KARGI (Milli taaruzi iha) Projesi

Başlatan AVCI, 28 Aralık 2013, 11:57:47

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Kimse kimseyle kapışmaz bence,bu iş TAI'nin.Zaten yıllardır konuşuyorlar bu konuda daha geçen yıl Muharrem bey açıklamadı mı Anka'nın abisini yapacağız diye.Baykar işi koparabilir miyim diye turbujet motorlu birşey ile olaya erken girdi ama onlara ancak MALE çalışmaları kapsamında ve Elint-Sigint istihbarat tipi iha konusunda ekmek çıkabilir.Onun dışında keşke scan eagle veya duck fan yada tiltrotor ihalar üzerinde çalışsalar daha faydalı olur . Mesajı Paylaş

Yanilmiyorsam sen kendin IDEF'te Haluk Bayraktara sormustun, o da Male sinifi IHA dusunduklerini soylemisti.

TAI bence biraz terlemesi gerek projeyi kapmasi icin veya SSM en azindan bir rekabet ortami yaratmali, yoksa TAI yine sittin sene bu isi surdurur. Mesajı Paylaş

#12
Doğru ben konuştum Haluk bey ile,ama bu proje MALE üstü bir platformu tarif ediyor.Baykar'ın çalıştığı projenin detaylı özellikleri var aşağıdaki yansıda.1200 kg max mtow  değeri olan bir iha ile bu projedeki isterleri karşılayamazlar.Ha SSM derki sizde bir teklif verin o zaman ortaya başka bir alternatif koyarlar ona bişey diyemem.Ama bu projedeki İHA Reaper benzeri bir görev yükünü ve kapasiteyi tarif ediyor.

Mesajı Paylaş

Benim fikrim ise taarruzi iha 2'ye ayrılacak. Hava-hava görevli versiyonu TAI'ye, Hava-yer Baykara kalaca bu konuda güçlü emarelerde var gibi aslında. Bence bundan çok daha büyük bir sorun var önümüzde bu İHA'ların harekat tarzları nasıl olacak. Bir ana gemi(F-X gibi) tarafındanmı yönetilecek, nasıl bir algoritmayla saldırı, savunma yapacaklar büyük merak konusu.

Düşünsenize angajman uyguluyor UCAV gidiyor bir ABD, Rus, Yunan uçağını angajman kuralı çerçevesinde ihlal ettiği için indiriyor kim ne diyecek. Mesajı Paylaş

MALE ustu derken Reaper de MALE sinifina giriyor dostum.

Senin demek istedigin 3-4 ton sinifi IHA anladim. Bence zaten TAI yapmis, Baykar yapmis onemi yok yeter ki yapilsin. Benim demek istedigim daha cok imkan varken nicin rekabet ortami yaratilmasin, rekabet iyi sonuclar veriyor aksi halde sirketlerin mKEK'lestigini goruyoruz Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Destinyy - 21 Nisan 2016, 20:52:36
Benim fikrim ise taarruzi iha 2'ye ayrılacak. Hava-hava görevli versiyonu TAI'ye, Hava-yer Baykara kalaca bu konuda güçlü emarelerde var gibi aslında. Bence bundan çok daha büyük bir sorun var önümüzde bu İHA'ların harekat tarzları nasıl olacak. Bir ana gemi(F-X gibi) tarafındanmı yönetilecek, nasıl bir algoritmayla saldırı, savunma yapacaklar büyük merak konusu.

Düşünsenize angajman uyguluyor UCAV gidiyor bir ABD, Rus, Yunan uçağını angajman kuralı çerçevesinde ihlal ettiği için indiriyor kim ne diyecek.

Destiny,

Biz daha oralara uzağız,yapmaya çalıştığımız şey Reaper ile ABD'nin şimdilerde yaptığı şey.Senin çizdiğin profildeki UCAV modeli çalışma ise daha çok turbofan motorlu ve Avanger veya X-47 benzeri bir IHA gerektiriyor.Çalışma alanlarına bakar mısın SSM'nin verdiği ilanda,

Turboprop motor ve ECU FADEC
GNSS Tabanlı Olmayan Yedek Seyrüsefer Sistemi
Füze İkaz Sistemi
Algıla ve Kaçın Sistemi
Geniş Bant Uydu Haberleşme Sistemi
Otomatik Kalkış İniş Sistemleri
Yüksek Çözünürlüklü Kamera (EO/IR LD/LRF/LP/LI)
Geniş Alan Gözetleme Sistemi
Elektronik Destek Podu ve Elektronik Destek Yer Destek Sistemi
SAR Sistemi (SAR/ISAR/GMTI/DMTI) ve SAR Hedef Kıymetlendirme Sistemi.

Burada tarif edilen uçak bahsettiğin gibi bir görev grubunun parçası olarak SEAD yapacak dönecek kontrolünü diğer bir hava aracına verecek,birlikte havalandığı diğer ucav'lar ile haberleşecek;bütün bunlar için ileri derecede bir yapay zeka ile komuta kontrol altyapısı gerekiyor.Bizim şimdilik yapmaya çalıştığımız ise Uydu kontrollü olarak uzaktan SAR ve ELOP ile tespit ve gerektiğinde imha için taaruz,bu profile giren harekat ortamında hava savunma sistemlerini bastırmak ve yanıltmak içinde IFF-Elektronik destek-füze ikaz ve kaçınma manevrası yapmak. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Nutuk - 21 Nisan 2016, 22:59:35
MALE ustu derken Reaper de MALE sinifina giriyor dostum.

Senin demek istedigin 3-4 ton sinifi IHA anladim. Bence zaten TAI yapmis, Baykar yapmis onemi yok yeter ki yapilsin. Benim demek istedigim daha cok imkan varken nicin rekabet ortami yaratilmasin, rekabet iyi sonuclar veriyor aksi halde sirketlerin mKEK'lestigini goruyoruz

Sevgili dostum,

Seni anlıyorum,haklısında lakin rekabet edilecek ortam yok gibi görüyorum ben,o nedenle iş direk TAI'ye verilecek hatta verildi bile diye söyleyebilirim.Ama keşke şöyle birşey olsa;hem Baykar hem Vestel hem de irili ufaklı diğer firmalar bir araya getirilse ve sinerjik bir proje modeli ortaya konsa (Bu dediğim diğerlerinin alt yüklenici olduğu model değil kesinlikle,herkesin fikrinin alındığı ve max katkı sağlayacağı ve kendini geliştirebileceği bir yapı olmalı) Ancak bu durumda daha nitelikli ve hem sanayi kuruluşlarını hem de kuvveti memnun edilebilir bir ürün ortaya çıkacaktır.

Aslında bizim havacılık alanındaki en şanslı dönemlierimiz bunlar,bir sürü proje var,bir çırpıda aklımıza gelenler;ATAK,IHA projeleri,TX,FX,Hafif helikopter,Yerli yolcu uçağı.Bunlar dünya çapında bile azımsanmayacak miktarlarda paralar harcanak işler o nedenle firmalarımızın bu işlerden büyük pay almaları lazım,mümkün mertebe dışarıya az pay vermemiz ve parayı iç sanayide çevirmemiz gerekir.Bu durumda ancak istediğimiz olgunluğa erişir ve daha mükemmeli yakalama şansına sahip oluruz. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: AVCI - 22 Nisan 2016, 12:09:25

Destiny,

Biz daha oralara uzağız,yapmaya çalıştığımız şey Reaper ile ABD'nin şimdilerde yaptığı şey.Senin çizdiğin profildeki UCAV modeli çalışma ise daha çok turbofan motorlu ve Avanger veya X-47 benzeri bir IHA gerektiriyor.Çalışma alanlarına bakar mısın SSM'nin verdiği ilanda,

Turboprop motor ve ECU FADEC
GNSS Tabanlı Olmayan Yedek Seyrüsefer Sistemi
Füze İkaz Sistemi
Algıla ve Kaçın Sistemi
Geniş Bant Uydu Haberleşme Sistemi
Otomatik Kalkış İniş Sistemleri
Yüksek Çözünürlüklü Kamera (EO/IR LD/LRF/LP/LI)
Geniş Alan Gözetleme Sistemi
Elektronik Destek Podu ve Elektronik Destek Yer Destek Sistemi
SAR Sistemi (SAR/ISAR/GMTI/DMTI) ve SAR Hedef Kıymetlendirme Sistemi.

Burada tarif edilen uçak bahsettiğin gibi bir görev grubunun parçası olarak SEAD yapacak dönecek kontrolünü diğer bir hava aracına verecek,birlikte havalandığı diğer ucav'lar ile haberleşecek;bütün bunlar için ileri derecede bir yapay zeka ile komuta kontrol altyapısı gerekiyor.Bizim şimdilik yapmaya çalıştığımız ise Uydu kontrollü olarak uzaktan SAR ve ELOP ile tespit ve gerektiğinde imha için taaruz,bu profile giren harekat ortamında hava savunma sistemlerini bastırmak ve yanıltmak içinde IFF-Elektronik destek-füze ikaz ve kaçınma manevrası yapmak.

Kafam karıştı! Hangi uçak neyi yapacak? Kim neden bahsediyor? Yahu cümle kurmaya, şu noktalama işaretlerine dikkat etseniz de okuduğumuzu bir defada anlasak!
Destiny bu senin için de geçerli! Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Neyi anlamadın kardeşim,açık seçik yazdık karışık bişey yok ki.Sen sor nerde sıkıntı anlatalım tekrar :) Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: AVCI - 22 Nisan 2016, 12:09:25

Destiny,

Biz daha oralara uzağız,yapmaya çalıştığımız şey Reaper ile ABD'nin şimdilerde yaptığı şey.Senin çizdiğin profildeki UCAV modeli çalışma ise daha çok turbofan motorlu ve Avanger veya X-47 benzeri bir IHA gerektiriyor.Çalışma alanlarına bakar mısın SSM'nin verdiği ilanda,

Turboprop motor ve ECU FADEC
GNSS Tabanlı Olmayan Yedek Seyrüsefer Sistemi
Füze İkaz Sistemi
Algıla ve Kaçın Sistemi
Geniş Bant Uydu Haberleşme Sistemi
Otomatik Kalkış İniş Sistemleri
Yüksek Çözünürlüklü Kamera (EO/IR LD/LRF/LP/LI)
Geniş Alan Gözetleme Sistemi
Elektronik Destek Podu ve Elektronik Destek Yer Destek Sistemi
SAR Sistemi (SAR/ISAR/GMTI/DMTI) ve SAR Hedef Kıymetlendirme Sistemi.

Burada tarif edilen uçak bahsettiğin gibi bir görev grubunun parçası olarak SEAD yapacak dönecek kontrolünü diğer bir hava aracına verecek,birlikte havalandığı diğer ucav'lar ile haberleşecek;bütün bunlar için ileri derecede bir yapay zeka ile komuta kontrol altyapısı gerekiyor.Bizim şimdilik yapmaya çalıştığımız ise Uydu kontrollü olarak uzaktan SAR ve ELOP ile tespit ve gerektiğinde imha için taaruz,bu profile giren harekat ortamında hava savunma sistemlerini bastırmak ve yanıltmak içinde IFF-Elektronik destek-füze ikaz ve kaçınma manevrası yapmak.

Nasıl anlaşılmayan birşey yok! Bu mu açık hali?

SSM'in verdiği ilanı vermişsin. Altına da "Burada tarif edilen uçak bahsettiğin gibi bir görev grubunun parçası olarak SEAD yapacak dönecek kontrolünü diğer bir hava aracına verecek,birlikte havalandığı diğer ucav'lar ile haberleşecek;bütün bunlar için ileri derecede bir yapay zeka ile komuta kontrol altyapısı gerekiyor." demişsin! İyi de ilandaki tarif bu cümlede anlatılanlara uymuyor ki!

Devam etmişsin ve "Bizim şimdilik yapmaya çalıştığımız ise Uydu kontrollü olarak uzaktan SAR ve ELOP ile tespit ve gerektiğinde imha için taaruz,bu profile giren harekat ortamında hava savunma sistemlerini bastırmak ve yanıltmak içinde IFF-Elektronik destek-füze ikaz ve kaçınma manevrası yapmak." demişsin.

Esasında yukarıda tarif edilen ikinci cümledeki anlattıkların! Burada tarif edilen, yani SSM ilanında tarif edilen uçak ikinci cümlede belirttiğin özelliklerde olacak.

Bunun yerine söyle yazsaydın tek seferde herkes anlardı:

Burada tarif edilen uçak; bir görev grubunun parçası olarak SEAD yapacak ve dönecek. Ancak bahsettiğin gibi kontrolünü diğer bir hava aracına verecek, birlikte havalandığı diğer ucav'lar ile haberleşecek bir İHA için ileri derecede bir yapay zeka ile komuta kontrol altyapısı gerekiyor.Bizim şimdilik yapmaya çalıştığımız ise uydu kontrollü olarak uzaktan SAR ve ELOP ile tespit ve gerektiğinde imha için taarruz. Bu profile giren harekat ortamında hava savunma sistemlerini bastırmak ve yanıltmak içinde IFF-Elektronik destek-füze ikaz ve kaçınma manevrası yapmak. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz