T-129 ATAK PROJESİ

Başlatan kosavalı1989, 08 Mayıs 2009, 16:52:37

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

T-129 ATAK PROJESİ

Bir Finmeccanica yan firması olan Selex Galileo, Türk Silahlı Kuvvetleri envanterine girecek olan T-129 Taktik Taarruz Taktik Keşif (ATAK) helikopterlerine Hava Aracı İzleme Sistemi (Air Vehicle Monitoring System: AVMS)  sağlamak üzere seçildi.

Mürettebat - Bakım Birimi ve Cihaz arasında bilgi iletişimi sağlayacak olan AVMS izleme sistemi aşağıdaki bileşenlerden oluşuyor:

– Hava aracı sistem ara birimi, veri aktarma, durum izleme ve ikaz yönetimi
– Bakım bilgisi yönetimi
– Çekirdek veri kontrol ünitesi bilgi yönetimi
– Mürettebat için bilgi görselleştirme ana ünitesi
– Opsiyonel olarak grafik ünitesi çıkış yönetimi

Þu an T-129′larda kullanılacak AVMS'lerin tasarımında son safhaya ulaşılmıştır ve ilk AVMS prototipinin 2009 ortasında T-129 üzerinde deneneceği ön görülmektedir. Kontrata göre 7 adet prototip imal edilip teslim edildikten sonra 2011 ve 2016 yılları arasında 48 adet AVMS imalatı ve teslimatı gerçekleştirilecektir.

http://www.savunmasanayi.net/selex-galileo-atak-projesine-dahil-oldu/selex-galileo-atak-projesine-dahil-oldu/ Mesajı Paylaş
  • Gösterim 710,038 
  • Yerli Hava Sistemleri ile İlgili Gelişmeler
  • 1937 Yanıtlar



Sayın Kosovalı,mümkünse kaynak eklermisiniz. Mesajı Paylaş

#2
Türkiye'nin taarruz helikopteri T-129 ilk deneme uçuşunu 28 Eylül'de Milano'da yapacak.

Yaklaşık 13 yıllık serüven, "mutlu son"a ulaşmak üzere...

Türkiye'nin uzun yıllar sonra sonuçlandırabildiği taarruz-taktik-keşif helikopteri projesi kapsamında üretilen ilk helikopter deneme uçuşunu 28 Eylülde Milano'da yapacak.

Yaklaşık 13 yıl önce açılan ihale 2007 yılında sonlandırılabildi ve İtalyan-İngiliz ortaklığı Agusta Westland firmasının üretimi olan A-129 Mangusta'da karar kılındı.

Projeye ASELSAN, TUSAÞ, ROKETSAN gibi milli savunma sanayi kuruluşları da dahil edilerek "azami yerli katkı" hedeflendi.

İki yıldır süren üretim çalışmaları önemli bir aşamaya geldi ve prototip ortaya çıktı.

T-129 adıyla üretilecek helikopterlerin prototipi ilk uçuşunu 28 Eylülde İtalya'nın Milano kentinde gerçekleştirecek.

Proje kapsamında toplam 50 helikopter üretilecek. Gerek görülürse bu sayıya 40 helikopter daha ilave edilecek.

Türkiye'nin milli savunma sanayi kuruluşu TUSAÞ, helikopterlerin gövde üretimi, nihai montaj ve uçuş işlemleri konusunda dünyadaki tek kaynak konumuna geldi.

TUSAÞ ayrıca helikopterlerin İtalya ve İngiltere dışındaki tüm ülkelere satış hakkına da sahip.

.
Kaynak/Devamı: http://www.trt.gov.tr/Haber/HaberDetay.aspx?HaberKodu=9d2e1c3a-92a3-4f48-8b85-04b57d80ab7c
Mesajı Paylaş

Türk Silahlı Kuvvetlerinin acil ihtiyacını karşılayacak 3 milyar dolarlık taaruz helikopteri T-129, 28 Eylül'de ilk uçuşunu gerçekleştirecek.


Kara Kuvvetleri Komutanlığı'nın (KKK) talebi doğrultusunda T-800 tipi güçlendirilmiş yeni motor ile yapılacak testlerde, helikopterin zorlu şartlara uygunluğu denenecek. Milano'da gerçekleşecek testleri Savunma Sanayii Müsteşarı Murad Bayar'ın ve KKK'dan üst düzey bazı generallerin de izlemesi planlanıyor.

51 helikopterin yaklaşık 3 milyar dolara mal olması planlanıyor. Helikopterin üretimi sona erdiği zaman Türkiye, T-129 helikopterlerinin tek kaynak üretici ülkesi haline gelecek ve hem İtalyan ordusuna hem diğer talep eden ülkelere üretim Türkiye'den sağlanacak. Daha önce Pakistan, Malezya ve Ürdün'ün de Türkiye'nin üreteceği saldırı helikopterlerinden alacaklarını açıklamıştı. Helikopterin üçüncü ülkelere satışı, motorun sahibi ABD'nin ve lisans sahibi İtalyanların iznine tabi olacak.

TAI - AgustaWestland ve Aselsan üretim sözleşmesine göre Haziran 2013'e kadar sertifikalı ilk prototip gelişecek ve seri üretim başlayacak. KKK talep ederse 41 adet daha üretilecek.

Maksimum milli katkı

TUSAÞ, Aselsan ve Roketsan T-129 projesinde önemli sorumluluklar üstlendi. Aselsan iş payı olarak 700 milyon dolar, TUSAÞ ise 556 milyon dolar alacak. Helikopterlere Roketsan imali güdümlü füzeler takılacak. Ar-Ge 2004 projesi kapsamında helikopterin görev bilgisayarı ve yazılımları ise milli olacak.
T-129 daha güçlü ve etkili olacak
A-129'un geliştirilmiş versiyonu olan T-129 helikopterinde eskisinden çok daha güçlü motor kullanılacak.
Bu sayede çok daha fazla ağırlığa rağmen helikopter sıcak mevsimlerde yüksek irtifaya çıkacak.
T-129, 12 adet Hellfire adlı havadan karaya anti-tank füzesi taşıyacak, uçaksavar füzesi Stinger atabilecek.
Yeni geliştirilen radarı ile hem kara hem deniz hedeflerini en az 30 km mesafeden saptayacak.
Roketsan üretimi Cirit anti-tank füzeleri de helikopterde kullanılacak.


Kaynak....Hürriyet Web Sitesi Mesajı Paylaş

Pek işe yarayacağına inanamıyorum ama hadi bakalım bi uçsun görelim  ??? Mesajı Paylaş


Bence çok işimize yarayacak. Elimizdeki AH-1P ve AH-1S Cobra modellerinden çok daha iyi olacağı kesin. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Alıntı yapılan: SKYWOLF - 24 Eylül 2009, 00:47:22
Bence çok işimize yarayacak. Elimizdeki AH-1P ve AH-1S Cobra modellerinden çok daha iyi olacağı kesin.

Aynen katılıyorum..En azından saldırı helikopteri konusunda sürekli ağız kokusu çekmek zorunda kalmayacağız. Mesajı Paylaş

Türkiye'nin taarruz helikopteri projesi (Atak)
Türk Silahlı Kuvvetlerinin (TSK) taarruz helikopteri ihtiyacını karşılaması beklenen ve Türkiye'nin 12 yıllık ihale süreci sonucunda karar verilen T-129 taarruz helikopterlerinin test niteliğindeki ilk gösteri uçuşu, 28 Eylül Pazartesi günü İtalya'nın Milano kentinde gerçekleştirilecek.
Milano'daki test uçuşu törenine, Savunma Sanayi Müsteşarı Murad Bayar ile üst düzey askeri yetkililerin katılması bekleniyor.
AA muhabirinin edindiği bilgiye göre, T129 ATAK helikopteri üzerinde, ABD'nin Comanche taarruz helikopter programı için geliştirilmiş olan güçlendirilmiş CTS8004A motoru kullanılacak.
Milano'daki gösteri uçuşunda, T129'ların değişik iklim ve hava koşullarına uygunluğu da test edilecek.
EN GÜÇLÜ HELİKOPTER MOTORUNA SAHİP OLACAK
İtalyan A-129 helikopterlerinin geliştirilmiş bir versiyonu olan T-129, en güçlü motor olarak kabul edilen CTS8004A motoru ile yüksek sıcaklıkta ve yüksek irtifada uçabilme yeteneğine sahip olacak.  CTS8004A motoru, Irak ve Afganistan'daki tüm coğrafi ve iklim koşullarında hareket edebilecek şekilde geliştirilmişti.  T129 ATAK helikopteri üzerinde kullanılacak CTS8004A olarak tanımlanan motorun, Amerikan Honeywell ve İngiliz Rolls Royce firmalarının ortak girişimi olan LHTEC firması tarafından ABD'nin Comanche taarruz helikopter programı için geliştirildi.
CTS8004A motoru, 75 bin saatlik komponent ve 15 bin saatlik geliştirme testinin ardından 1993 yılında Amerikan Sivil Havacılık Otoritesi FAA tarafından sertifikaya sahip oldu.
Daha sonra İngilizlerin Super Lynx helikopterlerine takılarak performansı test edilen bu motorun, özellikle yüksek sıcaklık ve irtifa koşullarında performans gerektiren durumlara özel olarak, düşük yakıt harcaması ve düşük bakım masrafları hedeflenerek üretildi.
"Türkiye'nin ihtiyacı olan motor" olarak tanımlanan CTS8004A motoru, halihazırda dünya üzerinde 4 değişik ülkede kullanılıyor.
"MİLLİ NİTELİKTE BİR HELİKOPTER"
İtalyan, Agusta Westland firması ile ortak geliştirilecek olan T129, Türkiye'de ilk defa milli görev bilgisayarı ve yazılımları geliştirilen, Türkiye'ye ait aviyonik ve silah sistemleri entegre edilecek ve nihai üretim hattı TUSAÞ'da olacak bir taarruz helikopteri projesi unvanını taşıyacak.  Milli görev bilgisayarı ve yazılımları, 300'e yakın Türk mühendisinin üç sene içinde gerçekleştirdiği proje kapsamında geliştirildi ve bir taarruz helikopteri üzerinde uçuş ve atış testleri başarıyla gerçekleştirildi.  ATAK helikopteri projesinde dünyanın en büyük 3 helikopter firmasından birisi olarak kabul edilen Agusta Westland firması, dünyanın en büyük savunma şirketlerinden olan Finmeccanica grubuna bağlı olarak çalışıyor.  Türk sanayine en fazla katılım imkanı sağlayan (ASELSAN'ın proje kapsamındaki iş payı 700 milyon dolar, TUSAÞ'ın 556 milyon dolar) T-129, helikopterin tamamen milli yazılım ve görev bilgisayarıyla entegre edildiği, ROKETSAN tarafından imal edilen güdümlü füzelerle donatılacak ve en fazla off-set taahhüdü veren (yaklaşık 1 milyar dolar sanayiye ilave iş potansiyeli), helikopterin üçüncü ülkelere pazarlanması imkanları da bulunuyor.  Türkiye, T-129 helikopterlerinin tek üretici ülkesi konumunda olacak.  T-129 helikopterleriyle, Birleşik Arap Emirlikleri, Malezya, Ürdün ve Pakistan gibi ülkeler ilgileniyorlar.
HELİKOPTERİN PERFORMANSI
Geliştirilmiş T-129'un bir önceki versiyonu A129 helikopteri, ATAK programı kapsamında iki kez TSK pilotları tarafından kapsamlı olarak test edildi.
Bu helikopterler, Antalya'nın batısındaki dağlık arazide (bu bölge tüm Türkiye taranarak bulunmuş en sıcak ve en yüksek arazi kesimi olarak kabul ediliyor) 6 bin feet irtifa (yüksek irtifa) ve 30 derecede (yüksek sıcaklık) helikopterin yeni motor ve tam görev yüküyle başarılı bir şekilde test uçuşları tamamlandı.
HELİKOPTER ÜRETİMİ, BİR ÜLKENİN DEĞİL, ÇOK ULUSLU YAPILIYOR
Dünya genelinde helikopter üreticilerinin hiçbiri motorlarını kendileri üretmemekte olup, bu alanda uzman, GE, Rolls Royce gibi sayılı firmalardan satın alıyor.
Helikopter üreticileri için en kritik hususlar dişli kutusu, aktarma organları ve pervane olarak kabul ediliyor ve helikopter firmaları, bu sistemleri kendileri üretiyor.
Seyrüsefer sistemleri, haberleşme sistemleri, top sistemi, roket ve füzeler, nişangah sistemi, hidrolik ve pnömatik komponentler, kokpitte kullanılan tüm göstergeler, iniş takımları, koltuklar ve sayılamayan daha bir çok komponentin helikopter üreticisi firma tarafından üretilmezken, her biri alanında uzman, işini en maliyet etkin şekilde yapan alt yapımcılar tarafından üretilerek helikopter üreticisi firmaya teslim ediliyor.
TAKVİM VE ÖDEME ÞARTLARIT-129 Projesi kapsamında ilk helikopterin uçuşu, (2008 temel alındığında) 32. ayda, ilk teslimatın ise test programlarının tamamlanması sonrasında 60. ayda gerçekleştirileceği belirtilmişti.
Havacılık projelerinde hazır raftaki ürünlerin bile üç yıldan önce teslim edilemediği düşünüldüğünde tamamen milli yazılım, aviyonik ve silah sistemlerinin entegrasyonunu içeren ATAK Projesi kapsamında 5 yıllık bir teslimat takvimi (2013) bulunuyor.
Projede, ilk helikopter teslimatına kadar proje bedelinin yüzde 50'den azının ödenmesinin, kalan bedelin ise helikopter teslimatlarıyla gerçekleşmesi öngörülüyor.
İlk prototipi 2013 yılında üretilmeye başlanacak olan T129 helikopterlerinden, Kara Kuvvetleri Komutanlığına, 51 adet kesin, 41 adet opsiyonel helikopter temin edilecek.


Kaynak..Milliyet Web Sitesi Mesajı Paylaş

Bugün büyük gün. Bakalım güzel haberler gelecek mi?  :D Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz