T-155 FIRTINA KMO PROJESI

Başlatan AVCI, 04 Eylül 2013, 21:45:22

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#60
Peki Fırtına 2 programında motorun,  Fırtına 1 ile aynı olması mı planlanmıştı...?

Yoksa daha güçlü bir motor mu düşünülüyordu? Mesajı Paylaş

#61
Alıntı yapılan: serkan1976 - 14 Aralık 2020, 15:02:08
Peki Fırtına 2 programında motorun,  Fırtına 1 ile aynı olması mı planlanmıştı...?

Yoksa daha güçlü bir motor mu düşünülüyordu?

Bildiğim kadarıyla en önemli değişiklik, hidrolik sistemin yerine elektrikli servolara geçilmesiydi. Barut iklimlendirme ve otomatik doldurucu da diğer önemli değişikliklerdi. Beygir gücünde bir artış planlanmamıştı. Mesajı Paylaş

#62
Soruyu sormadan önce bende internette bir hayli dolaştım. Gerçekten Fırtına 2'de güç artışı ile ilgili bir iyileştirme göremedim.

Sayı ilk etapta 140 üretim adediydi ama Alman ambargosu ile fazlalık 6 adetle kalabilir Fırtına 2 ...

Yada farklı bir güç paketi bulunacak...

Tank motoru ani güç gereksinimi , yüksek tork gerektiren bir motor...60 tonluk tank için 15000hp MTU tank motoru olmazsa olmaz...
Ama obüs için 1000hp'lik bir motoru da üretemez miyiz...? 600 hp'ye kadar dizel motor ürettik biliyorum...

Mesajı Paylaş

Yeni güç grubunun geleceğinden emin olmasalardı, işletme yedeklerine el sürmezlerdi. Þenlikli(!) bir coğrafyada yaşarken alınacak risk değil... Mesajı Paylaş

#64
Selamlar,
Fırtına 2 , Görev amacına uygun olarak ekstra bir güç gereksinimi doğuracak bir paket değil . Fırtına ana görev ifasının Ateş destek olduğunu düşünürsek, stabil beka mobilitesi zaten çok yeterliydi. Artık güdümlü mühimmatına odaklanmakta fayda var bence. Eldeki ve ileriki aşamada modernizasyon paketlerini düşünür isek, Motor açısından bir problem olacağını sanmıyorum.. Diğer koldan, BMC'nin 1100hp testte olan motoru şuana kadar sorunsuz çalıştırılmaya devam ediyor. Bu motoru 2021 sonu veya 22'de beka testlerinde görebiliriz.. Aktarma için hem BMC'nin hemde Tümosan'ın ciddi çalışmaları var ve Tümosan mekanikte epey ilerlemiş durumda, BMC ise Hibrit üzerinde yoğunlaşmış durumda..

Mesajı Paylaş

1100 hp. testte ise bunun devamı 1500hp. tank motoru olabilir mi? Mesajı Paylaş

 sadece obüs lerde kullanılacaksa bu motor, 2022 çok uzun değil mi hocam. Mesajı Paylaş

#67
1500hp çalışması da illaki vardır çünkü 2019 ilkbaharında bile, BMC'de motor için 40 üstü yabancı mühendis vardı. 280hp, 550 -620hp Azra motor ve Bu 1100hp de bu çalışmaların payı büyük.  1100hp ancak maksimum gücte 1185hp görüldüğü gibi, güc kontrolle kısıp 750-800hp'de de yararlanırsınız,

Belirli aşamaya gelmiş, test aşamasında olan veya Nihai ürüne dönüşmüş piston motor çalışmalarına bakarsak,
55hp, 190hp, 225hp - TEİ
115hp, 350hp, 450hp - 650hp, 750hp - Tümosan
280hp, 550/600hp, 1100hp - 1500hp - BMC

Maşallah, ürünler ya son aşamada, ya testlerde ya teslim edilmiş. 1500hp çalışılıyor ama hem verimlik hem tonaj hemde kovan açısından hasas bir motor, bu aşamada ne söylesek spekülasyon olur.

Ek,
Hakkını yemiyelim, Tülomsaş'da dizel piston motor olarak 600hp ve 1000hp üretmiş durumda ve epeydir test ediyor. tekne vs deniyor ancak bu motorlar bildiğimiz 4 zamanlı motor, dizaynı olarak da rahat takılır yani. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: DoganTuran - 15 Aralık 2020, 00:49:15
1500hp çalışması da illaki vardır çünkü 2019 ilkbaharında bile, BMC'de motor için 40 üstü yabancı mühendis vardı. 280hp, 550 -620hp Azra motor ve Bu 1100hp de bu çalışmaların payı büyük.  110hp ancak maksimum gücte 1185hp görüldüğü gibi, güc kontrolle kısıp 750-800hp'de de yararlanırsınız,

Belirli aşamaya gelmiş, test aşamasında olan veya Nihai ürüne dönüşmüş piston motor çalışmalarına bakarsak,
55hp, 190hp, 225hp - TEİ
115hp, 350hp, 450hp - 650hp, 750hp - Tümosan
280hp, 550/600hp, 1100hp - 1500hp - BMC

Maşallah, ürünler ya son aşamada, ya testlerde ya teslim edilmiş. 1500hp çalışılıyor ama hem verimlik hem tonaj hemde kovan açısından hasas bir motor, bu aşamada ne söylesek spekülasyon olur.

Ek,
Hakkını yemiyelim, Tülomsaş'da dizel piston motor olarak 600hp ve 1000hp üretmiş durumda ve epeydir test ediyor. tekne vs deniyor ancak bu motorlar bildiğimiz 4 zamanlı motor, dizaynı olarak da rahat takılır yani.
+1 Mesajı Paylaş

#69
Sanırım 750 HP'ye kadarki sistemlerde mekanik aktarma, 750 HP üstünde ise hibrit sistem kullanacağız.

1200/1500 HP Motorlarıyla birlikte, hibrit sistemin olgunlaştırılması 2024'ü rahatlıkla bulur ve hatta sonrasına da sarkabilir... 2024'e kadar Altay'ı unutun derim, naçizane görüşümdür.

İvedi olarak Altay'a değil ama Fırtına-2, Silah Taşıyıcı Araç ve TRLG 230'lara ihtiyacımız var. Daha mobil, birbiriyle ve SİHA'larla daha iyi haberleşen zırhlı kuvvetler yapılanmasına doğru gidiyoruz.

Bu zırhlı kuvvetlerin yoğun bir hava savunmasına (Anti-dron ve anti akıllı mühimmat özellikleri muhakkak bulunmalıdır.) ihtiyacı olacak. Umarım o konuya ayrıca özen gösterilir.

NOT: Tüm Fırtına-1'ler peyderpey "2" modeline yükseltileceklerdir. Hidrolik tahrikli sistemin sakıncaları Suriye operasyonlarında açıkça görüldü. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz