Aselsan CATS Flir (Aselflir-235)

Başlatan AVCI, 10 Mart 2014, 16:19:23

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: Tepegöz - 10 Mart 2018, 16:37:15
Ataklarda cats in olması için yapısal değişiklik olması gerekir. Aselsan flir 300 ağır olduğu için arka kısma ağırlıklar eklenmişti. Helikoptere zamanında az sorun çıkarmadı asel flir300. Þimdi onun yerine cats takalım dersek yine birdünya çalışma isteyecek.
Demek ki cats takılsa kuş epey rahatlayacak. Mesajı Paylaş

#51
Alıntı yapılan: Canik - 11 Mart 2018, 00:00:08
Alıntı yapılan: Tepegöz - 10 Mart 2018, 16:37:15
Ataklarda cats in olması için yapısal değişiklik olması gerekir. Aselsan flir 300 ağır olduğu için arka kısma ağırlıklar eklenmişti. Helikoptere zamanında az sorun çıkarmadı asel flir300. Þimdi onun yerine cats takalım dersek yine birdünya çalışma isteyecek.
Demek ki cats takılsa kuş epey rahatlayacak.

Alakası yok, takılan ağırlıklar o güçteki motorlar için hiç bir şey. (80 kg idi galiba)

Helikopterdeki temel sorun, topun konumu ve mermi kapasitesi. İlk planlandığı haliyle top yoktu, sonradan ekleniverince de iğreti durdu.

Atak-2'de top olması gereken yere konulacak. Mermi kapasitesi de artar herhalde. Mesajı Paylaş

#52
Alıntı yapılan: merzifonlu - 11 Mart 2018, 00:26:02
Alakası yok, takılan ağırlıklar o güçteki motorlar için hiç bir şey. (80 kg idi galiba)

Aselflir-300T: 118-KG


CATS:61-KG
http://www.aselsan.com.tr/tr-tr/cozumlerimiz/seyrusefer-ve-aviyonik-sistemler/elektro-optik-sistemler/cats-elektro-optik Mesajı Paylaş

FLIR değildi kastım. Kuyruk tarafına denge için takılan ek ağırlıklar 80 kg diye hatırlıyorum. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: merzifonlu - 11 Mart 2018, 00:26:02
Alıntı yapılan: Canik - 11 Mart 2018, 00:00:08
Alıntı yapılan: Tepegöz - 10 Mart 2018, 16:37:15
Ataklarda cats in olması için yapısal değişiklik olması gerekir. Aselsan flir 300 ağır olduğu için arka kısma ağırlıklar eklenmişti. Helikoptere zamanında az sorun çıkarmadı asel flir300. Þimdi onun yerine cats takalım dersek yine birdünya çalışma isteyecek.
Demek ki cats takılsa kuş epey rahatlayacak.

Alakası yok, takılan ağırlıklar o güçteki motorlar için hiç bir şey. (80 kg idi galiba)

Helikopterdeki temel sorun, topun konumu ve mermi kapasitesi. İlk planlandığı haliyle top yoktu, sonradan ekleniverince de iğreti durdu.

Atak-2'de top olması gereken yere konulacak. Mermi kapasitesi de artar herhalde.
Helikopterin sadece burnu 60 kg hafifleyecek muhendis değilim ama arkadaşlar daha iyi bilir burunda 60 kg önemli bir ağırlık sanırım. Mesajı Paylaş

Yahu sorun motorun güçlü olup olmaması değil. Helikopterin ağırlık merkezinin değişiyor olması. Asel flir300 ilk takıldığında çok denge sorunu yaşadı sonra arkaya ağırlıklar eklenerek denge merkezi yerine oturtuldu. Siz şimdi çıkaralım yerine cats takalım derseniz ağırlık merkezi yine değişecek ve mühendislik çalışması isteyecek tekrar. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Tepegöz - 11 Mart 2018, 15:07:40
Yahu sorun motorun güçlü olup olmaması değil. Helikopterin ağırlık merkezinin değişiyor olması. Asel flir300 ilk takıldığında çok denge sorunu yaşadı sonra arkaya ağırlıklar eklenerek denge merkezi yerine oturtuldu. Siz şimdi çıkaralım yerine cats takalım derseniz ağırlık merkezi yine değişecek ve mühendislik çalışması isteyecek tekrar.

Uğraşsın mühendisler işi ne bu tembellik bizi çok geri bıraktı halada bırakır. Mesajı Paylaş
Tanrı Türkü korusun

Alıntı yapılan: Tepegöz - 11 Mart 2018, 15:07:40
Yahu sorun motorun güçlü olup olmaması değil. Helikopterin ağırlık merkezinin değişiyor olması. Asel flir300 ilk takıldığında çok denge sorunu yaşadı sonra arkaya ağırlıklar eklenerek denge merkezi yerine oturtuldu. Siz şimdi çıkaralım yerine cats takalım derseniz ağırlık merkezi yine değişecek ve mühendislik çalışması isteyecek tekrar.

Çok zor değil. Flirin ağırlığının azalma oranı kadar arkaya eklenen dengeleme ağırlıkları da azaltılır. Sorun ortadan kalkar. Helikopterin yakıt ağırlığı da biraz artırılmış olur. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Alıntı yapılan: Alparslan - 11 Mart 2018, 16:10:57
Alıntı yapılan: Tepegöz - 11 Mart 2018, 15:07:40
Yahu sorun motorun güçlü olup olmaması değil. Helikopterin ağırlık merkezinin değişiyor olması. Asel flir300 ilk takıldığında çok denge sorunu yaşadı sonra arkaya ağırlıklar eklenerek denge merkezi yerine oturtuldu. Siz şimdi çıkaralım yerine cats takalım derseniz ağırlık merkezi yine değişecek ve mühendislik çalışması isteyecek tekrar.

Uğraşsın mühendisler işi ne bu tembellik bizi çok geri bıraktı halada bırakır.

Mühendisler tembel değiller! Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

#59
Alıntı yapılan: SKYWOLF - 11 Mart 2018, 16:30:04
Alıntı yapılan: Alparslan - 11 Mart 2018, 16:10:57
Alıntı yapılan: Tepegöz - 11 Mart 2018, 15:07:40
Yahu sorun motorun güçlü olup olmaması değil. Helikopterin ağırlık merkezinin değişiyor olması. Asel flir300 ilk takıldığında çok denge sorunu yaşadı sonra arkaya ağırlıklar eklenerek denge merkezi yerine oturtuldu. Siz şimdi çıkaralım yerine cats takalım derseniz ağırlık merkezi yine değişecek ve mühendislik çalışması isteyecek tekrar.

Uğraşsın mühendisler işi ne bu tembellik bizi çok geri bıraktı halada bırakır.

Sakin ol başkan size bir şey demedim  ;D arkadaşın düşüncesine ithafen söyledim ama sanmıyorum her mühendis işini layıkıyla yapıyor liyakatin özlemle anıldığı arandığı dönemlerdeyiz .

Mühendisler tembel değiller!

Mesajı Paylaş
Tanrı Türkü korusun


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz