T-129 ATAK PROJESİ

Başlatan kosavalı1989, 08 Mayıs 2009, 16:52:37

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: serkan1976 - 31 Aralık 2021, 19:03:07
T-129'u en kısa zamanda TS-1400 motoruyla görmek ümidiyle...
Esas bayram o gün yaşanacak...

T129 için o dediğiniz olmaz. Ukrayna motoru ile uçacak ağır saldırı helikopterinde değil, ama eğer üretilirse, Gökbey ile müşterek altyapıyı paylaşacak modelde TS-1400 ve yerli aktarma olabilir. Mesajı Paylaş

#1701
Neden? Tusaş'ın T-129'da ; TS-1400 veya ileride yapılacak yerli bir motor kullanma gibi bir planı yok mu?

Satışlar da iyi gidiyor halbuki...

Galiba sivil helikopter motorlarından farklı olarak Taarruz helikopterlerinde , yapılacak manevralardan dolayı motorun yağlama sisteminin farklı tasarlanması gerekiyor...TS-1400 manevralarda bu yağsız kalma sorununu çözmekte mi zorlanır?

Gökbey altyapısını kullanacak yepyeni bir helikopter tasarlamak yerine sadece TS-1400'ü T-129 tasarımına uydurmak daha pratik olmaz mı? Mesajı Paylaş

#1702
Alıntı yapılan: serkan1976 - 31 Aralık 2021, 23:14:24
Neden? Tusaş'ın T-129'da ; TS-1400 veya ileride yapılacak yerli bir motor kullanma gibi bir planı yok mu?

Satışlar da iyi gidiyor halbuki...

Galiba sivil helikopter motorlarından farklı olarak Taarruz helikopterlerinde , yapılacak manevralardan dolayı motorun yağlama sisteminin farklı tasarlanması gerekiyor...TS-1400 manevralarda bu yağsız kalma sorununu çözmekte mi zorlanır?

Gökbey altyapısını kullanacak yepyeni bir helikopter tasarlamak yerine sadece TS-1400'ü T-129 tasarımına uydurmak daha pratik olmaz mı?

Teker teker cevap vereyim.

a) Kullanma niyetimiz olmasa onca masrafı TS-1400 için neden yapalım? Elbette kullanacağız. Ama (bence) T129'da değil. Olursa, çok ama çok şaşırırım.

b) Yağlamada sorun çıkacağını hiç mi hiç sanmıyorum. Gökbey entegrasyonu biter bitmez o konuya odaklanacaklardır.

c) Algıyı değiştirmek zordur. T129, biz ona ne katarsak katalım, hala motoru ABD'den ve bildiğim kadarıyla transmisyonu İtalya'dan gelen bir araç. Yani piyasadaki "Üstün Batı/Nato Askeri Teknolojisi" imajına sahip bir askeri araç. Dolayısı ile aracın satışında bu faktörler de etkili. Satışını zorlaştırmamak için motoruna ve aktarmasına dokunmayacaklar. ABD'nin hoşuna gidecek müşteriyi bul, bu kafidir. Bu nedenle TS-1400 T129 Atak için pratik olmaz. Adaptasyon için çıkacak masraf ve hukuki baş ağrısı ise başka başka mevzular.

d) Yerli motorun ve yerli aktarmanın kendisini öncelikle bize ispatlaması gerekiyor. Gökbey bir noktada bunun için var. Gökbey'den türetilecek askeri model de Gökbey sayılır. Bu nedenle bu motoru yeni bir helikopterde kullanacağız.

Mesajı Paylaş

T129'un lisans sorunu da var bence en iyisi biz bu motoru T629 için geliştirsinler Mesajı Paylaş

#1704
Alıntı yapılan: mavi1991 - 01 Ocak 2022, 00:14:46
T129'un lisans sorunu da var

+1 Hukuki baş ağrısı derken tam da bunu kast etmiştim.

Özetle, T129'da TS-1400 kullanmak şu an için zayıf bir olasılık. İleride, ABD bizim kullandığımız T129'larda yedek parça sorunu çıkartırsa, ancak o zaman TS-1400 adaptasyonu gündeme gelir. Mesajı Paylaş

Çok doğru tesbit. T-129, esas olarak bizim İtalyan lisansı ile ürettiğimiz bir helikopter. Bu lisansın bir parçasıda, kullanılacak motorun ne olacağının tarif edilmiş olmasıdır. Kalkıp ts-1400 motorunu, lisans kontratında düzeltme yapmadan takamayız bu kuşa.
Yeni bir helikopter yaparız, İtalyanlardan bağımsız. Örneğin T-629. Ona takarız ts-1400 motorunun askeri versiyonunu. Mesajı Paylaş

T-629 dediğimiz helikopterde kullanılacak öyleyse TS-1400 motor...
Gokbey 'de kullanılan yerli aktarma organları+TS-1400 yerli motor+ yerli top ve mühimmat = T-629
Mesajı Paylaş

#1707
Selamlar,
2028 yılına kadar T-129 üretim ve ihraç hakkımız var, Motor ve transmisyon olarak değişiklik yapma şansımız, lisans üretim+ ihraç anlaşmasından dolayı bulunmuyor...
Artık gerekli mi; Kuvvet ister sayıları da 2023 içerisinde tamamlanacak, + opsiyon ve motor ihracat iznine bağlı üretimlerde 2028 tarihine kadar.. İhraçlar dahil T-129 üretimlerinde, Lojistik-bakım servisleri hakkı ise TAİ de.

Kuvvet ihtiyacı optimumda ve gerekli sayıda karşılandı ve ihraçlarından da ekstra gelir sağlanmaya devam ediliyor ki bence en başarılı proje oldu. Bir de Pakistan'a bir şekilde 30, Nijerya'ya 7 ve Fas'a 6 adet satarsak...

2023'de Atak 2 uçarsa, asıl ihracat yıldızı o olur kanaatimce. Mesajı Paylaş

TS-1400'de kaç hp güç alabiliyoruz?

1600 hp güç aldığımız yazılmıştı bir ara... Mesajı Paylaş

Atak 5 tonluk diye biliyorum.

Ek olarak;

6 Tonluk T629
10 tonluk T929 (Atak 2) uzerinde calisiliyor diye biliyorum..

6 tonluk T629 uzerinde calismanin mantigini bilen var mi? Bu 1 tonluk artis bize verim acisindan ne katacak? Yoksa sadece urun farkli olsun Italyanlara para vermeyelim diye gelistirilen birsey mi? Oyle ise Italyanlara verilen para, T629u gelistirmeye kiyasla daha mi fazla olmus oluyor yani?

Mesajı Paylaş
What is steel compared to the hand that wields it?


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz