Genel Maksat Helikopteri Projesi

Başlatan kosavalı1989, 06 Mayıs 2009, 20:21:48

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce SSM hangi sistemi seçecek?

Sikorsky - UH60
Agusta Westland- AW149
T70'te de lisans sorunu yaşanıyormuş...109 tane helikopter üretecektik ama 30/35 de kalacakmış üretim lisans sorunu nedeniyle galiba...

İbrahim sünnetçi , yeni üretim lisansının verilmediği söylemiş ....

Kaynak sormayın arıyorum.... ::) ::) ::) Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 31 Ekim 2023, 18:38:51
T70'te de lisans sorunu yaşanıyormuş...109 tane helikopter üretecektik ama 30/35 de kalacakmış üretim lisans sorunu nedeniyle galiba...

İbrahim sünnetçi , yeni üretim lisansının verilmediği söylemiş ....

Kaynak sormayın arıyorum.... ::) ::) ::)

T70 Kara kuşu olduğu için ve Gökbey de yetiştiği için şimdilik çok önemli değil. TF serisi turbofan motorlarla olan mesaimiz bitince, TS-3000/4000 turboşaft motoru ile olan mesaimiz başlar. O zaman T925 ete kemiğe bürünür ve bu dosya tamamen kapanır.

Denizcileştirilmiş helikopterlerde ise sıkıntı var. Mesajı Paylaş

Amerikan kongresine evangelist sapıklar hakim olursa olacağı budur.

Elon Musk for President. Mesajı Paylaş

Çok önemli değil. Gökbey yolda zaten. Motoru her şeyi bizim. İstediğin kadar üretip istediğin kuvvete ver, istediğin ülkeye sat.

11 ton sınıfı ağır nakliye helikopteri de geliyor. TF-6000 üzerinden yahut TS-1400 üzerinden gerek ATAK II'ye gerekse ağır sınıf nakliye helikopterine bir motorda geliştirebiliriz.

Açıkçası bize vermedikleri her şeyi bizim lehimize. 10 yıl sonra bu mal Amerikalılar bir bakacak Türkler her şeyi yapmış. Milyar Dolarlık pazarı elleriyle kaybetmişler. Kötü komşu insanı mal sahibi yaparmış. Teşekkürler Sam Amca bizi mal sahibi yaptın. 8) Mesajı Paylaş

ARCHANGEL99 kızıcak lakin ben şöyle 100 ton kaldırma kapasiteli bir dikey iniş kalkış yapabilen 4 motorlu bir araç düşünüyorum... Mesajı Paylaş

motorların her biri en az 50 60 bin libre kuru itki üretebilen motor ile.
Amaç:
    Cephede hasar alan tank türü araçların kısa sürede onarım merkezine nakli ve cephe gerisine en kısa sürede muharip gücün naklini sağlamakta kullanmak. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 31 Ekim 2023, 19:20:51
Alıntı yapılan: serkan1976 - 31 Ekim 2023, 18:38:51
T70'te de lisans sorunu yaşanıyormuş...109 tane helikopter üretecektik ama 30/35 de kalacakmış üretim lisans sorunu nedeniyle galiba...

İbrahim sünnetçi , yeni üretim lisansının verilmediği söylemiş ....

Kaynak sormayın arıyorum.... ::) ::) ::)

T70 Kara kuşu olduğu için ve Gökbey de yetiştiği için şimdilik çok önemli değil. TF serisi turbofan motorlarla olan mesaimiz bitince, TS-3000/4000 turboşaft motoru ile olan mesaimiz başlar. O zaman T925 ete kemiğe bürünür ve bu dosya tamamen kapanır.

Denizcileştirilmiş helikopterlerde ise sıkıntı var.
T70 Kara Kuşu. Doğru Sn Merzifonlu. Ama çok maksatlı ve ağır sınıf sayılacak bir kuş. Bizim de pat pat lardan kurtulmamız gereksinimimizin dışında zaten açık verdiğimiz bir helikopter sınıfı. Onun için 109 adet sipariş verilmişti. Gökbey bir ölçüde yardımcı olacaktır. Ama dediğiniz gibi denize uygun Seahawk ayarında ve ağırlığında helikopter açığımız var. T925'i  bir an önce denize uygun olarak imal etme çalışmalarına başlamamız lazım. Bize Orka torpido atacak, 35-50km menzilli Umtas-ER ve Çakır füzesi atacak ağır sınıf helikopter lazım.
Mesajı Paylaş

#557
Ben bu TS3000 helikopter motoru için TEİ&Kale ortaklığının başlaması gerektiğini düşünüyorum. TEİ'nin Ts1400 motoru temelinde geliştirilen TF6000 TF35000 gibi altyapıya sahip fakat TEİ'nin Ts1400'deki çekirdek kadronun testlerinden prototip üretimlerine kadar sorumluluk alacağı yüzde 80 işi Kale'nin yapacağı bir motor projesi güzel olabilir diye düşünüyorum.Bu sayede TEİ'de bulunan üretim ve tasarım teknolojileri de Kale'ye belli fiyat karşılığında aktarılmış olur. Bu sayede Türkiye'de 2 ciddi motor üreticisi de olur. Kale grubu başta bu maliyeti karşılayabilecek bütçeye ve kapasiteye sahip. Þu anki sıkışan ekonomide Ar-Ge ve Ür-Ge masraflarını karşılamaz ama  gelecekte üretilen motorlar üzerinden bu maliyeti devlet öderde. ASELSAN'ından TEİ'ye ordan STM'ye bütün şirketler bu kadar sıkışık bir takvimde iken Kale'nin sadece Arat motoru ile uğraşması bu kadar ihtiyaç duyulan yerde potansiyelin harcanması olur. Daha sonra Ts3000'den TP3000 motoru geliştirilip yerli ve milli ilk kargo uçağına adım bile olabilir. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Ağır sınıf deniz helikopteri bizim için çok ciddi şekilde önemli. Karada TSK genel olarak gayet iyi kapasitede fakat denizde büyük açık var. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

#559
TF-6000'in bizim için devrim olacağının bir kanıtı da helikopter projelerimizdeki sıkıntı...

Bizim acil 3000 hp sınıfı helikopter motoruna ihtiyacımız var...Ukrayna motoruyla bu açığı kapatmaya çalışıyoruz ama savaş dolayısıyla tedarik kanalları malum ayrıca  teknolojisi de eski bu motorun......

TEİ haklı olarak o kadar çok TF-6000/TF-35000 projesiyle boğulmuş durumdaki bu 3000 hp motor ihtiyacı gözden kaçıyor...Yarın bir gün ABD Ukrayna motoru tedariğine de taş koyar benden söylemesi...

Belki de Honeywell vb  turboşaft motorlar üzerine özelleşmiş bir şirket daha kurmalıyız...

Aslında bu işleri mutlaka özel şirketler kurarak , özel sektörü devreye sokarak halletmeliyiz...Devlet mantığıyla bu iş uzuyor ve gereksiz yük biniyor TEİ'ye...

Bakın denizcilik de bu iş özel tersane mantığı oldu  , helikopter motor veya güç sistemleri işini de Koç , Sabancı vs birilerine devretmek gerek... Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz