Bazı uçak gemileri

Başlatan Darkness, 11 Mayıs 2009, 23:49:24

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

CVN 'Charles de Gaulle' Uçak Gemisi

[IMG]http://i263.photobucket.com/albums/ii123/gokay61/ucakgemisi.jpg[/img]

Aeronavale (Fransa Deniz Havacılık), kurulduğundan itibaren son birkaç yıl içinde büyük bir modernizasyon geçirdi. F-8P "Crusader", the Etendard IVM, ve the Brequet 1050 "Alizé" gibi bazı eski uçak tipleri kullanımdan kaldırıldı. Bu uçakların yerine, Eurofighter and the Joint Strike Fighter (JSF)'den daha iyi bir rakip olduğu düşünülen Rafale M seçildi. Rafale M'nin teşhir edilmesine rağmen, the Super Etendards, genişletilmiş güncelleme programından geçirildi; bu sayede the Super Etendards lazer güdümlü füzeleri taşıyabilecektir. Güncelleştirilmiş olan bu Super Etendards, şimdi SEM (Super Etandard Modernisé) olarak adlandırılmakta.


Ayrıca, Fransız yapımı olmayan yepyeni bir uçak tipi, E-2C "Hawkeye", Fransız Donanmasına katıldı. Bu Hawkeye, Havadan Erken Uyarı (AWACS) platformu olarak kullanılmakta ve başlıca görevlerinden biri, düşman uçaklarının nakliye uçaklarına veya diğer stratejik objelere olası müdahalelerini algılamaktır. Modernizasyonun bir sonraki durağı ise, Deniz Kuvvetlerine ait eski gemilerinin kullanımdan kaldırılmasıydı. Uçak gemisi  "Foch", 40 yıl boyunca kullanıldıktan sonra, 2000 yılında kal oldu ve yerine yepyeni ve modern bir uçak gemisi olan CVN 'Charles de Gaulle' alındı. Bu uçak gemisi için ilk kararlaştırılan isim, "Richelieu" idi ama, politik nedenlerle yeniden adlandırıldı, ona İkinci Dünya Savaşında ünlü olan bir Fransız Generalinin adı verildi; 'Charles de Gaulle'. Bu, 80'lerde Jacques Chirac'ın siyasi döneminde kararlaştırıldı.   


"Charles de Gaulle" gemisinin omurgası, Brest Fransız sahilinde 1994 yılının Mayıs ayında monte edildi. Altı yıllık çalışma sonunda, 1999 yılının Ocak ayında başlatılan çok sayıda testin ardından, gemi en sonunda 2000 yılında hizmete girdi. Test aşamasında çeşitli sorunlar meydana geldi, yeni hizmete giren E-2C Hawkeye uçağını destekler nitelikte olması için, uçuş güvertesinin 4,4 metre uzatılması gerekti, böylelikle inişten sonra, diğer uçakların inişleri için güverte hızlı bir şekilde temizlenebilirdi. Bu modifikasyon için, geminin yeniden Brest'teki tersanelere girmesi gerekti. Önceden bahsedilen aksamaların ardından, Charles de Gaulle 2001 yılının Mayıs ayında tam olarak hizmete girdi. 2001 yılının Aralık ayında, "Charles de Gaulle" gemisi, "Sürekli Özgürlük Operasyonu"na katılmak üzere, Fransız karasularından ayrıldı. "Charles de Gaulle" gemisi, Arap Körfezinde konuşlandı.       


Eski uçak gemisi "Foch", 2000 yılının Eylül ayında Brezilya Hükümeti tarafından alındı ve 2001 yılında, Brezilya donanmasındaki yeni hayatına "São Paulo" ismi altında  başladı.Fransız ve Brezilya Donanması, yılardır işbirliği içerisindeler ve Charles de Gaulle gemisinde, sürekli olarak değişim programlarında Brezilya Deniz Kuvvetleri pilotlarını görmek mümkündür. İkinci Fransız uçak gemisi, "Clemenceau", 1997 yılında  kaldırıldı. 2001 yılında CVN "Charles de Gaulle" (R91) hizmete girdiğinde, Fransız donanması, yepyeni ve son derece modern uçak gemisi ile uzun deniz kuvvetleri tarihinde yeni çağ bir açtı. Fransız Donanması, diğer Avrupa Donanmalarından bir adım öndedir. Örneğin, İngiltere donanmasının stoklarında üç uçak gemisi vardır: HMS "Invincible", HMS "Illustrious" ve HMS "Ark Royal". Bu üçü, Harrier ve Sea-Harrier uçak gemisi ile çalışmaktadır, bu uçak gemileri, Dikey Havalanma ve İniş (VTOL) yapabilen türdendir, yani dikey olarak havalanıp inebilmekte veya ardından uçuş güvertesinin ucunda bulunan yayı kullanabilirler. İspanya Donanması, yalnızca bir uçak gemisi kullanmakta: "Principe de Asturias". Bu uçak gemisi, VTOL tipi uçakları, örneğin EAV-8B "Matador" (Sea-Harrier lisansı ile inşa edilmiştir) isimli uçağı kullanmaktadır. Stoklarında uçak gemisi bulunan son Avrupa Donanması, "Guiseppe Garibaldi" isimli uçak gemisi ile İtalyan Donanmasıdır. İtalyan gemi, Birleşik Krallık ve İspanya Donanmalarında bulunan önceden bahsi geçen uçka gemileri ile aynı türdendir. İtalyan Donanması, AV-8B Harrier ve ayrıca VTOL tipi bir uçak gemisi kullanmaktadır.Yukarıda bahsi geçen tüm uçak gemileri, aynı birlikte değildir, "Charles de Gaulle" onlardan iki kat daha geniştir.


"Charles de Gaulle", önümüzdeki yıllarda Fransız Donanması için en önemli gemi olacaktır. Onunla aynı özelliklere sahip olan ikinci bir uçak gemisi inşa etme planları vardır ve bu uçak gemisi, yaklaşık 2010-2015 yıllarında himete girecektir. Ama, yaklaşık 3 Milyar Euro olarak hesaplanan "Charles de Gaulle" uçak gemisinin oldukça yüksek maliyeti, ikinci bir uçak gemisi inşa etme kararında etkili olacaktır.


Nükleer Güç

Fransa, Amerika Birleşik Devletlerinden (ABD) başka, nükleer güçlü uçak gemisine sahip olan tek ülkedir. Amerika Birleşik Devletleri Donanması (USN) bu türden dokuz uçak gemisi kullanmaktadır ve onuncusu, 2009 yılına kadar hizmete girecektir. "Nimitz" Sınıfı Bu .USN uçak gemileri, çok işlevli hücum ve ASW rolü ile donatılmaktadır. Sınıfının ilki olan USS "Nimitz", 1975 yılında hizmete girmiştir. Son olarak, USS Ronald Reagan (CVN 76), 2003 yılının Temmuz ayında hizmete girmiştir. USS "George H.W. Bush" (CVN 77) adlı onuncu ve Nimitz Sınıfı son uçak gemisinin omurgası, 2003 yılının Eylül ayında monte edilmiştir ve 2009 yılında hizmete girecektir.

Tüm bu ABD Donanmasına ait uçak gemileri, F-14D "Bomcats",  F/A-18 "Hornets", S-3B "Vikings", E-2C "Hawkeye", ve EA-6B "Prowler" ile çalışmaktadır. Ayrıca, aşağıdaki helikopterler, gemide bulunmaktadır: SH-60F ve HH-60H Seahawks. Hem F-14D hem de S-3B Viking isimli uçaklar, USN tarafından zamanla tedavülden kaldırılmakta ve onların yerine, F/A-18E/F Super Hornet getirilmektedir. 


Gemideki Uçaklar 

"Charles de Gaulle", 12.000 m2'lik uçuş güvertesinde helikopterlerden jetlere kadar 40 uçaktan oluşan bir filo ile çalışabilmektedir. "Charles de Gaulle" gemisinde bulunan çeşitli uçak ve helicopter çeşitlerinden oluşan toplam stok aşağıdaki gibidir: SA-319B "Alloutte III", SA-365F "Dauphin", AS-656MA "Panther" ve the Westland "Lynx", jetler; Rafale M and Super Etendards, diğerleri; E-2C "Hawkeye" havadan erken uyarı sistemine sahip olan uçaklar. Gelecekte, Avrupa tarafından inşa edilen NH 90 helikopteri, uçak gemisinden de işletilecektir.

Aeronavale'nin en büyük dayanağı, halen, son olarak güncelleştirilen Super Etendard Modernisé (SEM) standardından sonra, en azından 2010 yılına kadar, görevine edecek olan Super Etendard'dır. SEM modernizasyonundan sonra, önceden Etendard 4M tarafından üstlenilmiş olan keşif görevlerini de yerine getirebilmektedir. Super Etendard, Landiviseau Deniz Kuvvetleri Hava İstasyonunda (Bretagne) halen iki filo ile hizmet vermektedir: 11 Flottille ve 17 Flottille (filo). 12. Filo, halen stoklarında bulunan on uçakla birlikte, ilk Rafale M ünitesini geliştirdi. 11. ve 17. Filonun çalışmalarına 2006-2008 döneminde devam edeceğine inanılıyor; bununla beraber, Super Etendards pilotlarının gemiyi ziyaretleri esnasında, henüz resmi olarak böyle bir şey kararlaştırılmadı. Sonuç olarak, 60'a kadar, Rafale M uçaklarının Super Etendards yerine geçerek, Fransız Donanmasında hizmete gireceğine inanılıyor.         


DALAS

"Charles de Gaulle", Avrupa'da konvansiyonel havalanma ve iniş sistemine sahip olan tek uçak gemisidir , İngiliz, İtalyan ve İspanyol Donanmalarına ait gemiler, yalnızca dikey kalkış yapan uçaklar için uygundur, bu nedenle, çoğunlukla Sea Harrierslerle ve kurtarma operasyonları için AV-8'in çeşitli helikopterleri ile çalışmaktadırlar. Bu uçak gemilerinin, 'Charles de Gaulle' uçak gemisine göre boyutları daha küçüktür ve destekleyen uçak sayısı daha azdır. Uçağın inişi için,  "Charles de Gaulle" uçak gemisine DALAS (Dispositif d'Aide a l'Appontage au Laser System) lazerli iniş sistemi kurulmuştur. Bu sistem, uçağın konumunu kusursuzca ölçer ve pilotu gemiye doğru yönlendirebilmek için, iniş memuruna doğru bilgiler sunar. Bu gereklidir, çünkü "Charles de Gaulle" uçak gemisinde dört yerine yalnızca üç tutuş teli vardır. DALAS tarafından kullanılan üç renk, yeşil (iniş yolu doğru), turuncu (iniş yolu biraz yanlış) ve kırmızı (iniş yolu doğru değil). Yanıp sönen ışıklara bağlı olarak, LSO (İniş Komünikasyon Memuru), "uçak iniş sinyali" ile uçağın inmesine ve ikinci bir giriş için onu göndermeye karar verebilir. DALAS lazerli iniş sistemi, günlük işlerde hem pilot hem de LSO için oldukça yararlı bir cihazdır.


Deniz Uygulamaları 2004

2004 Ağustos'tan Ekim 2004'ün başlarına kadar, "Charles de Gaulle" bakıma girdikten sonra, 2004 yılının Ekim ayının sonunda, Super Etendards pilotlarına ruhsatları verilmeye başlandı. Yeniden hizmete girmeden once, bu deniz uygulamaları, mürettebat tarafından idare edilmelidir. 

24 Ekim 2004 Pazar günü, "Charles de Gaulle",  on iki Super Etandards, iki Hawkeyes, bir Alloutte III ve iki Dauphin helicopter ile Fransa'nın güney bölümünde bulunan Toulon limanından ayrıldı. Bu hafta boyunca, Super Etendards gündüz ve gece uçtu. Bu sea trials, Toulon limanının 50 mil açığında yapıldı. Günlük seferler, Super Etendards iki veya üç dalgalanmasından oluşmaktadır. Super Etendards havalanmadan once, (Uçakların kalkışları ve inişleri esnasında tetikte olan kurtarma helikopteri) "PEDRO"nun yanına, bir E-2C "Hawkeye" iniş yaptı. "Hawkeye", geminin etrafındaki tüm hava trafiğini görüntüler.


Deniz uygulamaları esnasında, benzer hücumlar, Istres le Tube (EC 03.004 filosu)'ndan Mirage 2000's ve hedef çekme ve elektronik savaş gibi çeşitli amaçlarla Fransa Savunma Bakanlığı (MOD) tarafından kiralanan sivil bir şirket olan AVDEF (Havacılık Savunma Hizmeti) tarafından A-4 "Skyhawks" ile gerçekleştirildi. "Charles de Gaulle" uçak gemisinden Super Etendards, bu "düşman" uçağından gemiyi savunma görevini üstlendi.


Uçuş operasyonları, hava koşullarına bağlı olarak, sabah saat 10:00'dan, gece saat 0.00'a kadar sürdü. Her bir dalgalanma esnasında, gemide bulunan iki katapulttan en azından beş Super Etendards iniş yaptı. Charles de Gaulle uçak gemisinde bulunan bu iki katapult, her 30 saniyede bir uçağın iniş yapabilmesini sağlamaktadır. 


Gelecekte Fransız Donanması, 2010-2015 yıllarında  hizmete sokmak üzere, ikinci bir uçak gemisi inşa etmeyi planlamaktadır, bununla beraber, İngiliz Donanması ile ortak bir uçak gemisi inşa etme planları da kulaklara gelmektedir. 2004 yılının Þubat ayında, Fransa Hükümeti, bu yeni uçak gemisinin Charles de Gaulle ile aynı sınıftan olmayacağını ama Charles de Gaulle uçak gemisinin yüksek işletim masraflarından dolayı, bu yeni geminin konvansiyel güçlü bir uçak gemisi olacağını belirtmiştir. "Charles de Gaulle" uçak gemisi, Sürekli Özgürlük Operasyonuna katıldığından dolayı, uluslar arası sularda Fransa'nın varlığının güven altına alınması gerekmektedir. Bu uçak gemisi, 2005 yılında, uluslar arası platformda Fransa'nın yeteneklerinin farkında olan Dünya üzerindeki hükümetlerin yaptığı çeşitli uluslar arası uygulamalara yeniden katılacak ve "Charles de Gaulle" uçak gemisini kullanarak, Fransa istediği zamanda ve istediği yerde vuruş yapabilecektir.



Fransız yapımı Clemenclau Uçak Gemisi

[IMG]http://i263.photobucket.com/albums/ii123/gokay61/clemenceau.jpg[/img]

Fransız yapımı bir uçak gemisi; kardeşi foch gibi yaklaşık 33,000 ton deplasman ağırlığına, 265 metre uzunluğa ve maksimum 32 knot sürate sahiptir. yaklaşık 40 adet savaş uçağı taşıma kapasitesi bulunan clemenceau 2003 yılında emekliye ayrılıp hurda olarak satılmıştır. Yerini Charles de gaulle nükleer uçak gemisi almıştır.

Viraat Uçak Gemisi

[IMG]http://i263.photobucket.com/albums/ii123/gokay61/Viraat1.jpg[/img]

[IMG]http://i263.photobucket.com/albums/ii123/gokay61/Viraat.jpg[/img]

Uzunluk:226.5 m
draught: 8.8 m
23,900 tons (standard) and 28,700 tons (full)
Maksimum hız: 28 knots (52 km/h)
Maksimum range: 6500 miles at 14 knots.
aircraft: 28 aircraft
complement: 1207 crew, 143 aircrew


Vikramaditya

[IMG]http://i263.photobucket.com/albums/ii123/gokay61/ucakgemisiVKRAMADTYA.jpg[/img]

Rus yapımı uçak gemisi. Hindistan'ın almak istediği önemli uçak gemilerinden biri.
Teknik Özellikler: 30 kadar mig-29K-sea harrier uçağı ve helikopterleri ile 273,1 metre boyunda ve ful yüklü 45000 tonluk bir uçak gemisi.

Giuseppe Garibaldi

[IMG]http://i263.photobucket.com/albums/ii123/gokay61/ucakgemi.jpg[/img]

16 harrier (ya da 18 helikopter ) ile 180,2 metre boyunda ve 13850 tonluk bir gemi.

Devamı gelecek... Mesajı Paylaş
  • Gösterim 25,692 
  • Deniz Araçları Galerisi/ Naval Vessel Gallery
  • 22 Yanıtlar



son iki resim ABD donanmasına aitler  ??? Mesajı Paylaş

Zaten son ıkısınde kullanılan katapult  sıstemı ve yapısal farklar kendını ele verıyor :) Mesajı Paylaş

HIJMS Taiho



HIJMS Hosho


HIJMS Akagi


HIJMS Kaga

HIJMS Soryu

HIJMS Hiryu

HIJMS İrootoko


Mesajı Paylaş
Mevzu Bahis Vatansa Gerisi Teferruattır..!!!

HIJMS Junyo

HIJMS Hiyo

HIJMS Shokaku

HIJMS Unyo

HIJMS Chuyo

HIJMS Taiyo
Mesajı Paylaş
Mevzu Bahis Vatansa Gerisi Teferruattır..!!!

Bu resme ulaştım ancak çince bilmediğim için yazılarla ilgili bir fikrim yok,ama sanırım Çin sahip olduğu Kuznetsov sınıfı uçak gemisi(ex-Varyag) üzerinde modifikasyon planlıyor(sadece bir varsayım)...

Mesajı Paylaş

ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Bu Çinliler öz savunma konusunda iyiler bence...  ::) Mesajı Paylaş

Þu uçan leoparı merak ettim doğrusu. :D Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Test denemelerine ait fotolar vardı elimde kanıtlamış sistem kendini bulursam eklemeye çalışırım. Zaten koca uçak gemi'ye ne üdüğü belirsiz bir şey koymazlar değilmi mantık olarak  :o Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz