T-129 ATAK PROJESİ

Başlatan kosavalı1989, 08 Mayıs 2009, 16:52:37

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Jandarma Genel Komutanlığı, ilave TUSAÞ T129 ATAK Taarruz ve Taktik Keşif Helikopteri siparişinde bulundu. Jandarma'ya, şu ana kadar 6 adet  T129 ATAK teslim edilmişti.

T.C. Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii Başkanlığı (SSB) tarafından başlatılan projeye binaen Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A.Þ. (TUSAÞ) ana yükleniciliğinde geliştirilen T129 ATAK Taarruz ve Taktik Keşif Helikopteri, 2014 yılından beri Türk Silahlı Kuvvetleri'ne hizmet ediyor. İçişleri Bakanlığı ise geçtiğimiz yıllarda; Jandarma Genel Komutanlığı için 18 adet, Emniyet Genel Müdürlüğü için ise 9 adet T129 ATAK siparişinde bulunmuştu. TUSAÞ tarafından şu ana kadar Jandarma Genel Komutanlığı'na 6 adet, Emniyet Genel Komutanlığı'na ise 1 veyahut 2 adet T129 ATAK teslim edildi.



Edinilen bilgiye göre; Jandarma Genel Komutanlığı, 'Jandarma Genel Komutanlığı Taarruz Helikopteri Projesi' kapsamında ilave siparişte bulundu. İlave sipariş ile birlikte Jandarma, 18 adet yerine toplam 24 adet T129 ATAK helikopterine sahip olacak. Jandarma'ya teslim edilen ilk 6 adet ATAK, FAZ-I konfigürasyonundayken; yeni teslim edilecek helikopterlerin ise FAZ-II konfigürasyonunda olacağı tahmin ediliyor.

TUSAÞ tarafından şu ana kadar 65 adetten fazla T129 ATAK Taarruz ve Taktik Keşif Helikopteri üretildi. Halihazırda; Türk Kara Kuvvetleri'nin 59'u kesin 32'si opsiyonel toplam 91 adet, İçişleri Bakanlığı'nın ise en az 33 adet ATAK siparişi bulunmakta.

https://www.savunmasanayist.com/jandarma-tusas-t129-atak-siparisi/ Mesajı Paylaş

Cumhurbaşkanlığı Sözcüsü İbrahim Kalın, Bloomberg haber sitesiyle yaptığı röportajda, "ABD, Pakistan'a yapmayı planladığımız savaş helikopteri satışını engelledi. Bu muhtemelen söz konusu ihalenin Çin'e gitmesine neden olacak ve burada kaybeden ABD olacak." açıklamasında bulundu.



Pakistan ile Türk Havacılık ve Uzay Sanayii TUSAÞ, toplamda 30 adet helikopter için anlaşmaya varmıştı. Platforma güç veren Honeywell üretimi LHTEC CTS800-4A turboşaft motorlarının lisansına yönelik ise ABD'den resmi onayın gelmesi bekleniyordu. TUSAÞ anlaşma ile lojistik, yedek parça, eğitim ve mühimmat alanında da Pakistan ile çalışmayı planlıyordu.

https://www.c4defence.com/pakistanin-t129larini-abd-engelledi/

İlk kez resmi bir yetkili ABD'nin Pakistan'a ATAK satışını engellediğini açıklamış oldu. Þimdiye kadarki açıklamalarda ABD'den motorlar için onay beklendiği belirtiliyordu. Mesajı Paylaş

Hal böyleyken mesela neden Hürjet için Amerikan motoru düşünüyoruz? Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Alıntı yapılan: SKYWOLF - 09 Mart 2021, 08:11:37
Hal böyleyken mesela neden Hürjet için Amerikan motoru düşünüyoruz?

Dogru noktaya parmak bastiniz Sn SKYWOLF. Gercekten de  su anki duruma bakarak ilerisi yillar icin kesin soz soylemek bir az erken ancak bir de gercek vardir ki ABD nin ulkemize ambargo ve kisitlama uygulamasi artik aliskanlik olmus yani ileride de muhtemelen bu araci kullanmaktan cekinmiyecek.

Boyle bir durumda baska alternatif motorlara da bastan bakmak yaninda belki de iki prototip uzerinde degisik motor uygulamasi denenmesi mumkun ise daha guvenilir olur bizler icin. "Ta ki bir gun kendi motorumuz hazir olanan dek " RR veya belki Leonardo dan bu konuda destek istenilebilir sayet yapilmamis ise.
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: metin62 - 09 Mart 2021, 09:59:43
Alıntı yapılan: SKYWOLF - 09 Mart 2021, 08:11:37
Hal böyleyken mesela neden Hürjet için Amerikan motoru düşünüyoruz?

Dogru noktaya parmak bastiniz Sn SKYWOLF. Gercekten de  su anki duruma bakarak ilerisi yillar icin kesin soz soylemek bir az erken ancak bir de gercek vardir ki ABD nin ulkemize ambargo ve kisitlama uygulamasi artik aliskanlik olmus yani ileride de muhtemelen bu araci kullanmaktan cekinmiyecek.

Boyle bir durumda baska alternatif motorlara da bastan bakmak yaninda belki de iki prototip uzerinde degisik motor uygulamasi denenmesi mumkun ise daha guvenilir olur bizler icin. "Ta ki bir gun kendi motorumuz hazir olanan dek " RR veya belki Leonardo dan bu konuda destek istenilebilir sayet yapilmamis ise.


Her ne kadar Amerikan motorunu prototipler ve ilk seri üretim için istiyor olsak da, bu kısımda da aksaklıklarla karşılaşmamız olası. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Motor yapmak kolay değil. TS1400 yapıldı. 15-20kg daha ağır LHTech motorundan. Testlerde ısınma ve yüksek ses problemi ile karşılaşılmış haberleri dolanıyor medyada. Bu motorun oturup kullanılır hale gelmesi yıllar alacak. Biz MMU için turbofan motor yapma sevdasındayız. Bu da zamana dayalı bir proje. G. Kore neden ABD malını seçti? Bizde aynı şekilde GE motorunu prototiplere uygulayacağız. Bence yanlış adım. ABD buna taş koyacaktır ileri tarihlerde. GE'den f110 motorunun lisans altı üretimi için garanti alınmadıkça bu işe soyunmamak gerekirdi. Doğru olanı RR ile lisanslı üretim ve bu arada kendi özgün motorumuzu geliştirmek idi. Mesajı Paylaş

#1576
Bu işi kökünden bitirmek farz oldu.

Bu iş tıpkı Altay'ın seri üretimde MTU yedek motorlarına muhtaç kaldığımız gibi devam edecek...

F-16'lardan kalan F-110 motorları da MMU seri üretiminde kullanılır artık



Mesajı Paylaş

Yine aynı durumlar. Platformu bi yapalım, motora sonra bakarız.

Bir de inatla batı motoru. Neden bi rus motoru denenmiyor. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 09 Mart 2021, 16:34:20
Motor yapmak kolay değil. TS1400 yapıldı. 15-20kg daha ağır LHTech motorundan. Testlerde ısınma ve yüksek ses problemi ile karşılaşılmış haberleri dolanıyor medyada.

Sayın Yaşar; Isınma ve ses yani titreşim problemi (eğer gerçekten öyle bir sorun varsa) motordan kaynaklanmıyor. Öyle olsaydı yer testlerinde tespit edilirdi. Peki niye oluyor? Çok basit: Motor+aktarma ilk defa birlikte çalıştırılıyor. Birbirleri ile uyumlu hale getirilmeleri gerekiyor. Endişe edecek bir durum yok, halledilir. ;)

Ama muadilinden 15-20 kg ağır olacaktır, ona şimdilik yapacak bir şey yok. Metalurjide alınacak mesafeler var daha...

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bence F-404 seçmek isabetli bir tercih olmuş. İhraç etmedikçe ve özellikle sadece eğitim uçağı olarak kullandıkça bir sorun çıkacağını sanmıyorum.

Hem ayrıca, F110 muadiline giden yolda ara bir turbofan tasarlamak ve üretmek gerekecek. O motor için F-404 bir nevi mihenk taşı olacaktır. Unutmayın ki, F-110 motoru F-404'ten türetildi. Mesajı Paylaş

CAATSA ambargosu varken , VLS bile alamıyorken F-404 motorunu nasıl alacaksınız onu da ben anlayamadım ....

Ben Hürjet  prototipleri için F-404 motorunun geleceğini  zannetmiyorum...

Bu sadece GE sitesinde çıkmış bir görsele dayanıyor...Sayın Avcı göstermişti resmi... Bu şirketin görseli ABD hükümeti asla F-404 motorunu bize göndermez...

F-110 motoru CAATSA önce alındı , şu an F-404 motorunu asla vermez ABD bize...Zaten resmi ağızlardan da bu motorun geleceği açıklanmadı...

Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz