T-129 ATAK PROJESİ

Başlatan kosavalı1989, 08 Mayıs 2009, 16:52:37

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Þu anda GÖKBEY helikopterlere takılmaya çalışılan TS-1400'ün T-129'a da entegre edilmeye çalışıldığı konuşuluyor...

Böyle duyumlar geliyor  , doğru olabilir mi?
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 08 Eylül 2021, 17:17:17
Þu anda GÖKBEY helikopterlere takılmaya çalışılan TS-1400'ün T-129'a da entegre edilmeye çalışıldığı konuşuluyor...

Böyle duyumlar geliyor  , doğru olabilir mi?

TS-1400'ün Gökbey'in yanı sıra T129'a da güç vereceği zaten söylenmiyor muydu başından beri. Ben mi yanlış hatırlıyorum. Bu motor sayesinde T129'un önündeki ihracat kısıtlamalarının aşılacağı dile getirilmişti. T129 ve Gökbey başından beri ortak motor kullanacağı zaten bilinen bir şeydi. Mesajı Paylaş

TEİ , TS-1400'ün genel maksat veya sivil bir helikoptere montajı ile taarruz helikopteri motoru olarak  entegrasyonunun farklı olduğunu , taarruz helikopterine takmak için TS-1400 motorda modifikasyon yapmak gerektiğini açıklamıştı yanılmıyorsam... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 10 Eylül 2021, 19:45:19
TEİ , TS-1400'ün genel maksat veya sivil bir helikoptere montajı ile taarruz helikopteri motoru olarak  entegrasyonunun farklı olduğunu , taarruz helikopterine takmak için TS-1400 motorda modifikasyon yapmak gerektiğini açıklamıştı yanılmıyorsam...

Doğru. Helikopter ters dönse bile yağlamaya devam edecek şekilde, yağlama devresi değişiyor.

Bence T-129 için bunu yapmazlar, değmez. Önce sivil Gökbey için motor sertifiye edilir ve sonra da Gökbey altyapısı üzerine inşa edilecek askeri helikoptere, yağlama devresi de geliştirilerek adapte edilir. Mesajı Paylaş


Alıntı YapCem Doğut@DogutCem


Polis Havacılık Sivrihisar Havacılık Gösterilerinde.
#PATAK #ATAK #PolisHavacılık #SHG2021
Mesajı Paylaş
]

Cem Doğut yine güzel pozlar yakalamış.

Þu helikopterlere bayılıyorum. Başardığımız büyük işlerden biri. SİHA'ların devreye girmeleriyle eskiye oranla gereklilikleri azalsa da, önemli bir boşluğu doldurdukları kesin. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Alıntı yapılan: SKYWOLF - 14 Eylül 2021, 07:52:17
Cem Doğut yine güzel pozlar yakalamış.

Þu helikopterlere bayılıyorum. Başardığımız büyük işlerden biri. SİHA'ların devreye girmeleriyle eskiye oranla gereklilikleri azalsa da, önemli bir boşluğu doldurdukları kesin.
2000 lerin sonlarına doğru elimizde sadece işe yarar 6 adet AH-1W ile terörle mücadele ettiğimiz düşünüldüğünde (daha sonra abd'den yalvar yakar 3 adet daha fahiş fiyata alınmıştı) geldiğimiz nokta gurur verici.Ama SİHA lar T-129 lara fazla iş bırakmasa da T-129 lar hala kullanılıyor etkin şekilde devam eden operasyonlarda. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Hyperspace - 15 Eylül 2021, 18:43:00
Alıntı yapılan: SKYWOLF - 14 Eylül 2021, 07:52:17
Cem Doğut yine güzel pozlar yakalamış.

Þu helikopterlere bayılıyorum. Başardığımız büyük işlerden biri. SİHA'ların devreye girmeleriyle eskiye oranla gereklilikleri azalsa da, önemli bir boşluğu doldurdukları kesin.
2000 lerin sonlarına doğru elimizde sadece işe yarar 6 adet AH-1W ile terörle mücadele ettiğimiz düşünüldüğünde (daha sonra abd'den yalvar yakar 3 adet daha fahiş fiyata alınmıştı) geldiğimiz nokta gurur verici.Ama SİHA lar T-129 lara fazla iş bırakmasa da T-129 lar hala kullanılıyor etkin şekilde devam eden operasyonlarda.

Kesinlikle öyle. Valla bazen eski dönemleri hatırlıyorum da ülkenin ordusu öyle aman aman da güçlü değildi. Elimizde doğru düzgün saldırı helikopteri yoktu. Askerin elinde modern teçhizat yoktu. Piyade tüfeği konusunda bile PKK'ya göz kırpan ülkelerin eline bakıyorduk. Yahu onu bunu geçtim. Zırhlı araç konusunda bile rezillikler vardı. Ülke askerini intikale zırhsız kamyonlara bindirip götürürdü. Ne şehitler verdik o saldırılarda. Bugün yeri geliyor burada da bu kadar zırhlı araç modelimiz var diye bazen serzenişte bulunuyoruz lakin 15 yıl öncesini hatırlayın. Hele yaz geldi mi mayın ya da EPT saldırılarında zırhsız kamyonlarda kaç şehit veriyorduk. Þimdi çok şükür pek çok zırhlı aracımız var. Sınır karakollarına gelmiyorum bile. 2007-2008 yıllarındaki o acı görüntüleri hala izleyemiyorum sinirden.

2008'de yanlış hatırlamıyorsam Güneş Operasyonu yapılmıştı Kuzey Irak'a. Elimizde kısıtlı sayıda saldırı helikopteri vardı. Þimdi T129 bir yana yakın zamanda T929'u bekliyoruz. İHA-SİHA konusunda zaten aldık yürüdük. Valla kim ne derse desin son 15 yıldaki savunma sanayi konusundaki adımlarımız gurur verici. Hele şu MMU'da geldi mi gözümüz arkada kalmaz elhamdülillah. Mesajı Paylaş

Çok yüklü miktarda manpads ve benzeri anti hava mühimmatı ile dolu savaş alanına t-129 sokmak, aslında akılcı bir şey değil. Ama, t-129 larınıza Mildar, Milsar SAR/GMTI gibi ekipman takıp, yüksek farkındalık kazanıp bir de IHA lar ile aşağıdaki düşman mevki ve koordinatlarını t-129'lara iletebilirseniz, tehlikeli alana girmeden düşmanı yok edebilirsiniz.
Artık bunları yapabilecek kapasiteye gelmiş durumdayız. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz