T-129 ATAK PROJESİ

Başlatan kosavalı1989, 08 Mayıs 2009, 16:52:37

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#1590
Alıntı yapılan: Alpars - 11 Mart 2021, 07:20:14
Ses ve ısınma, demek ki motor yüke binince biraz zorlandı.

Adamlar işi bilmiyor ve yerdeyken hep boşta test ettiler demek motoru? Hiç yük altında test etmeyi akıl edemediler ha?

Açıklanmış şeyi okumadan yorum yapıyorsunuz. Ses ve ısı sorununun nedeni motorun ilk defa yük altında çalıştırılmış olması değildir. Motor ve aktarma'nın platform üzerinde ilk defa beraber çalıştırılmış olmasıdır.

Her platformun kendine has titreşim frekansları olduğu için, bu uyum yerde sağlanamaz. Mutlaka platform üzerinde sağlanmak zorundadır. Mesajı Paylaş

#1591
Alıntı yapılan: serkan1976 - 15 Mart 2021, 21:50:13
Ben TS-1400 motorumuzun T-129 üzerinde de iyi performans sergileyeceğine inanıyorum...
Sn serkan1976,
Bu inancınız teknik bir veriye mi dayanıyor? Yoksa içgüdüsel bir duygu mu?
T-129 üzerinde "de" derken , bu motorun Gökbey'de iyi performans verdiği henüz tesbit edilmedi ki.
Sn Mahmut Akşit dahi seri üretime kadar 3-4 yıl zaman verdi.
Mutlaka seri üretime kadar motorda ne kadar "bug" varsa giderip isterlere uygun bir motoru hazır edeceklerdir. Zor olanı motoru yapmaktı. Bu yapıldıktan sonra gerisi gelir. Ama bu bir süreç. Sabır ve zamana ihtiyaç var.
https://www.defenceturk.net/ikinci-tei-ts1400-motorunun-imalati-tamamlandi-seri-uretim-2024te
Sn Altaylı'nın , Sn Kotil'le yaptığı röportajı dinledim; ts1400 motorunu atak129'da deniyoruz demedi. "C4 defence" bunu nereden öğrenmiş acaba? Mesajı Paylaş

Sadece C4'de verilen bir demece dayanıyor...Þimdi Fatih Altay'lı programını siz söyleyince dinledim.Bu yönde bir şey söylemedi KOTİL...

Bildiğimiz ve kesin olan TS-1400 motorlarının TUSAÞ'ta Gökbey'e takılmaya çalışıldığı...

Gökbey ; prototiplerinde T-129 motoruyla uçuyor . Mantıken Gökbey'e takılacak TS-1400'lerin de T-129'lara uyması gerekmez mi?
Mesajı Paylaş

#1593
Gerekmez. Gökbey altyapısını kullanacak olan saldırı helikopterine daha kısa sürede entegre edilir diyelim. T129'a değil.

Bizimkilerin, Gökbeyle uğraşırken araya T129'u da sıkıştırmasını ve TS-1400 ile aktarmasını ona entegre etmekle uğraşacaklarını sanmıyorum doğrusu.

T-129 işini kökten iptal etmek ve Pakistan'a Gökbey üzerinden geliştirilecek yeni bir platform teklif etmek bana daha mantıklı görünüyor. Mesajı Paylaş

T-629'u mu kastediyorsunuz?
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 16 Mart 2021, 20:46:58
T-629'u mu kastediyorsunuz?

Evet ama insansız ve elektrikli olan oyuncaktan değil.  :) Normal helikopter olanından. T-129 Atakta geliştirmeler için gövdede yer de kalmadı. Pakistanlılar OK verecektir. Becerebilirsek paranın hemen tamamı bizde kalır.

Yüksek rakımda T-129 ile alınan performansı bununla da alabilmeliyiz. O olmazsa olmaz. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: merzifonlu - 16 Mart 2021, 03:20:16
Alıntı yapılan: Alpars - 11 Mart 2021, 07:20:14
Ses ve ısınma, demek ki motor yüke binince biraz zorlandı.

Adamlar işi bilmiyor ve yerdeyken hep boşta test ettiler demek motoru? Hiç yük altında test etmeyi akıl edemediler ha?

Açıklanmış şeyi okumadan yorum yapıyorsunuz. Ses ve ısı sorununun nedeni motorun ilk defa yük altında çalıştırılmış olması değildir. Motor ve aktarma'nın platform üzerinde ilk defa beraber çalıştırılmış olmasıdır.

Her platformun kendine has titreşim frekansları olduğu için, bu uyum yerde sağlanamaz. Mutlaka platform üzerinde sağlanmak zorundadır.

Ben kimseye işi bilmiyor, yada yer testlerinde yük yoktu falan yazmadım. Bunu siz yazdınız.

Manipülasyon ile kendi düşüncenizi bana yüklemeye çalışıyorsunuz ki bunu kesinlikle kabul etmiyorum.

Bu hareketi de kınıyorum. Bu bence apaçık manipülasyondur.

Benim bahsetmek istediğim, heli üzerinde ki mekaniğin  sağladığı yük. Bu da tabi ki yerde ki stabil yükten farklı olacaktır.

Ayrıca, motora sadece titreşim stres yapmaz, başka faktörlerde var.

Motor tasarım safhalarında, yerden direkt heliye takılmaz, arada heli mekaniğinin yerdeki modeline takılıp çalıştıkdan sonra heli gövdesine  takılır ve denenir.

Burada motor kapalı yerde, tam kullanım hali ile denenir ki burası ile yer test ortamı farklılıklar gösterir. Mesela burada kabin iklimlendirmede motora bağlanır gibi. Mesajı Paylaş

TEI TUSAS Yön Kur Bşk ve Gen Md Prof. Dr. Mahmut Akşit:

Devletimiz bize Gökbey'in motorunu Atak motoruna dönüştürme görevi verirse bir türev motor üreteceğiz. (Kaynak:
@M5Dergi
röportajı)
(Atak için henüz resmi olarak motor sipariş edilmediğini anlıyoruz. ) Mesajı Paylaş

]

MÜJDE....

TUSAÞ Genel Müdürü Kotil, ATAK helikopterinin Filipinler' ihracatına yönelik ABD'den onay geldiğini ve önümüzdeki aylarda T129'ların Filipinler için üretilmesine başlanacağını kaydetti.


ABD izin vermiş...Pakistan işi için ise haber yok.... Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz