T-129 ATAK PROJESİ

Başlatan kosavalı1989, 08 Mayıs 2009, 16:52:37

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Savunma Sanayi müsteşarı İsmail Demir'in Twitter'den yaptığı açıklamaya göre 29. Atak helikopteri Kara Kuvvetleri Komutanlığı'na teslim edilmiş. Hayırlı uğurlu olsun. Mesajı Paylaş

ATAK BANTTAN İNMEYECEK: İtalyan Cumhurbaşkanı Mattarella ile önce ikili bir görüşme yaptık... Zeytin Dalı Harekatı'nı hepsi merak ediyor. Bu konuları İtalya Başbakanı Gentiloni ile de konuştuk. İtalya'da Cumhurbaşkanı sembolik bir makam. Başbakan Gentiloni'yle ticari, ekonomik, siyasi, kültürel tüm konuları ele alma imkanı bulduk. Biz, iktidarımız zamanında en önemli savunma anlaşmasını İtalya ile yaptık. Agusta Westland firması ile yapılan helikopter anlaşması bunlardan biridir. Bu helikopterlerin üretim bandında aksama olmasın, üretim daha yoğun bir şekilde devam etsin istiyoruz. Bu hususu kendileri ile konuştuk. Başladığımız andan itibaren 29 ATAK helikopteri ürettik. Gerçekten güzel helikopterler; askerimizin övünçle kullandığı, şu ana kadar aldığımız helikopterlerle mukayese edilemeyecek vasıflara sahip helikopterler. Görüşmede bunun aksatmayacağına dair kendilerinden söz aldık.

http://www.milliyet.com.tr/yazarlar/verda-ozer/munbic-er-gec-sahiplerini-bulur-2605238/ Mesajı Paylaş

Son cümlede ne demek istiyor? ATAK yerli bir helikopter değil mi? Lisans altında üretilmiyor ki! Yoksa İtalya'dan kritik bazı parçalar mı geliyor? Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Bildiğim kadarıyla LHTEC motorlarının temini ve entegrasyonu italyanlara aitti...Bu tabi okadar problem olacak şey değil ama galiba 3.ülkelere pazarlanması olayında italyanlarında sözleşmede adı geçiyordu unutmadığım kadarıyla... Mesajı Paylaş

+ Helikopter sistemleri izleme birimi
Otomatik uçuş kontrol sistemleri
kaynak facebook Mesajı Paylaş

İtalya'dan gelen aksamda sıkıntı mı olmuş ki böyle bir açıklama gereği duyulmuş ! Ben Atak II için ortaklık üzerinde konuşulduğunun açıklamasını beklerdim mesela. Mesajı Paylaş

#1076
İtalyanın yeni helikopter programı var diye biliyorum.Ben bu Atak-2 projesini anlamlandıramıyorum.  Atak-2 neden T-129 Atak'a benzemek zorunda ki ? Bu projeden kendi özgün helimizi yapacak bilgi ve teknoloji kazandık diyoruz yine elin italyanının platformundan ekmek yiyoruz. Özgün helikopter dedikleri T-625in bile aynısını zamanında agusta yapmış. Þimdi ben bu heliye nasıl özgün dicem ? Neden her yaptıgımız platform birilerinin yaptıgının tıpatıp aynısı olmak zorundaki. Tainin TF-X diye koydugu videodaki uçakta Kore'nin KF-Xiydi. Ben anlamıyorum arkadaş.Koskoca ülkede tasarımdan anlayan bir insan evladı yok mu ? Yoksa yeni tasarımın altına girecek yürek mi yok. Mesajı Paylaş
TURK OGUZ BEGLERİ BUDUN EÞİDİN. ÜZE TENGRİ BASMASAR , ASRA YİR TELİNMESER , TÜRK BUDUN , İLİNGİN TÖRÜNGÜN KİM ARTATI UDAÇI ERTİ ?

Alıntı yapılan: Yabgu - 08 Şubat 2018, 21:40:13
İtalyanın yeni helikopter programı var diye biliyorum.Ben bu Atak-2 projesini anlamlandıramıyorum.  Atak-2 neden T-129 Atak'a benzemek zorunda ki ? Bu projeden kendi özgün helimizi yapacak bilgi ve teknoloji kazandık diyoruz yine elin italyanının platformundan ekmek yiyoruz. Özgün helikopter dedikleri T-625in bile aynısını zamanında agusta yapmış. Þimdi ben bu heliye nasıl özgün dicem ? Neden her yaptıgımız platform birilerinin yaptıgının tıpatıp aynısı olmak zorundaki. Tainin TF-X diye koydugu videodaki uçakta Kore'nin KF-Xiydi. Ben anlamıyorum arkadaş.Koskoca ülkede tasarımdan anlayan bir insan evladı yok mu ? Yoksa yeni tasarımın altına girecek yürek mi yok.

Merhaba.

Bahsettiğiniz mühendislik alanında da geçerli maalesef. Özel bir sektörde çalışıyorum ve sıfırdan termik santral yapıldı. Süreç şöyle işledi;

Preliminary design --> Uluslararası mühendislik firmasından (EPC veya yüklenici firma)
Basic design----------> Uluslararası mühendislik firmasından (Türk bir danışman firmanın söz konusu standartları ülkemize uygun revize etmesi)
Detail design --------> Uluslararası mühendislik firmasından (Türk bir danışman firmanın söz konusu standartları ülkemize uygun revize etmesi ve sahada işlerin
                                  başka bir türk firma tarafından yapımına başlaması)
FEED -----------------> Uluslararası mühendislik firmasından (türk firmanın yapımını üstlendiği projenin sahada yaptığı değişikliğin projelere yansıtılması)
Final Design ---------> Uluslararası mühendislik firmasından (işverenin yani bizim onayımız ile projelerin son hali)
As-built --------------> Uluslararası mühendislik firmasından (işverene teslim öncesi yine sahada yapılan değişikliklerin projelere yansıtılması)
Geçici kabul ---------> İşverenin garanti periyotu boyunca tesisi devralması (saha da oluşan hata, eksiklik veya uygun olmayan proses veya birim var ise
                                 yükleniciye bildirilir)
Kesin Kabul ---------> İşverenin projeyi tamamen devralması (projede taahhüd edilen performans değerlerinin yakalandığı kabul edilir)


Yukarıda ki sıralamayı üç aşağı beş yukarı tüm projelere uygulayabilirsiniz. Benim gördüğüm kadarı ile de savunma alanında da işler bu şekilde ilerliyor. Bir tek kavramsal tasarım olayı var. Bunu da sanırım preliminary design öncesine koymak doğru olacaktır.

Maalesef işin içine birazda olsa girmiş olsak da,  aslında aslan payını dizaynı yapan firma alıyor. Ha derseniz ki bizde yapalım dizaynı. O zaman sağlam bir ekip kurmanız gerek ve bunlara başka ülkelerden de projeler getirmeniz gerek. Diğer türlüsü sadece kendimizi kandırmak ve kısıtlı olan varlıklarımızı da hiçe saymak olur. Körelecek insan gücüne girmek dahi istemiyorum.

Kolay gelsin.


Mesajı Paylaş

#1078
Alıntı yapılan: leevancleef - 09 Şubat 2018, 08:49:08

Maalesef işin içine birazda olsa girmiş olsak da,  aslında aslan payını dizaynı yapan firma alıyor. Ha derseniz ki bizde yapalım dizaynı. O zaman sağlam bir ekip kurmanız gerek ve bunlara başka ülkelerden de projeler getirmeniz gerek.



Bunu başarabilen ilk anda aklıma gelen firmalarımız Aselsan, Otokar, FNSS... ::) ::) Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Alıntı yapılan: SKYWOLF - 09 Şubat 2018, 09:15:20
Alıntı yapılan: leevancleef - 09 Şubat 2018, 08:49:08

Maalesef işin içine birazda olsa girmiş olsak da,  aslında aslan payını dizaynı yapan firma alıyor. Ha derseniz ki bizde yapalım dizaynı. O zaman sağlam bir ekip kurmanız gerek ve bunlara başka ülkelerden de projeler getirmeniz gerek.



Bunu başarabilen ilk anda aklıma gelen firmalarımız Aselsan, Otokar, FNSS... ::) ::)

Ben bu yazdıklarımı atak-2 projesi için söylemiştim. Yazdığınız firmalar temel de dizayn yapıyor fakat bütçeleri atak-2, tf-x, milden projelerine kıyasla haliyle küçük. Mesela bir yanda milyarlarca dolarlık bütçeye sahip tf-x, diğer yanda en fazla 100 milyon dolar bütçeli fnss'nin kara araç projesi. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz