T-129 ATAK PROJESİ

Başlatan kosavalı1989, 08 Mayıs 2009, 16:52:37

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#840
Alıntı yapılan: TAHRIBAT - 20 Nisan 2014, 19:12:05
Alıntı yapılan: Tuco - 20 Nisan 2014, 15:33:34
Hepsinin B versiyonu olacağına emin miyiz?

İlk helikopterler A ve B versiyonlarının ortası gibi birşey olcak. Tamamen B demekte yanlış olur.

B versionyonları ordular için alt versionlar ise gerilla&törerist savaşları icin uygun. Bence tamamen B versiyonu almak çok mantıklı değil
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: AVCI - 19 Nisan 2014, 17:15:38
İlk T-129EDH Kara Kuvvetleri tarafından kabul edildi

Acil ihtiyaç nedeniyle 'temel' özelliklere sahip T129'un Erken Duhul Helikopter (EDH) teslimatına başlandı. İlk helikopter Kara Kuvvetleri Komutanlığı'nın envanterine girdi.

İlk T-129EDH Kara Kuvvetleri tarafından kabul edildi
İtalyan AgustaWestland şirketinin A129 platformuna yerli sistemler konularak geliştirilen T129 helikopterinin EDH olarak adlandırılan modeli, Kara Kuvvetleri Komutanlığı tarafından teslim alınmaya başlandı.

TUSAÞ tesislerinde ilk uçuşunu 2011 yılında yapan Atak helikopteri uzun süre Kara Kuvvetleri'nin kabul testlerinde tam onay alamamıştı.

Yerli silah sistemleri, Cirit ve Umtas Tank Savar Füzeleri de entegre edilen Atak'ta ilk 9 helikopterlik prototip üretimi de tamamlandı. Pazartesi günü yapılması beklenen imza töreniyle silahlı kuvvetler envanterine girecek olan Atak'lardan toplam 59 adet üretilecek. 2007 yılında başlayan projenin toplam bedeli 3.3 milyar dolar

http://kokpit.aero/ilk-t129edh-teslimati-yapiliyor
Mesajı Paylaş

Kara Kuvvetleri Komutanlığı'nın ihtiyaç duyduğu 9 adet T129 Erken Duhul Helikopteri (EDH) ile 50 adet taarruz ve taktik keşif maksatlı T129 ATAK helikopterinin tedarik edilmesini içeren ve 07.09.2007 tarihinde Savunma Sanayii Müsteşarlığı ve TUSAÞ firması arasında sözleşmesi imzalanan ATAK Projesi kapsamında, ilk EDH helikopteri 22 Nisan 2014 tarihinde kabul edilerek Türk Silahlı Kuvvetleri envanterine alınmıştır.

Ülkemizde helikopter sanayii altyapısının kurulmasında çok önemli bir kilometre taşı olan ATAK projesi kapsamında, 42 milli aviyonik/silah ekipmanın yurt içinde üretimi gerçekleştirilmiş, Türkiye'de ilk defa "Pal"üretim kabiliyeti kazanılmış ve helikopterin tek üretim hattı TUSAÞ'ta kurulmuştur. Helikopter gövdesinde yaklaşık 6.400 adet parçadan 6.200 parça detay üretimi TUSAÞ tarafından gerçekleştirilmektedir. Helikopterin üçüncü ülkelere satışında, projedeki mevcut iş paylaşımı aynen korunacak olup, üretim yalnızca Türkiye'de gerçekleştirilecektir.

Proje kapsamında ana yüklenici TUSAÞ, Helikopter üretimi ve aviyonik-silah sistemlerinin helikopter üzerine enstalasyonundan sorumlu olup, ASELSAN Milli Görev Bilgisayarı ve Silah Sistemi entegrasyonundan, Agusta Westland ise performans ihtiyaçlarını karşılayan "uçabilir" durumdaki helikopter sağlanmasından sorumludur.

2 mürettebatlı ATAK Helikopteri, her biri 1.360 hp gücünde olan 2 adet LHTEC CTS800-4ATurboshaft motoruna sahip olup, azami 288 km/h hıza ulaşmaktadır. Maksimum kalkış ağırlığı 5.000kg olan Helikopterin menzili 556km'dir. Burunda taşıdığı 20 mm'lik 500 mermi kapasiteli topa sahip ATAK helikopteri, kanat altındaki 4 pod ile toplam 76 adet roket atabilmektedir.

Kabulü yapılan ilk helikopterin başta Silahlı Kuvvetlerimiz olmak üzere tüm ülkemize hayırlı olmasını diler, projede emeği geçen herkese şükranlarımızı sunarız.

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.611234288968978.1073741924.250495278376216&type=1 Mesajı Paylaş

Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını aramayı alışkanlık haline getirmiş milletler, önce onurlarını, sonra özgürlüklerini daha sonra da geleceklerini kaybetmeye mahkûmdurlar. Mustafa Kemal ATATÜRK

İnsan bir tören yapar. İran olsa şimdi 40 gün bayram yapmıştı. Mesajı Paylaş
Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını aramayı alışkanlık haline getirmiş milletler, önce onurlarını, sonra özgürlüklerini daha sonra da geleceklerini kaybetmeye mahkûmdurlar. Mustafa Kemal ATATÜRK

Türkiye'de ilk defa 'pal' imal edildi

Teslimatları başlayan 9 adetlik T-129 Erken Duhul Helikopteri (EDH) projesiyle Türkiye'de ilk defa helikopterin en kritik parçalarından biri olan pal imalatı başladı.

TÜRKİYE'DE NELER YAPILDI?

Helikopter sanayii altyapısının kurulmasında çok önemli bir kilometre taşı olan ATAK projesi kapsamında, 42 milli aviyonik/silah ekipmanın yurt içinde üretimi gerçekleşti. Bunun yanı sıra helikopterin en kritik parçalarından biri olan palin imalatı Türkiye'de yapıldı. Yüksek kompozit imalat aşamasına sahip paller, helikopterin dişli kutusu ile birlikte en hassas üretim ve mühendislik gerektiren parçaları arasında yer alıyor. T129 ile edinilen bu tecrübenin halen tasarımı devam eden Milli Helikopter Tasarımı'nda da kullanılması planlanıyor.

Helikopter gövdesinde yaklaşık 6.400 adet parçadan 6.200 parça detay üretimi TAI tarafında gerçekleştiriliyor. Helikopterin üçüncü ülkelere satışında, projedeki mevcut iş paylaşımı aynen korunacak olup, üretim yalnızca Türkiye'de gerçekleştirilecektir.

Proje kapsamında ana yüklenici TAI, helikopter üretimi ve aviyonik-silah sistemlerinin helikopter üzerine enstalasyonundan sorumlu. ASELSAN Milli Görev Bilgisayarı ve Silah Sistemi entegrasyonundan, Agusta Westland ise performans ihtiyaçlarını karşılayan "uçabilir" durumdaki helikopter sağlanmasından sorumlu.

MENZİLİ 556 KİLOMETRE

İki mürettebatlı ATAK Helikopteri, her biri 1.360 hp gücünde olan 2 adet LHTEC CTS800-4ATurboshaft motoruna sahip. En fazla 288 km/saat hıza ulaşabilen helikopterin maksimum kalkış ağırlığı ise 5 bin kilogram. Menzili ise 556km. Burunda taşıdığı 20 mm'lik 500 mermi kapasiteli topa sahip ATAK helikopteri, kanat altındaki 4 pod ile toplam 76 adet roket atabilmekte.

http://kokpit.aero/t129-teslimati-basladi-pal-imal-ettik Mesajı Paylaş

Resimlerde iki çeşit kamoflas (renkleri) kullanılmış , hangi renkler nereye ait?
Kullanılan renklerin, numaralarını bilen varmı. Mesajı Paylaş

Gece operasyonları için siyah atak yokmuydu benmi yanlış biliyorum? Mesajı Paylaş
Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını aramayı alışkanlık haline getirmiş milletler, önce onurlarını, sonra özgürlüklerini daha sonra da geleceklerini kaybetmeye mahkûmdurlar. Mustafa Kemal ATATÜRK

TAI'deki test bed olması lazım Mesajı Paylaş

Tamamı Kara Kuvvetlerine ait.Ancak muhtemel kullanım bölgelerinin iklim ve topografik özelliklerine göre iki tür kamuflaj seçilmiş olabilir.Belkide hiçbiri değildir,ilk üretilenlerin boyandığı kamuflaj beğenilmemiş ve değiştirilmişte olabilir. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz