T-129 ATAK PROJESİ

Başlatan kosavalı1989, 08 Mayıs 2009, 16:52:37

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: Gökbörü - 12 Mayıs 2022, 19:53:58
Söz meclistendışarı,  "Navalize" diye yabanci dilden cevirmeye calisip cok cirkin bir ifade turettik diye düşünüyorum...

Þuna "denize uyumlu" desek olmaz mi?

Teknik terimlerin Türkçe karsiliklarini turetmemek gibi bir zaafimiz var, yazik oluyor..

Birakin turetmeyi, var olan kelimelerin yerine yabanci kelimeleri kullanma gibi bir heves türedi beni rahatsız ediyor..

Kışkırtıcı yerine provokatif gibi örneğin...yasal yerine legal..yerel yerine lokal..toplumsal yerine sosyolojik..konum yerine pozisyon..gozden gecirme yerine revize etmek, hele bir " aksyon almak" lafi varki kafa göz dalasim geliyor :)
ornekler çoğaltılabilir

Ne gerek var?

Kusurma bakmayın konu dışında ama bana dokunuyor arkadaş..dili korumanın sınırı korkmadan farkı yok bence..

+1
Bu konudaki takıntım meşhurdur. Kesinlikle katılıyorum. Pek çok konuda olduğu gibi savunma sanayi ile ilgili forum vs tartışma ortamlarında da aşırı seviyede yabancı teknik terimler kullanılıyor. Zamanla az da olsa alışsam da yine de bana son derece itici geliyor. Aslında pek bir şey bilmeyip, çok şey biliyormuş izlenimi vermek için yabancı kelimelerle teknik bilgi paylaşımı veren insanlarla dolu bir ortamdaymışım gibi hissettiğim çok olmuştur.   ::)
Kullanılan yabancı kelimeleri artık kalıplaşmış kelimeler olarak kabullenmeye çalışarak bu konunun üzerimde yarattığı stresi azaltmaya çalışıyorum.  ::) ::)

Deniz şartlarına dayanıklı elimizdeki tek saldırı helikopteri Super Cobra. Bu amaca uygun ATAK veya farklı bir helikopter hazır olana kadar bu helikopterleri kullanacağımız konuşuluyordu. Sık sık eğitim uçuşları yapıyorlar Sakarya'da. Dün üzerimden bir tane geçti ve videosunu çektim. Cep telefonuyla çekim için oldukça yakın olması gerekse de fena görüntü olmadı.  :) Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

#1781
Yalnış hatıramıyorsam biz Süper Kobra istediğimizde ABD Deniz Piyadeleri elimizde yeteri kadar yok veremeyiz demişlerdi yıllar yıllar önce... Onlarda o Kobra ları W'den Z versionuna yükseltmişlerdi... Bizim Deniz kuvvetlerine kaydırdıklarımızın hala ömrü varsa bizde yükseltelim en azından soralım; Hani pazarlamacılık açısından iyi bir hareket değil bakın Türklerde Kral Kobrayı tercih etti diye reklamı yapılacaktır oda ayrı ; ama en kolay çözüm bu olacaktır diye düşünüyorum. Mesajı Paylaş

Savaş durumunda korozyon morozyon düşünmeden gemilerde kullanılır diye  düşünüyorum... Mesajı Paylaş

#1783
Yerden havaya atilan bu kadar fuze varken, hangi helikopter olursa olsun epey bir karsi onlem ile donatilmasi gerek..

Ruslarin Ukraynadaki halini goruyoruz..peynir ekmek gibi helikopter kaybediyorlar..

Caresi nedir bilemiyorum ama....

Oyle bir hale geldi ki, sokaktan adam toplayip 2 gun egitseniz bu tarz fuzeleri sallayabilecek hale geliyor neredeyse

Mesajı Paylaş
What is steel compared to the hand that wields it?

Alıntı yapılan: serkan1976 - 13 Mayıs 2022, 16:31:18
Savaş durumunda korozyon morozyon düşünmeden gemilerde kullanılır diye  düşünüyorum...
Bir kaç saatlık deniz suyu/havası ile temas etsin helikopter, korozyon başlar.
Kısa süreli iniş kalkış dahi helikopterin yapısal düzenini bozabileceği için uygun olmayabilir. Belli yükseklikte gemilere eşlik gibi görevleri icra edebilirler. Ama t-129'u birkaç saat gemi güvertesinde tutarsanız, geri dönüşü mümkün olmayan korozyon ve tahribatla karşılaşırsınız.
ABD, Apache'leri kısa süreli görevler için gemilere indirmek için özel su geçirmez malzemelerle helikopterin yüzeyini kaplayıp, özel su itici yağlarla dış yüzeye uygulama yapsa da istenilen sonucu alamadığından bu işe girmiyor.
Ya denize uyumlu helikopteriniz olacak, ya da bu sevdadan vazgeçeceksiniz. Mesajı Paylaş

#1785
Eger denize uyumlu hale getirmek icin T-129'un bastan asagi elden gecirmek gerekiyorsa, bence hic para ve vakit kaybetmeyelim, agir sinifi taaruz helikoperterini tasarlarken buna gore tasarlayalim..

O zamana kadar Kobralar ile idare etmek zorunda kalabiliriz..

Mesajı Paylaş
What is steel compared to the hand that wields it?

korozyona dayanıklı paslanmaz çelikler özel kimyasallar koruyucu katman boyalar ve astar boyaları mevcut.baştan aşağı tasarlanması ifadesi baştan aşşağı yanlış.deniz ortamında havanın temas ettiği yüzeylerin üretim malzemelerinde özel paslanmaz çelikler ve belirli sırada uygulanacak kimysallar ve boyalar ile sorun çözülür.ama burda asıl mesele bu tarz araçların sürekli bakımlarla kontrol edilmeleri gerekmektedir.bu düzenli bakım peryotlarında aksamalar olursa hangi malzeme kullanırsan kullan tuza dayanma limitleri en fazla 20 gündür. plastik yüzeylerde bile çizllmeler ve aşınmalar meydana getiriyor deyim gerisini siz anlayın Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Gökbörü - 13 Mayıs 2022, 17:04:38
Eger denize uyumlu hale getirmek icin T-129'un bastan asagi elden gecirmek gerekiyorsa, bence hic para ve vakit kaybetmeyelim, agir sinifi taaruz helikoperterini tasarlarken buna gore tasarlayalim..

O zamana kadar Kobralar ile idare etmek zorunda kalabiliriz..
Zaten deniz kuvvetleri için denize uyumlu olacak deniyor ilk yapılan t929 helikopterleri. Mesajı Paylaş

#1788
Alıntı yapılan: selcukkocak78 - 13 Mayıs 2022, 17:54:40
korozyona dayanıklı paslanmaz çelikler özel kimyasallar koruyucu katman boyalar ve astar boyaları mevcut.baştan aşağı tasarlanması ifadesi baştan aşağı yanlış.deniz ortamında havanın temas ettiği yüzeylerin üretim malzemelerinde özel paslanmaz çelikler ve belirli sırada uygulanacak kimysallar ve boyalar ile sorun çözülür.ama burda asıl mesele bu tarz araçların sürekli bakımlarla kontrol edilmeleri gerekmektedir.bu düzenli bakım peryotlarında aksamalar olursa hangi malzeme kullanırsan kullan tuza dayanma limitleri en fazla 20 gündür. plastik yüzeylerde bile çizllmeler ve aşınmalar meydana getiriyor deyim gerisini siz anlayın
Sn Selçuk Koçak,
Nasıl baştan başa tasarlanmaz!?
Seahawk ile blackhawk aynı mı?
Hareket halinde 20-25 knot hız yapan, aşağı yukarı dalgalar üzerinde hoplayan gemiye iniş yapacak helikopterin yapısal olarak çok farklı olarak imal edilmesi gerekir. Motorları ve bilhassa helikopterin şanzımanının denize uyumlu şekilde tasarlanması lazım.
Helikopterlerin gövdesinde kullanilan çelik zırh çeligidir. Asıl gövde, alüminyum, titanyum ve compozit alasimlardan oluşur. Paslanmaz çelik sadece bazı noktalarda ana gövdeye güç vermesi için bağlantı noktalarında kullanılır. Sonunda bir helikopter aynı zamanda bir uçaktır. Ama palleri olan dikine kalkan bir uçaktır. Mesajı Paylaş

Deniz helikopteri yapmanın bu kadar teferruat gerektirdiğini bilmiyordum öğrendim... Palleri katlansın , iniş takımları güçlensin yeter zannediyordum...

Ayrıca sadece deniz suyu değmesin yeter zannediyordum , demek ki deniz havası bile korozyona sebep oluyor  , öyle mi?

Neden donanma Seahawk alıyor belli oldu... Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz