T-129 ATAK PROJESİ

Başlatan kosavalı1989, 08 Mayıs 2009, 16:52:37

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı YapTAI tesislerinde üretilen helikopterler Kara Kuvvetleri envanterindeki mevcut saldırı helikopterlerinin teknik verileriyle de karşılaştırıldı. ATAK helikopterinin elektronik uçuş sistemlerinin envanterdekilerden daha modern olduğu ortaya çıktı.

Öyle bir yazmışlar ki, sanki en başta bilinmiyor da testler sırasında tesadüfen böyle bir bulguya rastladılar. Ah bu gazeteciler...  ;D ;D Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

bu da başarı ;D

Milli helikopterin ilk uçuş tarihi belirlendi

Milli helikopterin ilk uçuşunun Eylül 2018'de yapılması bekleniyor.
11 Ekim 2013 Cuma 10:38


Milli helikopterin ilk uçuş tarihi belirlendi

Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AÞ (TUSAÞ) tarafından geliştirilmesi planlanan özgün helikopter programında takvim belirlendi.

Savunma Sanayii Müsteşarlığından (SSM) yapılan açıklamaya göre, Özgün Helikopter Programı kapsamında TUSAÞ ile Program Başlangıç Toplantısı gerçekleştirildi.

Özgün tasarım yapılacak

Program, Türk Silahlı Kuvvetleri ve diğer ihtiyaç sahibi kurumların eğitim helikopteri ve hafif sınıf genel maksat helikopteri ihtiyacının özgün tasarım ile karşılanması amacıyla milli imkanlarla tasarlanması, geliştirilmesi, test edilmesi ve üretilmesini kapsıyor.

Bu kapsamda, TUSAÞ ile 26 Haziran 2013'te Özgün Helikopter Programı Sözleşmesi imzalanmıştı. 6 Eylül 2013 itibari ile de program takvimi başladı. Sözleşme; 5 ton sınıfında, 3 mürettebat ve 9 yolcu kapasiteli bir hafif sınıf genel maksat helikopterinin milli imkanlarla tasarlanması, geliştirilmesi, test edilmesi ve üretilmesi, Avrupa Havacılık Emniyeti Ajansından (EASA) uluslararası sivil sertifikasyonunun alınması ve askeri kalifikasyonunun tamamlanması konularını kapsıyor.

Program takvimine göre ilk uçuşun 60. ayda (Eylül 2018) gerçekleştirilmesi, sivil sertifikasyonun 78. ayda EASA'dan alınması ve 90. ayda askeri kalifikasyonun tamamlanması hedefleniyor.

kaynak:http://www.trthaber.com/haber/gundem/milli-helikopterin-ilk-ucus-tarihi-belirlendi-104383.html
Mesajı Paylaş
ZOR HEMEN İMKANSIZ ZAMAN ALIR
             --------MAROON BERETS--------

 Cumhuriyet Gazetesi Ankara Temsilcisi Barkın Þık'ın haberine göre, Kara Kuvvetleri, ATAK Projesi'nde mevcut AH-1 Cobra helikopterlerini desteklemek amacıyla alınacak T-129 EDH (Erken Duhul) helikopterleri ikinci kez reddetti.

Kara Kuvvetleri Komutanlığı kabul heyetinin, uçuş testlerinde beklenen performansı gösteremeyen 9 erken duhul (EDH) İtalyan ATAK helikopterini yine reddettiği öğrenildi. Bu gelişme AgustaWestland ile ortak üretimi yapılacak 50 ATAK helikopterinin geleceğini de belirsizliğe sürükledi.

Kara Kuvvetleri, daha önce de "ağırlık", "denge" ve "titreşim" gibi şartnamede bulunan teknik kalibrasyonları yerine getirmediği için helikopterlere onay vermemişti. Bu yüzden helikopterlerin kabulü için sözleşme değişikliğine gidilmişti. Ancak Kara Kuvvetleri geçen hafta yapılan testlerde helikopterleri yine beğenmedi.

BİR YIL GECİKTİ

Kara Kuvvetleri, İtalya'dan alınan ve Kasım 2012'de teslimatının gerçekleşmesi gereken 6 erken duhul saldırı helikopterine, "teknik şartnameyi yerine getiremediği" için onay vermiyordu. ATAK helikopterlerinin ön tarafının arka tarafına göre daha ağır bastığı belirtiliyordu. Helikopterin dengelenmesi için arka tarafına ağırlık konulması durumunda ise teknik şartnamedeki ağırlığın üzerine çıkılıyordu.

Ağırlık farkı ise Güneydoğu Anadolu'da dağlık arazide görev yapacak olan helikopterlerin istenilen irtifaya çıkmasını ve havada kalış süresini etkiliyordu. Savunma Sanayi Müsteşarlığı'nın bu nedenden ötürü ATAK helikopterlerinin teknik şartnamesinde değişikliğe gittiği bilgisi kulislere yansımıştı.

BEKLEME SÜRÜYOR

Acil ihtiyaç kapsamında, mevcut ATAK projesineek olarak 2010'da 9 adet T-129 alımına karar verilmişti. T-129A erken duhul helikopterinin ilk ikisinin öncelikle öğretmen pilotların eğitimlerinde kullanılması, geçen mart ayından itibaren de Güneydoğu'ya kaydırılması planlanıyordu. Ancak Kara Kuvvetleri hem Kasım 2012'de hem de geçen hafta yapılan kabul testlerinde helikopterlere onay vermedi. Bu projenin ardından ise TAI'nın, 51 adet T-129 teslimatına başlaması öngörülüyordu. Erken duhul helikopterlerinin kabul edilmemesi ortak üretimi yapılacak ve 3 milyar dolar maliyeti bulunan 50 helikopterin geleceğini de belirsizliğe soktu.

http://kokpit.aero/atak-ikinci-kez-red Mesajı Paylaş

Ah 300-T ah.. Gidip kokpite benmi binsem 50 kiloyum eşitler heralde.. :) Aslında EDH nihayetinde acil ihtiyaçla alındı çokda üzerine düşmemek gerek T-129B geldikçe ondan feyz alıp düzeltilinebilir.. TSK işte nabalım referans ordu cidden.. Mesajı Paylaş

Bana şöyle geliyor:Bazı araba modelleri vardır.Baştan hatalı üretilmiştir ya da hatalı üretilmese bile ya sesi çok hissettirir,ya karbüratöründe kronik sorunlar vardır ya titreme yapar vs.Kısacası bu tür arabalar çok az piyasada kalır,tutulmaz vs..Sanki T-129 larda öyle gibi..Titreme dedik..Denge dedik..Atış sistemlerindeki uyumsuzluk dedik..Acaba Cobra ya da Apache olsa daha mı iyi olacaktı?"Milli milli olacak diye diye acaba "yerli malı yurdun malı herkes onu kullanmalı" mantığı mı  çöktü üstüne savunma sanayiinin..Neticede tek bildiğim şu:2014 yılına gelindi ve bir tane dahi kabulü yapılan saldırı helikopteri yok.. Mesajı Paylaş

Birsey gelistirdiginde her daim cocukluk hastaliklari olur, Amerika bile bosuna mi cabaliyor F35 in binbir sorunu ile? Yunanistan U-214 aldi birsuru sorunu var. T-129'un A-129 bazli oldugu biliniyor ancak birsuru degisikligi var, motorundan tut donanimina kadar. Israil bile birturlu bize sattigi Heronlari istenilen duzeye getiremedi ama zamanla olur o kadar endiselenmeye gerek yok Mesajı Paylaş

T-129 daki temel handikap aslında var olan bir sistemi temel alıp bambaşka birşeye çevirmek. Hayatın her evresinde benzer sorunlar vardı, yapılmış birşeyi başka birinin alıp başka birşeye çevirmesi her zaman zor olur. T-129 olmaz da T-130 olur tamamen kendimiz tasarlayıp üretiriz o zaman daha az sancılı olacaktır.
Bu arada bahsedilen sorunlar şu anda sadece EDH lerde mevcut büyük ihtimal normal üretime geçenlerde bu sorun olmayacaktır. Mesajı Paylaş

Her şey savunma sanayii müsteşarı sayın Murad Bayar'a soruluyor da şu sorulmuyor mu:"T129 PROJESİNDE AKSAYAN ÞEYLER NELERDİR?BUNLARIN TELAFİSİ MÜMKÜN MÜ?MÜMKÜNSE NE ZAMAN?SOMUT VE NET..." Mesajı Paylaş

katılmamak elde değil o kadar sorudan bir kaçı mantıklı olsun aranan cevapları versin Mesajı Paylaş
ZOR HEMEN İMKANSIZ ZAMAN ALIR
             --------MAROON BERETS--------

Alıntı yapılan: poseidon - 06 Kasım 2013, 14:56:12
T-129 daki temel handikap aslında var olan bir sistemi temel alıp bambaşka birşeye çevirmek. Hayatın her evresinde benzer sorunlar vardı, yapılmış birşeyi başka birinin alıp başka birşeye çevirmesi her zaman zor olur. T-129 olmaz da T-130 olur tamamen kendimiz tasarlayıp üretiriz o zaman daha az sancılı olacaktır.

Ben bu kısmına katılmıyorum Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz