T-129 ATAK PROJESİ

Başlatan kosavalı1989, 08 Mayıs 2009, 16:52:37

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: mavi1991 - 25 Mayıs 2020, 23:28:00
İtalya'nın yerine Azerbeycan, Parkistan veya diğer türki devletler bizim savunma projelerine katılıp bize maddi destek sağlaması gerekiyor yoksa bu bütçe ile bu kadar projenin altından nasıl kalkacağız merak içindeyim  ???

T-629'da biraz şekerin varmı unun var mı projesi , motor-transmisyon zaten gökbey için destekleniyor. Gövde ise ağır taaruz helikopterinin ölçeklendirilmişi o proje içinde ssb ile anlaşma imzalanmış . Öyle sıfırdan maliyetli değil. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Sn serkan1976 ,
Aw249 motoru:
Powerplant: 2 × General Electric CT7-2E1 turboshaft, 1,500 kW (2,000 shp) each
Ayrı bir sınıf bu heli.
Ben ama hertürlü t629'u tercih ederim. Kendi üretimimiz, kendi motorumuz, hatası da kendi hatamızdır. Nokta! Mesajı Paylaş

AW249 ; 2000 hp motor 7-8 bin kg
T-629 ; 1600 hp motor 6 bin kg

Güç / Ağırlık oranımız daha iyi gibi kağıt üzerinde...

İnşallah  TS-1600 motorumuz sorun çıkarmaz uçuş testlerinde... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 26 Mayıs 2020, 00:36:24
AW249 ; 2000 hp motor 7-8 bin kg
T-629 ; 1600 hp motor 6 bin kg

Güç / Ağırlık oranımız daha iyi gibi kağıt üzerinde...

İnşallah  TS-1600 motorumuz sorun çıkarmaz uçuş testlerinde...
Sn serkan1976,
Bir sitede rastlamıştım. Ts1400'ün ömürü açısından Avrupalı motorlardan iyi ABD motorlarına da yakın olduğu konusunda Bilgi vardı. GE ve PW gibi firmalara motor yapan, parça Üreten TEİ'nin yaptığı motor iyi olur. Mesajı Paylaş

T.C. Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii Başkanı Prof. Dr. İsmail DEMİR, TUSAÞ tarafından geliştirilen T129 ATAK Taarruz ve Taktik Keşif Helikopteri ile ilgili açıklamalarda bulundu.



Terörle mücadelede en önemli unsurlardan birinin de ATAK helikopterleri olduğunu vurgulayan DEMİR, "Önümüzdeki sadece birkaç yıl, üzerinde çalıştığımız çok önemli projelerin de sonuçlandığı bir dönem olacak. ATAK helikopterimizde Faz-II versiyonunu bu yıl içinde ilk kez teslim edeceğiz." açıklamalarında bulundu.

Bu yıl içerisinde Kara Kuvvetleri Komutanlığı'na teslim edilmesi planlanan ATAK Faz-II'de, Faz-I'de bulunmayan Radar İkaz Alıcı Sistem, Radyo Sinyal Karıştırıcısı vb. elektronik harp sistemleriyle 9681 V/UHF Yüksek Bant Telsiz bulunuyor. ATAK Faz-II konfigürasyonundan ise ilk aşamada 21 adet helikopter teslim edilecek.

TUSAÞ tarafından şu ana kadar Kara Kuvvetleri Komutanlığı'na 50 adet (9 EDH + 41 Faz-I) ve Jandarma Genel Komutanlığı'na ise 6 adet (Faz-I) olmak üzere toplam 56 adet T129 ATAK Taarruz ve Taktik Keşif Helikopteri teslim etti. Ayrıca Nisan ayında, toplam 9 adet T129 ATAK siparişi bulunan Emniyet Genel Müdürlüğü'nün ilk helikopteri de montaj hattına alındı.

Faz-II konfigürasyonundaki ilk T129 ATAK helikopteri, Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A.Þ. (TUSAÞ) tesislerinde test faaliyetlerine devam ediyor.

https://www.savunmasanayist.com/t129-atak-faz-ii/ Mesajı Paylaş

Atak faz II olarak yeni helikopter mi üretilecek yoksa mevcutlara güncel eklentiler mi olacak?!

Yeni üretilecekse T629 projesi varken saçma olur artık bu platforma yüklenmek diye düşünüyorum. Bu helikopter konusu çok karışmaya başladı zaten :)) Mesajı Paylaş

21 yeni helikopter üretilecek. Yukarıda yazıyor Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 17 Haziran 2020, 00:04:25
21 yeni helikopter üretilecek. Yukarıda yazıyor

Belki yanlışlıkla yazılmıştır diye düşünmek istedim :) bu helikopterin ağzına kadar yükle dolu olduğundan bahsedilirken niye halen üretime devam ediyoruz diye düşünüyorum.

Bir üretim bandını yarıda kesmek iyi değil biliyorum ama T629 satışı ve idamesi de daha kolay olacak sanki. Vardır bir bildikleri heralde. Bir de ağır Atak 2 vs var ahaha 10 kişiye 1 saldırı helikopterimiz olacak. O yokluğun acısını çıkarıyoruz resmen 😁 Mesajı Paylaş

#1448
Arkadaşlar öncelikle bir sorum olacak
Bizim bu helikopterin 6 ton taşıma kapasiteli olan t629 un mock-up'ını da yaptık amaç ihraç yasağını kaldırmak burasıda belli
fakat yapılamaz mıydı soruları ile geleceğim

1.si t629 mock up'ı yapılırken palleri mevcut konumu yada daha yukarı kaldırıp bir adet longbow tarzı radarı (üst konumdaki )sürücü pilotun  ile pallerin arasına tıpkı tiger helikopterinin flırı gibi sığdıramaz mıydı bu mikrodalga radarını

2 si anlatımı zor olacak ama

Helikopteri taşıyan iniş takımları özellikle öntaraftakilerden aw139 aw149 aw159 gibi birebir aynı tasarıma sahip olmak kaydı ile o ekstra denge direklerinden kurtulup yada kurtarıp gövdeye bağlı olmak kaydı  ile

1 adet kanat altı antitank füzesi

1 adet kanat ile motor arasında olan gövdeye entegre yada monte edilen/edilmek kaydı ile kanat üstü antitan füzesi entegre edilemez mi

Bu toplamda ekstra 4 adet anti tank füzesi yapar

Yada basit ifade ile kanat ile gövde birleşim noktalarının altına ve üstüne ekstra antitank füzesi monte edilmesi

Burdaki tek fark taşıyıcının kanat olması yerine gövdeninin kanatı taşırmış gibi füzeleri taşıması.

Bu vb. Değişiklikler düşünülemezmiydi

3.sü
Veyahut yakıt tankı kücültülüp gövde içine monteli teleskobik olarak göreve yönelik olarak dışarı çıkıp içeri girebilen bir mikromilimetre radar düşünülüp entegre edilemez mi? mantık denizaltı savunma helikopterlerindeki daldırmalı sonar  ile aynı mantık sadece daha düşük hacimli yapıyı taşımak yani mikromilimetre radarını taşımak için amaç

Görsel olarak şöyle birşey gövde içinde
        ___
____l     l_____ gövde içi

____       _____ gövde dışı
       l___l

Ve yine bu ekipmanın geremediği görevlerde sökülüp buraya tekrar bir depo ile yakıt sağlıyabilcek bir kit yada aparatın geliştirilmesi

Antitank görevleri için helikopter gövde altı teleskobik mwr radar
         __
____ l   l____   ____     ____
                              l__l
                             
Normal asimetrik saldırı ve keşif görevleri için ise iptal edilen yakıt bölmesini alabilmesi için standart yakıt tankı uygulaması.
        __
____l__l____

Yani modülerliği doğru anlayıp doğru planlama yapabilmek.

Ben açıkçası projelerı yürüten yöneten isterleri ve tasarım ve nihai  projelendirme konusunda projeleri ete kemiğe bürüten insanlarda yani tasarımları yapan insanlarda  bir yaratıcılık eksikliği olduğunu düşünüyorum yada kullanıcı kaynaklı biryerde bir eksiklik var açıkçası

Ve son olarak bir değişiklikten daha bahsedicek olur isek;

motor ile kanat arasına f15 teki gibi cft yakıt tankı yapılıp düşünülüp yani ekstra dahili yakıt
tankı monte edilebilir. Mesajı Paylaş

Denizci hocam, helikopter temelde, döner kanatlı bir hava aracıdır. Bu dönen kanatlar, tek noktaya bağlı olarak dönüp kaldırma kuvveti oluşturduğundan, helilerde 2 husus çok önemlidir. Bir, kaldırma kuvveti miktarı, 2 DENGE.  Denge 2 çeşittir biri pallerin merkezini baz alarak ağırlık merkezi olarak denge  diğeri ise, pallerin dönmesi nedeni ile kuyruğun dönmesini engellemek için merkezkaç kuvvetini dengelemek için kuyruk pali ile kurulan denge. 1. Anlattığım denge faktörüne göre Heliye ekleyeceğiniz her ağırlığın pali tutan dikmenin ters simetriğinde bir karşılığının olması gerekir. 2. Olarak ise kuyruk kısmına ekleyeceğiniz her eklentide 1. Denge faktörüne ek olarak, 2 anlattığım denge faktörüne görede dengeleyici bi tedbir alınması gerekmektedir.
Bu bağlamda düşündüklerinizi kendiniz değerlendirebilirsiniz. Umarım yazdıkları
yardımcı olmuştur. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz