T-129 ATAK PROJESİ

Başlatan kosavalı1989, 08 Mayıs 2009, 16:52:37

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#1580
Isınma ve ses problemi eğer varsa, motorla veya  15-20 kg ağırlığıyla ilgili değil, aktarma dişli adaptasyonudur ki bunlar süreçte çok normal durumlar. Bu çözünce, bu sefer stresler, devir baskı ölçüleri vs. başlar, bunlar olağan protokollerdir. Mesajı Paylaş

Yeni yapılan, hele hele ilk defa yapılan bir motordan çok şey beklemek yanlış olur zaten. Her firma yeni motorunda benzer evrimlerden geçer. Bu da öyle. Sonunda oturacak. Umalım ki çok uzun sürmesin. Ruslar izdeliye 30'u kaç senedir oturtamadılar. Biz Batı ekolünden geliyoruz. O bakımdan ben TEİ'den umutluyum. Mesajı Paylaş

Ses ve ısınma, demek ki motor yüke binince biraz zorlandı.

Ses neyse de ısınma sıkıntı. Çünkü bu fiziksel etki motorun yüksek sıcaklıkta yüksek irtifa kabiliyetini etkiler. Yani performans kaybı demek.

Helikopter motorları sürekli yüksek devir ve güçte çalışır. Yani pilot gaz kolunu maksimuma yakın bir yere çeker ve orada kilitler. Daha sonra pallerin açısını kontrol ederek irtifayı ayarlar. Bu nedenle heli motoru için ısı sıkıntıdır. Mesajı Paylaş

]

Alıntı Yap
Cumhurbaşkanlığı Sözcüsü İbrahim Kalın'ın, "ABD, Pakistan'a yapmayı planladığımız savaş helikopteri satışını engelledi." açıklamasının ardından, Savunma Sanayii Başkanı Prof. Dr. Demir, ihracata yönelik Pakistan'dan altı aylık ek sürenin alındığını ifade etmişti. Tüm bu gelişmeler yaşanırken Prof. Dr. Kotil, TUSAÞ Motor Sanayii TEI tarafından üretilen yerli motorun (TS1400 türevi) T-129 Atak helikopterde testlerinin sürdüğü bilgisini verdi.
https://www.c4defence.com/t129-atakta-yerli-motor-testleri-basladi/
Mesajı Paylaş
]


                         Uzunluk (inç / cm)           Yükseklik (inç / cm)   
CTS800-4A...         34.0 / 86.4                         28,7 / 72,9      1373  (Kalkış gücü SHP)   23.000 (Çıkış Þaft Hızı Rpm) Ağırlık  170 kg.   

TS-1400   ....              ?                                         ?               1.400 (Kalkış gücü SHP)   23.000 (Çıkış Þaft Hızı Rpm) Ağırlık  195 kg.
            Mesajı Paylaş

#1586
Ben sayfaları karıştırdım, yeni t 629 un motor olayını hata ile buraya yazdım. Afedersiniz dostlar. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Alpars - 15 Mart 2021, 18:39:16
Eğer ayrı bir yerli motor ile yola çıkılmış ise çok iyi. İnşAllah bu motor başarılı olur ve satışlar gerçekleşir.

Bu platform satışları  hem para olarak hemde uluslar arası arenada tecrübeli tedarikçi olarak savunma sanayimizin elini çok güçlendirir.

Ürün geliştirme ve ar ge sayıları artar diye umuyorum.

Hocam yeni motordan bahseden yok ki...TS-1400 motorunu , T-129'a takmaya uğraşıyoruz sadece... Mesajı Paylaş

TS1400'ün t-129 Atak helikopterinde nasıl bir performans göstereceği önemli. Gökbey transport helikopteri. Düz uçuş yapıyor.
Ani dönüş, yükselme ve hız kazanma gibi motoru zorlayacak yükler karşısında (savaş ortamı) nasıl bir verimi olacak bu motorun iyice test edilmesi gerekiyor.
Bunlardan geçtikten sonra bu motorla mücehhez bir helikopterin Himalayalara gidip test edilmesi lazım. Mesajı Paylaş

Ben TS-1400 motorumuzun T-129 üzerinde de iyi performans sergileyeceğine inanıyorum...

Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz