T-129 ATAK PROJESİ

Başlatan kosavalı1989, 08 Mayıs 2009, 16:52:37

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: taha - 29 Kasım 2011, 18:30:50
cok iyi bir helikopter olacak gibi
temennimiz  iyi  olması   ama  gerçeği  zaman  gösterecek  ,  nasıl  olursa olsun  bizim olacak. Mesajı Paylaş


Sayın hopeful73 çok teşekkürler. İlk 20mm. top atışlarını heyecanla seyrettik.Þöyle hem atış yapan helikopteri ve topu hem de atış yapılan hedefin yakın çekim halini aynı anda verebilselerdi herhalde çok daha heyecanlı ve muhteşem olurdu.İnşaallah cirit ve umtas'lı deneme atışlarını da en kısa zamanda görmek dileğiyle...  Mesajı Paylaş

Bence bizim savunma sanayimizi tanıtmak konusunda ciddi bir ekiple veya firmayla anlaşarak çalışmamız lazım..Youtube'da ne videolar ne tanıtımlar var bizde ise en önemli projelerimizden biri olan T-129'un ilk atış testinin çekimleri yapılıyor ve kadraj sola kayarken kocaman bir kafa görünüyor,eleman zoom mu yapıyor ne yapıyor belli değil..Bir türlü helikopterin atış anını ve mermilerin isabet ettiği hedef noktayı aynı ekrana sığdıramadı,T-129'un üzerinde çekim amaçlı 2. bir helikoper var ama neyi nasıl çekti şimdilik belirsiz,benzer acemilikleri Mehmetçik-1 tanıtımında da yaşadık..

Sözün özü bizim reklam konusunda çok çalışmamız lazım..
Mesajı Paylaş

vayy proje çok iyi gidiyor sanırım :) Mesajı Paylaş
Düşmanın karınca olsada onu fil gibi gör.

Sanıyorum bu haber bu konuya daha uygun...

T129 ATAK HELİKOPTERİ İÇİN YERLİ SİMÜLATÖR
 

T129 Helikopterleri, TUSAÞ Ana Yükleniciliğinde devam eden ATAK Programı kapsamında üretilmekte. ATAK Pilotlarının harbe hazır hale gelmesi için hayati önem taşıyan Entegre Eğitim Sistemi Projesi de TUSAÞ Ana Yükleniciliğinde gerçekleştirilecek.

Helikopter Simülatörlerini de içeren Entegre Eğitim Sistemi çalışmalarında Sözleşme aşamasına gelindi. Sistemin iki yıl gibi rekor bir sürede tamamlanması hedefleniyor. Böylelikle, T129 Helikopterlerinin envantere girmesiyle beraber, pilot eğitimleri daha maliyet etkin şekilde verilebilecek.

2011 yılı ortasından bu yana devam eden çalışmaların başından beri, ilgili tüm kurum ve kuruluşların görüş birliği ile TUSAÞ'ın Ana Yüklenici olarak belirlenmesi, ATAK Programı'nda yalnızca TUSAÞ'ın oluşturduğu bazı kritik bilgilerin doğrudan simülatörlerde kullanılmasını mümkün kılıyor. Bu durum kritik bilgilerin gizliliğinin korunması açısından önemli bir avantaj sağlıyor. Söz konusu bilgiler, helikopter uçuş saatleri arttıkça elde edilen deneyimler ile yine TUSAÞ tarafından sorunsuz olarak güncellenebilecek. Bu sayede, simülatör ile gerçek helikopter arasında hissedilebilir hiç bir fark olmaması mümkün olacak. Geçmişteki simülatörler için bu tür bilgiler, ya yurt dışındaki tasarımcı firmalardan yüksek bedeller karşılığında temin ediliyor, veya yine yabancı firmaların yardımı ile sınırlı doğrulukta oluşturulabiliyor ve bir daha güncellenemiyordu.

Projenin kritik unsurlarını içeren çoğunluk iş payı TUSAÞ ve HAVELSAN'a ait. En ileri teknolojiler kullanılarak geliştirilecek olan ATAK Simülatörleri, ileride T129 Helikopterleri ile birlikte kısıtsız olarak ihraç da edilebilecek.

http://www.tai.com.tr/news.aspx?contentDefID=161 Mesajı Paylaş

Arkadaşlar bence onun teknolojisini kazandıktan sonra sert karbon arası çelik tel örgü ve onun üstüne KEVLER kumaş ve tekrar sert karbondan oluşan gövde yapısıyla hafif fakat nerdeyse zpt kadar zırhlı aynı zamanda çok hafif ve daha fazla yük taşıma kapasitesi ile nerdeyse hava araçlarının tankı olabilir. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: AYDIN - 14 Ocak 2012, 15:04:03
Arkadaşlar bence onun teknolojisini kazandıktan sonra sert karbon arası çelik tel örgü ve onun üstüne KEVLER kumaş ve tekrar sert karbondan oluşan gövde yapısıyla hafif fakat nerdeyse zpt kadar zırhlı aynı zamanda çok hafif ve daha fazla yük taşıma kapasitesi ile nerdeyse hava araçlarının tankı olabilir.

fazla bir bilgim yok ama kulağa hoş geliyor.lakin fiyat çok artmasın. Mesajı Paylaş

#378
Alıntı yapılan: AYDIN - 14 Ocak 2012, 15:04:03
Arkadaşlar bence onun teknolojisini kazandıktan sonra sert karbon arası çelik tel örgü ve onun üstüne KEVLER kumaş ve tekrar sert karbondan oluşan gövde yapısıyla hafif fakat nerdeyse zpt kadar zırhlı aynı zamanda çok hafif ve daha fazla yük taşıma kapasitesi ile nerdeyse hava araçlarının tankı olabilir.

Acaba sert karbon arası çelik tel örgü ne işe yarayacak? Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

KontrATAK başlıyor



Savunma Sanayi Müsteşarı Bayar: Hedefimiz Nisan ayı
28 Ocak 2012 Cumartesi, 12:25:25

Savunma Sanayi Müsteşarı Murad Bayar, Türk ve İtalyan firmalarının ortak üretimi olan ATAK (T129) taarruz helikopterinin ilk teslimatının bu yılın Nisan ayında gerçekleşeceğini söyledi.

İtalya ile Türkiye arasındaki savunma sanayi günleri organizasyonu için Roma'ya gelen Savunma Sanayi Müsteşarı Bayar, İtalya'daki temaslarından, ATAK helikopterinde gelinen son aşamaya ve Ermeni iddialarının inkarını suç sayan yasa teklifini meclis ve senatosundan geçiren Fransa'ya karşı atılacak adımlar anlattı.

"Türkiye ile İtalya arasında daha büyük resme baktığımızda, özellikle son 10 yılda başlayan önemli projelerimiz var. Bu fırsatla onu da gözden geçirdik İtalyan Savunma Bakanlığındaki muhataplarımızla" diyen Bayar, İtalya'ya yaptıkları bu ziyarette ATAK'ın da gündemde olduğunu bildirdi.

Müsteşar Bayar, Türk Silahlı Kuvvetleri'nin (TSK) taarruz helikopteri açığını gidermek amacıyla Türk Havacılık ve Uzay Sanayi A.Þ (TUSAÞ/TAI) ile İtalyan Agusta Westland firmasıyla ortaklaşa üretilmekte olan ATAK (T129) helikopterinin projesinde iki şekilde teslimat olacağını, bunlardan ilkinin bu yılın Nisan ayında gerçekleşeceğini ifade etti.

"Türkiye'de taarruz helikopteri üretimi yapıyoruz. Bir İtalyan platformunun üzerinde, Türk sistemlerini, silahlarını kullanarak, ATAK helikopterini yapıyoruz. Bu sene onun ilk teslimatını kısmetse yapacağız. Þu anda hem uçuş hem atış testleri yapılıyor" diyen Bayar, bu testlerin hem Türkiye'de hem İtalya'da devam ettiğini belirterek, "TAI'de ikinci prototipin imalatı yapıldı. Hedefimiz Nisan ayı içerisinde ilk teslimatı yapmak" ifadelerini kullandı.

"2013'TEN İTİBAREN 51 YENİ ATAK"
ATAK helikopteri projesinde yer alan iki parti teslimatının ilkinde 9 helikopterin bu seneden itibaren envantere alınmaya başlayacağını dile getiren Savunma Sanayi Müsteşarı, "Bunların teslimatı, önümüzdeki yıl ortasına kadar devam edecek. Bu yıl içinde 4 tanesi, geri kalanları da önümüzdeki sene. Ondan sonra da asıl 51 helikopterlik program başlayacak. O da 2013 ortasında başlayarak, 5 sene de o devam edecek. Bu yıl önemli bir yıl bizim için. İlk teslimatı yapacağız. İlk helikopterleri alacağız" dedi.

"2013 MODEL TAM TEÇHİZATLI"
Müsteşar Bayar, bu yıl Nisan'da başlaması öngörülen teslimatta birtakım teçhizatların azaltıldığını bildirerek, "Yani, ilk aşamada ihtiyaç olmayacak; örneğin bugün bir anti-tank silahına ihtiyacımız yok. Temmuz 2013'den itibaren o da olacak. Veya bugün bir hava-hava füzesine de ihtiyacımız yok. Ama roketleri, mermi atabilen helikopterlerin teslimatına başlıyoruz. Dolayısıyla bu 9 tane helikopter, daha erken teslim edilenler, biraz daha indirgenmiş konfigürasyonda bir helikopter. Temmuz 2013'den sonra da tam konfigürasyonda devam edeceğiz" şeklinde konuştu.

Bu helikopterlerin TSK'nın işine yarayacağını dile getiren Bayar, "Bu önemli bir kabiliyet olacak. Teknolojik olarak bugün dünyanın en iyi helikopterlerinden biri" dedi.

"ATAK İHALELERDEKİ YERİNİ ALMAYA BAÞLADI"
Taarruz helikopterinin tek üretim hattını Türkiye'de kurduklarını aktaran Murad Bayar, ATAK'a başka ülkelerden sipariş gelmesi durumunda Türkiye'den teslim edileceğini söyledi.

Bayar, şu andaki somut olan tek şeyin, ATAK'ın Güney Kore'de açılan bir ihaleye katılan 4 tekliften biri olduğuna dikkati çekerek, sözlerini şöyle sürdürdü:

"İkisi Amerikan firması, biri eurocopter Avrupa'dan bir de TAI'yi davet etti. TAI, Augusta ile işbirliği içerisinde teklifini verdi. Dolayısıyla bugün ATAK helikopteri ihaleye katılan 4 helikopterden biri. O yarışmada, sergileyeceği performansa göre, rekabet içerisinde kendi performansını gösterecek... ATAK helikopteri, İtalya ile kurduğumuz önemli bir işbirliği alanı oldu."

"İTALYA-TÜRKİYE İLİÞKİLERİNİN İLK MEYVESİ:ATAK"
İtalyan başkentinde 2 gün boyunca her iki ülkenin savunma sanayi derneklerinin organizasyonuyla düzenlenen toplantıların amacına da değinen Savunma Sanayi Müsteşarı Bayar, "İtalyan sanayisinin geçmişten bugüne gelen tecrübeli olduğu, teknolojisi olduğu alanlar var. Türk sanayisi de teknolojisini yeni geliştiren, dinamik ve maliyet avantajı olan bir sanayi bugün. Bu ikisinin bir araya gelmesinden biz rekabetçi sonuçlar çıkabileceğini düşünüyoruz. Zaten bu toplantıların amacı da onu bulmak" dedi.

Bayar, İtalyanların da hem hükümet seviyesinde hem sanayi seviyesinde toplantılara çok olumlu yaklaştığını, ATAK helikopterinin bunun bir örneği ya da ilk meyvesi olabileceğini söyledi.

Müsteşar Bayar, ATAK taarruz helikopteri üzerindeki Türk ve İtalyan özelliklerini şu şekilde anlattı:

"Helikopterin üzerinde çok ciddi Türk teknolojisi de konuldu. Üretimde, TAI görev alarak onu ciddi maliyeti etkin bir ürün haline getirdi. Tabi İtalyanların, hava aracı tarafında, helikopter teknolojisinde, ciddi bir birikimleri var. Augusta bugün dünyanın en büyük helikopter şirketlerinden biri. Burada biz, ortaya iyi bir ürün çıktığını düşünüyoruz. Bu ürünün, TSK'nın ihtiyaçlarına en iyi şekilde cevap verecek ve aynı zamanda, uluslararası pazarda da rekabet avantajı olacak bir ürün olduğunu düşünüyoruz. Buna benzer örnekleri, iki sanayinin güçlü taraflarını bir araya getirerek, bulmak istiyoruz. Bu çalışmamızın amacı buydu."

"FRANSA İLE DOĞRUDAN YAPTIĞIMIZ BÜYÜK BİR PROJEMİZ YOK"
Savunma Sanayi Müsteşarlığı'nda, Fransa'ya karşı atılacak bir adımın olup olmadığı yönündeki sorusuna müsteşar Bayar, "Bugün itibariyle Fransa ile yürüyen çok fazla projemiz yok. Zaten bir süredir devam eden sıkıntılardan dolayı o alandaki işbirliğimiz oldukça asgari düzeye indi. Fransa ile yoğun çalıştığımız bir alan yok. Yürüyen bir-iki proje var. Onlar da sonuçlanma safhasında. Yeni gireceğimiz çok önemli bir proje de yok" dedi.

Avrupa'da savunma sanayinin oldukça entegre bir yapıda olduğuna dikkati çeken müsteşar, "Dolayısıyla biz İtalyanlarla bir proje yaptığımızda, bir kısmında Fransız sanayisi yer alabiliyor. Veya Almanlarla, İngilizlerle yaparken. A400M'de, uydu da olduğu gibi... İçinde bir Fransız katkısı olabiliyor. Ama artık bu saatte, bizim onu o kadar cerrahi bir şekilde ayıklamamız, doğru değil, mümkün de değil" şeklinde konuştu.

Fransa ile doğrudan yaptıkları büyük bir projenin bulunmadığını, böyle bir şeyin gündemlerinde olmadığı bilgisini paylaşan Murad Bayar, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Fransızların doğrudan katıldığı bir ihalemiz bulunmuyor. Bir ortaklıkla katılıyor olabilirler. Bir alt yüklenici olarak katılıyor olabilirler. Orada da öyle bir ince ayıklamaya gitmiyoruz. Ama tabi ki, şu günün şartlarında büyük bir projemize biz özellikle Fransa'yı davet etmeyiz. O muhakkak. Bugün itibariyle öyle bir şey mümkün olmaz."

AA
http://ekonomi.haberturk.com/airport/haber/710402-kontratak-basliyor Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz