INS Vikrant: Hindistan'ın İlk Yerli Uçak Gemisi

Başlatan SKYWOLF, 12 Ağustos 2013, 17:09:05

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

INS Vikrant: Hindistan'ın İlk Yerli Uçak Gemisi



Hindistan'ın yapım aşamasında olan 37500 tonluk ilk uçak gemisi Vikrant, bugün Kochi'deki Cochin tersanesinde düzenlenen törenle suya indirildi. Suya indirme işlemini Hindistan Savunma Bakanı A K Antony'nin eşi Elizabeth Antony başlattı. Törene ayrıca Deniz Personel Amiral DK Joshi ve Denizcilik Bakanı Bakanı GK Vasan da katıldılar.

Dört yıldır inşası süren geminin yapımı 2014 Haziran ayında tamamlanacak.  2016 yılında deniz testlerine başlayacak olan gemi 2018 yılında servise girecek. En fazla 36 adet uçak taşıma kapasitesine sahip olan gemi Mig-29K ve LCA uçaklarından oluşan 25-30 arası uçağa ev sahipliği yapacak.

260 m uzunluğa ve 60 m genişliğe sahip gemi, Deniz Tasarım Müdürlüğü tarafından tasarlanmıştır ve Cochin Tersanesi Limited inşa ediliyor.

DefenceTurk.com Mesajı Paylaş
  • Gösterim 8,440 
  • Yabancı Deniz Sistemleri ile İlgili Haberler
  • 9 Yanıtlar


ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com



Sanskritçe "cesur" veya "zafer" zafer anlamına gelen Vikrant bazı kaynaklara göre 40.000 tonluk bir uçak gemisi. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Hindistan bu güzel haberin ardından aldığı kilo sınıfı denizaltılarından birinin Mumbai limanında havaya uçması ve 18 askerin ölmesi haberiyle yıkıldı.Her ne kadar teknolojik atılım peşinde olsa da böyle olaylar çokça yaşanıyor Hindistan'da.Ülkenin içinde bulunduğu durumun aynası olan bu tür olaylar maalesef ki bizim ülkemizde ve benzer sosyo-ekonomik durumdaki diğer ülkelerde de yaşanmaktadır.

http://www.reuters.com/article/2013/08/14/us-india-submarine-fire-idUSBRE97D02920130814



Mesajı Paylaş

aslinda bunun nedeni cok basit orada insan hayati cok ucuz Mesajı Paylaş

Hintli yetkililerin bugün yaptığı açıklamaya göre bu gemi üzerindeki çalışmaların %85'i tamamlanmış. Böyle giderse gemiyi 2018'de servise alma hedeflerini tutturacaklar gibi. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Bununla Hindistanın 2 tanemi ucak gemisi olacak kafam karıştı. Mesajı Paylaş


INS Vikrant 2020'de Göreve Başlayacak



Ülkenin en üst düzey deniz subayına göre, Hindistan'ın ilk yerli uçak gemisi 2020 yılının sonuna kadar donanmaya katılacak.
Deniz Kuvvetleri Komutanı Sunil Lanba, 4 Aralık tarihinde Hindistan'ın Deniz Kuvvetleri Günü öncesinde düzenlediği yıllık basın konferansında "Yerli Uçak Taşıyıcısı IAC 1 üzerinde çalışmalar devam ediyor ve geminin 2020'ye kadar Deniz Kuvvetleri'ne katılmasını umut ediyorum" dedi.

INS Vikrant olarak bilinen Hindistan'ın yerli uçak gemisi, üretim sürecinde uzun bir zaman aldı. Geminin inşası, yüzyılın başlarında başlamış, ancak gecikmeler nedeniyle tamamlanamamıştır. Taşıyıcı 2013'te suya indirilmiş olmasına rağmen, sonrasındaki yaklaşık iki yıl boyunca resmi olarak çalışmaya devam edilmedi. Çalışmaların 2015 yılında tekrar başlamasıyla, Hint basında çıkan haberlerde, INS Vikrant'ın 2017 ya da 2018 yıllarında donanmaya katılabileceği öne sürüldü. Hindistan'ın savunma satın alma geçmişine bakıldığında Deniz Kuvvetleri Komutanı Sunil Lanba'nın belirttiği "2020 tarihi, orijinal 2017'den daha gerçekçi.

INS Vikrant 260 metre uzunluğunda ve genişliği 60 metre olan 40.000 ton ağırlığında bir gemi. Bu yılın başlarında gemiyi gezen The Hindu'dan bir muhabirin, tersanenin müfettişlerinden birinden aktardığı bilgiye göre, taşıyıcıda "üst katta beş olmak üzere toplam 14 güverte" bulunuyor. Hint medyasında çıkan haberlere göre "Vikrant'da tıpkı yerli LCA'da olduğu gibi üç telli STOBAR sistemi kullanılacak.

IHS Jane's'a göre gemi; dört GE LM2500 + gaz türbiniyle çalıştırılacak. İtalya'nın uçak gemisi olan ITS Cavour, tahrik sisteminin bir parçası olarak dört LM2500 + gaz türbini kullanıyor. Dizel jeneratörler gemiye elektrik sağlayacak ve INS Vikrant'ın silah sistemlerine güç sağlayacak.

Hint donanması geçen yılın ocak ayında, geminin temel silah gücünü sağlamak için, elli yedi uçak gemisi tabanlı uçak için uluslararası firmalardan teklif talep etmeye başladı. Açıklanan detaylı öneriye göre Yeni Delhi; "gece gündüz ve her türlü hava koşulunda operasyona girebilen, havadan-yüzeye silahlarla donatılabilen, "buddy-buddy" havadan yakıt ikmali sistemine sahip, keşif, elektronik savaşa ve diğer belirsiz rollere "uygun" uçaklar arıyor. Bu taleplere cevap veren uçaklar da Amerikan F/A-18 Hornet, Fransız Rafale, İsveç Sea Gripens ve Rus MiG-29K uçakları. Hindistan deniz kuvvetleri, son zamanlarda MiG-29K'ları çalıştırıyor. Delhi, geçen yıl otuz altı kara konuşlu Rafale satın almak için Fransa ile anlaşma imzaladı. Basın toplantısında Amiral Lanba, Hindistan'ın 2018 yılının ortasında hangi uçağın alacağına dair bir karar beklediğini söyledi. Yeni Delhi'nin Ocak ayında yayınladığı bilgi talebi, kazanan teklif sahibinin, sözleşme imzalandıktan en geç üç yıl sonra uçakları teslim etmeye başlaması, altı yıl içerisinde de tüm teslimatı tamamlaması gerektiğini belirtiyor. Bu durumda 2020'de hizmete girmesi planlanan Vikrant mevcut MiG-29K uçaklarıyla göreve başlayacak.

INS Vikrant, Hindistan'ın yurtiçinde inşa ettiği iki uçak gemisinin ilki olacak, ikincisi çok daha büyük ve daha gelişmiş. Yerel basında çıkan haberlere göre, Amiral Lanba basın toplantısında bu ikinci taşıyıcıyı görüştü. "Bunu analiz ettik ve formu sabitledik. Yaklaşık 65.000 ton olacak. Amiral Lanba, "mancınık yardımı ile kalkış ve yakalama yapacak. "Dedi ve ekledi: "Konvansiyonel güçlendirilmiş olacak.
Hindistan ve ABD, Washington'un ikinci büyük uçak gemisini elektromanyetik hava aracı fırlatma sistemleri (EMALS) ile donatması için görüşmelerde bulunuyor. General Atomics tarafından inşa edilen EMALS, dünyanın en ileri fırlatma sistemidir ve Amerika'nın yeni Ford sınıfı taşıyıcıları tarafından kullanılmaktadır.

Hindistan'ın donanması zaten operasyonel uçak gemileri deneyimine sahip. 1961'den başlayarak daha önce iki İngiliz uçak gemisi işletmişti. Bunlardan ikincisi, bu yılın başlarına kadar görevden alınmadı. Ayrıca, Yeni Delhi, yenilenmiş Kiev sınıfı taşıyıcı INS Vikramaditya'yı Rusya'dan 2.35 milyar dolar karşılığında satın aldı. 44.400 tonluk INS Vikramaditya, 2013'te Rusya'da görevlendirildi ve 2014 Haziran ayında resmen Hint donanmasına girdi.
Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Hindistan'ın ilk yerli uçak gemisi ilk deniz testlerine başladı. Geminin 2022 yılında hizmete alınması bekleniyor.

Yerli Uçak Gemisi 1 (IAC-1) olarak da adlandırılan INS Vikrant, ilk kez beklentileri karşılayarak geçtiğimiz ay açıklandığı üzere bu ay içerisinde deniz testlerine başladı.



Hindistan Donanma Sözcüsü tarafından yapılan açıklamada, "Reenkarne olan Vikrant, 1971 Savaşı'ndaki zaferde şanlı selefinin oynadığı kilit rolün 50. yılında, ilk deniz testlerine doğru yelken açarken Hindistan için gururlu ve tarihi gün yaşıyoruz. Hindistan'da tasarlanmış ve inşa edilmiş en büyük ve en karmaşık savaş gemisi. Daha birçokları takip edecek..." ifadeleri kullanıldı.

Geçtiğimiz ay gemiyi ziyaret eden Hindistan Savunma Bakanı Raksha Mantri, "Hindistan'ın gururu" olarak nitelendirirken projede ciddi ilerleme kaydedildiğini vurgulamıştı. Mantri, geminin inşasında kullanılan çelik, silah ve sensör gibi malzemelerin neredeyse %75'inin Hindistan'da üretildiğini ve bunun büyük bir gurur vesilesi olduğunu kaydetmişti ve deniz testlerinin Ağustos ayı içerisinde başlayacağını açıklamıştı.

Tasarım faaliyetleri ilk kez 1999 yılında başlayan Vikrant, nispeten özgün bir tasarıma sahip. Vikrant, Ağustos 2013'te suya indirildi ve halihazırda Hindistan'ın Kerala eyaletinde bulunan Koçi şehrinde geminin donatım işlemleri devam ediyor.



Rusya'dan satın alınan INS Vikramaditya'nın ardından Hint Donanması'nın ikinci uçak gemisi olmaya hazırlanan Vikrant, hizmete alındığında Hindistan'ın Indo-Pasifik bölgesinde diğer ülkelerle rekabetine büyük katkılar sağlayacak.

260 metre uzunluğundaki INS Vikrant, 60 metre genişliğe ve 37.500 ton deplasmana sahip. Kısa Mesafeden Kalkış – Bariyerle Duruş (Short Take-Off Barrier Arrested Recovery/STOBAR) konfigürasyonu üzerine inşa edilen geminin toplamda 30'a kadar savaş uçağı ve helikoptere ev sahipliği yapması bekleniyor. Bunlar arasında iki filo (26 adet) MiG-29K savaş uçağı ve 10 adet Kamov Ka-31 helikopterleri yer alacağı tahmin ediliyor. STOBAR'da uçak, kendi itki gücüyle kalkış yapabilmektedir. Geminin baş kısmında yer alan eğimli rampa (ski jump) burada kalkışı kolaylaştırıcı işlev görmektedir.

INS Vikrant, Hint Donanmasının bugüne kadar idare edeceği dördüncü uçak gemisi olacak. Hint Donanmasının ilk kullandığı uçak gemisinin adı da yine Vikrant idi. İngiliz orijinli gemi, 1961-1997 yılları arasında hizmet verdi. Bir diğer İngiliz orjinli olan INS Viraat ise 1987-2016 yılları arasında görev icra etti. 2013'ten bu yana ise tek faal olarak kullanılan uçak gemisi INS Vikramaditya.

https://www.savunmasanayist.com/hindistanin-ilk-yerli-ucak-gemisi-deniz-testlerine-basladi/ Mesajı Paylaş

Hindistan tarafından yerli imkanlarla üretilen ve deniz testleri devam eden INS Vikrant uçak gemisi için yeni nesil savaş uçakları ihtiyacı doğdu.

2022 yılının Ağustos ayında teslim edilmesi planlanan uçak gemisinin üzerinde konuşlanacak uçaklar ise hala belirlenmiş ve hazırlanmış değil.



Hintli kaynaklara göre halihazırda Hint Hava Kuvvetleri envanterinde bulunan Rafale savaş uçaklarının Rafale M yani uçak gemisi konuşlu varyantı ilerleyen günlerde INS Hansa deniz havacılık üssünde testlere başlayacak.


                        Hindistan'ın İlk Yerli Uçak Gemisi INS Vikrant Deniz Testlerine Başladı

INS Vikrant üzerinde bulunan ski jump yapısına benzer bir test düzeneği kurulacak, böylece uçağın uçak gemisi üzerinden kullanılabilirliği 12 gün boyunca test edilecek. INS Hansa üssünde ayrıca F-18 savaş uçaklarının da benzer testlerden geçmesi planlanıyor. Testlerden sonra iki uçak arasında seçim yapılacak.

Rafale M

Rafale M halihazırda Fransız uçak gemisi Charles de Gaulle üzerinde hizmet vermekte. Rafale M'in seçilmesi durumunda  4 ila 5 adet Rafale M'in kiralanması olasılığı bulunmakta. Yarışacak 2 uçakta daha önceden ski jump ile donatılmış bir gemiden kullanılmadı. INS Vikrant ilk olacak. F-18'in ise boyutları ve gövde yapısı sebebiyle dezavantajlı olduğu ve INS Vikrant üzerinde ciddi modifikasyonlar gerektireceği belirtiliyor.



Hint Donanması INS Vikramaditya üzerinde şuanda MİG-29K savaş uçaklarını kullanmakta fakat Hintliler bu uçaklarla çok sorun yaşamakta idi. Geçtiğimiz yıllarda 3 adet MİG-29K'yı kaybettiler. Ayrıca yedek parça ve bakım konularında ciddi sıkıntılar yaşamaktalar.

Tejas Naval

Hindistan ayrıca uçak gemilerinde kullanmak üzere Tejas Naval'ı geliştirmekte idi. Daha önceden INS Vikramaditya üzerinden testleri yapılan uçağın silahlı kuvvetler tarafından seçilmediği biliniyor. Tejas Naval yerine TEDBF (Twin Engine Deck Based Fighter) programını başlattılar. Bu program ile çift motorlu ve uçak gemilerinde konuşlanabilecek bir uçak geliştirmeyi hedeflemekteler. Uçağın ilk testlerinin 2026 yılında başlaması ve 2031 yılından önce ise Hint Donanması'nda hizmete girmesi hedefleniyor.

https://www.savunmasanayist.com/hindistanin-yerli-ucak-gemisi-icin-uygun-ucak-araniyor/ Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz