T-129 ATAK PROJESİ

Başlatan kosavalı1989, 08 Mayıs 2009, 16:52:37

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Forumu uzun zamandır takip edemiyorum.Bir ara ilk T-129 teslimatının 2014te yapılacağını duymuştum, Teslimatların öne çekilmesi güzel :) Mesajı Paylaş


Ben Orta Asya'dan türeyen Anadolu'da büyüyen Avrupa içlerine yürüyen Türküm...

 ;) :D ATAK için stratejik planda 2013 olarak bahsedilen teslim tarihi, tam konfigürasyonlu üretimlere ilişkin. Ancak biz tanksavar silahları takılmamış, istenen 9 adet ATAK'ın ilk grubunu üretip haziran ayına kadar tamamlayıp teslim edeceğiz. Þu anda 2 adet prototip uçuşlarını sürdürüyor.  ;D ;D ;D ;D Mesajı Paylaş

Arkadaşlar bir helikopter veya uçak tam kapasitede yakıt ile toplam ne kadar havada kalabilir diye düşünüyorum ve bittikten sonra tekrar hazır konuma ne kadar zamanda ulaşabilir diye bir kavram oluşturuyorum ve yaklaşık 2-3 saat havada ve 30 dk yakıt ikmali diye düşünüyorum.

Ben olaya biraz farklı bir yönden yakalaşarak ilk etapta helikopterlerde araştırılması yapılmak kaydı ile LİTYUM POLİMERLİ BOR HÜCRELİ enerji pilleri ile ne kadar havada kalabiliri bunların bittikten sonra ne kadar zamanda değiştirilebilir ve bu bitmiş pillerin göreve ne kadar zamanda hazır olabilir,ayrıca bu tesisin (şarj istasyonlarının)büyüklüğü güvenliği ve idamesi (savaş şartlarında ) ne kadar verimli olabilir onu düşünmekteyim zira savaşta ilk hedef enerji kaynakları olduğu için bu saydıklarım çok önemli ve kimin nefesi daha kuvetli ise savaşı onun kazanacağına inanmaktayım. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: AYDIN - 17 Haziran 2012, 12:40:56
Arkadaşlar bir helikopter veya uçak tam kapasitede yakıt ile toplam ne kadar havada kalabilir diye düşünüyorum ve bittikten sonra tekrar hazır konuma ne kadar zamanda ulaşabilir diye bir kavram oluşturuyorum ve yaklaşık 2-3 saat havada ve 30 dk yakıt ikmali diye düşünüyorum.

Ben olaya biraz farklı bir yönden yakalaşarak ilk etapta helikopterlerde araştırılması yapılmak kaydı ile LİTYUM POLİMERLİ BOR HÜCRELİ enerji pilleri ile ne kadar havada kalabiliri bunların bittikten sonra ne kadar zamanda değiştirilebilir ve bu bitmiş pillerin göreve ne kadar zamanda hazır olabilir,ayrıca bu tesisin (şarj istasyonlarının)büyüklüğü güvenliği ve idamesi (savaş şartlarında ) ne kadar verimli olabilir onu düşünmekteyim zira savaşta ilk hedef enerji kaynakları olduğu için bu saydıklarım çok önemli ve kimin nefesi daha kuvetli ise savaşı onun kazanacağına inanmaktayım.

LİTYUM POLİMERLİ BOR HÜCRELİ  Piiler ile bu helikopterin kullandığı CTS800-4A motorlarının sağladığı yaklaşık toplam 2000kW'lık gücü nasıl sağlamayı düşünüyorsunuz acaba?
Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Güzel bir soru böyle yapıcı soruların için teşekkür ederim.Gün gelicek hep beraber öğreneceğiz inşallah. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: AYDIN - 18 Haziran 2012, 19:51:50
Güzel bir soru böyle yapıcı soruların için teşekkür ederim.Gün gelicek hep beraber öğreneceğiz inşallah.

Rica ederim. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Bor hücreli pil nedir acaba? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: AYDIN - 18 Haziran 2012, 19:51:50
Güzel bir soru böyle yapıcı soruların için teşekkür ederim.Gün gelicek hep beraber öğreneceğiz inşallah.
LİTYUM POLİMERLİ BOR HÜCRELİ pil ile 1200 beygirlik motorun 3 saatte tükettiği enerjiyi karşılıyabilirsek ve bu pilin ağırlığı helinin almış olduğu toplam yakıtının ağırlğından fazla olmamak koşuluyla ağılıkları eşitlenebilirse NEDEN OLMASIN,gayet güzel olur,sessiz çalışan bir saldırı helikopterine sahip oluruz...Buarada fikirlerinizi beğeniyorum olur yada olmaz yaratıcı düşünce başlı başına bir yetenektir:))) Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: heruamarth - 18 Haziran 2012, 22:23:38
Bor hücreli pil nedir acaba?

Bor ile alakası yok. Arkadaşlar boru süpermen gibi birşey sandıkları için herşeye yapıştırıyorlar.

Lityum-iyon polimer piller, polimer lityum iyon ya da daha yaygın lityum polimer pil (kısaltılmış Li-poly, Li-Pol, LiPo, dudak, PLI ya da dudak) şarj edilebilir pil (ikincil hücreli pil). Normalde pil paralel ek olarak birkaç özdeş ikincil hücre deşarj akım kapasitesi arttırmak için oluşur.
Bu tür teknolojik lityum-iyon pillerle gelişmiştir. Sonuçta, lityum-tuz elektrolit olarak tutulmayan bir organik çözücü lityum-iyon tasarım gibi bir katı polimer polietilen oksit veya poliakrilonitril kompozit gibi. lityum-iyon tasarımı Li-poly üzerinde avantajları daha düşük maliyetli üretim ve de daha fazla fiziksel zarar güçlü olmak. Lityum-iyon polimer pil tüketici elektroniğinde 1996 civarında boy göstermeye başladı.
polimer pil büyük lityum-iyon hücreler farklı bir tasarıma sahip olarak Hücreleri bugün satıldı. katı bir metal kasa sahip lityum-iyon silindirik veya prizmatik hücreler, farklı olarak, polimer hücreler sahip esnek, folyo tipi (polimer laminat) durumda, ama yine de organik çözücü içerir. ticari polimer ve lityum-iyon hücreler arasındaki temel fark nedir birbirlerine ikinci katı durumda presler elektrotlar ve ayracında üzerine, bu elektrot çarşaf ve ayırıcı levhalar üzerine lamine çünkü polimer hücreler ise bu dış basınç gerekli değildir birbirlerine.
hiçbir metal batarya hücre gövdesi ihtiyaç olduğundan, pil hafif olabilir ve bunu özellikle güç verecek cihazın uygun şeklinde olabilir. intercell silindirik hücreler ve metal kasa eksikliği arasındaki aralığı yoğun ambalaj nedeniyle olmadan, Li-poly pillerin enerji yoğunluğu% 20den fazla bir klasik Li-ion pil daha yüksektir. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Yakıt hücresinin prensipleri ilk olarak Alman bilimadamı Christian Friedrich Schönbein tarafından 1838 de bulunmuş ve "Philosophical Magazine" in Ocak 1839 baskısında yayımlanmıştır.[6] Bu çalışmadan esinlenen Galli bilimadamı William Robert Grove 1843 de, günümüz fosforik asit yakıt hücresinde kullanılanlara benzer malzemeler kullanarak ilk yakıt hücresini geliştirdi. 1955 de, General Electric şirketinde çalışan bir kimyacı olan W. Thomas Grubb, orijinal yakıt hücresi tasarımını, elektrolit olarak sülfonatlaştırılmış polisitiren iyon-değişim membranı kullanarak değiştirdi. Üç yıl sonra bir başka General Electric çalışanı olan Leonard Niedrach, hidrojenin okidasyonu ve oksijenin edüksiyonu için katalizör görevi gören, membran üzerine platin kaplama metodunu geliştirdi. Bu hücre daha sonraları 'Grubb-Niedrach yakıt hücresi' olarak bilinecekti. General Electric bu teknolojiyi NASA ile birlikte daha da geliştirdi ve Gemini uzay projesinde ilk ticari yakıt hücresi kullanıldı. 1959 da İngiliz mühendis Francis Thomas Bacon 5 kW lık durağan bir yakıt hücresi geliştirdi. Aynı yıl, Harry Ihrig liderliğindeki araştırmacılar 15 kW lık bir yakıt hücresi yaptılar. Bu sistem elektrolit olarak potasyum hidroksit, reaksiyona giren maddeler olarak da sıkıştırılmış hidrojen ve oksijen kullanıyordu. 1959'un sonlarına doğru Bacon ve arkadaşları bir kaynak makinasını çalıştırabilen 5 kW lık bir yakıt hücresi yaptılar. 1960'larda Bacon'ın patentleri ABD'nin uzay araştırmaları programında elektrik ve içme suyu sağlamada kullanıldı. Uzay aracının tanklarında hidrojen ve oksijen bol miktarda bulunduğu için yakıt bulma sıkıntısı söz konusu değildi. UTC Power şirketi, hastane, üniversite, büyük işyerleri için sabit yakıt hücresi sistemleri üreten ilk şirket oldu. Günümüzde de 200 kW lık PureCell 200 sistemi bu şirket tarafından satılmaktadır.[7] UTC Power, NASA'ya uzay araçlarında (Apollo ve uzay mekiği programları) kullanılmak üzere yakıt hücresi sağlayan tek şirket olup otomobil ve otobüslerde kullanılabilen yakıt hücreleri de geliştirmektedir. UTC Power, donma koşullarında dahi çalışabilen proton değişim membranlı ilk otomotiv yakıt hücresinin tanıtımını yapmıştır.

http://www.belgeler.com/blg/2qmr/yakit-hucreli-araclar-fuel-cell Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz