T-129 ATAK PROJESİ

Başlatan kosavalı1989, 08 Mayıs 2009, 16:52:37

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Akşit hoca, İsmail Demir ve Temel Kotil bir şey hazır veya az kaldı diyorsa 5 yıl sonra gelecek demektir.

Veya yağlama, balistik koruma şu bu deniyorsa çok zordur veya sıfırdan yeni motor yapılması gerekir gibi bir anlam çıkar.

Bizimkilerin lügatlarında hayır, olmaz, bilmiyorum, yapamayız, zor, çok zor gibi bir kelimeler yok. Hep bir hallederiz Kadir muhabbeti gibi...

Dünyanın en gelişmiş ülkeleri bile yapamıyor bu saydığımız şeyleri veya zor yapıyor. 50-100 yıllık altyapıları var. Diyeceğiniz uğraşıyoruz, kolay değil, elimizden geleni yapıyoruz. 5-10-15-20 yıl sürer veya elimizde yapacak teknoloji yok, bunu edinmeye çalışıyoruz deyin. Millet kınamaz, bir şey de demez, çünkü zor olduğunu Dünya biliyor. Mesajı Paylaş

#1841
Alıntı yapılan: Türkay - 08 Ağustos 2022, 12:24:35
MMU konuşuluyor--motoruna talibiz biz yaparız/ne var ki/sıcak oda da birkaç bin derece farkımız kaldı
Altay konuşuluyor--yaptık zaten deniyoruz fazla beygirmiş/azaltıyoruz/diğerinde lisans var kullanmak zorundayız
T129 konuşuluyor--elimizde yerli motor var yağlama nedir ki yapın deyin hemen/üstüne damacanayla ekleme yaptık işe yarıyor
Hürjet konuşuluyor--yerli motorumuz var ama maalesef yabancı motoru önceden sipariş etmiştik/ yazık olmasın kullanalım dedik

Normal şartlar altında tamamını, ABD-ÇİN-RUSYA söylese, birbirlerine karşı propaganda çalışması/soğuk savaş/pazarlama taktiği derim. Belki bizde de başlangıçta böyleydi. Rakip firmalara / bak vermezsen üretirim / gözdağı olabilir. Ama artık bu işin suyu çıktı. Tusaş diyor ki MMU dan sonra hipersonik çalışmalara başlayacağız// bizimkiler uçağı hipersonik yapıyor, neredeyse Mars a gideceğiz. Haberlere bakılırsa Altay yerli motorla çalıştı-Atak yerli motorla uçuyor-MMU motoru çalıştırdık çocuklar sosisle deneme yapıyor/ çok mu az mı sıcak.

Evet küçümsemeyelim. Hızlı ve olabildiğince iyi gidiyoruz (Tartışılacak birçok konu var mutabıkız.). Ama yine de bu kadar boş propaganda yeter kardeşim. Seçim için yapılıyor anlıyoruz da iyice acem palavrası sıkmaya başladık. Yazık değil mi bu kadar emeğe.
Sn Türkay,
Kusura bakmayın ama, Bu yazdıklarınızın hiç bir tutar tarafı yok.
Ortaya gelişi güzel laf atmaktan öte ne demek istediğinizi biraz açarak yazarsanız bizim gibi yaşlılar da anlarız.
MMU motoru : ne demek birkaç bin derece fark? Kesin rakamlar konuşuluyor. 1350-1400derece Santigrat altında çalışıyor türbin kanadı TS-1400'de deniyor. F110 motorunun son versiyonlarında türbin giriş ısısı 1510 derece Santigrat. Sn Akşit bu ısıya dayanacak kanatçıkları yapacak durumdayız diyor. Bu adamdan daha iyi mi biliyorsunuz?
Altay Tankı motoru : Batu Motor çalışmaları devam ediyor. Þanzımanla evlendirme sıkıntıları var deniyor. Beygir gücünde azaltma diye bir mevzu yok. Nerede ne lisans konusundan bahsediyorsunuz? Anlamak zor! Geçiş döneminde Kore güç paketi kullanılacak deniyor.
T-129 motoru: Askeri motor ve sivil motor yapısal farklılığını bilmeden yazmayın lütfen. Komik oluyor!
Hürjet motoru : Hiç bir zaman yerli motorumuz var denilmedi burada. Kusura bakmayın ama bu iddia biraz saçma. İşin başından beri yabancı motor kullanılacağı biliniyordu.

Bu yukarıdaki konular üzerinde benim ve arkadaşların paylaşımlarının neresi propoganda belirtirseniz memnun olurum. Burada yazan arkadaşların %99'u mümkün olduğunca ,bilgi dağarcığımızın elverdiği derecede, tarafsız ve hakikate uygun yazmaya çalışan kişiler. Propoganda yapılıyor diye bizleri suçlamayın lütfen.
Aklınıza yatmayan bir mevzu varsa kesin ve akılcı rakam ve kaynaklarla münakaşa forumuna getirin yazışalım.

Mesajı Paylaş

#1842
Alıntı yapılan: Yasar - 08 Ağustos 2022, 13:01:21
Alıntı yapılan: serkan1976 - 08 Ağustos 2022, 12:44:48
T-700 motorunu kullanmanıza ABD'nin  izin vereceği olsaydı Ukrayna motoru ile bu işe başlamazdık ki...
Ekteki İngilizce İ Sünnetçi yazısını ve benim paylaşımımı bir daha okursanız, T-700 motorunun lisansı bize bu motorda değişiklik yapma izni veriyor deniyor. Demekki mümkün. ABD izni mevzusu YOK. ABD lisans anlaşmasında bu izni zaten vermiş.
Neden Ukrayna motoru ile yüründü? Rant!!
Savunma sanayiindeki her proje rant kapısıdır. Bunu unutmayın.

Sayın Yaşar bu noktada maalesef size katılamıyorum. O motorun üzerinde değişiklik yapabilme izni başka birşey o motoru bir helikopter platformunda kullanma izni vermek başka birsey...
Mesela T-929'u yaptık T-701 motoru ile X ülke ihalesine katılıp , ABD Apache helikopteri ile birlikte kısa listeye kaldık..Bu durumda ne olacak?
Abd bu motorun üretim iznini koz olarak kullanmaz mı,zorluk çıkarmaz mı?%70 teknolojisini üretiyoruz peki ya gel kalan %30 nerden alınacak?
Ben de  ABD olsam " Türklerin helikopterini seçerseniz motor verilmez" derdim. Mesajı Paylaş

#1843
Alıntı yapılan: serkan1976 - 08 Ağustos 2022, 14:12:37
Alıntı yapılan: Yasar - 08 Ağustos 2022, 13:01:21
Alıntı yapılan: serkan1976 - 08 Ağustos 2022, 12:44:48
T-700 motorunu kullanmanıza ABD'nin  izin vereceği olsaydı Ukrayna motoru ile bu işe başlamazdık ki...
Ekteki İngilizce İ Sünnetçi yazısını ve benim paylaşımımı bir daha okursanız, T-700 motorunun lisansı bize bu motorda değişiklik yapma izni veriyor deniyor. Demekki mümkün. ABD izni mevzusu YOK. ABD lisans anlaşmasında bu izni zaten vermiş.
Neden Ukrayna motoru ile yüründü? Rant!!
Savunma sanayiindeki her proje rant kapısıdır. Bunu unutmayın.

Sayın Yaşar bu noktada maalesef size katılamıyorum. O motorun üzerinde değişiklik yapabilme izni başka birşey o motoru bir helikopter platformunda kullanma izni vermek başka birsey...
Mesela T-929'u yaptık T-701 motoru ile X ülke ihalesine katılıp , ABD Apache helikopteri ile birlikte kısa listeye kaldık..Bu durumda ne olacak?
Abd bu motorun üretim iznini koz olarak kullanmaz mı,zorluk çıkarmaz mı?%70 teknolojisini üretiyoruz peki ya gel kalan %30 nerden alınacak?
Ben de  ABD olsam " Türklerin helikopterini seçerseniz motor verilmez" derdim.

Sn Serkan1976,

Bu değişiklik yapılan motoru kendimiz için imal ettiğimiz helikopterde kullanmak ayrı bir şey, ihraç için yapılan helikopterde kullanmak ayrı bir şey.
Adamlar tabii ki, motoru veya motoru kullanan helikopteri ihraç edecekseniz size ihraç lisansı vermeyebilir. Ama motoru üretmenizi ve kendi ürettiğiniz bir platforma entegre etmenizi engelleyemezler.
Ama motorun üzerinde değişiklik yapma izniniz varsa bu değişikliği yapıp kendi kullanacağınız helikopterlerinizde motoru kullanırsınız. Yoksa neden size değişiklik yapma izni versin? Başka bir platforma da uygulayın da oradanda para kazanayım diyor GE. Böylece başka üreticilerden motor arayışınıza gerek kalmasın istiyor.
ABD ile yapılan bir anlaşma var Türk hava sanayiinin gelişmesini destekleme proğramı diye. (Þimdi konuşulan 40 adet f16 ve motorlarının üretimi de burada yapılacak; bu proğram kapsamında). Bu kapsamda hem Sikorsky ile hem de GE ile 109 + 109 adetlik bir Blackhawk üretimi anlaşması yapılmış. (109 adet kendimize 109 adette ihracata) Bu anlaşma ile 600 adetlik bir Sikorsky üretimi öngörülüyor.
Motorun sahibi ve haklarının sahibi GE.
GE ile anlaşılıp lisans belgesinde de izin verildiği şekilde uygun değişiklikler yapıldıktan sonra bu motor üretilebilir. Bu mümkün olmasa aşağıdaki yazıyı yazmazlardı Defence-Turkey magazini.

Quote:
Mahmut AKÞİT stated that the T700-TEI-701D Engine could be used on a national platform after a series of design changes. The T700-TEI-701D Engine was able to meet the power requirements of ATAK-II, which was projected as 6-8 tons. Besides, Turkey also has the right to make changes to the engine. Therefore, it would be possible to use the engine in ATAK-II by making the necessary changes to the engine for ATAK-II and adding these changes to the license agreement after reaching a deal with General Electric.
Unquote.

Not: %30'luk kısmını GE ve TEİ diğer yabancı üretim tesisleri ve/veya alt yüklenicilerinden temin ediyor.
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 08 Ağustos 2022, 13:30:12
Alıntı yapılan: Türkay - 08 Ağustos 2022, 12:24:35
MMU konuşuluyor--motoruna talibiz biz yaparız/ne var ki/sıcak oda da birkaç bin derece farkımız kaldı
Altay konuşuluyor--yaptık zaten deniyoruz fazla beygirmiş/azaltıyoruz/diğerinde lisans var kullanmak zorundayız
T129 konuşuluyor--elimizde yerli motor var yağlama nedir ki yapın deyin hemen/üstüne damacanayla ekleme yaptık işe yarıyor
Hürjet konuşuluyor--yerli motorumuz var ama maalesef yabancı motoru önceden sipariş etmiştik/ yazık olmasın kullanalım dedik

Normal şartlar altında tamamını, ABD-ÇİN-RUSYA söylese, birbirlerine karşı propaganda çalışması/soğuk savaş/pazarlama taktiği derim. Belki bizde de başlangıçta böyleydi. Rakip firmalara / bak vermezsen üretirim / gözdağı olabilir. Ama artık bu işin suyu çıktı. Tusaş diyor ki MMU dan sonra hipersonik çalışmalara başlayacağız// bizimkiler uçağı hipersonik yapıyor, neredeyse Mars a gideceğiz. Haberlere bakılırsa Altay yerli motorla çalıştı-Atak yerli motorla uçuyor-MMU motoru çalıştırdık çocuklar sosisle deneme yapıyor/ çok mu az mı sıcak.

Evet küçümsemeyelim. Hızlı ve olabildiğince iyi gidiyoruz (Tartışılacak birçok konu var mutabıkız.). Ama yine de bu kadar boş propaganda yeter kardeşim. Seçim için yapılıyor anlıyoruz da iyice acem palavrası sıkmaya başladık. Yazık değil mi bu kadar emeğe.
Sn Türkay,
Kusura bakmayın ama, Bu yazdıklarınızın hiç bir tutar tarafı yok.
Ortaya gelişi güzel laf atmaktan öte ne demek istediğinizi biraz açarak yazarsanız bizim gibi yaşlılar da anlarız.
MMU motoru : ne demek birkaç bin derece fark? Kesin rakamlar konuşuluyor. 1350-1400derece Santigrat altında çalışıyor türbin kanadı TS-1400'de deniyor. F110 motorunun son versiyonlarında türbin giriş ısısı 1510 derece Santigrat. Sn Akşit bu ısıya dayanacak kanatçıkları yapacak durumdayız diyor. Bu adamdan daha iyi mi biliyorsunuz?
Altay Tankı motoru : Batu Motor çalışmaları devam ediyor. Þanzımanla evlendirme sıkıntıları var deniyor. Beygir gücünde azaltma diye bir mevzu yok. Nerede ne lisans konusundan bahsediyorsunuz? Anlamak zor! Geçiş döneminde Kore güç paketi kullanılacak deniyor.
T-129 motoru: Askeri motor ve sivil motor yapısal farklılığını bilmeden yazmayın lütfen. Komik oluyor!
Hürjet motoru : Hiç bir zaman yerli motorumuz var denilmedi burada. Kusura bakmayın ama bu iddia biraz saçma. İşin başından beri yabancı motor kullanılacağı biliniyordu.

Bu yukarıdaki konular üzerinde benim ve arkadaşların paylaşımlarının neresi propoganda belirtirseniz memnun olurum. Burada yazan arkadaşların %99'u mümkün olduğunca ,bilgi dağarcığımızın elverdiği derecede, tarafsız ve hakikate uygun yazmaya çalışan kişiler. Propoganda yapılıyor diye bizleri suçlamayın lütfen.
Aklınıza yatmayan bir mevzu varsa kesin ve akılcı rakam ve kaynaklarla münakaşa forumuna getirin yazışalım.

--------------------------------------------------------
Üstadım sadece latifeydi ve asla sizi hedef almadı. Sosisliyle motor testi:) Gerçekten gücendirdiysem üzgünüm. Motoru yapabiliriz diyen bir yöneticimiz, dışardan motor temin etmeye çalışan bir yönetimimiz, motoru yaptığımızı 2023 te kullanacağımızı düşünen bir kitlemiz var. Kanatçığı yapabiliriz, motoru tüm unsurlarıyla 10 yıl ve birkaç milyar dolarla yapabiliriz dense daha mı iyi olurdu acaba. Mesajı Paylaş

#1845
Alıntı yapılan: Türkay - 08 Ağustos 2022, 15:18:57
Alıntı yapılan: Yasar - 08 Ağustos 2022, 13:30:12
Alıntı yapılan: Türkay - 08 Ağustos 2022, 12:24:35
MMU konuşuluyor--motoruna talibiz biz yaparız/ne var ki/sıcak oda da birkaç bin derece farkımız kaldı
Altay konuşuluyor--yaptık zaten deniyoruz fazla beygirmiş/azaltıyoruz/diğerinde lisans var kullanmak zorundayız
T129 konuşuluyor--elimizde yerli motor var yağlama nedir ki yapın deyin hemen/üstüne damacanayla ekleme yaptık işe yarıyor
Hürjet konuşuluyor--yerli motorumuz var ama maalesef yabancı motoru önceden sipariş etmiştik/ yazık olmasın kullanalım dedik

Normal şartlar altında tamamını, ABD-ÇİN-RUSYA söylese, birbirlerine karşı propaganda çalışması/soğuk savaş/pazarlama taktiği derim. Belki bizde de başlangıçta böyleydi. Rakip firmalara / bak vermezsen üretirim / gözdağı olabilir. Ama artık bu işin suyu çıktı. Tusaş diyor ki MMU dan sonra hipersonik çalışmalara başlayacağız// bizimkiler uçağı hipersonik yapıyor, neredeyse Mars a gideceğiz. Haberlere bakılırsa Altay yerli motorla çalıştı-Atak yerli motorla uçuyor-MMU motoru çalıştırdık çocuklar sosisle deneme yapıyor/ çok mu az mı sıcak.

Evet küçümsemeyelim. Hızlı ve olabildiğince iyi gidiyoruz (Tartışılacak birçok konu var mutabıkız.). Ama yine de bu kadar boş propaganda yeter kardeşim. Seçim için yapılıyor anlıyoruz da iyice acem palavrası sıkmaya başladık. Yazık değil mi bu kadar emeğe.
Sn Türkay,
Kusura bakmayın ama, Bu yazdıklarınızın hiç bir tutar tarafı yok.
Ortaya gelişi güzel laf atmaktan öte ne demek istediğinizi biraz açarak yazarsanız bizim gibi yaşlılar da anlarız.
MMU motoru : ne demek birkaç bin derece fark? Kesin rakamlar konuşuluyor. 1350-1400derece Santigrat altında çalışıyor türbin kanadı TS-1400'de deniyor. F110 motorunun son versiyonlarında türbin giriş ısısı 1510 derece Santigrat. Sn Akşit bu ısıya dayanacak kanatçıkları yapacak durumdayız diyor. Bu adamdan daha iyi mi biliyorsunuz?
Altay Tankı motoru : Batu Motor çalışmaları devam ediyor. Þanzımanla evlendirme sıkıntıları var deniyor. Beygir gücünde azaltma diye bir mevzu yok. Nerede ne lisans konusundan bahsediyorsunuz? Anlamak zor! Geçiş döneminde Kore güç paketi kullanılacak deniyor.
T-129 motoru: Askeri motor ve sivil motor yapısal farklılığını bilmeden yazmayın lütfen. Komik oluyor!
Hürjet motoru : Hiç bir zaman yerli motorumuz var denilmedi burada. Kusura bakmayın ama bu iddia biraz saçma. İşin başından beri yabancı motor kullanılacağı biliniyordu.

Bu yukarıdaki konular üzerinde benim ve arkadaşların paylaşımlarının neresi propoganda belirtirseniz memnun olurum. Burada yazan arkadaşların %99'u mümkün olduğunca ,bilgi dağarcığımızın elverdiği derecede, tarafsız ve hakikate uygun yazmaya çalışan kişiler. Propoganda yapılıyor diye bizleri suçlamayın lütfen.
Aklınıza yatmayan bir mevzu varsa kesin ve akılcı rakam ve kaynaklarla münakaşa forumuna getirin yazışalım.

--------------------------------------------------------
Üstadım sadece latifeydi ve asla sizi hedef almadı. Sosisliyle motor testi:) Gerçekten gücendirdiysem üzgünüm. Motoru yapabiliriz diyen bir yöneticimiz, dışardan motor temin etmeye çalışan bir yönetimimiz, motoru yaptığımızı 2023 te kullanacağımızı düşünen bir kitlemiz var. Kanatçığı yapabiliriz, motoru tüm unsurlarıyla 10 yıl ve birkaç milyar dolarla yapabiliriz dense daha mı iyi olurdu acaba.
Anlaşıldı!
Yanlış anlama olduysa kusuruma bakmayın.
Sn Baryshx bu konuda biraz serzenişte bulunmuş zaten. Bu büyük şirketlerin başındaki yöneticilerin büyük baskı altında oldukları da ortada. Siyasi Yönetim kendi siyasal ve rant çıkarları için savunma sanayiini ve yönetimlerini kullanıyor maalesef.
Mesajı Paylaş

Bundan 10-20 yıl önce ülkenin biri eski tanklarını dostlarına verecekmiş. Tüm ülkeler teknik ekiplerini göndermiş. Herkes sırayla binlerce tankı inceleyerek liste hazırlayacakmış. Ama bazıları daha dost olduğu için ilk seçim haklarını onlara tanınmış. Tabi ki bir ekip içerlemiş. En hurdalar bize gelecek ne yapalım derken akşam bir iki duble ayran içmeye gitmişler. İçlerinde en genci 'yarın son inceleme yapılacak, o gürültüde seçtiklerimize bir şeyler yapalım diğerleri seçmesin demiş'. Gaz tellerini kesme, bazı kabloları koparma dahil herşeyi yapmışlar. Doğal olarak onlar diğer ekiplerce seçilmemiş ve istenen tanklar alınabilmiş.
Nereden nereye. Hayalini bile kurduranlara, emek sarf edenlere sonsuz teşekkür. Mesajı Paylaş

Yaşar usta, %70 yerliliklede olsa bir motoru sadece kendimiz için üretirsek kazancımız ne olacak, esas kazanç ihraç edebilmekte. Motor ip hakkı sen de olmayınca da kala kalıyorsun.

Taşeronluktan kurtulmalıyız, kazandığımız teknoloji ile aynı kalitede ürünler çıkartmaya çalışmalıyız. Yine başka parçalar üret ama yerli üretimlerde olsun. GE sebebiyle Tei olmaz başka şirket adı ile olur. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 08 Ağustos 2022, 14:59:44
Alıntı yapılan: serkan1976 - 08 Ağustos 2022, 14:12:37
Alıntı yapılan: Yasar - 08 Ağustos 2022, 13:01:21
Alıntı yapılan: serkan1976 - 08 Ağustos 2022, 12:44:48
T-700 motorunu kullanmanıza ABD'nin  izin vereceği olsaydı Ukrayna motoru ile bu işe başlamazdık ki...
Ekteki İngilizce İ Sünnetçi yazısını ve benim paylaşımımı bir daha okursanız, T-700 motorunun lisansı bize bu motorda değişiklik yapma izni veriyor deniyor. Demekki mümkün. ABD izni mevzusu YOK. ABD lisans anlaşmasında bu izni zaten vermiş.
Neden Ukrayna motoru ile yüründü? Rant!!
Savunma sanayiindeki her proje rant kapısıdır. Bunu unutmayın.

Sayın Yaşar bu noktada maalesef size katılamıyorum. O motorun üzerinde değişiklik yapabilme izni başka birşey o motoru bir helikopter platformunda kullanma izni vermek başka birsey...
Mesela T-929'u yaptık T-701 motoru ile X ülke ihalesine katılıp , ABD Apache helikopteri ile birlikte kısa listeye kaldık..Bu durumda ne olacak?
Abd bu motorun üretim iznini koz olarak kullanmaz mı,zorluk çıkarmaz mı?%70 teknolojisini üretiyoruz peki ya gel kalan %30 nerden alınacak?
Ben de  ABD olsam " Türklerin helikopterini seçerseniz motor verilmez" derdim.

Sn Serkan1976,

Bu değişiklik yapılan motoru kendimiz için imal ettiğimiz helikopterde kullanmak ayrı bir şey, ihraç için yapılan helikopterde kullanmak ayrı bir şey.
Adamlar tabii ki, motoru veya motoru kullanan helikopteri ihraç edecekseniz size ihraç lisansı vermeyebilir. Ama motoru üretmenizi ve kendi ürettiğiniz bir platforma entegre etmenizi engelleyemezler.
Ama motorun üzerinde değişiklik yapma izniniz varsa bu değişikliği yapıp kendi kullanacağınız helikopterlerinizde motoru kullanırsınız. Yoksa neden size değişiklik yapma izni versin? Başka bir platforma da uygulayın da oradanda para kazanayım diyor GE. Böylece başka üreticilerden motor arayışınıza gerek kalmasın istiyor.
ABD ile yapılan bir anlaşma var Türk hava sanayiinin gelişmesini destekleme proğramı diye. (Þimdi konuşulan 40 adet f16 ve motorlarının üretimi de burada yapılacak; bu proğram kapsamında). Bu kapsamda hem Sikorsky ile hem de GE ile 109 + 109 adetlik bir Blackhawk üretimi anlaşması yapılmış. (109 adet kendimize 109 adette ihracata) Bu anlaşma ile 600 adetlik bir Sikorsky üretimi öngörülüyor.
Motorun sahibi ve haklarının sahibi GE.
GE ile anlaşılıp lisans belgesinde de izin verildiği şekilde uygun değişiklikler yapıldıktan sonra bu motor üretilebilir. Bu mümkün olmasa aşağıdaki yazıyı yazmazlardı Defence-Turkey magazini.

Quote:
Mahmut AKÞİT stated that the T700-TEI-701D Engine could be used on a national platform after a series of design changes. The T700-TEI-701D Engine was able to meet the power requirements of ATAK-II, which was projected as 6-8 tons. Besides, Turkey also has the right to make changes to the engine. Therefore, it would be possible to use the engine in ATAK-II by making the necessary changes to the engine for ATAK-II and adding these changes to the license agreement after reaching a deal with General Electric.
Unquote.

Not: %30'luk kısmını GE ve TEİ diğer yabancı üretim tesisleri ve/veya alt yüklenicilerinden temin ediyor.

Bu anlattıklarınız bana  Marshall yardımıyla darbe yiyen sanayimizi hatırlattı Sayın Yaşar... baryshx'in de dediği gibi eğer biz ürettiğimiz helikopteri satamayacaksak , para kazanamayacaksak , bedava hibe edip ülkelerin siyasetinde etkili olamayacaksak bize orta-uzun vadede birşey kazandırabilir mi? Bir yer de biz yine ABD'ye bağlanmış olmuyor muyuz?
Tamam güzel bir motor kazanacağız ama ABD ile ilişkiler tamamen koparsa durum ne olacak?
Zaten kendimiz üretiriz bu motoru demeyin adam izinsiz motorunu ürettiğinizi duyarsa uluslararası para sistemindeki etkinliğiyle canımızı okur... Zaten okuyacağını bilmesek TEİ çoktan F-110 müadilini üretmişti bile...

Ben SSB olsam T-701 üretimine güvenmem TS-3000 projesine  başlardım... Mesajı Paylaş

Sn baryshx / Sn serkan1976,
Çok haklısınız da;
Kısa sürede geliştirme şansınız ve bunun için ayırdığınız finans kaynağınız yoksa, elinizde de üretimine başlamış olduğunuz stratejik bir helikopterinizin her türlü 3üncü şahıslara da satabileceğiniz motorunun fabrikasını Ruslar devre dışı bıraktılarsa, ne yapacaksınız?
Ya projeyi rafa kaldıracaksınız ya da bu işi benim anlattığım şekilde üreterek sineye çekip kendi özgün motorunuz gelinceye kadar yabancı motorla helikopteri uçuracaksınız. Doğruysa, Bayraktar Akıncı, Pratt & Whitney PT6 750HP Kanada motoru kullanıyor şu anda deniyor.
Bu Atak-2'ye başlandığında TS3000 motoruna da başlanmasını engelleyenlere sormak lazım neden Ukrayna motoruna bukadar bel bağladınız diye. (Ukrayna motoru üzerinden kimbilir kimler nasıl biraz daha zengin edilecekti?) Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz