74 savaş pilotu daha istifa etti

Başlatan SKYWOLF, 17 Şubat 2014, 23:27:40

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

74 savaş pilotu daha istifa etti

Yasa yürürlüğe girmeden 74 pilot istifa etti
17 Þubat 2014
74 savaş pilotu daha istifa etti

Askerlik kanununda değişiklik öngören düzenleme henüz Cumhurbaşkanı Gül tarafından onaylanmadı. Ancak yasa daha onaylanıp yürürlüğe girmeden 74 pilot TSK'dan istifa etti. İstifalar için son tarih Þubat sonuydu. Bu nedenle pilotlar yasanın onaylanmasını beklemeden görevlerinden ayrılmayı seçtiler.

TBMM'de içinde Türk Silahlı Kuvvetleri'nde görev yapan pilotlara yönelik zorunlu hizmet süresinin uzatılmasına ilişkin maddenin de yer aldığı, askerlik kanununda değişiklik öngeren yasa kabul edildi. Yasa henüz Cumhurbaşkanı Abdullah Gül tarafından onaylanmadı. Ancak daha şimdiden, çoğunluğu binbaşı ve yüzbaşı rütbesindeki, TSK'da görev yapan 74 pilotun istifa dilekçelerini verdikleri öğrenildi.

TSK'DAN AYRILMAK İÇİN DİLEKÇE SÜRESİ DOLUYOR

TSK'da emeklilik ve ayrılma işlemlerindeki idari işlerin düzenliliği açısından her yıl dilekçe vermek için tarihler belirlenir. Bu yıl, bu istifalar için son tarih olarak Þubat sonu belirlendi. Bu nedenle de dilekçeler bu ay içinde TSK'ya verildi.

PİLOTLARA ZORUNLU HİZMET SÜRESİ UZATILIYOR

Hükümet, TBMM'den geçen yasa değişikliği ile, 2012 yılında çıkardığı ve TSK personelinin hizmet sürelerini düşüren hükümlerini, pilotlar açısından geri almış oldu.

Geçen yıl da TSK'dan 110 pilotun istifa ettiği bizzat Milli Savunma Bakanı İsmet Yılmaz tarafından açıklanmıştı.

Yeni yasanın ilgili maddesi şöyle;
"926 sayılı kanunun 113. maddesinin birinci fıkrasının d bendinde yer alan, "iki katı" ibaresi, "3 katı" şeklinde değiştirilmiştir."

Değişiklik yapılan yasa maddesinin ilgili bendi ise şöyle;
"d) Pilotaj eğitimini (pilot adaylarına verilen uçuş eğitimi) bitirenlerin yükümlülükleri, buralarda geçen sürelerin iki katı kadar uzatılır."

HAVA KUVVETLERİ'NDE İKİ, KARA KUVVETLERİ'NDE BİR YIL UZAYACAK

TSK'da mecburi hizmet sistemi gereği, harp okullarından mezun olan subayların tümü için 10 yıllık bir mecburi hizmet süresi bulunuyor. (Daha önce 15 yıl olan bu mecburi hizmet süresi, 2012 yılında personel kanununda yapılan değişiklik ile 10 yıla indirilmişti.)
Ancak yine yasa gereği, tüm subaylar için standart 10 yıl olan mecburi hizmet süresi, subayın TSK bünyesindeyken aldığı ek kurs ve eğitimlere göre de arttırılıyor.
TSK'da, Hava ve Kara Kuvvetlerinde seçilen subaylara, ayrıca pilotaj eğitimi veriliyor.

Hava Kuvvetlerinde pilotaj eğitimi ortalama 2 yıl iken, Kara kuvvetlerinde ortalama bir yıl olarak veriliyor.
Yine mevcut yasa gereği, pilotların aldıkları bu pilotaj eğitimleri süreleri de 2 ile çarpılarak, subayın standart mecburi hizmeti olan 10 yıla ekleniyor.
Getirilen yeni yasa değişikliği ile ise, pilotaj eğitimine karşılık yapılacak mecburi hizmet süresi, eğitim süresinin iki katından, üç katına çıkarılıyor.
Bu durumda da, hava kuvvetlerinde pilotaj eğitimi alan subaylar için toplamda 6 yıl, kara kuvvetlerinde ise toplamda 3 yıl ek mecburi hizmet yükü geliyor.
Atılan bu adımla da, mecburi hizmetin 2012 yılında 15 yıldan 10 yıla düşürerek, özellikle hava kuvvetleri komutanlığında pilotların erken ayrılmasının önünü açan düzenleme, büyük ölçüde geri alınmış oluyor.

http://www.hurriyet.com.tr/gundem/25828099.asp Mesajı Paylaş
  • Gösterim 7,843 
  • Türk Silahlı Kuvvetleri
  • 13 Yanıtlar


ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

TSK'dan Ayrılmak İsteyen Pilot 'Oksijen Parası' da Ödeyecek
TSK'dan mecburi hizmet süresini tamamlamadan ayrılan bir pilot, artık uçuş eğitimleri sırasında kullandığı yakıt, yağ ve oksijenin de parasını ödemek zorunda kalacak.



TSK'dan Ayrılmak İsteyen Pilot 'Oksijen Parası' da Ödeyecek

Her yıl çok sayıda pilotunu özel havacılık şirketlerine kaptıran  Türk Hava Kuvvetleri için önemli bir düzenleme yapıldı.  Türk Silahlı Kuvvetleri Personelinin Öğrenim, Eğitim ve Yetiştirme Masraflarının Tespitine Dair Yönetmelik'te değişikliğe gidildi. Yönetmeliğin 4. maddesinde subay veya astsubayların eğitim ve yetiştirme masraflarının nasıl hesaplanacağı düzenleniyor.

KULLANDIĞI OKSİJEN YAKIT VE YAĞIN PARASINI ÖDEYECEK

Söz konusu hesaplama mevcut düzenlemeye göre yapılırken; personelin Harp Akademileri'nde ve sınıf okullarında aldığı eğitimler, yabancı dil eğitimleri, TSK namına yapılan lisans ve lisansüstü eğitimler, staj programları, SAT ve SAS gibi kurslar dikkate alınıyordu. Bu maddelere ilişkin masraf tutarı, faaliyetin tamamlanmasının hemen ardından personelin özlük dosyasına işleniyor ve mecburi hizmet süresini tamamlamadan TSK'dan ihraç edilmesi ya da istifa etmesi halinde kendisinden tazmin ediliyordu. Söz konusu "hesaplama" maddesine, "uçuş (pilotaj) eğitim merkezlerinde veya uçuş birliklerinde verilen başlangıç, temel ve tekamül uçuş eğitimlerinde, uçuşta sarf edilen yakıt, yağ ve oksijen giderleri" fıkrası da eklendi. TSK'dan mecburi hizmet süresini tamamlamadan ayrılan bir pilot, artık uçuş eğitimleri sırasında kullandığı yakıt, yağ ve oksijenin de parasını ödemek zorunda kalacak.

MECBURİ HİZMET 16 YIL

TSK'da mecburi hizmet süresi 10 yıl. 2 yıl süren pilotaj eğitiminin süresi de kanun gereği 3 ile çarpılarak bu süreye ekleniyor. Böylece bir pilotun mecburi hizmet süresi 16 yıla ulaşıyor.  Pilot bu süreyi tamamlamadan TSK'dan ayrılmak isterse, kendisi için geçmişte yapılan tüm eğitim masraflarının toplamı kanuni faizleriyle hesaplanıyor ve kalan mecburi hizmet süresine göre belirlenerek tazmin ediliyor.

BİR PİLOTUN EĞİTİMİ 15 MİLYON DOLAR

Hava Kuvvetleri Komutanlığı, yetiştirilen her bir savaş pilotunun devlete maliyetinin teğmen rütbesindeyken 4 milyon dolar olduğunu, rütbesinin ilerlemesiyle birlikte 15 milyon doları bulduğunu açıklamıştı. Savaş pilotları, Hava Kuvvetleri'nde uçuş tazminatlarıyla birlikte en fazla 7 bin TL maaş alıyor. Ancak özel sektöre geçtiklerinde önce 15 bin TL seviyesinde ikinci pilot maaşına, 4 yıl sonra da 25 bin TL düzeyindeki kaptan pilot maaşına hak kazanabiliyor. (Kaynak:Habertürk)

http://www.sondakika.com/haber/haber-tsk-dan-ayrilmak-isteyen-pilot-oksijen-parasi-8250287/ Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Dünya Türk Pilotlarının Peşine Düştü
Uluslararası havayolu şirketlerinin yeni gözdeleri Türk pilotlar oldu. Katar Havayolları'nın ardından Norveç firması Norwegian Airways de Türkiye'de pilot arayışına girdi.

Dünya Türk Pilotlarının Peşine Düştü, System.String[]

Airporthaber'in haberine göre, Havacılık sektörünün gün geçtikçe büyümesi ve yeni uçakların filolara dahil edilmesi son dönemde özellikle pilot ihtiyacını üst seviyeye çıkardı. Bütün dünyada en çok aranan meslek gruplarının başında gelen pilotluk için havayolu şirketleri kaynak arayışlarını sürdürürken birçok havayolu şirketi, pilot bulmak için farklı ülkelerin yolunu tutmaya başladı.

ARAPLAR KANCAYI TAKTI

Cazip ücretler ve bir takım imkanlar sunarak pilotları kendi şirketlerinde çalışmaya ikna etmeye çalışan havayollarının son dönemdeki en gözde duraklarından biri de  Türkiye oldu. Körfez havayolu şirketi  Katar Havayolları, 12-­13 Nisan'da  Türkiye'de pilotlara yönelik bir road show gerçekleştirecekken, bir hamle de Norwegian Airways'ten geldi.  Asya ülkelerinde pilot arayışlarına devam eden Norwegian, 18-­19 Mayıs tarihlerinde  İstanbul'da Türk pilotlarla görüşmeler yapacak.

İÞ GÖRÜÞMESİNE ÇAĞIRDILAR

Bir çok pilota internetten e posta yoluyla ulaşan havayolu şirketi, pilotları iş görüşmesine davet etti.

http://www.sondakika.com/haber/haber-herkes-turk-pilotlarin-pesinde-8323233/ Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Askeri pilotluk için talep patlaması
ESKİÞEHİR (AA)22 Eylül 2016 - 11:07Son Güncelleme : 22 Eylül 2016 - 11:15
Askeri pilotluk için talep patlaması



Milli Savunma Bakanı Fikri Işık, Hava Harp Okuluna ara sınıflardan girmek için yoğun talep olduğunu belirterek, "İkinci sınıflarda 250 kişi alacağız, yaklaşık bin 250 kişilik bir müracaat oldu. Üçüncü sınıflarda da yüz kişi alacağız, burada da bin 100'ün üzerinde müracaat oldu. Bunlar sevindirici rakamlar" dedi.

Işık, dün Eskişehir'deki temasları kapsamında Muharip Hava Kuvveti Komutanlığına sürpriz bir ziyaret gerçekleştirdi. Bakan Işık, karargaha gelişinde Muharip Hava Kuvveti Komutanı Orgeneral Hasan Küçükakyüz tarafından karşılandı. Tören kıtasını selamlayan, komutanlık anı defterini imzalayan Işık, Orgeneral Küçükakyüz ile görüştü, komutanlığın faaliyetlerine ilişkin brifing aldı. Hava Harekat Merkezi Komutanlığını da ziyaret eden Bakan Işık, burada Suriye'nin kuzeyindeki terör hedeflerine yönelik düzenlenen Fırat Kalkanı Harekatı kapsamında yapılan hava operasyonlarına ilişkin bilgi aldı.

'HEM İNCELEME HEM TEÞEKKÜR ZİYARETİ'

Işık, ziyaretinin sonunda AA muhabirine yaptığı açıklamada, Fetullahçı Terör Örgütü'nün (FETÖ) hain darbe girişimi sırasında asker üniforması giyen hainlerin Hava Kuvvetleri Komutanlığı Harekat Merkezini işgal ettiğini hatırlattı. Hava Kuvvetleri Komutanı Orgeneral Abidin Ünal'ın, derdest edilmeden önce Muharip Hava Kuvveti Komutanlığının devreye girmesine yönelik talimatı yazılı olarak göndermesinin ardından Eskişehir'deki komutanlığın kritik bir görev üstlendiğine dikkati çeken Işık, şöyle devam etti:

"Bu hainlerin Ankara'yı daha fazla bombalamaması ve bu işin bir an önce bitirilmesi için Eskişehir'deki hava harekat merkezi gerçekten büyük bir vazife ifa etti. Diyarbakır'dan kalkan F-16'ların, helikopterlerin indirilmesi, daha sonra 07.00'ye doğru, artık darbenin başarısız olduğu anlaşılınca Casa uçaklarıyla kaçmaya teşebbüs eden o hainlerin kaçmasını engellemek için pistlerin vurulması, bunu Eskişehir yaptı. Ondan dolayı bu ziyaret hem bir inceleme hem de teşekkür ziyareti oldu. Bu kalkışmaya yeltenen hainler asker elbisesi giymişti, onlar haindi ama onları da etkisiz hale getiren bizim kahraman Türk askerimizdi. Onun için ordumuza, Türk Silahlı Kuvvetlerimize sonuna kadar sahip çıkıyoruz, çıkmaya da devam edeceğiz."

'KRİTİK SEVİYEDE DEĞİLİZ AMA İHTİYACIMIZ VAR'

Hava Kuvvetleri Komutanlığından FETÖ'cülerin tasfiye edilmesinin ardından pilot açığının oluştuğunu belirten Bakan Işık, "Çok kritik seviyenin altında değiliz ama ihtiyacımız var." diye konuştu. Bunun giderilmesi amacıyla Hava Harp Okuluna ara sınıflardan öğrenci alınmasına yönelik düzenlemenin hayata geçirildiğini hatırlatan Işık, şu değerlendirmelerde bulundu:

"Bu süreç sonunda ikinci sınıflarda 250 kişi alacağız, yaklaşık bin 250 kişilik bir müracaat oldu. Üçüncü sınıflarda da yüz kişi alacağız, burada da bin 100'ün üzerinde müracaat oldu. Bunlar sevindirici rakamlar. Daha sonra komisyon kurulup mülakatlar ve gerekli değerlendirmeler yapılacak ve inşallah bu yılın sonuna doğru da fiilen, en geç ikinci yarı yılda Hava Harp Okulu eğitime başlayacak."

Işık, Hava Harp Okulunun Milli Savunma Üniversitesi bünyesinde eğitim vereceğini belirterek, "Önümüzdeki hafta rektörümüzü atamış olacağız, bundan sonra da diğer kadrolara gerekli atamaları yapacağız. Þu andaki düşüncemiz Harp Akademileri Komutanlığının, Milli Savunma Üniversitesi rektörlük binası olarak değerlendirilmesi." dedi.

Bakan Işık, aralarında Kuleli'nin de bulunduğu kapatılan askeri liselerin binalarına ilişkin ise "Þu anda bu konularla ilgili değerlendirme yapılıyor. Benim şahsi düşüncem Kuleli'nin de deniz ve hava lisesinin de yine eğitim yuvası olarak devam etmesi." ifadesini kullandı.

BİLGİLER İNTERNETTE

Öte yandan Hava Harp Okuluna üniversitelerin ikinci ve üçüncü sınıflarından öğrenci alınmasına ilişkin bilgiler Hava Harp Okulu'nun www.hho.edu.tr adresli internet sitesinde de yer alıyor. Sitede ayrıca bununla ilgili tanıtım filmi de bulunuyor.

http://www.hurriyet.com.tr/askeri-pilotluk-icin-talep-patlamasi-40228956?_sgm_source=40228956&_sgm_campaign=scn_a004ff5fd97f8006&_sgm_action=click Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Yer Hizmetlerinde Görev Yapan Askerler Pilot Olmak İstiyor

15 Temmuz sonrası askeri pilot açığı oluşmasının ardından TSK bünyesindeki hava üslerinde yer hizmetlerinde görev yapan 36 asker, "Muharip pilot olmak istiyoruz." diyerek başvuru yaptı.

Darbe girişimi sonrasında en büyük personel açığı Türk Hava Kuvvetleri'nde doğdu. Envanterindeki 290 savaş, 83 nakliye, 65 keşif ve 7 yakıt ikmali uçağı ile Akdeniz havzasının en büyük filolarından birine sahip Hava Kuvvetleri'nden yapılan ihraçlarla muharip pilot sayısı sınırın altına düştü.

UZUN YILLAR ALIYOR

Dünya ortalaması savaş uçağı başına 2 pilotken, Türkiye'de bu oranın 0.8 pilota kadar düşmesi ülke güvenliğini tehdit ediyor.

300'ün üzerinde pilotun ihraç edilmesiyle doğan savaş uçağı pilotu açığını kapatmak için Türk Hava Kuvvetleri, kamu ve özel üniversite mezunlarının pilotluk başvurularına 671 sayılı KHK ile izin verdi. Özellikle Fırat Kalkanı, PKK ve IÞİD mücadelesi ile Musul operasyonu gibi harekatlarda havadan destek verebilecek savaş uçağı pilotlarının yetişmesi uzun yıllar alıyor.

ASKERLER MUHARİP PİLOT OLMAK İSTİYOR

Bu gelişmeler üzerine Kara, Hava, Jandarma ve Deniz Kuvvetleri komutanlıklarında çalışan pilot lisansına sahip askerler harekete geçti. Askeri eğitim aldıktan sonra çeşitli rütbelerde muvazzaf olarak çalışan 36 asker, uluslararası geçerliliği olan pilot lisansına sahip olduklarını ve savaş pilotu olabileceklerini belirten dilekçelerini birliklerine verdi. Hava Kuvvetleri Komutanlığı'nda 11, Kara Kuvvetleri Komutanlığı'nda 7, Deniz Kuvvetleri Komutanlığı'nda 7 ve Jandarma Komutanlığı'nda 11 subay ve astsubay, muharip (savaşçı) pilot olmak üzere gönüllü oldu.

"UÇAK GARAJINA GERİ DÖNDÜ"

Türkiye Emekli Astsubaylar Derneği (TEMAD) Türk Silahlı Kuvvetler Komutanlığı bünyesinde PPL ve ATPL gibi uluslararası geçerliliği olan lisansa sahip 300'ün üzerinde asker olduğunu belirten bir dilekçe hazırlayarak, Cumhurbaşkanlığı, Başbakanlık ve Milli Savunma Bakanlığı'na gönderdi. Dilekçede, söz konusu muvazzaf ve emekli 300 askerin eğitim aldıktan sonra muharip pilot olarak uçabilecekleri belirtildi. TEMAD Genel Başkanı AHMET KESER, "Hava Kuvvetleri uçak garajına döndü. Avrupa'da pilotluk eğitimini tamamlayan bu askerler özel havayolu yerine orduda kalmayı istiyorsa sadece Vatan sevgisindendir" diye konuştu. (Kaynak: Milliyet)

http://www.sondakika.com/haber/haber-yer-hizmetlerinde-gorev-yapan-askerler-pilot-8891933/ Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Öteden beri hep söylerim ve eleştirilirim. Ben pilotluk eğitimin çok abartıldığı kanısındayım. F16 kullanmak için üniversite bitirip bir sürü tekamül eğitimlerinden sonra F16 pilotu olmayı aşırı abartılı buluyorum. Hava harp okulu mezunu birini uçak pilotu yapmak bana çok komik çok verimsiz geliyor doğrusu. Uçak pilotlarının en fazla assubay olması gerekir bence. Liseli çocuklar bile bilgisayar başında similasyon oynaya oynaya neredeyse pilot kadar teorik bilgiye sahip oluyorlar savaş uçağı sürmek bu kadar abartılacak bir şey bence hiç değil. Çocuk oyuncağı değil tabi ciddi eğitim lazım ama nasıl olur 2 senede bir assubay rahatlıkla savaş pilotu olabilir bence. Bunu hep derim dururum bir sürü senaryo üretirim savaş çıksa ne olacak derim al işte savaşa bile lüzum kalmadan başımıza geldi. Þimdi ne olacak 6 yıl bekleyecekmiyiz pilot açığını kapamak için. Deneysel bir şey bari yapılsın en hızlı nasıl F16 pilotu eğitilir bunun çalışması yapılsın. Harp okulu mezunlarıda tabi uçmalı pilot olmalı ama sadece onlarla bu iş olmaz ve mantıklıda değil. Uçak dediğin nedirki araç şöförü gibi bir şey. Lokomotif kullanmak için mühendis olunuyormu yada dozer kullanmak için tank kullanmak için. Gemi için de öyle bir kaan botuna subay koymak da çok komik.  Kaldık pilotsuz işte zır zıbıdık. Mesajı Paylaş
beğen

Araplar gibi Pakistan'dan pilot getirelim.

Saka bir yana durum vahim Mesajı Paylaş

#7
Nutuk sen pilotsun sen söyle kardeş bir F16 yı çok iyi kullanmak için bir assubayı yada üniversite mezunu genci alıp 2 sene eğitsek  yeterli olmazmı. Hayatından memnun olmayan milyon tane süper üniversite mezunu genç var onlardan bir kaç düzine seçilir pilot yapılır asker yapılır işe yaramayanı eğitimin ilk senesi yollarsın evine yenisini denersin Mesajı Paylaş
beğen

  Türkiye de havacılık çok hızlı gelişti ve pilot açığı devasa boyutta. Asker ve sivil arasındaki maaş farkı da devasa. Modern savaş uçakları, hem karmaşık, hem de pahalı makineler, öyle her önüne gelene veremezsin. Dünyanın hangi ülkesi astsubaya avcı uçağı uçurtuyor? İşimiz zor. Mesajı Paylaş

Eğitim aldıktan sonra Astsb. olmuş Sb. olmuş Er olmuş ne fark eder? Ayrıca görevleri itibariyle uçakların bir çok sistemine hakim olan bu insanların kullanılmasının ne sakıncası var.

1916 yılında pilot Astsb. olarak mezun olan, ilk sivil ve askeri uçağı yapan, ilk özel hava yolu şirketini kuran ve aynı zamanda ilk düşman uçağını vuran adamdır Vecihi HÜRKUÞ

Türkiye'de 1946 yılında hizmete giren ve envarterde en uzun süre kalan C-47 uçaklarında 11736 saat ile en fazla uçuş yapan Pilot Kıdemli Başçavuş Mahmut ÞENGÜL olmuştur.

1916 yılından 1983 yılına kadar 600 Astsubay pilot yetişmiş ve 110 Astsubay da şehitlik mertebesine ulaşmıştır. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz