MİLDAR PROJESİ

Başlatan AVCI, 21 Ocak 2014, 13:17:05

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#10
Abi radarin olmadığı tarafı görmesi mümkün mü? Iki tarafa birer tane mı koyacaklar? Bir arastirayim bakalım Mesajı Paylaş

#11
En guzeli AESA tipi bir radar olurdu, bazi Rus ucaklarinda oldugu gibi. On taraf buruna bir radar ve arka taraf kuyruk ucuna bir radar. Herhalda AESA tipi radar tasariminda yeterince yetenegimiz yok henuz, simdilik kanat alti moduler bir radar ile yetinecegiz (ki bu da guzel, niche market dedigimiz piyasalara ihracat imkani buyuk sanirim) Mesajı Paylaş

Kokpit üstü değerlendirilmeli bence daha yüksek tarama açısı bakımından..

Hangi Rus helilerinde AESA radar var hocam..? Mesajı Paylaş

Nutuk abi uçaklardan bahsediyo Destinyy.

Bu arada Avcı abinin gösterdiği Cobra hariç , hiçbir heloda mmw radarı kanatta yok hepsi ana rotorun üzerinde.Sadece forward looking için olanları burunda... Mesajı Paylaş

AESA ile MMW ilişkilendirmesini anlayamadım o zaman.. Ne alaka..?

AESA çalışmalarımız var bu arada.. ÇAFRAD'da bir aktif faz dizinli radardır.. Bu arada ben TF-X'den önce bir Radar projesi olduğunu düşünüyorum(bir yerlerdende duyduk ama neyse kesin değil), daha sonrada TF-X'in AESA radar gelişmeleri yapılacak bu radar üzerinden sanırım yüksek ihtimal.. Aselsan'ın şu yeni binasını bekleyelim bu türden sürprizler için..

Mesajı Paylaş

AESA ile MMW iliskilendirilmesini soyle dusunmustum: rotor ustu doner radar yerine burun ve kuyruk bolumlerinde sabit radarlar.

Helilerde henuz boyle bir uygulama yok (ya da ben bilmiyorum) ama Su 37 gibi Rus ucaklarinda var, Rus ucaklari onunu gordugu gibi arkayi da radar ile gorebiliyor. Ne kadar az oynar doner parca olursa o kadar daha az bakim ve bozulma olayi olur.

Neyse biraz uctum galiba, biz hele once su MMW radarina sahip olalim da :) Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Tuco - 23 Ocak 2014, 10:36:26
Abi radarin olmadığı tarafı görmesi mümkün mü? Iki tarafa birer tane mı koyacaklar? Bir arastirayim bakalım

Yok çift radar kullanılmaz,tek kullanılır ama onunda bildiğim kadarıyla tek yön ve belli bir açı kadar görüş alanı var (Misal 200 derece kadar) ölü bölge görüşü için ya helikopterin dönüp radarını o tarafa çevirmesi gerekir yada başka bir helikopterin o açıyı kapatacak şekilde uçması.360 derece kapsamayı ancak bu şekilde sağlarlar.Bir istisna,bazı radarların sütre arkasını görebilme özelliği var ama bunu sağlamak için özel dalga boyu ve tarama teknikleri kullanımı gerekiyor.Bizim radarda bu tip bir özellik olacak mı ? sanmıyorum ! Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Nutuk - 24 Ocak 2014, 00:24:58
AESA ile MMW iliskilendirilmesini soyle dusunmustum: rotor ustu doner radar yerine burun ve kuyruk bolumlerinde sabit radarlar.

Helilerde henuz boyle bir uygulama yok (ya da ben bilmiyorum) ama Su 37 gibi Rus ucaklarinda var, Rus ucaklari onunu gordugu gibi arkayi da radar ile gorebiliyor. Ne kadar az oynar doner parca olursa o kadar daha az bakim ve bozulma olayi olur.

Neyse biraz uctum galiba, biz hele once su MMW radarina sahip olalim da :)

Çok mantıksız değil ama biz henüz o aşamada değiliz,belki ilerde yapılabilir ama teknolojik yetkinliğimizin artması gerek. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: AVCI - 24 Ocak 2014, 15:48:40
Alıntı yapılan: Tuco - 23 Ocak 2014, 10:36:26
Abi radarin olmadığı tarafı görmesi mümkün mü? Iki tarafa birer tane mı koyacaklar? Bir arastirayim bakalım

Yok çift radar kullanılmaz,tek kullanılır ama onunda bildiğim kadarıyla tek yön ve belli bir açı kadar görüş alanı var (Misal 200 derece kadar) ölü bölge görüşü için ya helikopterin dönüp radarını o tarafa çevirmesi gerekir yada başka bir helikopterin o açıyı kapatacak şekilde uçması.360 derece kapsamayı ancak bu şekilde sağlarlar.Bir istisna,bazı radarların sütre arkasını görebilme özelliği var ama bunu sağlamak için özel dalga boyu ve tarama teknikleri kullanımı gerekiyor.Bizim radarda bu tip bir özellik olacak mı ? sanmıyorum !

Abi aşağıdaki videoda radarın ana rotorun üzerinde bulunmasının nedeninin sütre arkasında saklanıp beka sağlandığını özellikle belirtiyor.eğer rotorun üzerinde olmazsa bu avantajdan faydalanamayabiliriz.Ama tabiki biz sadece yorum yapıyoruz,belki teknik anlamda bir dezavantaj yoktur...


Mesajı Paylaş

11/02/15 05:15:39


T129'un saldırı gücü MİLDAR ile artacak

Savunma Sanayii Müsteşarlığı tarafından başlatılan Hava Platformları için Milimetre Dalga Radarı Geliştirilmesi Projesi, Meteksan Savunma tarafından gerçekleştiriliyor.

T129'un saldırı gücü MİLDAR ile artacak
Milimetre Dalga Radarı Geliştirilmesi Projesi ile, bir yer platformunun görev alanı içinde yer ve hava hedeflerinin tespit ve tasnifini yapabilen, hedef takibi ve hedefe angajman ihtiyaçlarını karşılayabilen, hava platformlarının güvenli seyir etmelerine katkı sağlayacak, çok fonksiyonlu bir sensör sistemi için milimetrik dalga radar teknikleri kazanımı elde edilecek.

HELİKOPTERLERİN SALDIRI GÜCÜ ARTACAK

Meteksan Savunma tarafından taarruz helikopterleri için geliştirilen arama/takip ve atış kontrol radarı Helikopter MİLDAR, hedef tespit ve takip fonksiyonu ile arazi profili oluşturma özelliğine sahip olacak. Radar aynı anda birçok hedefin takibini gerçekleştirebilecek. Kötü hava ve zorlu arazi koşullarında pilota seyrüsefer desteği amacıyla arazi yükseklik bilgisi verebilecek. Helikopter MİLDAR, çoklu hedef angajmanı ile taarruz helikopterlerinin saldırı ve beka gücünü arttıracak. Radar aynı zamanda düşük algılama özelliğine de sahip olacak.



İHA'LAR GÜVENLİ İNİÞ-KALKIÞ YAPACAK

Otomatik iniş kalkış sistemi radarı OKİS, insansız hava araçlarının güvenli iniş kalkışında kullanılacak bir sensör sistemi olarak geliştiriliyor. Tek darbe radarı olarak tasarlanan OKİS, otomatik kalkış iniş sistemine hassas konum bilgisi sağlayacak. Sistem ANKA İHA'nın yanı sıra diğer milli İHA'larda kullanılabilecek.

HAVA ARAÇLARINA GÜVENLİ UÇUÞ İMKANI

İHA MİLDAR ise hedef tespit ve takip fonksiyonuna ilave olarak SAR (Yapay Açıklıklı Radar) özelliğine sahip olacak. SAR (Yapay Açıklıklı Radar) moduyla kullanıcısına duran hedeflerin ayrıntılı analizlerini verecek olan radar sistemi, arazi profili çıkarma özelliği sayesinde de hava araçlarının, uçuş istikametleri boyunca, arazi engeline çarpmalarını önleyecek. Radar sisteminin arazi profili oluşturma modu ile hava ve kara araçlarının tespiti ve takibi modu aynı anda çalışabiliyor.

İHA MİLDAR, düşük faydalı yük kapasitesi olan insansız hava araçlarında kullanılacak. Sistem, atış kontrol radarı olarak silahlı İHA'larda da kullanılabilecek.



İLK TESLİMAT 2017 YILINDA

Proje kapsamında geliştirilecek söz konusu prototiplerin T129 helikopteri ve ANKA platformlarına test amaçlı monte edilerek denenmesine ilişkin faaliyetler Meteksan Savunma ve alt yüklenici TAI tarafından gerçekleştiriliyor. Teslimatların sırasıyla Nisan 2017, Haziran 2018 ve Eylül 2019 tarihlerinde yapılması planlanıyor.

MİLDAR projesi ile hava platformlarının muharebe etkinliğinin arttırılması ve milimetre dalga bandı radar teknolojileri alanında önemli teknoloji kazanımının elde edilmesi hedefleniyor. Geliştirilecek olan prototipler, mümkün olabilecek en düşük hacim ve ağırlıkla tasarlanıp hava araçlarına entegre edilebilecek.



Kaynak: www.kokpit.aero Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz