Milli AESA uçak üstü radar projesi

Başlatan AVCI, 19 Mart 2014, 20:28:39

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

F16 ların bakımı ile ilgili anlaşma

Dasbat mı?

Fasbat mı?

Bunuda ortaya koymak lazım.

Depo seviyesi bakıma sahipsek tornavida bile sokamayız.

Fakat fabrika seviyesi bakıma sahipsek gerektiğinde parçaları bile imal edip değiştirebilceğimiz anlamına geliyor.

1. Hibm Eskişehir de işler nasıl yürüyor bilmek lazım. Mesajı Paylaş

#161
Alıntı yapılan: serkan1976 - 20 Kasım 2023, 00:15:33
Sayın Yaşar ben özgür modernizasyonunun ilk aşamasında  sadece yapısal iyileştirme yapıldığını , gövde ömrünün artırıldığını biliyorum , elektronik olarak niyetimiz olabilir ama resmi bir yenilenme söz konusu resmi olarak belli değil...Yine de tam emin değilim..

Ayrıca biz modernizasyona başlasak bile ABD lojistiği kesebilir hadi onu da bir şekilde aştık , ABD özgür modernizasyonundan rahatsız olursa ilgisi olmayan başka bir alanda ambargo-zorluk yaşatabilir...

Hep ben şeytanın avukatı gibi konuşuyorum ama birisi de bunları sormalı...
Geçmişte de F-35 ortağıyız atılma düşüncesi aptallık diyenler oldu ama sonuç malumunuz...

Ayrıca şu 30 yıl meselesi de "Lozan bitti artık petrol çıkarılabilir" türünden  şehir efsanesine döndü...
Nedir bu 30 yıl meselesi? Nerede yazıyor bir görsek?
https://www.savunmasanayist.com/f-16-ozgur-icin-ilk-teslimat-gerceklestirildi/
Burada mayıs 2023 itibariyle üzerindeki tüm aviyonikler, elektronik aksam ve görev bilgisayarı vs  dahil değiştirilen ilk block 30'un hava kuvvetlerine teslim edildiği yazıyor. Murad içinse, bilahare diyor. Teslimatların da artan tempoyla devam edeceğini yazıyor.

Yapısal iyileştirmenin özgürle bir alakası yok.

Bu 30 yıl lafını epeyi bir zaman önce ilk Sadfor Savtera'da okumuştum. Ondan sonra bir daha göremedim. Ancak bizimkilerin kademeli olarak, önce block 30'ları sonra block 40 ve 50'leri özgürleştirme planı, bu 30 yıl hikayesiyle örtüşüyor.

Tolga Özbek, 3 Ağustos itibariyle, Özgür 16'ların 2 adedinin hali hazırda hava kuvvetlerine teslim edildiğini yazıyor.
Ayrıca Murad takılı ilk Özgür F16'nın da yıl sonuna kadar uçacağını söylemiş.

https://tolgaozbek.com/savunma/turk-savunma-sanayi/ozgur-f-16-aselsan-aesa-radari-ile-yol-sonunda-ucacak/ Mesajı Paylaş

#162
Ben sorunu hissiyatımca şöyle tahmin ediyorum. Özgür projesi mesela Blok 30 a yapma iznimiz var ve yapıyoruz ama bunu yaparken örneğin görev bilgisayarını yerli tasarladık ve tabiki bu görev bilgisayarı ABD nin bazı elektronikleri ile çalışıyor işte biz o değişmeyen ABD elektroniklerindeki mecbur olunan işbirliğinde sorun yaşıyoruz. F16 Blok 30 da biz her elektroniği yaparız Radar görev bilgisayarı kayıt kuyut cihazları haberleşme filan her şeyi ama bir şeye ellemiyoruz oda uçuş bilgisayarı. İşte bu alet bizi bence duvara toslatıyor. Görev bilgisayarını yapmak demek uçuş bilgisayarı ile tokalaşan bir aviyonik yapmaktır bu iş içinde ABD nin işbirliği gerekiyor olabilir ve artık o işbirliği de dondurulmuş ise biz Blok 30 u bile layığı ile yapamayabiliriz. Uçuş bilgisayarını da yapalım dersek o zaman F16 yı yeniden tasarlamak kadar iş çıkartır bize. Uçuş bilgisayarı öbür aviyonikler gibi elektronik ile bitmiyor tangur tungur yanı var uçağın bütün parametreleri ölçüleri matematiği dengesi tasarımı ile çalışan bir kutu bu. Yine çözüm olarak uçağı kandırma ya çalışabiliriz buda bilmediğimiz bir sürü performans sıkıntısıdır. Ben böyle bir sıkıntı olabileceğini düşünüyorum bazı çapraz işbirlikleri kopunca özgür Blok 30 - 40 izin olsa bile zor olabilir.  Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

#163
Kaan uçtuğu an, milli uçuş bilgisayarı meselesinin çözüldüğünü anlarız Sayın putty. Hürjet'te çözülmemişti bu sorun. Temel Kotil de epeyce çemkirmişti, çok haklı olarak. Hürjet, şu anda İtalyan uçuş bilgisayarı ile uçuyor.

NOT: Yahu madem @putty'siniz, yönetimle konuşun da nick değişsin. Nedir yani @re, anlamadım ki. Mesajı Paylaş

#164
Alıntı yapılan: Yasar - 20 Kasım 2023, 02:46:11
Alıntı yapılan: serkan1976 - 20 Kasım 2023, 00:15:33
Sayın Yaşar ben özgür modernizasyonunun ilk aşamasında  sadece yapısal iyileştirme yapıldığını , gövde ömrünün artırıldığını biliyorum , elektronik olarak niyetimiz olabilir ama resmi bir yenilenme söz konusu resmi olarak belli değil...Yine de tam emin değilim..

Ayrıca biz modernizasyona başlasak bile ABD lojistiği kesebilir hadi onu da bir şekilde aştık , ABD özgür modernizasyonundan rahatsız olursa ilgisi olmayan başka bir alanda ambargo-zorluk yaşatabilir...

Hep ben şeytanın avukatı gibi konuşuyorum ama birisi de bunları sormalı...
Geçmişte de F-35 ortağıyız atılma düşüncesi aptallık diyenler oldu ama sonuç malumunuz...

Ayrıca şu 30 yıl meselesi de "Lozan bitti artık petrol çıkarılabilir" türünden  şehir efsanesine döndü...
Nedir bu 30 yıl meselesi? Nerede yazıyor bir görsek?
https://www.savunmasanayist.com/f-16-ozgur-icin-ilk-teslimat-gerceklestirildi/
Burada mayıs 2023 itibariyle üzerindeki tüm aviyonikler, elektronik aksam ve görev bilgisayarı vs  dahil değiştirilen ilk block 30'un hava kuvvetlerine teslim edildiği yazıyor. Murad içinse, bilahare diyor. Teslimatların da artan tempoyla devam edeceğini yazıyor.

Yapısal iyileştirmenin özgürle bir alakası yok.

Bu 30 yıl lafını epeyi bir zaman önce ilk Sadfor Savtera'da okumuştum. Ondan sonra bir daha göremedim. Ancak bizimkilerin kademeli olarak, önce block 30'ları sonra block 40 ve 50'leri özgürleştirme planı, bu 30 yıl hikayesiyle örtüşüyor.

Tolga Özbek, 3 Ağustos itibariyle, Özgür 16'ların 2 adedinin hali hazırda hava kuvvetlerine teslim edildiğini yazıyor.
Ayrıca Murad takılı ilk Özgür F16'nın da yıl sonuna kadar uçacağını söylemiş.

https://tolgaozbek.com/savunma/turk-savunma-sanayi/ozgur-f-16-aselsan-aesa-radari-ile-yol-sonunda-ucacak/

Yazı Ağustos ayına ait bir yazı...Aralık'a girmek üzereyiz ve daha testler için Murad radarının Akıncı'ya yeni takıldığı açiklandı... Yıl bitmeden F-16'ya takılması çok zor gibi.... Mesajı Paylaş

modernizasyon konusunda kafaların bu denli karışık olmasını anlayamıyorum.
iki modernizasyon var.
1.  yapısal ömür uzatma.
"parçalar ABD'den gelecek,  bu yüzden onların  he demesine bakıyor"
2.  Özgür modernizasyonu
" geçen yıl,  veya önceki yıl  bir canlı yayında,  resmi  yetkili ,  İNSİYATİF  kelimesini telaffuz etmişti.
İNSİYATİF  kelimesi  hangi şartta  kullanılır?
demek  öyle  her  yaptığını uçağa takabilme diye bir durum  olmayabilir mi?
İNSİYATİF  kullanıp  uçağa bir şey takarsan  ne olabilir?
...
o  nokta  noktayı  listeleyen kimse yok  şu forumda"
---
benim gözümde yapılması gereken ilk şey belli.
şu  yolcu uçağı alım ihalesini tekrar bir ele alıp,  özellikle Embraer  üzerinden  yürümek gerek.
Embraer  hem sivil uçak  alanında,  hem askeri kargo ve  tanker konusunda olgunlaşmış ürünlere sahip.
KC390  hem kargo hem tanker işini görüyor mesela.
yolcu uçakları da yıllardır uçan,  sertifikasyon işlemleri tamamlanmış uçaklar.
madem batı sana ambargo uyguluyor,  sen de batıya  ambargo uygula,  elini tutan yok;
ama şu vaziyette ,  o yolcu uçağı ihalesinin  Avrupa veya ABD  firmalarına gitmesi tümden ziyan bir iş,  elindeki kartı  boş yere kullanmak gibi bir şey.

tablo nasıl görünüyor biliyor musunuz?
onlar bize sürekli ambargo uyguluyor ve biz sıkıntı içinde kalıyoruz;
ama  biz sıkıntı yaşarken,  onların hiçbir işinde aksama  olmuyor,  işleri hep tıkırında.
işlerinin bu kadar tıkırında gitmesi doğru değil,  artık biraz aksaması gerek.
mesela  bizim firmaların  parça  imalatında en hızlı  alt yüklenici seçilmesi durumu  değiştirilebilir.
bu parçaların imalatını  yavaşlatmak  mümkündür.
virüs var de,  grev var de,  savaş var de...
mesela  seni F35 projesinden çıkartınca  o parçaların  imalatını tak diye kesebilirdin.
belki iki yıl F35 üretilemeyecekti;  ama  işleri hep tıkırında gidiyor.
bu gidişatta  onların tavırlarını değiştirecek hiçbir şey yok ki,  onların işleri  hep yolunda yani,  artık biraz nazar deymesinin vakti gelmedi mi?
kurdun postunun o kadar da ucuz olmadığını  görmeleri gerek.
F35  için artık o tren geçti malesef.

buna karşın,  yolcu uçağı ve askeri kargo ve tanker işlerinde  masaya yumruğu vurmanın tam vaktidir.
batılı  uçaklara hiç de mecbur değilsin.
yapılacak yüklü bir sözleşmeyle,  fabrika seviyesi bakım ve onarımla  beraber  birçok parçanın da ofsetle  Türkiye'de  imalatı  gayet iyi bir hamle olur.
zaten,  örneğin C130  filosunun ömrü 2040'da  b tamam,  C160  filoları  o tarihleri zaten göremez.
Casa  için de aynı takvim  midir?  emin  değilim;  ama zaten  askeri kargo uçağı gerekecek.
hem  kriz çıkartmadan  kurdun postunun o kadar ucuz olmadığını  göster;  hem de  tüm bu işleri tek dosyada çöz.

Mesajı Paylaş

Evet Embraerle işbirliği olabilir yolcu uçağı ve taşıyıcı platformlar konusunda. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 20 Kasım 2023, 05:14:01

NOT: Yahu madem @putty'siniz, yönetimle konuşun da nick değişsin. Nedir yani @re, anlamadım ki.

Kendisi de değiştirebilir. Kurallara aykırı olmadıkça istediği kullanıcı adını tercih edebilir. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Alıntı yapılan: putty - 20 Kasım 2023, 17:13:11
değiştirdim çok şükür

Nihayet! Geç olsun, güç olmasın!  8) Bonus olarak 1 beğeni puanı ekledim. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz