık görev bilgisayarı mı kalmış?..
Agusta Westland Başkan Yardımcısı Ugo Rossini ihaleyi kazanmaları halinde Türkiye'yi 16 milyar dolarlık bir helikopter pazarının en büyük oyuncusu yapacaklarını belirtiyor.Rossini, Türkiye'ye önerdikleri TUHP149 model helikopterden önümüzdeki 20 yılda 8 bin adet üretileceğini ifade ediyor. Helikopterdeki en hassas teknolojilerin ortak üretileceğine dikkat çekerken, "Misyon bilgisayarı da Aselsan'la birlikte üretilecek. Hepsinden önemlisi kaynak kodları da her iki tarafa açık olacak. Amerikalılar bunu yapamaz." diyor. Rossini ayrıca, TUHP 149'un Türkiye'deki tesislerde üretilip test edileceğini belirtiyor. Ugo Rossini, TUHP149 programının hem TAI'nin, hem de başta Aselsan, TEI, Roketsan ve Havelsan olmak üzere Türk havacılık ve uzay sanayiinden pek çok başka şirketin yeni teknoloji geliştirme ve üretme sürecine daha etkin katılımı sağlayacağını söylüyor. Rossini ayrıca, Agusta Westland'ın teklifini TAI ile yüzde 50 eşit ortaklık üzerine kurduğunu kaydediyor. Türkiye'nin sınırsız ihracat hakkına sahip olacağını belirten Rossini, "Türkiye, kendi ihtiyacı olan 109 tane helikopteri ürettikten sonra bu helikopteri istediği üçüncü ülkeye, istediği şartlarda satabilir." diyor. Agusta Westland'ın TAI ile birlikte geliştirdiği taarruz helikopteri T129 ile ilgili çalışmaların tüm hızıyla sürdüğünü anlatan Ugo Rossini, "Terörle mücadelenin taarruz kısmında T129 ana taşıyıcı olmaya aday." ifadelerini kullanıyor.

Sikorsky: Türkiye 25 yılda 8 milyar dolarlık parça satar

Sikorsky Başkan Yardımcısı Stephen Estill, ihaleyi kazanmaları halinde Türkiye'nin Sikorsky'den alacağı her bir Blackhawk için, şirketin TAI'ye ihraç etmek üzere bir helikopter siparişi vereceğini söylüyor. Türk savunma sanayiinin 25 yıl içinde Blackhawk satışları, parça imalatı ve sağlanacak hizmetlerden 8 milyar dolar gelir elde edeceğini vurgulayan Estill, helikopterlerin Türkiye'de Sikorsky ile ortak üretileceğini kaydediyor. Tüm dünyaya satılacak bu Blackhawk'ların üzerinde, Türkiye'de üretildiğine dair bilgi yer alacağını dile getiren Estill ayrıca, anlaşma imzalandığı anda TAI'ye 1 milyar dolarlık helikopter parçası siparişi vereceklerini dile getiriyor. Sikorsky'nin önümüzdeki 5 yıl için 12 milyar dolarlık sipariş aldığını anlatan Estill, "Bu helikopterleri üretmek için yardıma ihtiyacımız var. Ve altyapısını hazırlamış olan Türkiye'den daha iyi gidebilecek bir yerimiz yok." diyor. Estill, Türkiye'ye en son teknoloji ürünü olan T-70 modelini teklif ettiklerini söylüyor. Bu modeli 'Türk Blackhawk'ı' olarak adlandıran Estill, Türkiye'de üretilecek helikopterlerin Sikorsky adı altında tüm dünyaya ihraç edileceğini dile getiriyor. Projenin ortalarına doğru işçiliğin yüzde 90'ının Türkiye'de yapılacağını belirten Estill, ABD'den gelen parçaların zaman içinde azaltılacağını vaat ediyor. Stratejik hammaddelerin ise ABD'den gelmeye devam edeceğini belirtiyor. Estill'e göre eğitim için yabancı pilotlar Türkiye'ye gelecek, parçalar Türkiye'de tamir edilecek.


Evet HDS Rossini nin bilmeyipte senin bildiğin nedir senin yazdığın mesaja bak bir de kırmızıyla yazılı alana cevabını bekliyorum. Mesajı Paylaş
Güçlü Ekonomi , Güçlü Ordu , Güçlü Türkiye

Bu biraz komik oldu yalnız.

1. Þimdi öncelikle bu projede seçilecek helikopterlerde kullanılacak ASELSAN MFD başta olmak üzere aviyonikler görev bilgisayarından data alıyor. Yani öyle ya da böyle görev bilgisayarına erişim sağlanmak zorunda.

2. Türkiye zaten halihazırda başta Yarasa projesi olmak üzere S-70'ler için görev bilgisayarı tecrübe ve altyapısına sahip. S-70'in bizim için bilinmeyen bir yanı yok. Aslında tam tersine AW-149 bizim için kapalı bir kutu ve piyasaya yeni sürülecek bir model. Nedense AW'nin bu yeni ürünü için her türlü sırrını açabileceğine hemen inanıveriyoruz.

3. Pazarlama ve iş geliştirme müdürlerinin gazete ve dergilere verdikleri cafcaflı beyanatları da hemen kanıt kabul ediyoruz. Yalnız asıl saçma olanı, Sikorsky'nin neyi yapıp neyi yapamayacağına kanıt olarak rakip firmanın adamının sözünü esas alıyor olmamız. AW'nin adamı madem biliyor rakibinin neyi teklif edemeyeceğini, şimdiye kadar çoktan sözleşme imzalanmış olmalıydı.

4. Ancak esas olan Türkiye'nin her iki firmaya da sunduğu teknik şartnamelerdir. O şartnameler bizim amatörler olarak forumlarda kendimizi oyalamamızdan da, gazete ve dergilerdeki renkli vaatlerden de ötedir. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: orko_8 - 22 Eylül 2010, 17:48:14
Bu biraz komik oldu yalnız.

1. Þimdi öncelikle bu projede seçilecek helikopterlerde kullanılacak ASELSAN MFD başta olmak üzere aviyonikler görev bilgisayarından data alıyor. Yani öyle ya da böyle görev bilgisayarına erişim sağlanmak zorunda.

2. Türkiye zaten halihazırda başta Yarasa projesi olmak üzere S-70'ler için görev bilgisayarı tecrübe ve altyapısına sahip. S-70'in bizim için bilinmeyen bir yanı yok. Aslında tam tersine AW-149 bizim için kapalı bir kutu ve piyasaya yeni sürülecek bir model. Nedense AW'nin bu yeni ürünü için her türlü sırrını açabileceğine hemen inanıveriyoruz.

3. Pazarlama ve iş geliştirme müdürlerinin gazete ve dergilere verdikleri cafcaflı beyanatları da hemen kanıt kabul ediyoruz. Yalnız asıl saçma olanı, Sikorsky'nin neyi yapıp neyi yapamayacağına kanıt olarak rakip firmanın adamının sözünü esas alıyor olmamız. AW'nin adamı madem biliyor rakibinin neyi teklif edemeyeceğini, şimdiye kadar çoktan sözleşme imzalanmış olmalıydı.

4. Ancak esas olan Türkiye'nin her iki firmaya da sunduğu teknik şartnamelerdir. O şartnameler bizim amatörler olarak forumlarda kendimizi oyalamamızdan da, gazete ve dergilerdeki renkli vaatlerden de ötedir.

+1
Þİmdiye kadar forumlarda kimbilir ne kadar mücadele verdin bilgi kirliliğine, bilgisizliğe karşı. Bu konunun içeriği hakkındaki düşüncelerime tercüman oldun. Teşekkürler... Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Aslında yazdığım mesaja böyle bir cevap geleceğini biliyordum  mesaja Rossini rakip firma olduğu için böyle konuşuyor dikkate almayın şeklinde cevap geleceğini ...asıl konuya dönersek Rossini nin  söylemiş olduğu "Misyon bilgisayarı da Aselsan'la birlikte üretilecek. Hepsinden önemlisi kaynak kodları da her iki tarafa açık olacak. Amerikalılar bunu yapamaz." yani siz Rossini nin yapamaz dediğini ABD yapar mı demek istiyorsunuz. Mesajı Paylaş
Güçlü Ekonomi , Güçlü Ordu , Güçlü Türkiye

Ben de şöyle bir soru sorsam.. Bilmiyorum böyle bir şey gelebileceğini de öngörmüş müydün ama..

Türkiye döner kanatlı tayyare görev bilgisayarı konusunda taa ATAK projesinde ters düşmüştü.. Olabilecek ve olamayacak şeyler o zaman anlaşıldı.. Ancak yetmedi ATAK-II'ye çıkıldı ve bildiğimiz gibi AW'ın A-129'dan yapılanan T-129 ile nihayetlendi..

Saldırı helikopteri ihtiyacında bıçak kemiğe dayanmış ve süreç neredeyse 10 seneyi bulmuşken, görev bilgisayarı konusunda geri atmayıp bunu neredeyse bu sebeple bir İtalyan şirketine veren Türkiye GMHP'nde bu kararından geri adım mı attı da ABD firması bizi sepetleyecek?..

Ne olmuş olabilir?.. Mesajı Paylaş

#157
Eger Italian´lar Türkiye´ye ATAK programminda oldu gibi üretim ve satis lisanslarini verirse, ozaman SSM tabiki TUHP149 Genel Maksat Helikopteri´ne karar vermesi lazim.

Fakat Italian´lar sadece satis peşinde ise, ozaman Skorsky Blackhawklar´dan vazgecmenin anlami yok..... Mesajı Paylaş

skorsky nin yeni bir projesi var ve teknoloji transferini kabul ediyor  yeni teknolojisi 550 km hıza ulaşabilen genelmaksat helikopterleridir   menzili arttırılmış bu helikopterler diğer genel maksat helikopterlerini çok geride bırakacağa benziyor  bence skorsky seçilecek ki gerek bakım gerek tecrübe açısından türkiye skorsky ye yabancı olmadığından buna karar vermesi pekte zor olmayacak  tabi kesin sonucu daha sonra göreceğiz. Mesajı Paylaş

Benim soylediklerime antin kuntin seyler gosterip hesap, cevap soran ahali, ben de kendimce bir soru sordum.. Neden cevap alamiyorum?.. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz