Genel Maksat Helikopteri Projesi

Başlatan kosavalı1989, 06 Mayıs 2009, 20:21:48

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce SSM hangi sistemi seçecek?

Sikorsky - UH60
Agusta Westland- AW149
Alıntı yapılan: balıkcı - 08 Nisan 2011, 16:14:43
Alıntı yapılan: Bulancaklı - 27 Mart 2011, 02:20:25
. Helikopterlerde kullanılacak bütün aviyonik paketini, yazılımı görev bilgisayarını Aselsan yapacak."
Türk yazılımı kabul ettiler


Kod diyen arkadaşlar; ne kodu?  Haberi okumuyormuyuz.

Okumazlar.. Tayfanin gozunde bir perde, sadece isine geleni geciren bir filtre.. Havanda su dovuyoruz..

...


Yahu, insanlik evreni yorumlamaya onunde yetisen salataliga bakip baslamadi.. Kafasini kaldirdi, uzaya, yildizlara bakti.. Evreni, gunes sistemini, dunyayi, onun yorungesini cozmeye calisarak eristi simdiki bilgisine.. Ama burada nasilsa tum bu sureci tersine cevirmeye calisiyoruz. Onumuzde yuvarlanan tasa bakip evreni yorumluyoruz.. Boyumuzdan buyuk laflar ediyoruz.. Oradan berikine "mesaj" gonderttiriyoruz.. Bilgi yok, yorum yok, cozum yok, garip bir sey bu yahu.. Tutturmusuz bir geyik, onumuze her geleni buna yontuyoruz.. Dunyayi yerinden oynatacak manivelayi vermisiz Atlas'in eline, yukleniyor, bu sabit, tuhaf fikirleri yerinden oynatamiyor.. Ne acaiptir yahu.. Mesajı Paylaş

Simdi olay kaynak kodu oldu (source code) nedir  anlata bildigim kadariyla anlatmaya calisayim.

1.Biz bir sirketiz isim önemli degil ve x bir makine üretiyoruz (gercektir hikaye degil yer almanya)
Bizim ürettigimiz aletin materiyale ne olursa olsun iki cesit dalisi var Manyetik ve M.dalgasi ile simdi ürettigimiz aletlerin genel bir yazilimi var makina bittigi zaman biz üzerine yükler ve test ederiz.makina teslimat ve PARAMIZI aliriz  ;D
Bu olay bütün beyin foksiyonu olan aletlerdede aynidir Ucak,Kahve makinasi,Traktör,BMW marka arac vs.neden BMW anlatacam 2.ci yazimda.
Bizde üretilen Makinaya mekanik isleyis ,elektirik isleyis, ve yapilim sebebi olan görev isleyisi ilgili 3 ana dalda makinaya (source code) yüklenir,
Bu kod zamaninda makinanin gelisimiyle beraber gelismis islem kodudur ilk baslarda delikli seritler halinda okutulur ve hafizaya yüklenirdi simdi zaman degisti 3 laptop üc giris ve herkes yani biz yüklemesi gerekeni yükler ve test ederiz .müsterinin bu olaydan hic bir haberi yoktur makina müsteriye gider ve islevini görür müsteri icin önemli olan makinanin görevini yapmasidir. Takii müsterimizin, müsterisinden aldigi yüksek hassasiyet referanslari müsterimizi derde sokana kadar üsterimiz ne yapacagini bilmez bize bas vurur.Bizim firma teknisyen gönderir gider vatandas teknisyen ilk yüklemelerde kisitli olarak yüklenmis istenilen islev icin (upgrade) yapar bu upgrade firmamiz tarafindan yüklenmis ilk yazilimin iylestirmesidir.PARAMIZI aliriz  ;D
müsteri kullandigi sürece makinamiza müdahale edemez cünkü calismadigi zaman, kendileri bir sey yaptiklari zaman ve makina calismaz ise is teknik bakimdan cikar baska yerlere dogru yol alir ve bu müsteriye pahaliya patlar.Clismasi icin tekrar biz gider yüklü PARAMIZI aliriz ;D
Yani bu kaynak kodlari aslinda önemli olmakla beraber müsterinin yolunmasinin bir nevi resmi yoludur,diklenenlerede sen kendin yaz denir alet calismayacagi icin baba baba öderler.
Diyecegim sudur. Parayi basip makineyi almak la olay bitmiyor satis sonrasi teknik destek gibi bir takim sacma islerle, üretici müsterisini yolar müsteri 1 makine alip 4 makine parasini satis sonrasi teknik destek olarak üreticiye verir verirler.Olay budur

2.Diyelimki bir BMW araciniz var eger aracinizdan yüksek perfonmans almak isterseniz tamirhaneye gidilir ordaki arkadaslar eger ellerinde varsa bir laptop ile aracin beynine baglanirlar gerisi malum motor verileri ile oynanir degisik veriler referanslar verilir aracin beynine ve bu sayede arac ayarlanir buda bir nevi kaynak kodu vakasidir ama eger lisansiniz varsa.Lisans nasil alinir BMW para yatirmakla bir laptop ile her seyi yaparlar önemli olan konu ne yaptigini bilmektir gerisi cocuk oyuncgi ama sonucta BMW nin servis anlasmasi olan tamirhaneye parayi sayrsiniz bundan BMW de kazanir

3.Kaynak Kodu Nedir?
Kaynak Kodu
Kaynak kodu konusu Dünya'da ve ülkemizde genel olarak yanlış bilinen ve bu yanlış bilgilerle üzerine yorumlar yapılan bir konudur.
Ne İşe Yarar?
Genel olarak yeni silah sistemlerini uçağın kullanabilmesini sağlar...


Neden Gizli Tutulur?

Eğer Çin ya da benzeri bir ülke bu kodları eline geçirse ABD üretimi bu uçakları limitlerini zorlayacak şekilde upgrade edebilir, mevcut halinden çok ileri bir noktaya taşıyabilir... Ve bu uçağın nasıl daha ileri taşınabileceğini öğrenmiş olur...


Kaynak koduna erişim uçağın bilgisayarlarında çeşitli değişiklikler modifikasyonlar yapmaya yarar, eğer bu kodlar elinizde yoksa üreticinin "default"/sattığı şekilde aynen kullanır uçağınıza kendiniz çeşitli uygulamalar yapamazsınız... Örneğin yeni bir füze sistemini uçağınıza entegre edemezsiniz bu tip upgradeleri USAF yapar neye ne kadar sahip olacağınızı böylece kontrol eder ve bu işten ayrıca kâr eder


Hakkındaki Yanlış Bilgiler, Öğrenilmesi Gerekenler(Ne İşe Yaramaz!)

-Kaynak kodu uçağı(ABD'ye saldıracak olsa) kapatmaya yaramaz...
-Kaynak kodu uçağı hiçbir şekilde uzaktan kontrol etmeye yaramaz...
-Kaynak kodu ve Friend or Foe i.d. sistem aynı şey değildir... Tehdit olarak tanımlanan uçakları belirlemez...
-Kaynak kodu HUD'da tetris çıkartmaz(Þaka bir yana böyle bir muahabbet var...)

Ayrıca bilinmesi gereken uçakta hem kaynak kodu (source code) hem de object code bulunmaktadır tehdit olarak algılanacak uçaklar bu object code bölümünde yer alır...
ABD Hava Kuvvetlerinden emekli pilot (Capt.)Gilles Van Nederveen'in(*) Kaynak koduna dair tanımı;

Özet; Kaynak kodu kesinlikle uçağı uzaktan yönlendirmeye yarayan bir sistem değildir çeşitli upgradelerin uygulanmasını sağlayan koddur, gizli tutulur çünkü; üretici uçağın nasıl geliştirileceğini paylaşmak istemez, bunun iki sebebi vardır, 1.si müşterinin uçağı olduğundan çok ileri taşıması... 2. si ciddi bir maddi çıkardan mahrum kalmamak...

(*): Capt. Gilles Van Nederveen Kimdir?
RC-135, EC-130, ve E-8 uçurmuş çeşitli görevlerde yer almış emekli bir askerdir(pilot).
Kaynak : TRMILITARY.COM

saygilarimla Mesajı Paylaş
Ya sevecek ya gideceksiniz baska yolu yok.

"Kaynak kodu uçağı(ABD'ye saldıracak olsa) kapatmaya yaramaz..."

Bu kısmı doğru değil. İki satırlık bir kod ile belli bir koordinatı geçen uçağın motorunun durması, bilgisayarlarının kapanması vb. sağlanabilir. Mesajı Paylaş

ruhumuz var teslim etmeden önce

Pentagon Program Direktörlügü  (PPD)
select program !
#
P1-Destroy all (Units)
P2-Kill Bill all (aircraft)
P3-Stay Bank all (Money)
end.
#
P2 selected ok.
#                 
E1.--->Kill Bill all F16
E2.--->Kill Bill all F18
E3.--->Kill Bill all F4
E4.--->World / Area
#
E1 selected ok.
#
insert World / Area please ??
#
Area "Türkey" selected ok.
#
Connectig to TÖrkisch F16 "hfuvh1515615udsh"
#
connecting !!! Please wait connecting !!!
#
TÖrkisch F16 "hfuvh1515615udsh" connecting ok.
#
Please insert source code
10 go to "trust level" 20 ok.
20 go to "trust level" 10 ok.
30 go to "trust level" zero ok.
send
connecting !!! Please wait connecting !!!
!!!
Globe Data Sending ok.
!
!
IDO "GAZIOSMAN" kaptani telsizden bagirir
Lan makina dairesi niye gazi kestiniz lan yandik lan kiz kalesi kiz kalesi

olamaz demeyin olur Mesajı Paylaş
Ya sevecek ya gideceksiniz baska yolu yok.

Sikorsky seçilmiş. Hayırlısı.. Mesajı Paylaş

ruhumuz var teslim etmeden önce

#315
Hayırlı olsun.

''Milli Savunma Bakanı Vecdi Gönül, Genel Maksat Helikopter Projesi'ni ABD'li şirket Sikorsky'nin kazandığını açıkladı
Geçen ay yapılan savunma  sanayi icra komitesi toplantısında, ABD'li şirket Sikorsky ile İtalyan şirketi  AgustaWestland tarafından verilen tekliflerin yeterli görülmemesi nedeniyle  müzakerelerin devam edilmesine karar verilmiş, söz konusu şirketlerin  tekliflerini düşürmeleri amacıyla 1 aylık süre verilmişti.

Milli Savunma Bakanı Vecdi Gönül, geçen ay yaptığı açıklamada, bir hedef  fiyatlarının olduğunu, hedef fiyata bir hayli yaklaşılmasına karşın, İcra  Komitesinin kabul edeceği ölçüde bir yaklaşımın olmadığını söylemişti''

Hürriyet gazetesinden alıntıdır. Mesajı Paylaş


Kritik helikopter ihalesi Sikorsky'nin

21 Nisan 2011
Helikopter ihalesi Sikorsky'nin
Milli Savunma Bakanı Vecdi Gönül, Genel Maksat Helikopter Projesi'ni ABD'li şirket Sikorsky'nin kazandığını açıkladı. İhale, İtalyan şirketi AgustaWestland ile Sikorsky arasında geçiyordu.

Sikorsky Türkiye'de T-70 Blackhawk tipi helikopterleri üretecek. Üretim TAI'nin Ankara'daki mevcut tesislerinde gerçekleştirilecek, üretim esnasında azami ölçüde yerli imkanlar kullanılacak.

Söz konusu helikopterler, muharebe sahasında personel ve malzeme naklinin  yanı sıra; insani yardım, doğal afetlerde arama-kurtarma, elektronik harbe karşı  koyma ile ambulans gibi özel görevlerde de kullanılabilecek.

Genel Maksat Helikopter Projesi, Türkiye'de genel maksat helikopter üretimi altyapısının kurulması ve Türk  Silahlı Kuvvetleri ile diğer kamu kurumlarının uzun vadeli helikopter ihtiyacının yerli üretimle karşılanması amacıyla oluşturuldu.

Proje kapsamında Jandarma Genel Komutanlığına 30, Kara Kuvvetleri  Komutanlığına 20, Hava Kuvvetleri Komutanlığına 6, Deniz Kuvvetleri Komutanlığına  6, Sahil Güvenlik Komutanlığına 6, Genelkurmay Elektronik Sistemler Komutanlığına  2, Özel Kuvvetler Komutanlığına 11, Emniyet Genel Müdürlüğüne 20, Çevre ve Orman  Bakanlığına 20 adet helikopter tedarik edilmesi planlanıyor.

1 AY EK SÜRE VERİLMİÞTİ

Geçen ay yapılan savunma  sanayi icra komitesi toplantısında, ABD'li şirket Sikorsky ile İtalyan şirketi  AgustaWestland tarafından verilen tekliflerin yeterli görülmemesi nedeniyle  müzakerelerin devam edilmesine karar verilmiş, söz konusu şirketlerin  tekliflerini düşürmeleri amacıyla 1 aylık süre verilmişti.

Milli Savunma Bakanı Vecdi Gönül, geçen ay yaptığı açıklamada, bir hedef  fiyatlarının olduğunu, hedef fiyata bir hayli yaklaşılmasına karşın, İcra  Komitesinin kabul edeceği ölçüde bir yaklaşımın olmadığını söylemişti.

http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/17607125.asp?gid=381 Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com


gövde , motor . aviyonikler ,görev  yazılımları , pervaneler , iniş takımları ve kaplajları biz üretecekmişiz ,  dahası varmı?  hayırlısı olsun. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz