T-129 ATAK PROJESİ

Başlatan kosavalı1989, 08 Mayıs 2009, 16:52:37

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#1120
ATAK helikopteri Aksaray'a acil iniş yaptı

Konya'dan kalkış yapan ATAK helikopteri, teknik bir arıza nedeniyle Aksaray'ın Eskil ilçesine acil iniş yaptı.

Edinilen bilgiye göre, Konya 3'üncü Ana Jet Üst Komutanlığından kalkış yapan ATAK helikopteri, Aksaray semalarına geldiğinde teknik bir arıza nedeniyle acil iniş yaptı. İçerisinde 2 pilotun bulunduğu ATAK helikopteri Eskil ilçesi Çetehasan Yaylası'ndaki boş araziye iniş yaparken, komutanlıktan gelen teknik ekip helikopterin tamirini yaptı. Olayla ilgili çalışmalar sürüyor.



http://www.haber7.com/guncel/haber/2643565-atak-helikopteri-aksaraya-acil-inis-yapti/?detay=1 Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: fırtına06 - 08 Haziran 2018, 08:33:34
ATAK helikopteri Aksaray'a acil iniş yaptı

Konya'dan kalkış yapan ATAK helikopteri, teknik bir arıza nedeniyle Aksaray'ın Eskil ilçesine acil iniş yaptı.

Edinilen bilgiye göre, Konya 3'üncü Ana Jet Üst Komutanlığından kalkış yapan ATAK helikopteri, Aksaray semalarına geldiğinde teknik bir arıza nedeniyle acil iniş yaptı. İçerisinde 2 pilotun bulunduğu ATAK helikopteri Eskil ilçesi Çetehasan Yaylası'ndaki boş araziye iniş yaparken, komutanlıktan gelen teknik ekip helikopterin tamirini yaptı. Olayla ilgili çalışmalar sürüyor.



http://www.haber7.com/guncel/haber/2643565-atak-helikopteri-aksaraya-acil-inis-yapti/?detay=1

Geçmiş olsun,Allah korusun Mesajı Paylaş

Bizim memlekete inmiş.Sağlam iniş yaptığına sevindim. Mesajı Paylaş

Helikopter atış testinden dönerken uyarı ışığı yanmış, risk almayıp uygun ilk düzlüğe inmişler. Önemli bir olay değil. Mesajı Paylaş

ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com



TEI Gen. Md.: TS1400'un uzerinde kisitlama yok. Butun IP haklari SSM'ye ait. ATAK'a talip olan ulkeler arasinda Fas da konusuluyor. Ihrac lisansi problemi olursa bizim motorumuzla verilmesi gundemde. Ama 3 yilda yetistiremeyiz. Birkac yil daha alir.

https://twitter.com/TyrannosurusRex/status/1008238442269028352 Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Test pilotu Hürriyet'e konuştu: Atak'ta limitleri zorluyoruz

ERAY GÖRGÜLÜ18.06.2018 - 01:53 | Son Güncelleme: 18.06.2018 - 07:50
Son yıllarda terörle mücadelede en önemli silahlardan biri haline gelen yerli üretim Atak helikopterlerinin her biri asker ve polise teslim edilmeden önce zorlu testlerden geçiyor. TUSAÞ/TAI tesislerinde uçuş testlerini gerçekleştiren 11 pilottan biri olan, aynı zamanda TUSAÞ Uçuş Okulu Eğitim Müdürü Barış Yakar, bu zorlu süreci Hürriyet'e anlattı:



MÜÞTERİYE EĞİTİM

"TUSAÞ/TAI'de uçuş okulu 2010'da kuruldu. Asıl amacımız, pilot yetiştirmekten öte TUSAÞ/TAI'nin ürettiği helikopterlerin eğitimini müşteriye direkt vermekti. Dünyadaki bütün uluslararası firmalar Boeing, Airbus olsun bunu yapıyor. Bu uluslararası bir stratejidir. Bunun da ilk başlangıcı 2012'de Atak projesiyle oldu. Kara Kuvvetleri'ne şu ana kadar yaklaşık 80 civarında pilot yetiştirdik, 9 da Jandarma Genel Komutanlığı'na. Burada Atak yer eğitimlerinin yanı sıra, uçuş eğitimini gece ve gündüz atış eğitimleri dahil olmak üzere veriyoruz. Uçuş testinden önce yerdeki süreç var. Üretim bandından çıkan hava aracı, kalite sisteminden geçiyor. Sonra uçuş hattına geliyor. Uçuş hattındaki teknisyenler ve oradaki ekip, kendi ilgi alanlarında olan her şeyi kontrol ediyor, yer testlerini yapıyorlar. Bu testlerde bütün limitleri zorluyoruz.



(Test uçuşları riskli mi?) Hiç uçulmamış bir model... O gerçekten riskli. Mesela T625 helikopterimiz var, hiç uçulmamış, yeni bir şey üretmişsiniz, bunun uçuşu işte riskin tanımı. Burada limitler zorlanmaz, sadece helikopter yerden kesilir belli bir irtifada bekler, ondan sonra yere inilir. Türkiye'de test pilotluğu yapan tek yer burası. Test pilotu, çok değişik şartlarda uçuş tecrübesine sahip olmalı, ormanlık bölge, dağlık bölge, gece uçuşu gibi. Bu şartları taşıyan pilotlarımızın sayısı az. Test uçuşunun barındırdığı risklerden dolayı da test pilotu kolay bulunmuyor. Tecrübeli pilotları, cımbızla çeker gibi çekmemiz lazım.

ATAK VE KOBRA FARKI

Atak helikopterinde cirit, Umtas ve Lumtas üç tane füze sistemimiz var. Bir de Stinger var, şu anda onaylı testleri de yapıldı. Cirit ve Lumtas lazer güdümlü füzelerle hedefi en yakın 5 ile 8 kilometreden görebiliyorsunuz. Ben TSK'da Süper Kobra pilotuydum. Onunla karşılaştırabilirim. Ben teröristi vuracaksam, görmek için hedefe yaklaşırım. Bu da karşı tarafa görünmek demektir. Ancak Atak helikopterinin en büyük avantajı, hedefe istediğimiz mesafede yaklaşabilmemizdir. Ben 5-8 kilometreden hedefi görebilirim ama kobrada daha çok yaklaşmanız gerekir. Atak'ta sistemlerinden dolayı daha çabuk karar verebiliriz, çünkü avcı modülüyle önünüze daha çok bilgi sunar ve pilotu daha az yoran unsurlar barındırıyor.

TUSAÞ/TAI'nin üzerinde çalıştığı yeni Atak helikopterinde hem bizim hem de TSK'da uçan pilotların görüşleri alınıyor. Onlardan gelen bilgileri biz buraya ekliyoruz. Bizim en büyük know-how'ımız TSK pilotları.



DÜNYADA BİR-İKİ TANESİ BUNU YAPABİLİR

"(Antalya Eurasia'da Atak'la ters takla atılması) Helikopterin aerodinamik yapısı olarak loop dediğimiz o hareketi genelde çok az helikopter yapabilir. Bunu yapabilen dünyada bir-iki tane var, bunlardan bir tanesi de Atak helikopteri. Ama bu riskli bir hareket. O taklayı, TSK personeli attı. Havacılıkta sıfır risk diye bir şey yoktur, risk yönetimi vardır. Biz pilotlar olarak riski biliriz ve riski yönetiriz. Pilotlarımız da gerekli risk değerlendirmesini yapmışlardır, limitlerini görmüşlerdir ve değerlendirerek yapmışlar ve hiçbir kaza olmadığına göre de risk yönetimini başarıyla yürütmüşler diye değerlendirebiliriz. Takladan sonra bakıma almışlar helikopterde bir şey var mı diye, hiçbir sıkıntı yok."

http://www.hurriyet.com.tr/gundem/test-pilotu-hurriyete-konustu-atakta-limitleri-zorluyoruz-40869947 Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

#1127
Cumhurbaşkanı Erdoğan TUSAÞ tesislerinde ATAK'ların üretim hattını gezdi.

Mesajı Paylaş

Fas Kraliyet Silahlı Kuvvetleri heyeti kısa bir süre önce T-129 Atak helikopterinin satın alınması için TUSAÞ/TAI tesislerini ziyaret etti.         https://twitter.com/Defence_Turk/status/1009731288700538881 Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Alıntı yapılan: sephiroturk - 20 Haziran 2018, 21:28:19
mildarı hep kanat altında taşıyalım öyle mi ?
Alıntı yapılan: Canik - 20 Haziran 2018, 12:47:55
Günümüzde öyle büyük helikopterlere gerek kalmamış yazıda da bunu anlatıyor aslında bence atak 2 projesi gereksiz bir proje 8 tanksavar fuzesi yetersiz mi kaliyor koyarsın yanina birkac tane cirit olur biter.
Mildar küçültülebilir hafifletilebilir sırf mildar için yeni helikopter yapmaya gerek yok zaten bir sürü proje var uğraşmaya gerek yok kaç tane longbow radariyla ucan apache var ki sadece tanıtım videolarında radarla uçuyorlar. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz