Genel Maksat Helikopteri Projesi

Başlatan kosavalı1989, 06 Mayıs 2009, 20:21:48

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce SSM hangi sistemi seçecek?

Sikorsky - UH60
Agusta Westland- AW149
Genel Maksat Helikopteri Projesi

Black Hawk S-70i'lerin merkez üssü Türkiye olacak

Black Hawk S-70i'deki yerli payı IDEF'te gerçekleşen anlaşmalar ile iyice artarken, yaşanan gelişmeler ve dile gelen vaatler ile Türkiye'nin geleceğin Black Hawk merkezi olması yönündeki beklentiler arttı.

IDEF 2009, Sikorsky'nin hem Black Hawk hususunda, hem de diğer alanlarda önemli Türkiye yatırımlarına sahne oldu.

Sikorsky International, Black Hawk helikopterlerinin transmisyon sistemlerini (şanzıman) tedarik etmek üzere Alp Havacılık'ı seçti. Fuarın ikinci gününde imzalanan mutabakata göre, Alp Havacılık tüm Black Hawk'ların güç aktarma sistemlerinin ana tedarikçisi olacak.

Sikorsky ve Alp Havacılık, IDEF 2009′da müşterek yatırımlarının 10. kuruluş yılını kutlarken, öte yandan Black Hawk'lar için önemli bir anlaşmanın da altına imza atıldı.

Anlaşmaya göre, Black Hawk helikopterleri transmisyonunun yetkili üreticisi Alp Havacılık olacak.

Black Hawk S-70i programında üretilecek tüm helikopterlerinin ana tedarikçisi olacak olan Alp Havacılık, Sikorsky'nin Avrupa'daki önemli bir ortağı haline gelecek. Sikorsky yetkililerinin deyimiyle "20 senelik güvenilir ortak" olan Alp Havacılık'ın yönetim kurulu başkanı olan Tuncay Alpata "Bu anlaşma Sikorsky'nin Türk Havacılık Endüstrisine ne kadar güvendiğinin bir göstergesidir" dedi ve söz konusu anlaşmanın helikopter rotor ve pallarına ait teknolojinin Türkiye'ye transferinde önemli rol oynayacağını vurguladı.

Türkiye Genel Maksat Helikopter Tedarik Projesindeki iki aday firmadan biri olan Sikorsky tarafından düzenlenen basın toplantısında konuşan Estill, şirketin faaliyetleri hakkında bilgi verdi. Sikorsky Aircraft Stratejik Ortaklıklar Başkan Yardımcısı Stephen Estill, S-70i helikopterlerinin Türkiye'de üretilmeye son derece uygun olduğunu belirterek, "Minimum 200 helikopteri ihraç pazarlarımız için Türkiye'den almayı vaat ediyoruz. Bu, Türkiye'deki şirketler için 8 milyar dolarlık bir iş hacmi yaratacaktır" dedi. Ortakları içerisinde Türkiye'nin da olması gerektiğini ve buna ihtiyaçlarını olduğunu söyleyen Estill, 2009 yılındaki temel hedeflerinin büyüme, mükemmeliyete ulaşma, teknolojik liderlik ve küreselleşme faaliyetleri olduğunu ifade etti.

Sikorsky'nin, sadece ürünlerini pazarlamak yerine, müşterileriyle bir ortaklık geliştirme ve işbirliğini uzun yıllara yayma stratejisi güttüğüne işaret eden Estill, Sikorsky'nin üretiminin yüzde 51′inin ABD dışında gerçekleştirildiğini, dış ülkelerin üretim kapasitesinin daha da artırılacağını anlattı. Nitekim, yine sitemizde ayrı bir başlık altında verdiğimiz haberde de duyurduğumuz üzere, Sikorsky Milsoft ile de önemli bir müşterek yatırımın temellerini atılarak bu hedefler somutlaştırdı. Estill: "Türkiye için T-70 blackhawk versiyonu, ihracat için S-70i versiyonu üretilebilir. Bu Türk şirketleri için 8 milyar dolarlık bir iş hacmi yaratacaktır. Türkiye Black Hawk'a büyük yatırım yapmıştır. Eğitimler de verilmiştir. Başka yerde yatırım yapmak yerine International Black Hawk'ımızı Türkiye'ye getirmekten yanayız. Helikopterlerin tamir ve bakımlarının da Türkiye'de yapılmasını sağlayabiliriz." diğerek planlar hakkında somut ayrıntı verdi.

IDEF'in ikinci gününde ardı ardına gerçekleşen imza törenlerinde ABD'nin Ankara Büyükelçisi James Jeffrey de vardı. Black Hawk imza töreni hakkında görüşlerini ifade eden Jeffrey, Irak'ın hem kuzeyindeki dağlarda, hem de güneyindeki çöllerde Sikorsky helikopterlerinin aktif şekilde başarıyla kullanıldığını kaydettikten sonra TAI'nin teslimatına da değinerek "Türkiye'de üretilen kuyruk konisi geçtiğimiz günlerde Polonya'ya ihraç edildi. Daha fazla da kuyruk konisi üreteceğiz. Yazılım konusunda da çalışmalarımız devam edecek" dedi.

Savunma Sanayii Müsteşarı Murat Bayar da, Türkiye'nin Sikorsky ile uzun yıllardır çalıştığını ve sadece tedarikçi ilişkisinin ötesinde bir ortaklıktan söz edilebileceğini belirterek, "İleriye baktığımızda daha derin ve güçlü işbirliği arzu ediyoruz ve Sikorsky de bu konuda adımlarını attı" diye konuştu.

TAI'den ilk teslimat

TAI'nin Polonya'da üretimde bulunan S-70i Black Hawk için gerçekleştirdiği ilk teslimatın kutlaması da IDEF'te gerçekleştirildi.  Sikorsky ile uzun yıllardır (15 yıl) ortaklık içerisinde bulunduklarını belirten TAI Genel Müdürü Muharrem Dörtkaşlı, Sikorsky ile birlikte yapılan iş hacminin birkaç 100 bin dolar ile başladığını, bu rakamın 3 yıl önce aylık 1 milyon dolara ulaşırken şimdi ise haftada 1 milyon dolara eriştiğine dikkat çekti. "Bu vizyonla devam edersek, günlük 1 milyon doları geçeceğini söyleyebiliriz" diğerek de gelecekteki iş birliklerinin sinyallerini verdi. Verilen bilgiler arasında ilk S-70i Black Hawk helikopterinin 2010 yılı sonunda teslim edilmesinin planlandığı ve yılda 36 adet üretilmesi beklenen bu ürünün TAI için önemli bir üretim payı yaratmasının beklendiği de vardı.

Seri numarası 001 olan kuyruk konisi Nisan sonunda TAI'nin Ankara tesislerinden yola çıktı ve Mayıs ayı başında ana gövdeye monte edildi.

S-70 serisi UH-60 Black Hawk helikopterleri dünyada 20 ülke ordusu tarafından kullanılıyor.

Türkiye, Sikorsky'nin önemli S-70 serisi kullanıcıları arasında yer alıyor ve pratikte halen Türk Kara- ve, Deniz Kuvvetleri ile Jandarma bünyesinde 105 adet S-70/S-70B helikopteri kullanımdadır.

Bu rakama Emniyet Genel Müdürülügü'nün Havacılık Dairesi'ne bağlı 5 adet Black Hawk dahil değildir. Dolayısıyla Türk güvenlik güçlerinin helikopter envanterinin hatırı sayılır bir kısmı, toplam 110 adet S-70 tipi helikopterden oluşmaktadır.





Genelkurmay Özel Kuvvetler Komutanlığı'na bağlı Sikorsky yapımı S-70D28 Black Hawk

http://www.savunmasanayi.net/black-hawk-s-70ilerin-merkez-ussu-turkiye-olacak/black-hawk-s-70ilerin-merkez-ussu-turkiye-olacak/ Mesajı Paylaş
  • Gösterim 216,907 
  • Yerli Hava Sistemleri ile İlgili Gelişmeler
  • 616 Yanıtlar



Güzel bir haber. Bu habere göre S-70 ile uzun yıllar uçacağız da diyebiliriz. Çok fazla kullanılan, kendini kanıtlamış :) bir helikopter için epey parça da üreteceğiz gibi. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

güzel bir haber.. insallah altyapimizi böyle anlasmalrnan daha iyi gelistiririz....ve kendi hava araclarini 100%  100 yapariz...

daha fazla güzel haberler okumak istiyorum Mesajı Paylaş

Keşke fuarda mokap'ını gördüğümüz T-149 hazır olsaydı. ben yinede t-149 taraftarıyım. bu işi öğreneceksek italyanlardan öğreneceğiz başka yolu yok. sikorsky firması s-70 lerin üretimini polonya' ya kaydırarak bence stratejik bir hata yaptı. şimdi bu hatadan nasıl döneriz diye yapmadık manevraları kalmadı. ama bana göre çok iyi bir strateji uygulamıyorlar. umarım t-149 kazanır.

saygılar... Mesajı Paylaş

T-149 kazanırsa ne kadar kullanıcısı var ki S-70'e göre? S-70 hem kendini kanıtlamış olması, hem de popüler olması açısından bakarsak çok daha fazla karlı değil mi? Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Bence ne kadar karlı olursa olsun T-149 seçilmeli...

Çünkü Blackhawklar ilk olarak 1978'de hizmete girdi.Yani 1970lerin tasarımı...

Ne kadar da başarılı olursa olsun eski bir sistem...

Þu yıllarda TSK'nın ihtiyacını karşılayabilir fakat orta vadede yetmeyebilir... Mesajı Paylaş


Ben Orta Asya'dan türeyen Anadolu'da büyüyen Avrupa içlerine yürüyen Türküm...

Alıntı yapılan: SKYWOLF - 08 Mayıs 2009, 14:05:32
T-149 kazanırsa ne kadar kullanıcısı var ki S-70'e göre? S-70 hem kendini kanıtlamış olması, hem de popüler olması açısından bakarsak çok daha fazla karlı değil mi?

zaten en büyük kullanıcısı biz olacağız. tsk nın envanterine girmiş hangi uluslararsı ürün satış başarısı yakalayamamış ki? bir de "uh serisi " helolar 10-15 yıliçinde değişecek o sınıfta senin bildiğin bir helo varmı? "s-70" helikopterinden bizde 100 civarı ve "as-532" sınıfı 50 civarı helo var. hepsi aynı sıınıftan "uh" serilerini ileride "ab-412" lerlemi değiştireceğiz?  dünyada 6-8ton arası bir ihtiyaç olduğunu düşünüyorum. "ab" sınıfı helolar hem çok eski dizaynlar, hemde artık güncellenmeleri gerekiyor. belki ileriki yıllarda ABD bile bu sınıfta ihtiyaç duyduğu heloları "T-149" dan karşılayabilir. unutmayınki ABD 100 ün üzerinde yanılmıyorsam "EC-145" sınıfı heloları, eurocopter lisansı ile ABD de üretiyor. biz her işi "s-70" ile yapamayız. bize teklif edilen S-70 gelişmiş güncel verisyonda değil. onu zaten ABDiçin üretiyor. Hatada burada başlıyur. yakın zamanda S-70 lerimizi motor da dahil modernize etmemiz gerekiyor.

Artık helo konusunda bir şeyler yapmak istiyorsak da, elimizi taşın altına sokabilmeliyiz. yolcu uçaklarında ve savaş uçaklarında tren kaçtı ama helikopter konusunda çok şeyler yapılabilir. bir zamanlar Agusta' nın yaptığı gibi yapılıp ki, onlar "Bell" ile "AB" serisi heliopterleri ve boeingle "ch-47" serisi helikopterleri senelerce ürettiler ama iyi bir planlamayla, şimdi kendi dizaynlarını dünyaya satıyorlar. bizde neden aynı yol izlenmesin ki, bu yönde AW yöneticilerinin teklifleri var.

saygılar... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: T-129 - 08 Mayıs 2009, 14:45:36
Bence ne kadar karlı olursa olsun T-149 seçilmeli...

Çünkü Blackhawklar ilk olarak 1978'de hizmete girdi.Yani 1970lerin tasarımı...

Ne kadar da başarılı olursa olsun eski bir sistem...

Þu yıllarda TSK'nın ihtiyacını karşılayabilir fakat orta vadede yetmeyebilir...

1970'lerin tasarımı olmasına rağmen kendisini sürekli güncelleyen bir sistem. Çok ilginçtir ki kendisinden şikayeti olan hiçbir kullanıcı da yok bildiğim kadarıyla. Yeni sistemlerle bugün kullanılan yeni S-70 modelleri arasında nasıl bir fark var?

T-149 S-70'in görevlerini yerine getirebilecek kapasiteye sahip mi? Yoksa sadece görüntüden mi ibaret? T-149 benim için kapalı bir kutu. İşe yarayabilir de, hayal kırıklığı yaratabilir de...

Ayrıca TAI Genel Müdürünün söyledikleri de ortada. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Temmuz ayının başında düzenlenecek olan Savunma Sanayii İcra Komitesi'nde karara bağlanması beklenen Genel Maksat Helikopter Tedarik Projesi'nde yarış iyice kızıştı. İtalyan helikopter üreticisi AgustaWestland, yarışın diğer tarafı Sikorsky'nin Türk savunma sanayisine 8 milyar dolarlık iş payı verme taahhüdüne karşı, Türkiye için özel olarak tasarladığı TUHP149 helikopterinde birlikte geliştirme, üretim ve teslimatı kapsayan eşitler arası ortaklık önerisiyle gündeme oturdu.

AgustaWestlan'ın önerisine göre, IDEF 2009'da ilk kez birebir ölçekli modeli sergilenen TUHP149'un seçilmesi halinde, Türkiye, üretilecek helikopterin tüm ihracat haklarına sahip olacak. Bu, TUHP149'un, ATAK Programı kapsamında üretilen T129 helikopterlerinde olduğu gibi dünya pazarında Türk imzasıyla satılması anlamına geliyor.

Paris'te devam eden Le Bourget Havacılık Fuarı'nda yaptığı açıklamada TUHP149'un orta sınıf genel maksat helikopter kategorisin en yeni ve modern helikopteri olacağının altını çizen AgustaWestland CEO'su Giuseppe Orsi şunları söyledi:

"Hâlihazırda bu kategoride 8000'in üzerinde helikopter uçuyor. Önümüzdeki 30 yıllık süreçte bunların tamamına yakını yenilenecek. Bunun anlamı, sınıfının en yeni helikopterine sahip olan Türkiye'nin, yaklaşık 16 milyar dolarlık bir pazarın öncülerinden biri olması demek. Daha önce de söyledik: Türkiye'ye helikopter satmayı teklif etmiyoruz. Geleceği parlak bir pazarın en yeni helikopterini birlikte tasarlamayı, geliştirmeyi ve satmayı teklif ediyoruz".

AgustaWestland'dan Eşitler Arası Ortaklık Önerisi

AgustaWestland, toplam 109 helikopteri kapsayan bu ihalede, Sikorsky'den farklı olarak Türkiye'ye, TUHP149'un parça üretimi veya bazı bölümlerinin tasarımını değil, helikopterler için tasarım, geliştirme, üretim ve teslimatı da içeren bir ortaklık teklif ediyor. Teklife göre TUHP149'un, TUSAÞ tesislerinde kurulacak yeni bir fabrikada üretilmesi, helikopter motorunun da TEI'de yapılacak yeni yatırımlarla karşılanması öngörülüyor. TUHP149'a ilişkin tasarım ve üretme sürecinde ASELSAN, ROKETSAN ve HAVELSAN gibi firmalarımızın da aktif katılımı söz konusu.

Muharebe sırasında personel ve malzeme naklinin yanı sıra insani yardım, doğal afetlerde arama-kurtarma, elektronik harbe karşı koyma ile ambulans gibi özel görevlerde de kullanılabilecek genel maksat helikopterleri için başlangıçta 78 adet olarak planlanan tedarik edilecek helikopter sayısı; Emniyet Genel Müdürlüğü için 20, Özel Kuvvetler Komutanlığı için de 11 adet ek talebin gelmesiyle 109'a yükselmişti.

Kısaca TUHP149

Modern muharebe sahasının gereklerine uygun olarak tasarlanması öngörülen TUHP149, tam entegre görev ekipmanlarına ve kritik sistemlere sahip bir açık sistem mimarisi ile donatılmış, tam dijital bir helikopter olacak. Bu paralelde pilotların iş yükünü azaltarak göreve yoğunlaşabilmelerini sağlayacak 4 eksenli bir otomatik pilot sistemi ve modern bir helikopterin olmazsa olmazı glass kokpit de helikopterin donanımları arasında yer alıyor.

Açık mimari tasarımı sayesinde, kullanıcı ihtiyaçları doğrultusunda gerek mevcut gerekse potansiyel rollere uygun olarak modifiye edilmeye müsait bir alt yapıya sahip olması düşünülen TUHP149'un gelişmiş sensörleri ile iletişim ve veri paylaşım sistemleri uçuş ekibine yüksek durumsal farkındalık sağlayacak.

Her türlü hava koşulunda gece ve gündüz görev yapabilmesi için, gece görüş sistemlerine uyumlu bir kokpit, opsiyonel olarak buzlanma koruması, FLIR sistemi, lazer engelleme sistemi ve tarama radarı gibi alt sistemlerle de donatılacak olmasının yanı sıra akustik, görsel ve kızıl ötesi izlerinin de düşürülmesi TUHP149'un beka kabiliyetini önemli ölçüde arttıracak. Balistik korumalı, yüksek verimlilikli 5 palli kompozit ana rotor ve 4 palli kuyruk rotorunun helikoptere yüksek hızlı ve düşük sarsıntılı bir seyir sağlaması bekleniyor.

Azami kalkış ağırlığı 8,1 ton olarak öngörülen TUHP149'un havadan yere füzeler, roketatarlar, harici makineli tüfek üniteleri gibi çeşitli silah sistemleri ile donatılabilmesi de düşünülüyor.


Kaynak:http://www.milscint.com/haberdetay.asp?haberid=1220&hid=3
Mesajı Paylaş

SSİK 1 Temmuzda toplanacak...

Büyük ihtimalle de hava savunma ve genel maksat helikopteri projesini sonuçlandıracaklar...

İnşallah S-400 ve AW149 seçilir... Mesajı Paylaş


Ben Orta Asya'dan türeyen Anadolu'da büyüyen Avrupa içlerine yürüyen Türküm...


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz