T-129 ATAK PROJESİ

Başlatan kosavalı1989, 08 Mayıs 2009, 16:52:37

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Hocam cidden bu kadar versiyonuna gerek var mıydı yani atak-2 yapalım onun üzerinden geliştirsek. Hangi birini finanse edeceğiz acaba Mesajı Paylaş
Ayakta ölmek,diz üstü yaşamaktan daha iyidir.

#1421
Alıntı yapılan: BATTLESTAR - 21 Mayıs 2020, 20:08:03Bu platforma özel bir asw/asuw helikopteri geliştirilir gökbey üzerinden belki onunda genel maksat versiyonu olur navalize ama navalize saldırı helikopteri sanmam çünkü sonuçta gövde içinde bekleyecek ve çıkartma sırasında sahilden uçup dönecek. O kadar korozyon yemez alet. Belki katlanır pal.

Yok hocam, korozyon yer. Tuzlu su partiküller halinde her yere girer denizde. Eğer radar ufaksa radarı burun ucuna, fliri de Tiger'daki gibi ikinci pilotun üstüne koyabiliriz.

https://www.airbus.com/helicopters/military-helicopters/specialised/tiger.html
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Commander - 21 Mayıs 2020, 20:43:35
Hocam cidden bu kadar versiyonuna gerek var mıydı yani atak-2 yapalım onun üzerinden geliştirsek. Hangi birini finanse edeceğiz acaba

Hocam bu gerekli bir projeydi. Mesela şöyle düşünün bir çiftçisiniz. Sizde ekip biçmeye yeni başlayacaksınız, bu sene tohumluk buğdayı benden aldınız , seneye hasat yaptınız kendi tohumluk buğdayınız olmasına rağmen yinede bana para ödüyorsunuz . Bu saçma olur.

Zatem totalde helikopterin 3 ana alt sistemi yabancı idi. 1. iniş takımları, onu alp havacılık yerlileştirdi. 2. Makinalı Top (üzerinde çalışılıyor.), 3. Motor Transmisyon oda bitti sayılır.

Zaten motor transmisyon değişince helikopterin görüntüsünü bayağı değişmesi lazım boyutlar değişebiliyor sonuçta 1600 shp bir motor. Zaten halihazırda ağır taarruz helikopteri için bir tasarım yapılıyordu ve bunu ölçeklendirmek gerekti sadece.

Diğer yandan t-129 atak evet iyi bir helikopter ancak ciddi kalıtımsal sorunları var. Diğerleri ile karşılaştırılınca da dünyanın en iyi orta siklet taarruz helikopteri değil. Yani biz buna bu kadar yatırım yapmışken bu sorunlar yüzünden neden en tepede olması gereken noktasından geride olsun ?

Ben bunu defalarca daha önce yazdım ama tekrar yazayım ?

Neden T-629 yapılmalı ?

1- Mevcut atak'ın lisansı bizde ama üretim başı italya'ya para ödeniyor.
2- Proje sonunda Atak'ın yabancı bir parçası kalmayacak ve yinede tasarımı değişmek zorunda kalabilecek . (alt sistemlerin yabancı komponentleri olabilir.)
3- Atak ihtiyaca binaen hızla üretildiğinden üstündeki yerli aviyonikler tıpkı yamalı bohça gibi duruyor ve bunların gövdeye gömülü olması gerekmekte.
4- Atak gövdesi yüzünden az 20mm mühimmat taşıyabiliyor yeni gövde ve motorlar bu alttırılmalı.
5- 20mm gövde altında olmadığından flir ters asılamıyor bu yüzden kör nokta oluşuyor ve yüksek irtifada havada asılı angajman zorlaşıyor.
6- Motor konusu
7- Atak o kadar özgünleştiki artık onu italyanlıktan sıyıracak yeni ve özgün bir isme ve modern bir imaja ihtiyacı var.
8- Daha önce ah-1z'yi performansta yakalayamaz dedim ama yakalayabilir ve belki geçebilir ve tasarımı ve modernliği ile bunu yapabilir. Çünkü tamam ah-1z'de 1800 shp motor var ama o helikopter 8 bin ton ağırlığında, eğer T-629 denildiği gibi 6 ton olursa 1600 shp ile hız, irtifa ve kıvraklıklıkta onu yakalayabilir.

T-629 tıpkı aksungur gibi fazla bütçe gerektirmeden eldekilerle ortaya çıkarılan güzel projeler keza çok kısa bir zamanda ortaya çıkmalarından da bunu anlamak mümkündür. Diğer yandan Tai'ye cidden çok para kazandıracaklar. Hele bir de combat proven olsunlar.  T-629 sınıfının en iyi saldırı helikopteri olacak. Tamam şu tiltrotorlar ve invictusta iyidir . Ama onlar mantıklı birer askeri platform olana hatta abd tarafından ihracat edilme kararı alınana kadar T-629 çok ihale alır.

Hele birde italyan ordusuna satarsak ki bence italyanların bu projeye dahil olması, hatta Altay'a da dahil olması çok mantıklı bir seçim olacaktır. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


#1423
Satın alma ve işletme maliyeti de hesaba katılırsa Filipinler'in dediği gibi Atak hala daha uygun bir helikopter. Birde artık savaş sistemlerini tek başına değerlendirmek de çok sağlıklı olmuyor çünkü günümüz savaşlarında o çokça övülen rus sistemleri siha'ların bile hedefinde oluyor. Böyle olunca birbiriyle uyumlu çalışan sistemler hem birbirlerinin açıklarını kapatıyor hem de etkinliklerini artırıyor.
Örneğin;
koral ile anka + bayraktar = elektronik harp kabileyetine de sahip f18 filosu Mesajı Paylaş

Leonardo Helicopter AW249 üretiyor A-129 yerine.
Bizimle çalışacaklarını sanmam.
A-129 zaten eski bir tasarımdı ve İtalyanlar da biz de bu modelden iyi ekmek yedik . Onlar para biz de ülkemize helikopter üretim alt yapısı kazandık.

Artık tüm mülkiyet haklarına , ihracat imkanına sahip Türkiye'ye ait orta sınıf bir taarruz helikopteri T-629 üretmek akıllıca bir seçim...

Ts-1400 motorumuz 1600 hp güç üretebiliyor mu gerçekten?
Mesajı Paylaş

#1425
Alıntı yapılan: serkan1976 - 21 Mayıs 2020, 22:43:12
Leonardo Helicopter AW249 üretiyor A-129 yerine.
Bizimle çalışacaklarını sanmam.
A-129 zaten eski bir tasarımdı ve İtalyanlar da biz de bu modelden iyi ekmek yedik . Onlar para biz de ülkemize helikopter üretim alt yapısı kazandık.

Artık tüm mülkiyet haklarına , ihracat imkanına sahip Türkiye'ye ait orta sınıf bir taarruz helikopteri T-629 üretmek akıllıca bir seçim...

Ts-1400 motorumuz 1600 hp güç üretebiliyor mu gerçekten?

Aw-249 çok mantıksız bir proje. Yapılırsa İtalya dışına çıkamaz.

Neden ?

1- Güzel bir motoru var, ancak tasarım modifiyeli a-129. Bu yüzden bazı kronik sorunları çözememişler.
2- Hedefledikleri sınıf t-629'un bir üstü ancak o sınıfta bir sürü mantıklı helikopter varken kimse yüzüne bakmaz.
3- T-629 gibi bir helikopterde ne nerede olması gerekiyorsa orada olduğu bir helikopter ile aynı ihaleye girdiğinde hele birde rotor üstü mildarlı t-629'a karşı bir şey kazanamaz. Keza Türkiye motoru da kendi yapıyor fiyat konusunda da inanın yarışamazlar.

Diğer yandan ;

Malum iki devletin arası iyi ve italya ekonomik bir çıkmazda, son corona'da bitirdi adeta italya'yı , sağlık sektörüne yatırım yapmak varken yeni bir helikoptere yatırım yapmak çok saçma.

Tai T-629'a ortak olmak çok ama çok diye mantıklı bir hamle olur .

Neden ?

+ Ortada kağıt üstünde combat proven bir sistem üzerinden ortaya çıkmış çok başarılı bir dizaynda helikopter var.
+ Mildar gibi bir mwm zor bulurlar.
+ Eğer alır veya üretirlerse culuk avrupanın yarısından çoğu T-629'un aslında italyan olduğu ve Türklerin italyanlardan aldığına inanır ve fikrini değiştirmez.

Gayet win to win.

Evet ts-1400 1600 shp bir motor. Bir çok kez dile getirildi ve  en son temel kotil de belirtti. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


#1426
Hocam Leonardo sitesine girdim ürettikleri helikopterleri tıklamaktan başım döndü.
Böyle bir şirket mutlaka taarruz helikopteri yapmak zorunda. Combat olma hedefi 2025 yılı  Aw249'un tasarımı mutlaka A-129'dan farklılaşacaktır...
Asıl bizim bu dev şirketten faydalanmamız lazım...Bence bu şirketi fazla küçümsüyoruz gibime geliyor...
Not:Þu motorun ismi de Ts-1600 olarak değişse iyi olur... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 21 Mayıs 2020, 23:41:00
Hocam Leonardo sitesine girdim ürettikleri helikopterleri tıklamaktan başım döndü.
Böyle bir şirket mutlaka taarruz helikopteri yapmak zorunda. Combat olma hedefi 2025 yılı  Aw249'un tasarımı mutlaka A-129'dan farklılaşacaktır...
Asıl bizim bu dev şirketten faydalanmamız lazım...Bence bu şirketi fazla küçümsüyoruz gibime geliyor...
Not:Þu motorun ismi de Ts-1600 olarak değişse iyi olur...

Mutlaka bir tecrübeleri var. Ancak zaman içinde kendilerini yenileyebilmiş değiller. Aynı tasarımı uzat motor değiştir (yabancı motor kullan ) al sana aw-189 kısalt konfigüre et aw149/139 daha ufalt aw-109. Sivil versiyonlarını konfigüre et vs. Mesela bir Merlin'in devamı gelmedi ? Bir A-129'un tatminkar bir devamı gelmedi. Zaten lynx apache felan lisans altı.

Ben 10 tonluk gmh/saldırı, gökbey/t-629 , atak'ı yapmış haliyle tai'yi tercih ederim.

Yapsınlar görelim, ihalelerde yenildikleriyle kalırlar. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Aslında bizim yaptığımız da tıpkı İtalyanların yaptıklarının aynısı :D

Neyse T-629 , eğer TS-1600 motorumuz iyi performans verirse sahip olduğu mühimmat ailesi ile birlikte çok ihale alır.
ABD, motoruyla Atak bu ihaleleri alıyorsa T-629 ile kesinlikle daha iyisini yaparız.
Bu gelen paralar ile yapılacak yatırımlarla Tusaş dev bir savunma şirketine dönüşebilr.

Başlangıçta ben de "yahu ne gerek var T-629'a" diyordum ama ABD motor ambargosu ihalelerde başımıza iş açınca tamamen yerli T-629'un önemini anladım.
İhale alalım , para olmadan yeni yatırım ve kendimizi güncellememiz imkansız... Mesajı Paylaş

Birşey aklıma geldi tamamen yerli ve milli T629 yapıldıktan sonra Atak 2'ye gerek var mı ?
Ya da Atak 2 sırf denizci yapılabilir mi yoksa sikorsky'nin yaptığı gibi DEFIANT helicopter konseptine mi geçiş yapılmalı ? hem böylece denizci bir savaş ucağı ihtiyacı bir nebze olsun karşılanır Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz