T-129 ATAK PROJESİ

Başlatan kosavalı1989, 08 Mayıs 2009, 16:52:37

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Benimde farklı bir düşüncem var. T625 Gökbey helikopterinin seri üretim aşamasına gelindi. Temel Kotil T929 Atak 2 nin kardeşi gelecek birbirlerine alt yapı olarak çok benziyorlar demişti. Bu helikopterin her yerde maketi var zaten. Büyük ihtimalle adı da T925 olacaktır. Benim ihtimalim şu T629 diye başlatılan insansız elektrik motorlu helikopter projesini iptal ettiler ordaki yapılan çalışmalar Gökbey'in platformudur. Bu platformu kullanılarak yeniden 6 ton helikopter modeli geleceğini düşünüyorum. Bu sayede atak t129 faz 2 den daha iyi elektroniği bulunan ondan biraz daha büyük ama Gökbey le benzer platform bulunan. Motorunu dahil kendi yaptığımız helikopter yaparak kimseden izin almadan Azerbaycan Pakistan gibi ülklere satacağımızı düşünüyorum. Bunu destekleyecek söylemi Temel Kotil söylemişti 2028de T129 atak helikopterinin lisansı bitecek ve biz yenilemiyeceğiz diyordu. Satış kabiliyeti çok yüksek olan bir modelin lisansını yenilememek yeni daha iyi helikopter geleceğinden ötürü bence. Belki TSK Jandarmanın ekstra siparişlerini vermeyip T629 vereceklerdir. Diye düşünüyorum. Mesajı Paylaş

Ve bu yeni helikopterin çok ciddi siparişler alacağını düşünüyorum. Pakistan eğer Çinden almaz ise en az 30 adet. Azerbaycan, Kazakistan Ukrayana, Arjantin Brezilya, Malezya, Endonezya, Afrika Ülkeleri olmak üzere en az 100 helikopter satabileceğimizi düşünüyorum. Çünkü böyle bir platform ihtiyaç yukarıdaki her ülkenin var ve yaptığımız helikopter gerçekten sınıfında en iyisi diyebileceğimiz özelliklere sahip Atak T129dan bile daha yeni daha güçlü daha teknolojik olacak bide bunun üstüne uygun maliyet ve ortak üretim yada montaj hakkı verirsek bu rakam niye 100+rakamlara ulaşması. Mesajı Paylaş

Atak T-129 helikopterinin 4 ana eksiği vardı:
1. Zırhı : ağırlık limitinden ötürü bu büyük eksikti. Apache de 23mm HE patlayıcı mermilere ve 0.50kalibre anti personel mermilere karşı koruma veren bor karbür/kevlar karışımı zırh var. Pilot mahali bu zırhla korunuyor. Kuyruktaki dengesizlik için taşınan 100+kg lık ek balast ağırlıkta bu açıdan bir handikaptı. (Augusta A-129'dan gelen bir tasarım hatası)
2. Aviyonik sistemleri ve EW suit'i yetersizdi. Bunlar yeni bloklarda halloldu.
3. Milimetrik radar koyacak yeri yoktu. Hala da yok. Elimizde dünyanın en iyi milimetrik radarlarından birisi, belki de en iyisi var - Mildar - . Ama koyacak yer yok.
4. 20mm baştopunun beslemesi uçak dışında.
Edindiğimiz tecrübeler sonunda hafif sınıf saldırı helikopterinin nasıl olması gerektiğini artık çok iyi biliyoruz. Yapacağımız özgün motorlu yeni helikopterde bu 1,3 ve 4üncü ana konu hallolmuş olacaktır. Bunlara ek olarak silah yükü arttırılıp öz savunma konusunda daha etkin bir hale gelecektir yeni helikopterde. Mesajı Paylaş

Sn Yasar atak helikopterini çok güzel özetlemiş. Bu duruma ek olarak T129 atak deniz şartlarına uygun değildi. Yeni yaparlar ise buna uygun helikopter yaparlar ise piyasada doğru düzgün rakibi olmayan, kardeşi T625 ile ortak parçalar taşıyan hem Türkiye için hem de yurtdışı için bu deniz helikopteri eksiğini giderebilir. Sırf donanmaların helikopter eksiği bile 50+ satış potansiyeli demek. Afrika ülkeleri ile yaptığımız gemi projelerinde bakın bizde bu gemi için şöyle bir helikopterimiz var size şöyle bir altyapı sağlayabiliriz. Amerikan Fransa ambargosu ile uğraşmak yerine bizle daha uygun parayla böyle bir helikopter anlaşması yapabilirsiniz demek, alacak ülke için çok cazip gelecektir. Hele bide bu sistem içn mühimmatları da biz üretirsek (ki kimisi üretimde kimisi geliştirme aşamasında) tadından yenmez. Mesajı Paylaş

#1824
Alıntı yapılan: AeroSpaceEngineering - 06 Ağustos 2022, 20:11:57
Sn Yasar atak helikopterini çok güzel özetlemiş. Bu duruma ek olarak T129 atak deniz şartlarına uygun değildi. Yeni yaparlar ise buna uygun helikopter yaparlar ise piyasada doğru düzgün rakibi olmayan, kardeşi T625 ile ortak parçalar taşıyan hem Türkiye için hem de yurtdışı için bu deniz helikopteri eksiğini giderebilir. Sırf donanmaların helikopter eksiği bile 50+ satış potansiyeli demek. Afrika ülkeleri ile yaptığımız gemi projelerinde bakın bizde bu gemi için şöyle bir helikopterimiz var size şöyle bir altyapı sağlayabiliriz. Amerikan Fransa ambargosu ile uğraşmak yerine bizle daha uygun parayla böyle bir helikopter anlaşması yapabilirsiniz demek, alacak ülke için çok cazip gelecektir. Hele bide bu sistem içn mühimmatları da biz üretirsek (ki kimisi üretimde kimisi geliştirme aşamasında) tadından yenmez.
+1
Denize uygun helikopter üretimi çok önemli. Ancak bizim gibi Seahawk kullanan ülkelere t-129'un denize uygun modeli hafif gelebilir. Sonra kara hedeflerine saldırı amacıyla üretilmiş bir hafif saldırı helikopterinin deniz versiyonu biraz tuzlu olur. AH1 20milyon dolarlık helikopter. Denize uyumlu versiyonu AH1-Z Viper, 75 milyon dolar. Biz t-129'u ucuzlatıp Seahawk ve AH1-Z altına oturtabilirsek satış şansı olur. Bu bize de yarar.
Seahawk helikopteri yaklaşık 90 milyon dolar. (Yunanistan 600+ milyon ödedi 3 sene önce, 7 adet Seahawk için)
Blackhawk helikopteri ise yaklaşık 20-30 milyon dolar.
Hem adet olarak az üretildiğinden hem de üzerindeki karmaşık aviyonikler nedeniyle ve genel yapısal kuvvetliliği ve deniz suyuna dayanıklı üretim teknolojisi açısından denize uyumlu helikopter daha pahalıya çıkan bir nesne.
Yanlış anımsamıyorsam ilk çıkacak Atak-2 ler deniz kuvvetleri için yapılıyor diye biliyorum. Bu bakımdan denize uyumlu olacaklar ve de TCG Anadolu'da kullanılacaklar.


https://aerocorner.com/aircraft/ah-1z-viper/
https://www.thedefensepost.com/2019/07/12/greece-mh-60r-seahawk-helicopters-600-million/
https://www.airforce-technology.com/news/philippines-s70i-black-hawks/
https://www.thedefensepost.com/2019/02/08/bell-helicopters-ah-1z-viper-bahrain-240-million/ Mesajı Paylaş

#1825
T625 silahlı hafif saldırı helikopteri. Gökbey ile aynı altyapıyı paylaşıyor. Gökbey ayrı bir helikopter, T625 ayrı bir helikopter. Yani Gökbey = T625 değil. Ve T625 projesi de iptal edildi.

Bilgilerim böyle. Yanlış mı biliyorum?

"T625 = Gökbey" gibi yazılıp çiziliyor son mesajlarda da o bakımdan dedim. Mesajı Paylaş

#1826
Alıntı yapılan: merzifonlu - 07 Ağustos 2022, 01:20:38
T625 silahlı hafif saldırı helikopteri. Gökbey ile aynı altyapıyı paylaşıyor. Gökbey ayrı bir helikopter, T625 ayrı bir helikopter. Yani Gökbey = T625 değil. Ve T625 projesi de iptal edildi.

Bilgilerim böyle. Yanlış mı biliyorum?

"T625 = Gökbey" gibi yazılıp çiziliyor son mesajlarda da o bakımdan dedim.
Doğru noktaya parmak bastınız. Zannedersem bir hata var bildiğinizde;
T-625 = Gökbey
T-629 = silahlı versiyon iptal edildi (elektrikli)
T-129 = atak 1
T-929 = atak 2
T-925 = 10 tonluk genel maksat helikopteri
Sivil ve muharip olmayan helikopterler 5 ile bitiyor.
Askeri muharip helikopterler 9 ile bitiyor
6 ton Sınıfı 6 ile başlıyor.
10 ton Sınıfı (ağır sınıf) 9 ile başlıyor.

T-925 10 tonluk genel maksat helikopteri



T-929 Atak 2



T-629 elektrikli heli.



T-625 Gökbey



Mesajı Paylaş

Son rakam 5 genel maksat, son rakam 9 saldırı, ilk rakam tonaj oluyor herhalde Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 07 Ağustos 2022, 02:40:23
Alıntı yapılan: merzifonlu - 07 Ağustos 2022, 01:20:38
T625 silahlı hafif saldırı helikopteri. Gökbey ile aynı altyapıyı paylaşıyor. Gökbey ayrı bir helikopter, T625 ayrı bir helikopter. Yani Gökbey = T625 değil. Ve T625 projesi de iptal edildi.

Bilgilerim böyle. Yanlış mı biliyorum?

"T625 = Gökbey" gibi yazılıp çiziliyor son mesajlarda da o bakımdan dedim.
Doğru noktaya parmak bastınız. Zannedersem bir hata var bildiğinizde;
T-625 = Gökbey
T-629 = silahlı versiyon iptal edildi (elektrikli)
T-129 = atak 1
T-929 = atak 2
T-925 = 10 tonluk genel maksat helikopteri
Sivil ve muharip olmayan helikopterler 5 ile bitiyor.
Askeri muharip helikopterler 9 ile bitiyor
6 ton Sınıfı 6 ile başlıyor.
10 ton Sınıfı (ağır sınıf) 9 ile başlıyor.

T-925 10 tonluk genel maksat helikopteri



T-929 Atak 2



T-629 elektrikli heli.



T-625 Gökbey



T-129'un 1 ton ağır olan yerli motorlu modeli ne olacak peki? T-629 diye geçiyordu( Sizin elektrikli dediğiniz, milletin dalga geçtiği helikopter değil T-629 sadece bir konseptti , unutuldu gitti)

T-929 da dediğiniz gibi Apache veya Mi-28  muadili olacak ağır sınıf taarruz helikopteri yani Atak-2...

Hatırlarsanız T-629 ile Atak-2 hep karıştırılıyordu...
T-629 şu anda ürettiğimiz T-129(Atak-1) in yerli sistem ve motorla 2028 sonrası tekliften kurtulmak için ürettiğimiz modeli olacak-tı. Olacak-tı diyorum sizin de dediğiniz gibi hiç ses seda yok T-929 yani Atak-2'ye yüklenmeye-öncelik vermeye karar verdi Tusaş...
Mesajı Paylaş

#1829
T129 bitmeli artık bizim için, işin içinde İtalyanlar ve Amerika var.

Yeni bir T129 sikletinde helikopter yapmalıyız, her şeyi ile bize ait olan. Tabii, dış ülkelere de satabilmek için F/P olmalı, ülkelerin isterlerine göre yükseltilir .

Ayrıca, TS1400 T129 için  mümkün değil dedi Akşit hoca, uzun iş dedi. Saldırı helikopteri için sıfırdan bir motor yapılmalı, TS1400 ile tecrübe kazanıldı zaten. Sadece  teknik konularda değişiklik olacak Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz