T-129 ATAK PROJESİ

Başlatan kosavalı1989, 08 Mayıs 2009, 16:52:37

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#1710
Ben her yerde T-129 gördüm,her yerde T-929 resmi-animasyonu hatta motoru bile gördüm...Ama hiç T-629 resmi vb.görmedim( abuk subuk elektrikli mock-up hariç , onu da utançtan heryerden kaldırmışlar...)

Tusaş şu an tamamen T-929 'a ve Gökbey'e yoğunlaşmış...TS-1400 ve Ukrayna motorunu entegre etmekle uğraşıyorlar tamamen...
Elde bu kadar T-129 varken , Gökbey-T-929 yapılmadan kimse T-629 beklemesin  bence... Mesajı Paylaş

#1711
1 Tonluk Artış, ilave sistem ve tüm hakları bizde olan vede Gökbey ile aynı altyapıyı dolayısı ile bakım idame kolaylığı getirir. Taktik saldırı etkin olarak iyi bir çözüm ve bunu Gökbey ile ortak pakette satış imkanı doğacaktır. TS1400 ve yerli hazır sayılabilecek olan transmisyonla iyi işler çıkaracakladır.

Þahsi kanaatim, Atak 2 den sonra belki 629 gündeme gelebiliri Bu durumda dahi yeniden bir tasarım yerine,  motorun TS1400  ve transmisyonun yerli olduğu yeni bir lisans anlaşması ile t-129 çözümüne gidilebilir.

TS-1400, maksimumda 1620hp güce çıkabiliyor ancak operasyon olarak 1500hp stabil verebiliyor. Gökbey'e adaptasyonu sağlandıktan sonra hatta sağlanırken dahi bazı modifikasyonlar ve son kalibrasyonlar da gelecektir. Mesajı Paylaş

Tesekkur ederim..

Amac, sistemleri yerlilestirmek ise dogrudan 10 tonlugun sistemlerini yerlilestirmek icin caba sarfetmek daha mantikli gibi geldi bana..

Elektrikli vs deneysel sistemlere zaman, para harcamanin anlami yok diye dusunuyorum, en azindan hangisi daha oncelikli diye sorulsa Atak 2 derdim...
Mesajı Paylaş
What is steel compared to the hand that wields it?

Envanterde X kadar T-129 var ona görede personeli, lojistiği , işletmesi var ve bir gün gelecek ki bu bugünden 20 yıl sonrası değil T-129 lar eskidi diye yenilenmeye başlayacak... Filo söndürmeyeceksen!!! TSK modern kısımlarını küçülten değil aksine genişleten bir kurum; En geç o zaman işte T-629 gerekecek Maksimum 20 yıl... Bir diğer ihtimal de T-629, en az T-129 kadar başarılı olursa ki motor ve aktarma organları dışında bir sıkıntı kalmadı diye düşünüyorum, Gökbey'in kabulüyle oda bitecek.... Pakistan gibi yaptırımlar nedeniyle sistemlere ulaşamayan müşterilere ilaç gibi gelecektir... Bir perspektif daha; olurda T-629 başarılı bir ürün olursa üzerinde baskı olmaması ve üründe tam hakimiye olması nedeniyle ihale ve pazarlamalarda daha agresif stratejiler bile izlenebilir... Hatta istersen kiralayabilirsin bile... neler neler... yeterki elde bağımsız ürün olsun... Dünya devleri sadece ihtiyaçları olduğu için mi ürün geliştiriyor , sadece o değil... Asıl amaç para kazanmak... oda satabileceğin ürünün olmasıyla gelir... O manada katalogda ürün olması iyidir...Kısa örnek Filipinler neden T-129 aldı! Yeteri kadar kalite, ister yeterliliği ve yarı fiyatına olduğu için... İhtiyacının fazlasında fizibıl olması şartıyla (örneğin karıyla satıyorsan) o kadar fazla işci istihdam eder, o kadar fazla ekmek girer evlere... Bu ürüne talep varsa pazarda, bu ürünü yapmak lazım... Mesajı Paylaş

Tusaş helikopter bölümünün önceliği;

Gökbey > T-929 > T-629 Mesajı Paylaş

#1715
Alıntı yapılan: Gökbörü - 02 Ocak 2022, 14:33:59
Atak 5 tonluk diye biliyorum.

Ek olarak;

6 Tonluk T629
10 tonluk T929 (Atak 2) uzerinde calisiliyor diye biliyorum..

6 tonluk T629 uzerinde calismanin mantigini bilen var mi? Bu 1 tonluk artis bize verim acisindan ne katacak? Yoksa sadece urun farkli olsun Italyanlara para vermeyelim diye gelistirilen birsey mi? Oyle ise Italyanlara verilen para, T629u gelistirmeye kiyasla daha mi fazla olmus oluyor yani?
Saldırı helikopterlerinin en önemli özelliği Flir ve SAR tipi düşman ögelerini belirleyen sensör ve radarlardır. T-129'da öndeki dengeyi bozan Flir dışında başka bir sensör yoktu. Mildar, milimetrik radarını koyacak yerimiz hala yok. Apache strongbow'dan daha iyi, daha uzun menzilli bir radar yap; koyacak yerin olmasın. Ayrıca ön topu içeri alıp 500adetlik mühimmat miktarında 2'ye katlamak gerekir.
T-129'un zırh koruması çok zayıf. T-929'da 12.7mm mühimmata dayanıklı pilot kabini olacak.
T-629'da da bu yukarıdaki eksiklikleri tamamlarsanız. 1 ton fazladan olan taşıma kapasitesini harcamış olursunuz. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 02 Ocak 2022, 15:51:22
Tusaş helikopter bölümünün önceliği;

Gökbey > T-929 > T-629

+1. Bence de öyle. Zayıf bir olasılık olarak, Pakistan için T-629 üretilebilir. Mesajı Paylaş

T629 olabilir ama büyük bir ihtimal ile insansız olur. Ama bu helikopter dünyada eşi ve benzeri olmayan bir helikopter olacak gibi duruyor. Mesajı Paylaş

#1718
Alıntı yapılan: malaga - 03 Ocak 2022, 16:00:28
T629 olabilir ama büyük bir ihtimal ile insansız olur. Ama bu helikopter dünyada eşi ve benzeri olmayan bir helikopter olacak gibi duruyor.

Ne gibi farkları olacak?
Bu arada Bangladeş ordusunun açtığı ihaleyi kaybetmişiz.... :'( :'( :'(

DEFENCE TURK

Bangladeş Ordusunun taarruz helikopteri tercihi 🇷🇺Mi-28NE oldu

Bangladeş Ordusunun ihalesinde 🇺🇸AH-64E, Tiger, Mi-28NE ve 🇹🇷T-129 ATAK yer aldı
478 milyon dolar bedelle 8 adet Mi-28 NE taarruz helikopteri tedarik edilecek
https://defenceturk.net/banglades-ordusunun-taarruz-helikopteri-tercihi-mi-28ne-oldu
Mesajı Paylaş

İhaleye girenlere ve bedele bakınca en önemli kıstas ucuzluk gibi. Tanesinden 1-2 milyon kar edeceğiniz bir ihaleyi kazanmak gerçekten kazanmak mıdır? Mühimmatlarıyla yedek parça ve bakımlarıyla kurtarır mı? Bilemiyorum. Çünkü Bangladeş cidden kalabalık ve fakir bir ülke. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz