T-129 ATAK PROJESİ

Başlatan kosavalı1989, 08 Mayıs 2009, 16:52:37

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

İyi de eğer 2028'e kadar t-629'ları tam oturtamazlarsa bu sınıf hafif hücum helikopteri ihtiyacını (hem bizim hem de bizden alım yapabilecek ülkelerin) karşılayabilmek için ne yapmayı düşünüyorlar acaba? Mesajı Paylaş

#1611
Dikkatimden kaçmış demekki, teşekkürler. Kendimize göre yeterli üretimi, kazandığımız kabiliyeti, T-629 üretimini ve satışı da düşünürsek, gerçekten çok mantıklı hareket edilmiş.

Sn. Yaşar, T-129'u bile bu hale getirmiş bir mühendis kadrosu, T-629'u sorunsuz uçurur diye düşünüyorum. Sıfırdan tasarım ve üretimde de Gökbey tecrübesinide unutmamak lazım zira sıfırdan tasarım ve üretimde karşılaşacakları bir çok şeyle karşılaştılar kanatimce. Mesajı Paylaş

#1612
Sn Doğan Turan,
Bende inanıyorum Tusaş/TEİ ekibinin tecrübeli olduğuna. Ancak , T-629 yepyeni bir helikopter olacak. Bilinmeyen ve tahmin edilemeyen bir sıkıntı yüzünden gecikecek olursa diye düşünerek bir "acil eylem planı" yapmış olmaları gerekmez mi diyorum. Aynı durum T-929 için de geçerli. Ama onun zaten karşılığı yok bizde.
Ama Benim düşüncem, T-629 prototipi , ts1400 motoruyla testleri geçmeden, İtalyan'larla t-129'un iplerini koparmaz bizimkiler. 2028'e de daha çok var zaten. Mesajı Paylaş



T-629 , çok çirkin bir helikopter olur bu haliyle....Düzeltsinler bunun tipini... Çirkin bir helikopter asla güzel uçamaz...

Mesajı Paylaş

#1614
Alıntı yapılan: serkan1976 - 18 Mayıs 2021, 08:53:49


T-629 , çok çirkin bir helikopter olur bu haliyle....Düzeltsinler bunun tipini... Çirkin bir helikopter asla güzel uçamaz...
Sn serkan1976,
1. Uçamayacak olsa, bu tasarımı uygulamaya almazlardı.
2. Çirkin olsun. Önemli değil! Düşmana istenilen zayiatı verdirdikten sonra, bence kimse takmaz çirkinliğini. (TB2 çok mu güzel? Dokunsan kırılacak gibi duruyor)
3. Sonra unutmayın; bu helikopter insansız ve elektrikli yanlış anımsamıyorsam! Kabin kısmı örtülü olunca hatlarının çirkinliği ortaya çıkıyor biraz.)
4. Ayrıca sanki hatlarını daha dikdörtgen ve köşeli yapıp RCA değerini düşürmeye çalışmışlar. Mesajı Paylaş

#1615
T-929 da Tusaş dizaynı ve gayette güzel,  modern çizgilere sahip...

T-629 ise MMU,Hürjet, Hürkuş,Gökbey,T-929 gibi güzel platformları tasarlayan Tusaş ekibinin elinden çıkmışa hiç benzemiyor bu çirkin ördek yavrusu...

Bir de biz bu T-629'u niye yapıyoruz? Yabancı sistemler kullandığı için ihracat yapamadığımız T-129 yerine yapmıyor muyuz?
Yani satış yapmak , para kazanmak , ihraç ederek ihracat ettigimiz ülkeleri siyasi-askeri yönden kendimize de bağlamak  T-629'un asıl yapılış amacı değil mi?

Yf-23 , X-32 gibi uçakların elenme nedenlerinden biri de aşırı fütiristik veya çirkin olması değil miydi?

Bence T-629 üzerinde Tusaş mühendislerinin biraz daha çalışması gerek...

Bir de ben T-629 uçmaz demedim güzel uçamaz dedim.

"Bir uçak eğer güzelse güzel de uçar"
Marcel Dassault'un en sevdiğim sözüdür bu ;D ;D ;D Mesajı Paylaş

Helikopter bence çok çirkin değil. Sadece yeni bir teknolojiyi sergilemek için yapılan bir maket bu. Gerçeğe dönüştüğünde bundan oldukça farklı görünecektir. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Alıntı yapılan: SKYWOLF - 18 Mayıs 2021, 16:33:54
Helikopter bence çok çirkin değil. Sadece yeni bir teknolojiyi sergilemek için yapılan bir maket bu. Gerçeğe dönüştüğünde bundan oldukça farklı görünecektir.

Benim de beklentim bu... Mesajı Paylaş

#1618
T129, zırhı çok ince (yok denecek seviyede) , bağırsakları dışarıda, mildar taşıyamayan, denge sağlamak için kuyruğunda ek ağırlık taşıyan hafif bir helikopter.
1. 127mm ve 7.62 mm silah mermilerinden kabini koruyacak zırh çok önemli. Hem pilotların hemde elektronik aksamın korunması gerekir.
2. 500 merminin öndeki 6'lı 20mm baş topuna beslemesi dışarıdan T129'da. Bunu içeri alıp mermi adedini de ikiye katlamak mümkün.
3. Meteksan Milimetrik Radar ile 27km ötedeki hedefleri tanımlayıp atış yapabilmek çok büyük bir beceri. Þu anki helikopterde bu yok. Koyacak yer yok.
4. İtalyan tasarımından ve de bizim eklemek istediğimiz aviyonik ve FLIR den ötürü, helikopter burnu ağır olunca, kuyruğuna 137kg ek ağırlık koyarak titreşim ve balans konusu aşılmıştı. Bunun da hallolması helikopteri daha etkin kılacaktır.
5. T129, 5ton sınıfı helikopter. T629, 6 ton sınıfı olacak.
6. En önemlisi , ts1400 ile uçarsa dışa bağımlılığıda olmayacak. Mesajı Paylaş

TUSAÞ tarafından Emniyet Genel Müdürlüğü'ne, yeni bir T129 ATAK Taarruz ve Taktik Keşif Helikopteri teslimatı gerçekleştirildi.

Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAÞ) tarafından Emniyet Genel Müdürlüğü'ne yönelik olarak yeni bir T129 ATAK Taarruz ve Taktik Keşif Helikopteri teslimatı gerçekleştirildi. Bugün gerçekleştirilen teslimat ile birlikte ATAK Programı kapsamında, 61'inci helikopter teslim edilmiş oldu. Emniyet Genel Müdürlüğü'ne yönelik ilk T129 ATAK teslimatı, Þubat 2021'de duyurulmuştu. Teslim edilen helikopterlerin, FAZ-II konfigürasyonunda olduğu biliniyor.



T129 ATAK FAZ-II
En gelişmiş model olan FAZ-II helikopterleri; Lazer İkaz Alıcı Sistemi (LİAS), Radar İkaz Alıcı Sistemi (RİAS) ve Radar Frekans Karıştırıcı Sistem (RFKS) faydalı yüklerine sahiptir. Program kapsamında ilk teslim edilen konfigürasyon olan EDH helikopterlerinin diğer helikopterlerden farkı ise daha az mühimmat ve aviyonik çeşitliliğe sahip olmalıdır. ATAK Programı, FAZ-II helikopteri teslimatlarıyla sonlanacaktır.

https://www.savunmasanayist.com/tusas-emniyet-t129-atak-teslimat/

Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz